Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Jolt

16 views
Skip to first unread message

Kristian A. Vaksdal

unread,
Apr 21, 2002, 9:24:41 PM4/21/02
to

Ok, så har man besøkt Bushland, og endelig fått smakt Jolt Cola. Og fått
smaken for det. Og så er man reist tilbake til oldtiden hvor man ikke har
sånt. *savne*

Det var visst alt jeg hadde å si. Jo, forresten: Hvor er no.alt.geek.frustrasjoner?

-kvaks.
--
Ah, to be young again. And also a robot.

Odd Einar Aurbakken

unread,
Apr 22, 2002, 2:09:54 AM4/22/02
to
vak...@pvv.org (Kristian A. Vaksdal) writes:

> Ok, så har man besøkt Bushland, og endelig fått smakt Jolt Cola. Og fått
> smaken for det. Og så er man reist tilbake til oldtiden hvor man ikke har
> sånt. *savne*

BTDT. Men du kan jo gjøre som meg, kjøre til Stockholm og kjøpe ca 288
bokser. Til personlig bruk, hvis noen skulle lure.

[-oea]Pq

Håkon Larsen

unread,
Apr 22, 2002, 6:09:04 AM4/22/02
to
Odd Einar Aurbakken <o...@fjorir.ifi.uio.no> writes:

>[...] kjøpe ca 288 bokser.

Ca 288 bokser? Hvor ligger usikkerheten?

--
Håkon Larsen - sed s/news/mail/
<URL: http://folk.uio.no/hel/ >

Bjørn Eirik Marthinsen

unread,
Apr 22, 2002, 7:55:24 AM4/22/02
to
"Kristian A. Vaksdal" wrote:

> Ok, så har man besøkt Bushland, og endelig fått smakt Jolt Cola. Og fått
> smaken for det. Og så er man reist tilbake til oldtiden hvor man ikke har
> sånt. *savne*
>

Jolt er ubetydelig. Mountain Dew derimot......hvor er denne hellige drikk, laget av
dette motbydelig selskap....

BEM

Odd Einar Aurbakken

unread,
Apr 22, 2002, 9:00:54 AM4/22/02
to
Bjørn Eirik Marthinsen <bmar...@chello.no> writes:

> Jolt er ubetydelig. Mountain Dew derimot......hvor er denne hellige
> drikk, laget av dette motbydelig selskap....

Enig, Mountain Dew er bedre enn Red Bull, Battery mm. Synd den
ikke selges her :-/ Btw, har noen prøvd Burn? (eller hva den het)
(de kjørte en skikkelig kul reklamefilm for den under Rugby-7)

[-oea]Pq

Odd Einar Aurbakken

unread,
Apr 22, 2002, 9:06:48 AM4/22/02
to
"Nenseth, Hans Petter" <hpn...@scheen.no> writes:

> Håkon Larsen skrev følgende:


> >
> > Ca 288 bokser? Hvor ligger usikkerheten?
>

> I at det er ca 12 kasser?

Spot on, er man geek er man gjerne litt pedantisk også...

[-oea]Pq

Kristiane Dedichen Falck

unread,
Apr 22, 2002, 11:53:11 AM4/22/02
to
Odd Einar Aurbakken <o...@fjorir.ifi.uio.no> wrote in
news:r9it6kb...@fjorir.ifi.uio.no:

Eller du kan dra til Centra på Majorstuen; de har den der også. I tillegg
til Dr. Pepper, Cherry Cola og Canada Dry - utvalget der er eventyrlig :)

--
Kristiane

Livet er ingen karusell der det deles ut popcorn i svingene

Oystein Viggen

unread,
Apr 22, 2002, 12:22:01 PM4/22/02
to
* [Kristiane Dedichen Falck]

> Eller du kan dra til Centra på Majorstuen; de har den der også. I tillegg
> til Dr. Pepper, Cherry Cola og Canada Dry - utvalget der er eventyrlig :)

Dreier det seg ikke da om rimelig tannlaus Jolt med betydelig lavere
koffeininnhold enn den våre blågule naboer har tilgang på? Jeg mener da
sånt er kraftig statsregulert i Norge?

Ellers har jeg ikke smakt Cherry Coke, men Dr. Pepper er den eneste
brusen jeg har smakt som faktisk er _vond_.

