Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Re: [no.alt.frustrasjoner] Re: Usiviliserte naboer

2 views
Skip to first unread message

John Hilt

unread,
Apr 5, 2006, 6:51:31 AM4/5/06
to
On Wed, 05 Apr 2006 10:30:39 +0200 Morten Øen
wrote in news:no.alt.gullkorn

> >Hundebærsj eller kanskje hundebæsj. Vanlig norsk ord. Tror det er
> >snakk om en skrivefeil og antar at "bæsj" er den riktige
> >versjonen. Kanskje ikke så vanlig i ordbøker.
>
> Litt uvanlig er det, men det forekommer helt klart hundebæsj i
> ordbøker. Jeg hadde selv en ordbok som var full av hundebæsj,

Fra Stavanger, der to siddiser går tur:

- Du, det derane ser ut så en honnadrid.
- Det lukta jaffal så en honnadrid.
- Det kjennes ud så honnadrid og.
- Fy fagorten, det smage så honnadrid!
- Då va' det jammen godt at med ikkje trydde i 'an ...

--

-= jh =-

0 new messages