Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Bamsen min!!!

2 views
Skip to first unread message

Marit Lilleeng

unread,
Sep 1, 2004, 4:46:15 AM9/1/04
to
Vet ikke hvor mange av dere som leser inne på no.alt.frust, men..
Uansett! La ut et lite utbrudd der for noen dager siden om en bamse
jeg var på leting etter, og yepp!!! Nå er den kommet!!

Takk til Tommy som leser både her og der!!! Jeg er kjempe fornøyd!!

Marit

Tommy Hovd

unread,
Sep 1, 2004, 5:03:39 AM9/1/04
to

Godt å høre, problemer med å folde potene til bamsen så den snakker?

Hanne Sofie Røed

unread,
Sep 1, 2004, 8:59:34 AM9/1/04
to
Marit Lilleeng <la-mab...@online.no> wrote:

> Vet ikke hvor mange av dere som leser inne på no.alt.frust, men..
> Uansett! La ut et lite utbrudd der for noen dager siden om en bamse
> jeg var på leting etter, og yepp!!! Nå er den kommet!!

Heldiggris....... *misunnelig*

--
Hanne

Morten Øen

unread,
Sep 1, 2004, 11:50:48 AM9/1/04
to
Marit Lilleeng <la-mab...@online.no> skreiv 01.09 10:46 i
no.alt.gledesutbrudd...

> Vet ikke hvor mange av dere som leser inne på no.alt.frust, men..

Les og les, fru blom. Eg har vel trådkilla slik at langt over halvparten
av postingane blir usynleg for meg. Det er verdt å merkje seg at di meir
kryssposta ein tråd er di mindre interessant syner den seg å vere.

> Uansett! La ut et lite utbrudd der for noen dager siden om en bamse
> jeg var på leting etter, og yepp!!! Nå er den kommet!!
>
> Takk til Tommy som leser både her og der!!! Jeg er kjempe fornøyd!!

Gratulere!


(Elles er eit tips for lesbarheit å anten ha tre eller eitt ! i slutten,
aldri to, fire eller fleir enn fire. Tilsvarande gjeldt ? i slutten. Når
det gjeldt . er det andre reglar, sidan ... er eit eige teikn i
typografien, men resultatet er i praksis det samme...)

--
Morten
Newsarar mot X-No-Archive

Ein vanleg feil mange gjer er å lese n.a.f før dei les andre grupper.

Marit Lilleeng

unread,
Sep 1, 2004, 6:33:30 PM9/1/04
to
On Wed, 01 Sep 2004 17:50:48 +0200, "Morten Øen"
<mor...@kreativdame.com> wrote:

>Marit Lilleeng <la-mab...@online.no> skreiv 01.09 10:46 i
>no.alt.gledesutbrudd...
>
>> Vet ikke hvor mange av dere som leser inne på no.alt.frust, men..
>
>Les og les, fru blom. Eg har vel trådkilla slik at langt over halvparten
>av postingane blir usynleg for meg. Det er verdt å merkje seg at di meir
>kryssposta ein tråd er di mindre interessant syner den seg å vere.
>
>> Uansett! La ut et lite utbrudd der for noen dager siden om en bamse
>> jeg var på leting etter, og yepp!!! Nå er den kommet!!
>>
>> Takk til Tommy som leser både her og der!!! Jeg er kjempe fornøyd!!
>
>Gratulere!

Takk


>
>
>(Elles er eit tips for lesbarheit å anten ha tre eller eitt ! i slutten,
>aldri to, fire eller fleir enn fire. Tilsvarande gjeldt ? i slutten. Når
>det gjeldt . er det andre reglar, sidan ... er eit eige teikn i
>typografien, men resultatet er i praksis det samme...)

Det var da FÆLT så pirkete da!! bruker da vel så mange !! som jeg vil
jeg!! Men skjønner poenget ditt da!! Eller hva tror du?? ;)

Marit

Marit Lilleeng

unread,
Sep 1, 2004, 6:33:56 PM9/1/04
to

Må bare legge dem LITT på skakke, så funker det greit! jeg er fornøyd,
sambo er drittlei.. hehe

Marit

Morten Øen

unread,
Sep 2, 2004, 10:28:01 AM9/2/04
to
Marit Lilleeng <la-mab...@online.no> skreiv 02.09 00:33 i
no.alt.gledesutbrudd...

> Det var da FÆLT så pirkete da!! bruker da vel så mange !! som jeg vil
> jeg!! Men skjønner poenget ditt da!! Eller hva tror du?? ;)

Trur ingenting, eg!!!!


"Multiple exclamation marks," he went on, shaking his head, "are a sure
sign of a diseased mind."