Øystein
--
Blame the pizza!

Kristiane Dedichen Falck

unread,
Apr 22, 2002, 1:14:47 PM4/22/02
to
Oystein Viggen <oyst...@tihlde.org> wrote in
news:03adrvk...@colargol.tihlde.org:

> * [Kristiane Dedichen Falck]
>
>> Eller du kan dra til Centra på Majorstuen; de har den der også. I
>> tillegg til Dr. Pepper, Cherry Cola og Canada Dry - utvalget der er
>> eventyrlig :)
>
> Dreier det seg ikke da om rimelig tannlaus Jolt med betydelig lavere
> koffeininnhold enn den våre blågule naboer har tilgang på? Jeg mener
> da sånt er kraftig statsregulert i Norge?

Sannelig om jeg vet. Det er jo mulig det dreier seg om en tilsnikelse fra
Centras side. _Finnes_ det i det hele tatt Jolt-cola med lavere koffein-
innhold? Hva er da vitsen, liksom? Det er jo like hårreisende som
alkoholfri vin.



> Ellers har jeg ikke smakt Cherry Coke, men Dr. Pepper er den eneste
> brusen jeg har smakt som faktisk er _vond_.

Cherrycola er bedre enn Dr. Pepper, men med dette utgangspunktet tror jeg
ikke du ville likt den heller.

Kristiane Dedichen Falck

unread,
Apr 22, 2002, 1:18:13 PM4/22/02
to
Thomas Skogestad <tsk...@vanskeligepostadresse.com> wrote in
news:32284810...@oakhurst.yi.org:

> * Kristiane Dedichen Falck


>
>| Eller du kan dra til Centra på Majorstuen; de har den der også. I
>| tillegg til Dr. Pepper, Cherry Cola og Canada Dry - utvalget der er
>| eventyrlig :)
>

> Men Raisin Bran har de ikke. Eller ekte Cheerios. Eller Cheerios med
> honning. Eller Twinkies. Pop Tarts. Naked orange juice. De har vel
> ikke hatt eggnog heller?

... ikke har de Rice Crispies heller :(

Snap crackle pop... *sukk*

Men de _har_ nypesyltetøy og frosne fasaner med fjær! Med mer.

Kristian A. Vaksdal

unread,
Apr 22, 2002, 2:13:41 PM4/22/02
to
[Kristiane Dedichen Falck]
:Odd Einar Aurbakken <o...@fjorir.ifi.uio.no> wrote in

:news:r9it6kb...@fjorir.ifi.uio.no:
:
:> vak...@pvv.org (Kristian A. Vaksdal) writes:
:>
:>> Ok, så har man besøkt Bushland, og endelig fått smakt Jolt Cola. Og
:>> fått smaken for det. Og så er man reist tilbake til oldtiden hvor man
:>> ikke har sånt. *savne*
:>
:> BTDT. Men du kan jo gjøre som meg, kjøre til Stockholm og kjøpe ca 288
:> bokser. Til personlig bruk, hvis noen skulle lure.
:
:Eller du kan dra til Centra på Majorstuen; de har den der også. I tillegg
:til Dr. Pepper, Cherry Cola og Canada Dry - utvalget der er eventyrlig :)

Oldtiden == Trondheim

-kvaks

Trond Eivind Glomsrød

unread,
Apr 22, 2002, 3:48:48 PM4/22/02
to
Thomas Skogestad <tsk...@vanskeligepostadresse.com> writes:

> * Kristiane Dedichen Falck


>
> | Eller du kan dra til Centra på Majorstuen; de har den der også. I tillegg
> | til Dr. Pepper, Cherry Cola og Canada Dry - utvalget der er eventyrlig :)
>

> Men Raisin Bran har de ikke. Eller ekte Cheerios. Eller Cheerios med
> honning. Eller Twinkies. Pop Tarts. Naked orange juice. De har vel ikke
> hatt eggnog heller?

Men hvem vil ha slikt? :)

Jolt er godt, men pop tarts? Coca-Cola er nærmest usøtet i forhold.

