Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Kan amstaff bæsj være farlig?

3 views
Skip to first unread message

MortenM

unread,
Jan 7, 2004, 7:02:35 PM1/7/04
to
Da farligere enn lovlige hunders bæsj?


Linda M

unread,
Jan 8, 2004, 8:15:32 AM1/8/04
to
"MortenM" <marsell...@tiscali.no> wrote in message news:<t61Lb.68658$jf4.4...@news000.worldonline.dk>...

> Da farligere enn lovlige hunders bæsj?

Du mener Kampbæsj?
Ikke til å spøke med... de kan nemlig klatre i gardiner.

Linda

Marit Lilleeng

unread,
Jan 8, 2004, 8:58:45 AM1/8/04
to

i gardine? Betyr det at de kan klatre opp og hoppe ned på deg? Altså,
kan de sammenlignes med en stor måkebæsj? Du vet, kampmåker er også
farlige...

Marit

MortenM

unread,
Jan 8, 2004, 9:15:34 AM1/8/04
to

Da fikk jeg bekreftet min mistanke.
Ring Ben W. å nei...han er borte han...mista sin linje til inet tru?? hihi

MM


MortenM

unread,
Jan 8, 2004, 9:16:13 AM1/8/04
to

Kampmåker har jeg erfaring med. De er også snille med de rette eierene.

MM


Veronika

unread,
Jan 8, 2004, 4:19:24 PM1/8/04
to

"MortenM" <marsell...@tiscali.no> skrev i melding
news:bCdLb.68806$jf4.4...@news000.worldonline.dk...

Eh....javel...


Robert A H

unread,
Jan 9, 2004, 5:22:48 AM1/9/04
to

"MortenM" <marsell...@tiscali.no> skrev i melding
news:t61Lb.68658$jf4.4...@news000.worldonline.dk...

> Da farligere enn lovlige hunders bæsj?
>
>

Som eier av et par amstaffer, kan jeg bekrefte at amstaffbæsj er farligere
enn andre bæsj.
Amstaff-bæsjer har en tendens til å plutselig "klikke" i trynet på folk,
ukontrolert og selvreaktive bæsjer.
Nå skjønner du hvorfor amstaff blir forbudt.


R

MortenM

unread,
Jan 9, 2004, 8:46:31 AM1/9/04
to

Aha. Takk for opplysningen.
Ukontrollert angrep altså. Hva med båndtvang på dritten?
Ser jo at blandingshundbæsj er noe uforusigbart. Så amstaff dritt må være
extraordinært farlig.
Godt BW ikke jobber i kommunens avfalls avdeling.

>
>
> R


Knut J

unread,
Jan 9, 2004, 1:05:00 PM1/9/04
to
MortenM wrote:

> Da farligere enn lovlige hunders bæsj?
>
>

Nei den er ikke farlig med mindre den innholder egg fram
rundormer/bendelormer som også kan smitte menesker andre hunder. Det
gjelder også for faces fra andre hunde raser.

MortenM

unread,
Jan 9, 2004, 3:46:11 PM1/9/04
to

Kan det være at rundormer i amstaffbæsj er noe mer farlige?


Robert A H

unread,
Jan 12, 2004, 2:55:28 AM1/12/04
to

"MortenM" <marsell...@tiscali.no> skrev i melding
news:rqELb.69732$jf4.4...@news000.worldonline.dk...

Helt klart, det er derfor amstaff-bæsj er forbudt i Norge.

>
>


R


Morten H. Wang

unread,
Jan 13, 2004, 3:15:40 PM1/13/04
to

"MortenM" <marsell...@tiscali.no> skrev i melding
news:t61Lb.68658$jf4.4...@news000.worldonline.dk...
> Da farligere enn lovlige hunders bęsj?
>
>

Amstaff (American Staffordshire Terrier) er ikke ulovlig. Ihvertfall ikke
enda. Det ligger kun inne et forslag om lovendring.
--

Mvh
Morten H Wang
mor...@online.no


MortenM

unread,
Jan 14, 2004, 10:49:13 AM1/14/04
to
da erre bare og parre i vei da jo

ketil v

unread,
Jan 26, 2004, 5:50:51 PM1/26/04
to
MortenM skrev:

> Da farligere enn lovlige hunders bæsj?

Ja, den hopper opp og biter hvis du går for nær.

--
Ketil V.

Liker RFC 1855 (og Pizza)

Knut J Bjuland

unread,
May 16, 2005, 12:50:31 PM5/16/05
to
MortenM wrote:
> Da farligere enn lovlige hunders bæsj?
>
>
Den er ikke farlig med mindre den inneholder parasitt egg som for eks
til dverg bendelorm eller giarida lamblia.

Knut J Bjuland

unread,
Aug 6, 2009, 7:03:49 AM8/6/09
to
On 16. mai 2005 18:50, Knut J Bjuland wrote:
> MortenM wrote:
>> Da farligere enn lovlige hunders b�sj?

>>
>>
> Den er ikke farlig med mindre den inneholder parasitt egg som for eks
> til dverg bendelorm eller giarida lamblia.

test

0 new messages