-- Terry Pratchett, "Eric"

Robert Aksland

unread,
Sep 2, 2004, 11:56:41 AM9/2/04
to
Morten Øen wrote:

> Marit Lilleeng <la-mab...@online.no> skreiv 02.09 00:33 i
> no.alt.gledesutbrudd...
>
>
>>Det var da FÆLT så pirkete da!! bruker da vel så mange !! som jeg vil
>>jeg!! Men skjønner poenget ditt da!! Eller hva tror du?? ;)
>
>
> Trur ingenting, eg!!!!
>
>
> "Multiple exclamation marks," he went on, shaking his head, "are a sure
> sign of a diseased mind."
>
> -- Terry Pratchett, "Eric"
>

Et tips for å unngå uttropstegn er å markere et av ordene i setningen i
stedet. Det gir _mye_ bedre effekt.

--
Robert Aksland

Marit Lilleeng

unread,
Sep 2, 2004, 5:46:14 PM9/2/04
to
On Thu, 02 Sep 2004 17:56:41 +0200, Robert Aksland
<robert@nospam_aksland.no> wrote:


>Et tips for å unngå uttropstegn er å markere et av ordene i setningen i
>stedet. Det gir _mye_ bedre effekt.

Finnes det en gruppe som heter no.alt.kverulanter eller
no.alt.pirkete???

Marit

Hilde Birch

unread,
Sep 2, 2004, 6:29:37 PM9/2/04
to
"Marit Lilleeng" :

>
> Finnes det en gruppe som heter no.alt.kverulanter eller
> no.alt.pirkete???
>

Ja, det kan du jammen si !!!!!
Jeg lurer på hvem som lager alle disse rare reglene ........????
Stort sett mannfolk ????
Jeg_bare_spørrrrr.....

Hildemor
:o)


Marius Bernklev

unread,
Sep 2, 2004, 7:37:59 PM9/2/04
to
"Hilde Birch" <hild...@nospam4me.no> writes:

> Ja, det kan du jammen si !!!!! Jeg lurer på hvem som lager alle
> disse rare reglene ........???? Stort sett mannfolk ????
> Jeg_bare_spørrrrr.....

Jeg skal innrømme at slik tegnsetting gjør at jeg nøler med å svare,
men godeste hr.Øen trives likevel litt for godt med å være nettpoliti.

Jeg har mer eller mindre gitt opp å krangle om sånt. Det er mye
mindre stress å ikke gidde å scrolle ned når noen quoter alt for mye,
score ned meldinger som er krysspostet til det hinsidige, og trykke
«next» instinktivt når noen topposter. De som virkelig har noe å si
skjerper seg etter en liten stund uansprett.


--
Marius Bernklev

Kjerstin Solbakken

unread,
Sep 3, 2004, 12:23:52 AM9/3/04
to
On Fri, 03 Sep 2004 01:37:59 +0200, Marius Bernklev wrote:

> "Hilde Birch" <hild...@nospam4me.no> writes:
>
>> Ja, det kan du jammen si !!!!! Jeg lurer på hvem som lager alle
>> disse rare reglene ........???? Stort sett mannfolk ????
>> Jeg_bare_spørrrrr.....
>
> Jeg skal innrømme at slik tegnsetting gjør at jeg nøler med å svare,
> men godeste hr.Øen trives likevel litt for godt med å være nettpoliti.

Er man nettpoliti når man prøver å veilede folk i å poste på en måte som
gjør postingene mest mulig lesbare, altså?

> Jeg har mer eller mindre gitt opp å krangle om sånt. Det er mye
> mindre stress å ikke gidde å scrolle ned når noen quoter alt for mye,
> score ned meldinger som er krysspostet til det hinsidige, og trykke
> «next» instinktivt når noen topposter. De som virkelig har noe å si
> skjerper seg etter en liten stund uansprett.

Sikkert. Det tar bare mye lenger tid. Men kjære vene, man kan jo bare la
være å lese dem (så lenge). Bedre det enn å veilede.

*hoderiste*

--
ks - Autorisert Førstebanker©

Jaja. Så var det fram med pistolen igjen, da.
http://home.ringnett.no/kjerstin/kjerstinpistol.htm

Marius Bernklev

unread,
Sep 3, 2004, 1:42:11 AM9/3/04
to
Kjerstin Solbakken <aliz...@utepils.com.invalid> writes:

> On Fri, 03 Sep 2004 01:37:59 +0200, Marius Bernklev wrote:
>
>> Jeg skal innrømme at slik tegnsetting gjør at jeg nøler med å
>> svare, men godeste hr.Øen trives likevel litt for godt med å være
>> nettpoliti.
>
> Er man nettpoliti når man prøver å veilede folk i å poste på en måte
> som gjør postingene mest mulig lesbare, altså?

Det var ikke dét jeg sa.


--
Marius Bernklev

Jakob Breivik Grimstveit

unread,
Sep 3, 2004, 2:44:03 AM9/3/04
to
Kjerstin Solbakken wrote:

> On Fri, 03 Sep 2004 01:37:59 +0200, Marius Bernklev wrote:
>
>> Jeg skal innrømme at slik tegnsetting gjør at jeg nøler med å svare, men
>> godeste hr.Øen trives likevel litt for godt med å være nettpoliti.
>
> Er man nettpoliti når man prøver å veilede folk i å poste på en måte som
> gjør postingene mest mulig lesbare, altså?