--
Trond Eivind Glomsrød
http://www.pvv.org/~teg/

Trond Eivind Glomsrød

unread,
Apr 22, 2002, 3:50:31 PM4/22/02
to
Oystein Viggen <oyst...@tihlde.org> writes:

Det mente jeg også da jeg kom hit, men nå er det en av mine favoritter
(ved siden av Diet Coke-varianten de selger med sitron)

Oystein Viggen

unread,
Apr 22, 2002, 5:04:36 PM4/22/02
to
* [Trond Eivind Glomsrød]

> Det mente jeg også da jeg kom hit, men nå er det en av mine favoritter
> (ved siden av Diet Coke-varianten de selger med sitron)

Når jeg sa at Dr. Pepper var den eneste brusen jeg visste som var vond,
regnet jeg selvsagt ikke med lettbrus.

Lettbrus er ikke brus. Da drikker jeg heller vann. (jeg drikker
forøvrig mye vann...)

Øystein
--
Hurraheioghopp!

Oystein Viggen

unread,
Apr 22, 2002, 5:10:05 PM4/22/02
to
* [Trond Eivind Glomsrød]

> Det mente jeg også da jeg kom hit, men nå er det en av mine favoritter
> (ved siden av Diet Coke-varianten de selger med sitron)

Når jeg sa _brus_, mente jeg selvsagt ikke lettbrus. Da drikker jeg
heller vann. (jeg drikker forøvrig en del vann - fattige sivilarbeidere
har ikke råd til så mye brus).

Øystein
--
Ånei, det er en risiko-prosessor!

Trond Eivind Glomsrød

unread,
Apr 22, 2002, 5:26:18 PM4/22/02
to
Oystein Viggen <oyst...@tihlde.org> writes:

> * [Trond Eivind Glomsrød]
>
> > Det mente jeg også da jeg kom hit, men nå er det en av mine favoritter
> > (ved siden av Diet Coke-varianten de selger med sitron)
>
> Når jeg sa _brus_, mente jeg selvsagt ikke lettbrus. Da drikker jeg
> heller vann. (jeg drikker forøvrig en del vann - fattige sivilarbeidere
> har ikke råd til så mye brus).

Kjekt med gratis bokser på jobben :) - koster vel rundt 30 kr for 12
bokser hjemme.

Oystein Viggen

unread,
Apr 22, 2002, 5:27:02 PM4/22/02
to
* [Oystein Viggen]

(Beklager hvis noen ser en million nesten like newspostinger fra meg som
svar til Trond Eivind. Jeg hadde litt vondt i newsserveren..)

Øystein
--
du er kommet til en .sig som ikke er i bruk

Oystein Viggen

unread,
Apr 22, 2002, 5:37:50 PM4/22/02
to
* [Kristiane Dedichen Falck]

> Sannelig om jeg vet. Det er jo mulig det dreier seg om en tilsnikelse fra
> Centras side. _Finnes_ det i det hele tatt Jolt-cola med lavere koffein-
> innhold? Hva er da vitsen, liksom?

Vitsen er vel at geeks kjøper Jolt fordi det er Jolt, samme om
koffeininnholdet skulle være bare litt høyere enn i Urge?

Nå har ikke jeg akkurat sjekket, så det kan selvsagt hende det er vanlig
Jolt, også.

> Det er jo like hårreisende som alkoholfri vin.

Eller lettøl. Eller lettbrus.

> Cherrycola er bedre enn Dr. Pepper, men med dette utgangspunktet tror jeg
> ikke du ville likt den heller.

Alt det rare disse amerikanerne tyller i seg.

Carl Stefan Grøtter

unread,
Apr 23, 2002, 7:01:46 AM4/23/02
to
Oystein Viggen <oyst...@tihlde.org> wrote in
news:031yd7j...@colargol.tihlde.org:

I utgangspunktet er jeg enig (Coca-Cola light, Tab Xtra, Pepsi Max, Sprite
light og Solo lett er bare noen grelle eksempler), men Mozell light er
faktisk god. Vann er imidlertid bedre enn det meste hvis målet er å slukke
tørsten.

--
Carl Stefan Grøtter

www.kverulant.net || ne...@kverulant.net
<Sett inn underfundig tankevekker her>

Thomas Skogestad

unread,
Apr 23, 2002, 11:48:00 AM4/23/02
to
* Carl Stefan Grøtter

| men Mozell light er faktisk god.

