<URL: http://www.aftenposten.no/nyheter/nett/article1030980.ece >
men også snegler er raskere enn ADSL:
<URL: http://www.notes.co.il/benbasat/10991.asp >
--
SB
Horses are forbidden to eat fire hydrants in Marshalltown, Iowa, USA.
> Ikke bare duer,
>
> <URL: http://www.aftenposten.no/nyheter/nett/article1030980.ece >
>
> men også snegler er raskere enn ADSL:
>
> <URL: http://www.notes.co.il/benbasat/10991.asp >
Det er som den gode gamle «Du skal ikkje undervurdere bandbreidda på ein
varebil fyllt opp med magnetband».
I dag ville me vel nytta USB-pennar i staden for magnetband.
--
Morten
Newsarar mot X-No-Archive
Ein vanleg feil mange gjer er å lese n.a.f før dei les andre grupper.
> Det er som den gode gamle «Du skal ikkje undervurdere bandbreidda på ein
> varebil fyllt opp med magnetband».
> I dag ville me vel nytta USB-pennar i staden for magnetband.
Det er jo idiotisk, magnetbånd har mye større kapasitet per
kubikkmeter. :)
Et 400 GB LTO-bånd er 105x102x21 mm, eller ca. 2,25 dl.
En 2048 MB pendrive fra Iomega er 87.34x26x13.6mm, eller ca. 0,31 dl.
I samme volum får du altså ca. 16 GB lagringsplass med en pendrive,
eller 400 GB med LTO-bånd.
Jeg tar gjerne en Corolla fylt med LTO-bånd mens du strever i
oppoverbakkene med dine USB-penner, jeg.
--
Fire små biler
på ferie i jula
blåste av veien
> Jeg tar gjerne en Corolla fylt med LTO-bånd mens du strever i
> oppoverbakkene med dine USB-penner, jeg.
Får ein stabla slik at ein fyller ut rommet like godt?
(Jadå, eg veit eg har tapt, men eg kan då prøve å få trøstemål?)
--
Morten
For å vite meir om andre på no.*: <URL:http://www.newsergalleriet.no/>
> Får ein stabla slik at ein fyller ut rommet like godt?
Ja, USB-pennene er som regel ikke rektangulære på alle sider, men
LTO-båndene er svært nær rektangulære. :)
> (Jadå, eg veit eg har tapt, men eg kan då prøve å få trøstemål?)
Trøsten er vel at LTO-båndene ikke er de med høyest tetthet, jeg mener
å huske at det var alternativer som tilbød nesten dobbelt
lagringskapasitet per kubikkmeter.
> On Thu, 19 May 2005 22:32:00 +0200, "Morten Øen"
> <mor...@kreativdame.com> said:
>
>> Får ein stabla slik at ein fyller ut rommet like godt?
>
> Ja, USB-pennene er som regel ikke rektangulære på alle sider, men
> LTO-båndene er svært nær rektangulære. :)
Fillern!
>> (Jadå, eg veit eg har tapt, men eg kan då prøve å få trøstemål?)
>
> Trøsten er vel at LTO-båndene ikke er de med høyest tetthet, jeg
> mener å huske at det var alternativer som tilbød nesten dobbelt
> lagringskapasitet per kubikkmeter.
Eg kjøper den, eg. :o)
Tja, "Pretec i-Disk Tiny" lar seg ihvertfall stable ganske godt, men de
har såvidt jeg kan se ikke kommet med mer enn 1GB enda, så teipene
vinner vel fortsatt.
<URL: http://tilbehor.emcom.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5806 >
> (Jadå, eg veit eg har tapt, men eg kan då prøve å få trøstemål?)
Det må jo være lov. =)
EAa
--
There is now a mixed-media work on my door entitled "The tape drive doesn't
seem to be working." Scotch tape and digital audio tape on paper. I don't
know if it qualifies as art or not, but I find it soothing to look at.
-- D J Trindle, in the Monastery
> Tja, "Pretec i-Disk Tiny" lar seg ihvertfall stable ganske godt, men de
> har såvidt jeg kan se ikke kommet med mer enn 1GB enda, så teipene
> vinner vel fortsatt.
> <URL: http://tilbehor.emcom.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5806 >
"The document contains no data"
Men jeg ville heller satset på Compact Flash, Secure Digital eller
Memory Stick for å forsøke å pakke data tettere.
8 GB CF: 36.4x42.8x3.3mm, eller ca. 5,1 ml. 1.57 GB/ml
2 GB SD: 24x32x2.1mm, eller ca. 1,6 ml. 1.25 GB/ml.
4 GB MS: 21.6x50x2.8mm, eller ca. 3 ml. 1.33 GB/ml.
Med 8 GB CF-kort vil 225 ml (eller 2,25 dl) være nok til å stable 44
kort, eller 360 GB. Det er _nesten_ like bra som LTO-3. Det er bare
nesten 50 ganger dyrere (eller er det verre -- jeg husker ikke prisene
for LTO-3-bånd).
En 3,5-tommers 500 GB disk er 101.6x146x25.4mm, eller 377 ml, så her
er det lite håp. 1.33 GB/ml.
2,5-tommers 100 GB: 70x100x9,5mm, eller 66,5 ml. 1.50 GB/ml.
1,8-tommers 60 GB: 60x70x9,5mm, eller 39,9 ml. 1.50 GB/ml.
LTO-4 skal gi 800 GB lagringskapasitet, 3,56 GB/ml.
Sonys S-AIT-1 på 500 GB er 95x62.5x15.0mm (den _skal_ være samme volum
som det gamle AIT-formatet), eller ca. 89 ml. 5.62 GB/ml.
Blu-Ray 100 GB er 60x60xPIx1.2mm, eller 13,6 ml. 7.37 GB/ml.
Jeg tror vi har en vinner på gang der. Vel, fram til Sony lanserer
S-AIT-2 med 800 GB ukomprimert, da. ;)