Kanskje ikkje nettpoliti, men sjølv synest eg slike kommentarar passar seg
betre (og har mindre fornærmande effekt) om ein stilar det i ein epost
direkte til vedkommande.

--
Jakob Breivik Grimstveit, http://www.grimstveit.no/jakob, +47 48298152

Bruk newsergalleriet: http://www.grimstveit.no/newsergalleriet
Treng du noko på CD?: http://www.grimstveit.no/jakob/burncd_no

Eirik Seim

unread,
Sep 3, 2004, 3:49:02 AM9/3/04
to
On Fri, 03 Sep 2004 08:44:03 +0200, Jakob Breivik Grimstveit wrote:
> Kjerstin Solbakken wrote:
>
> > On Fri, 03 Sep 2004 01:37:59 +0200, Marius Bernklev wrote:
> >
> >> Jeg skal innrømme at slik tegnsetting gjør at jeg nøler med å svare, men
> >> godeste hr.Øen trives likevel litt for godt med å være nettpoliti.
> >
> > Er man nettpoliti når man prøver å veilede folk i å poste på en måte som
> > gjør postingene mest mulig lesbare, altså?
>
> Kanskje ikkje nettpoliti, men sjølv synest eg slike kommentarar passar seg
> betre (og har mindre fornærmande effekt) om ein stilar det i ein epost
> direkte til vedkommande.

Jaha? Har du prøvd denne taktikken med postere på NAF? :)

Jeg ser for meg reaksjoner som "Du har ingenting med å
slenge dritt om meg på mail din psykopatiske satanist!
Det var du som valgte å gjøre dette personlig ved å sende
meg epost! Nå skal du få gjennomgå! Håhå, grillfest!"

Men det er klart, normale oppegående personer vil vel
gjerne foretrekke en vennlig kommentar i en epost, ja.

--
New and exciting signature!

Hilde Birch

unread,
Sep 3, 2004, 6:34:20 AM9/3/04
to
"Kjerstin Solbakken" :>

> Er man nettpoliti når man prøver å veilede folk i å poste på en måte som
> gjør postingene mest mulig lesbare, altså?
>

Det er rom her for det meste, egentlig, men det innebærer jo også at folk
får uttrykke seg i den formen de ønsker, om det så er med flere punktum,
komma, strek, eller utropstegn, for den saks skyld. Kanskje man irriterer
seg mest over slike ting, jo lenger man "bor" her inne på news? Det vil jo
kanskje vise seg for meg etterhvert. :o)

vh
Hildemor


Message has been deleted

Arve Løken

unread,
Sep 3, 2004, 10:02:49 AM9/3/04
to
Jakob Breivik Grimstveit <ja...@ikkjereklame.grimstveit.no.invalid>
wrote:

> Kjerstin Solbakken wrote:
>
> > On Fri, 03 Sep 2004 01:37:59 +0200, Marius Bernklev wrote:
> >
> >> Jeg skal innrømme at slik tegnsetting gjør at jeg nøler med å svare, men
> >> godeste hr.Øen trives likevel litt for godt med å være nettpoliti.
> >
> > Er man nettpoliti når man prøver å veilede folk i å poste på en måte som
> > gjør postingene mest mulig lesbare, altså?
>
> Kanskje ikkje nettpoliti, men sjølv synest eg slike kommentarar passar seg
> betre (og har mindre fornærmande effekt) om ein stilar det i ein epost
> direkte til vedkommande.

Det begynner å bli langt mellom de ferske newserne som oppgir en gyldig
mailadresse. I blame the media.

Morten Øen

unread,
Sep 3, 2004, 2:28:47 PM9/3/04
to
Jakob Breivik Grimstveit <ja...@ikkjereklame.grimstveit.no.invalid>
skreiv 03.09 08:44 i no.alt.gledesutbrudd...

> Kanskje ikkje nettpoliti, men sjølv synest eg slike kommentarar passar
> seg betre (og har mindre fornærmande effekt) om ein stilar det i ein
> epost direkte til vedkommande.

For de fyrste er det i praksis uråd å vite om epostadressene folk nyttar på
news blir lesne lengre. Folk er så urutinerte at dei ikkje har peil på noko
så enkelt som å markere at dei har ikkje-fungerande epostadresser med
.invalid. (Og somme som har gyldige, fungerande adresser les dei ikkje
lengre grunna spam.)

For det andre kan ein spare forklaring for minst dobbelt så mange
ferskingar om ein postar det i staden for å sende det til kvar og ein. (Det
hender at ein og annan les gruppene litt før nykomlingen postar i veg.)

For det tredje er det ei mykje større og meir interessant utfordring å
skrive ei _vennleg_ oppmoding som posting, for då må ein ta seg _skikkeleg_
i nakkeskinnet for å få det til å bli skapeleg. :-D

0 new messages