Men intet slår den gamle pære-Mozellen _uten_ drue. Etter at drue ble
tilsatt har jeg aldri kjøpt Mozell. (Jeg har derimot drukket det siden det
hender at andre kjøper det.)

Jeg husker at i perioden før drue-skvipet ble introdusert så var det ren
bingo hvorvidt man fikk god eller vond Mozell. Pussig nok vedvarte den
vonde Mozell-smaken etter at det ble gjort kjent på etiketten at den var
tilsatt druesmak, så jeg vil tro at Ringnes (det er vel de som har Mozell?)
testet ut markedet en periode før den endelige endringen ble innført.

Og Nidar fjerner alle de gode sjokoladene fra markedet (Relax, Soho).

(Jeg mener at den forsvant etter at jeg hadde vært i USA i ca 9 måneder
1994-95, muligens hadde den forsvunnet allerede da jeg kom tilbake.
Kjempeskuffelse!)

Skal man ha pære-brus uten tilsatt drue må man dessverre kjøpe en som
inneholder alkohol, og den alkohol-smaken skader pære-smaken noe.

| Vann er imidlertid bedre enn det meste hvis målet er å slukke tørsten.

Må ikke være tilsatt kullsyre.

--
http://www.teamcustom.com/heymistervideo/video.html
http://makeashorterlink.com/ * http://www.geocities.com/asianprince213/

Oystein Viggen

unread,
Apr 23, 2002, 12:02:17 PM4/23/02
to
* [Thomas Skogestad]

> Skal man ha pære-brus uten tilsatt drue må man dessverre kjøpe en som
> inneholder alkohol, og den alkohol-smaken skader pære-smaken noe.

Lager ikke Oskar Sylte brus med pæresmak? Fås kanskje bare kjøpt i små
deler av landet, dog..

> [Vann] Må ikke være tilsatt kullsyre.

Selvfølgelig. Farris smaker sjøvann.

Thomas Skogestad

unread,
May 25, 2002, 6:52:47 PM5/25/02
to
* Thomas Skogestad

| Men intet slår den gamle pære-Mozellen _uten_ drue. Etter at drue ble
| tilsatt har jeg aldri kjøpt Mozell. (Jeg har derimot drukket det siden det
| hender at andre kjøper det.)

I dag (går) oppdaget jeg pære-Gøy! Jeg trålet saft-hyllen på den lokale
Menyen (på Kringsjå).

Det er altså ikke snakk om brus, men det gjør ikke så mye. Saft-smaken er
betraktelig bedre enn den helsikkes drue-smaken som ødelegger Mozell. Så i
kveld har jeg tatt meg flere glass. (Vel, er det saft? Jeg ser intet om
saft på flaska.)

(Jeg har ikke noe i mot druer ellers, jeg liker å spise både druer og
rosiner.)

Koster en 15-16 kroner. 0,7 liter. Og man sparer jo en del penger i.f.t.
brus når man tenker på at man skal blande det med vann.

(krysspostet)

--
http://www.nrk.no/underholdning/1301419.html
http://www.geocities.com/Broadway/Stage/7308/balducci.html

Geir Harris Hedemark

unread,
May 25, 2002, 7:30:58 PM5/25/02
to
Thomas Skogestad <tsk...@galprofessor.com> writes:
> I dag (går) oppdaget jeg pære-Gøy! Jeg trålet saft-hyllen på den lokale
> Menyen (på Kringsjå).

Dersom det er smaken av pære du er glad i, så selger en del
innvandrerdrikker juice/nektar av pære.

Geir

Oystein Viggen

unread,
May 26, 2002, 5:46:20 AM5/26/02
to
* [Thomas Skogestad]

> I dag (går) oppdaget jeg pære-Gøy! Jeg trålet saft-hyllen på den lokale
> Menyen (på Kringsjå).

Pære-gøy er fint, spesielt for oss som savner pæreis. (Det er en skam
at Diplom tok den beste isen noengang av markedet).

Gøy fruktchampagne anbefales også.

Øystein
--
Hurraheioghopp!

Jardar Eggesbø Abrahamsen

unread,
May 26, 2002, 7:49:36 AM5/26/02
to
I artikkel <323135596...@oakhurst.yi.org>
skreiv Thomas Skogestad <tsk...@galprofessor.com>:

> I dag (går) oppdaget jeg pære-Gøy! Jeg trålet saft-hyllen på den lokale
> Menyen (på Kringsjå).

