Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Re: "xxx " dårligste hundeskole

3 views
Skip to first unread message

Nina

unread,
May 24, 2004, 7:30:58 AM5/24/04
to

"Klikker" <n...@no.on> skrev i melding
news:c3m3b0pb6i04glqjn...@4ax.com...
> On Mon, 24 May 2004 09:12:01 GMT, "Nina"
> <nina.haalan...@c2i.net> wrote:
>
> >Du må gjerne ta med at jeg er under etterforskning grunnet anmeldelse av
> >deg. Fortell gjerne også om telefonsamtalene du etter anmeldelsen har
hatt
> >med politiet.
>
> Kun vært en samtale ikke samtaler...
> Ja de mente det var en saklig og vel begrunnet anmeldelse og at Litten
> helt klart var å betrakte som en pitbull..
>
Jeg var til stede under samtelen + den tidligere samtalen du hadde med dem.
Og, det du skriver over er løyn.

>
> Mange jeg har snakket med i NRH miljøet er også skremt over hvor lite
> egnet Nina Haaland er til å drive hundeskole og hvor betenkt man er
> over at Litten har vært brukt i NRH....Dette var tema bla på et
> instruktørmøte i dio Romerike der flere instruktører stilte svært
> kritiske spørsmål ved litten...
>
Avkreftes av flere som var til stede der, men samtidig så er det jo litt
snålt dersom du setter så høy tillitt til de samme menneskene som du stadig
kritiserer på dette forumet.

Vennlig hilsen

Nina Haaland


Nina

unread,
May 24, 2004, 9:23:38 AM5/24/04
to

"Klikker" <n...@no.on> skrev i melding
news:s4s3b01beti1eapkl...@4ax.com...
> On Mon, 24 May 2004 14:48:42 +0200, "-line-" <neineinei@fårduikke.nå>
> wrote:
>
> >Det er rart, at politiet og du har så ulikt syn på hva som har skjedd,
men
> >selvsagt tar politiet feil og du Ben rett :-) De vet vel knapt hva de
> >pratet om en gang i følge deg :-)
>
> >-line-
>
> Hva som er "skjedd" er ikke uklart det er hva som er "faren" til
> Litten...og det er en pitbull..dvs Litten = pitbull...
>
Line sikter nok til telefonsamtalene dine med politiet. Det du påstår
politiet sa: "Kun vært en samtale ikke samtaler...

Ja de mente det var en saklig og vel begrunnet anmeldelse og at Litten
helt klart var å betrakte som en pitbull.." og det som virkelig ble sagt.
Jeg hørte samtalene.

Politiet har møtt Litten. Observert hans atferd og sett hvordan han ser ut.
De var ganskel klar på at hans far ikke kan være pitbull. Det som forundrer
meg er at du påstår noe ingen andre vet, ikke en gang de som hadde Littens
mor da parringen fant sted!

mvh

Nina Haaland

Tom Thorvaldsen

unread,
May 24, 2004, 9:44:48 AM5/24/04
to

"Nina" <nina.haalan...@c2i.net> wrote in message
news:uHmsc.83559$BD3.10...@juliett.dax.net...

Hei

Legg ut et bilde a nina, så får jeg se denne hærlige krabaten din.
Eller du kan maile det til meg, trykk replay på denne og ta bort NOSPAM.
Håper på bilde : )


Med Vennlig Hilsen
Tom Thorvaldsen


Nina

unread,
May 24, 2004, 10:59:26 AM5/24/04
to

"Tom Thorvaldsen" <thorval...@online.no> skrev i melding
news:40b1fd98$1...@news.broadpark.no...
Du finner bilder på www.hundifokus.no

Send meg gjerne en mail derfra om du vil ha flere :-)

Nina


Nina

unread,
May 25, 2004, 5:12:27 AM5/25/04
to

"Klikker" <n...@no.on> skrev i melding
news:t9n5b0lq5ud7sgr8r...@4ax.com...
> On Mon, 24 May 2004 19:14:29 +0200, Sturla Molden <stu...@molden.net>
> wrote:

>
> >On Mon, 24 May 2004 15:09:17 +0200, Klikker wrote:
> >
> >> Hva som er "skjedd" er ikke uklart det er hva som er "faren" til
> >> Litten...og det er en pitbull..dvs Litten = pitbull...
> >
> >> Det som er "uklart" er hvilke bevismessige krav man kan stille til
> >> "hundeeier" for å dokumentere/ikke dokumentere " en hunds opphav.
> >
> >I dette tilfellet er et bilde bevis godt nok. En
> >blanding av amstaff og pitbull ser ikke slik ut.
> >
> >S.M.
>
> Nina Haaland har bla argumentert med at hennes hund "Litten"
> utseendemessig ligner på en pitbull...dette finner du på nah...

Vel, jeg kan ikke huske det - men det hjelper du meg sikkert med. Dok kan
jeg ikke nekte for at han kan ligne en pitbull. Han ligner også en drever
(kanskje mest det), en ridgeback, en labrador, en amstaff og mange andre
raser.
>
> Faktum er at hennes hund Litten er utseendemessig identisk med de
> dominerende og mest "fighting" Pit-bull linjene i Sverige.
>
> Se spesielt på bildematrialet som kommer fra den Svenske Pit-bull
> klubben (Pit-Bull er lovlig i Sverige). se på fotoalbum av pit-bull og
> spesielt på hundenThor (Mack / Hells Angel) ...som er så og si
> identisk utseendemessig med Litten....
--
Men, du har jo aldri sett Litten - så hvordan kan du påstå det? Utifra de få
bildene jeg har på hjemmesiden?
-
og også DNA messig....
--
Ja, den var god! Forklar nærmere er du snill :-)
>
> I tilegg er Litten aggressiv både mot folk og hunder...noe Nina
> Haaland selv sier og skriver på nah...
>
Beklager, det var noe jeg fryktet da han var under året gammel. Han ble
kastrert. Elsker mennesker, har gode hundevenner og er som voksne hunder
flest overfor fremmede hunder. Noen unngår han og noen ønsker han å bli
kompis med. Stort sett bryr han seg ikke med fremmede hunder.
>
> Ellers er det "morsomt" og dessverre avslørende mangel på kunnskap hos
> Sturla Molden igjen hvis han tror at man kan se på utseende på Litten
> om "hva far til hunden er"...

Men, det er jo det du hele tiden påstår selv Ben! Du har aldri sett Litten i
live, kun på bilde. Det genetiske preiket du kommer med er helt bak mål!

Ja mor til Litten er kamphundrasen
> amstaff...far til litten er blandingspitbull.=.Litten er ulovlig iht
> kamphundforskriftene ...
>
Nå må du jammen se å bestemme seg. Hvem er Littens far sier du?

Ha en hyggelig dag Ben :-)


Nina
>


0 new messages