> >Hundebærsj eller kanskje hundebæsj. Vanlig norsk ord. Tror det er
> >snakk om en skrivefeil og antar at "bæsj" er den riktige
> >versjonen. Kanskje ikke så vanlig i ordbøker.
>
> Litt uvanlig er det, men det forekommer helt klart hundebæsj i
> ordbøker. Jeg hadde selv en ordbok som var full av hundebæsj,
Fra Stavanger, der to siddiser går tur:
- Du, det derane ser ut så en honnadrid.
- Det lukta jaffal så en honnadrid.
- Det kjennes ud så honnadrid og.
- Fy fagorten, det smage så honnadrid!
- Då va' det jammen godt at med ikkje trydde i 'an ...
--
-= jh =-