Prøv pærebrus frå Oskar Sylte Mineralvannfabrikk i Molde. :)

Jardar

Thomas Skogestad

unread,
May 26, 2002, 8:43:33 AM5/26/02
to
* Jardar Eggesbø Abrahamsen

| Prøv pærebrus frå Oskar Sylte Mineralvannfabrikk i Molde. :)

Ai ai ai:

OSKAR SYLTE PÆREBRUS
SMAK: ****** TOTAL: ******
[****** = Mesterlig effen!, bare hakket under "Så langt fra ueffen som det
er mulig å komme!", mens 1 stjerne = "Komplett mangel på effenhet"]

KOMMENTAR: Kongen av fruktbrus, knallgrøn og i seg sjølv ein av
hovudgrunnane til at Sunnmøre ikkje allereie er avfolka.

P.S.: Sidan Oskar Sylte ser ut til å være eit sunnmørsfenomen, tykte eg
nynorsk passa best i desse omtalane. D.S.

http://home.c2i.net/johnp/nam/brus.htm#sylte

Hvor kan dette kjøpes? Foretrukne kjøpssteder: Oslo eller Trondheim.

*tar en slurk til av pære-Gøy!*

(Det skal dog bemerkes at Coca-Cola får toppscore, så man kunne nesten
tvile på dommernes smakssans. Men han kan vel ikke ta feil når det gjelder
noe så godt som pærebrus?)

Øy! Ringnes eier nesten halvparten av Oskar Sylte. Hvorfor i søren er
pærebrus forbeholdt Sunnmøre mens pære+drue-skvipet sendes ut til resten av
landet?

Alf Christophersen

unread,
May 26, 2002, 9:01:29 AM5/26/02
to
On Sun, 26 May 2002 00:52:47 +0200, Thomas Skogestad
<tsk...@galprofessor.com> wrote:

>kveld har jeg tatt meg flere glass. (Vel, er det saft? Jeg ser intet om
>saft på flaska.)

Pære-essens, dvs. pæresmakende ester og søtningsmiddel. :-( Guffe de
lux

Kristiane Dedichen Falck

unread,
May 26, 2002, 11:00:30 AM5/26/02
to
jardarab+n...@pvv.ntnu.no (Jardar Eggesbø Abrahamsen) wrote in
news:slrnaf1iug.70p.ja...@tyrell.nvg.ntnu.no:

> Prøv pærebrus frå Oskar Sylte Mineralvannfabrikk i Molde. :)

*grøss*

Den smaker neglelakkfjerner.

Men ananasbrusen fra Oskar Sylte er nydelig. Og det aller kuleste er nesten
etiketten. Skikkelig old fashion. Har den vært slik bestandig? Oppdaget
ikke brusen før i 1996, da jeg var sammen med en moldenser.

Alexander Lange

unread,
May 26, 2002, 11:03:39 AM5/26/02
to

"Thomas Skogestad" <tsk...@galprofessor.com> wrote in message
news:32314058...@oakhurst.yi.org...
> * Jardar Eggesbø Abrahamsen

> P.S.: Sidan Oskar Sylte ser ut til å være eit sunnmørsfenomen, tykte eg
> nynorsk passa best i desse omtalane. D.S.

> Øy! Ringnes eier nesten halvparten av Oskar Sylte. Hvorfor i søren er


> pærebrus forbeholdt Sunnmøre mens pære+drue-skvipet sendes ut til resten
av
> landet?

<kremt> Molde ligger i Romsdal, og det som hører til Molde er dermed langt
fra et sunnmørsfenomen. Det er et veldig viktig skille, og de som kommer fra
Romsdal (som ligger midt mellom Nordmøre og Sunnmøre) vil helst ikke omtales
som møringer.

Syltes pærebrus selges enkelte steder i Trøndelag også, særlig i
Trondheimsdistriktet. Jeg synes personlig Syltes ananasbrus er mye bedre -
gir meg en ekstra grunn til å feire jul og jazzfestival hos mine foreldre...


Alexander


Jardar Eggesbø Abrahamsen

unread,
May 26, 2002, 12:44:41 PM5/26/02
to
I artikkel <32314058...@oakhurst.yi.org>
skreiv Thomas Skogestad <tsk...@galprofessor.com>:

> Hvor kan dette kjøpes? Foretrukne kjøpssteder: Oslo eller Trondheim.

Pærebrus kan kjøpast i små flasker i ølutsalet til E.C. Dahls på Lademoen.
Store flasker har eg funne berre i Møre og Romsdal.

Jardar

CigarManden

unread,
May 26, 2002, 4:38:33 PM5/26/02
to
Oskar Syltes eminente produkter Brus med ananassmak og Brus med pæresmak er
å få i store flasker på følgende forretninger i Trondheim ( i alle fall i
påsken, da jeg sist var i Trondheim):
Ultra - Solsiden Kjøpesenter
Obs! City Syd
Rema 1000 Saupstad Senter

For øvrig er det synd og smak at disse ikke er å finne i Oslo. Sitter nå med
siste slurkene av Brus med ananassmak som jeg har fått spesialbrakt av en
kompis fra Kristiansund som var på besøk i forrige uke (tusen takk Ståle)

-----
Arve

*********
To reply remove the "nospam-" from the e-mailadress
*********


Jardar Eggesbø Abrahamsen

unread,
May 26, 2002, 4:51:49 PM5/26/02
to
I artikkel <dJbI8.269$U03....@news01.chello.no>
skreiv CigarManden <cigar...@nospam-chello.no>:

> Oskar Syltes eminente produkter Brus med ananassmak og Brus med pæresmak er
> å få i store flasker på følgende forretninger i Trondheim ( i alle fall i
> påsken, da jeg sist var i Trondheim):
> Ultra - Solsiden Kjøpesenter
> Obs! City Syd
> Rema 1000 Saupstad Senter

Pære òg?? Ananas har eg sett i store falsker i Trondheim, men kan du
stadfesta at desse forretningane fører store pærebrusfalsker? Det ville i
tilfelle vera ein pærebrusfest verdt!

Jardar

CigarManden

unread,
May 27, 2002, 4:37:24 AM5/27/02
to
Jeg kan ikke garantere at de har pærebrus - men skal du sjekke så er det
mest sannsynlig at Ultra har, dersom noen i Trondheim har.
-----
Arve

*********
To reply remove the "nospam-" from the email-adress
*********

"Jardar Eggesbø Abrahamsen" <jardarab+n...@pvv.ntnu.no> skrev i
melding news:slrnaf2in5.rtv.ja...@tyrell.nvg.ntnu.no...

Terje Alte

unread,
May 27, 2002, 8:01:30 AM5/27/02
to
[Jardar Eggesbø Abrahamsen]

|
| Pære òg?? Ananas har eg sett i store falsker i Trondheim, men kan du
| stadfesta at desse forretningane fører store pærebrusfalsker? Det ville i
| tilfelle vera ein pærebrusfest verdt!

Hmm, tro om det kan være marked for å ta med mer enn den faste kassen
med pærebrus tilbake til Trondheim etter endt helg på Nordmøre..

Terje.
--
"Vin i små mengder åpner en manns hjerne. En totalavholdsmann eier sjelden
den store visdom."
- Talmud

Alf Christophersen

unread,
May 27, 2002, 5:42:48 PM5/27/02
to
On Sun, 26 May 2002 20:38:33 GMT, "CigarManden"
<cigar...@nospam-chello.no> wrote:

>For øvrig er det synd og smak at disse ikke er å finne i Oslo. Sitter nå med
>siste slurkene av Brus med ananassmak som jeg har fått spesialbrakt av en
>kompis fra Kristiansund som var på besøk i forrige uke (tusen takk Ståle)

De var å finne på S-markedet i Maridalsvn i fjor. Hvis de har
forsvunnet er det bra. Det smakte estere som bare pokker. At noen
orker å drikke fortynnede estere skjønner jeg ikke. Foretrekker
natursmak :-)
(Skjønt mange av smaksstoffene der er også estere, men langt flere og
et langt mer komplekst blandingsforhold, ikke bare ren pæresmakende
ester etc. (Husker ikke lenger hvilket acetat det er som gir
pæreliknende smak)

Trond Eivind Glomsrød

unread,
May 28, 2002, 4:15:00 PM5/28/02
to
Kristiane Dedichen Falck <kristiane.de...@observer.no> writes:

> jardarab+n...@pvv.ntnu.no (Jardar Eggesbø Abrahamsen) wrote in
> news:slrnaf1iug.70p.ja...@tyrell.nvg.ntnu.no:
>
> > Prøv pærebrus frå Oskar Sylte Mineralvannfabrikk i Molde. :)
>
> *grøss*
>
> Den smaker neglelakkfjerner.

Pærebrus er den verste brusen jeg kan huske å ha drukket, "root beer"
(usj! fysjom!) og julebrus fra tromi[1] inkludert.

[1] Kåret til verst i test et par tester på midten av 90-tallet (ugh,
jeg begynner å bli gammel)

Carl Stefan Grøtter

unread,
May 29, 2002, 8:02:15 AM5/29/02
to
"Nenseth, Hans Petter" <hpn...@scheen.no> wrote in
news:rt70fu48vj26tseau...@4ax.com:

> Geir Harris Hedemark rablet:


>
>>Dersom det er smaken av pære du er glad i, så selger en del
>>innvandrerdrikker juice/nektar av pære.
>

> Innvandrerdrikk? Ehhh.. Cola er jo nokså mørk...

*lol*

Hvis man først skal innom en innvandrerbutikk på jakt etter pæresmak vil
jeg egentlig anbefale at man ser etter .... *suprise* ... pærer. :o)

Jardar Eggesbø Abrahamsen

unread,
May 29, 2002, 8:22:02 AM5/29/02
to
I artikkel <i1madqk...@proto.pvv.ntnu.no>
skreiv Trond Eivind Glomsrød <t...@pvv.ntnu.no>:

> Pærebrus er den verste brusen jeg kan huske å ha drukket,

Då er du sanneleg heldig som har klart å unngå Coca Cola, Pepsi Cola,
Fanta og alt anna som ikkje er like bra som pærebrus. :)

> "root beer"
> (usj! fysjom!)

Er ikkje dette det same som vørterøl, då? Det er jo nammenam for tøffe
menn. Særleg saman med turrfisk.

Jardar

Frode Vatvedt Fjeld

unread,
May 29, 2002, 9:02:26 AM5/29/02
to
jardarab+n...@pvv.ntnu.no (Jardar Eggesbø Abrahamsen) writes:

> Er ikkje dette [root beer] det same som vørterøl, då?

Nei, det er en søt, alkoholfri brus med en noe udefinerbar, kunstig
smak. Muligens noe i retning av vår ingefærøl. Merkelig nok syntes jeg
det var ganske godt.

--
Frode Vatvedt Fjeld

Oystein Viggen

unread,
May 29, 2002, 9:10:52 AM5/29/02
to
* [Frode Vatvedt Fjeld]

> [root beer]


> Muligens noe i retning av vår ingefærøl. Merkelig nok syntes jeg det
> var ganske godt.

Er det noe i nærheten av Dahls ingefærøl, burde det jo være riktig så
godt?

Øystein
--
Hurraheioghopp!

Judith Mortensen

unread,
May 29, 2002, 10:05:25 AM5/29/02
to
Oystein Viggen <oyst...@tihlde.org> wrote:

> * [Frode Vatvedt Fjeld]
>
> > [root beer]
> > Muligens noe i retning av vår ingefærøl. Merkelig nok syntes jeg det
> > var ganske godt.
>
> Er det noe i nærheten av Dahls ingefærøl, burde det jo være riktig så
> godt?

Men ingenting slår likevel farmors hjemmelagde Ingefærøl!
Lurer på om noen har tatt vare på oppskriften.

judith
--
Opphavet flytter. Leilighet til salgs i Namsos!
<http://judith.scriba.org/>

Trond Eivind Glomsrød

unread,
May 29, 2002, 10:20:56 AM5/29/02
to
jardarab+n...@pvv.ntnu.no (Jardar Eggesbø Abrahamsen) writes:

> I artikkel <i1madqk...@proto.pvv.ntnu.no>
> skreiv Trond Eivind Glomsrød <t...@pvv.ntnu.no>:

> > "root beer" (usj! fysjom!)


>
> Er ikkje dette det same som vørterøl, då?

Nei - og det ligner ikke på ingefærøl heller (noe heller ikke "ginger
ale" gjør).

Stein Hals

unread,
May 29, 2002, 10:43:04 AM5/29/02
to
"Trond Eivind Glomsrød" <t...@pvv.ntnu.no> wrote

> > Er ikkje dette det same som vørterøl, då?
>
> Nei - og det ligner ikke på ingefærøl heller (noe heller ikke
"ginger
> ale" gjør).

Root-beer er hverken ingefær- eller vørterøl nei, det smaker mer
kamfer enn noe annet jeg kan komme på. Ganske ufyselig hvis du ikke er
vant til det. Men amerikanerne er vokst opp med skvipet, så de elsker
det, gjerne med en stor kule vaniljeis i (root-beer float). Cream soda
(fløtebrus) er et annet mistenkelig brygg fra disse kanter som er
verdt å prøve (èn gang).

-Stein


Alf Christophersen

unread,
May 29, 2002, 3:15:51 PM5/29/02
to
On Sun, 26 May 2002 15:00:30 GMT, Kristiane Dedichen Falck
<kristiane.de...@observer.no> wrote:

>Den smaker neglelakkfjerner.

Om jeg ikke husker helt feil er da også neglelakkfjerner den ene
komponenten i esteren som gir pæresmak :-)

Geir M. Elnan

unread,
Jun 8, 2002, 8:10:16 AM6/8/02
to
nos...@judith.scriba.org (Judith Mortensen) wrote in
news:1fcycn0.vczhbe180ev7kN%nos...@judith.scriba.org:

[snipp'n cuttle]



> Men ingenting slår likevel farmors hjemmelagde Ingefærøl!
> Lurer på om noen har tatt vare på oppskriften.
>
> judith

Garanterer ikke at det er samme oppskrift, men den er i allefall veldig god
:)

"Ingefærøl"

Dette er et godt og søtt matøl som vi pleier å ha til alle varmretter i
jula. (Ølet er alkoholfritt / på lik linje med "Tomtebrygg")

2 kg sukker løses i 5 liter vann og kokes opp.
1 strøken ss malt ingefær
1 strøken ss malt nellik
1 ss kremortartari (fåes kjøpt på apotek)
3 appelsiner skåret i skiver
50 gram gjær
sukkerkulør

Vannet med oppløst sukker slåes i en stor bøtte sammen med ingefær, nellik
og kremortartari. Dette skal stå og godgjøre seg i ca 10 min.
Fyll så på 15 liter kaldt vann.
Løs opp gjær og tilsett dette.
Juster fargen med sukkerkulør.
La ølet stå og gjære i et lunt rom til neste dag. Tapp opp på flasker og
oppbevar disse kjølig.
Ølet er ferdig til bruk etter 12 døgn. (blir litt hissig etter hvert på
grunn av stor karbondioksyddannelse...)

#! geirme

Alf Christophersen

unread,
Jun 8, 2002, 10:39:32 AM6/8/02
to
On Sat, 08 Jun 2002 12:10:16 GMT, "Geir M. Elnan" <gei...@online.no>
wrote:

>Dette er et godt og søtt matøl som vi pleier å ha til alle varmretter i
>jula. (Ølet er alkoholfritt / på lik linje med "Tomtebrygg")

Som altså er alkoholfritt den første kvelden, dvs. samme
kveld man tilsatte gjæren :-) 2 kg sukker i 5 liter vann hvis det er
sluttvolumet på den annen side er på grensen til å forgifte gjæren, så
ant. forblir det sukkervann uansett. Hadde det vært totalt 3 kg sukker
til 10 liter vann og sukkeret tilsatt i tre omganger og man hadde i
stedet brukt Kargus II ville gitt sats på styrke omtrent 12-15% alt
etter hvor godt gjæren får godgjøres seg på sukkeret.

(Men, det regnes som sats og er ulovlig å lage. Vil tro at ditt
ingefærøl også regnes som sats. I Tomtebrygg er det 500 g sukker til
10 liter vann for øvrig, du har altså i 8 ganger så mye sukker, så
Tomtebrygg blir det ikke :-) Men kanskje i nærheten av det
"alkoholfrie" Tomtebrygget de fleste lager som har omkring 8-12%
alkohol i seg når det endelig drikkes)

Geir M. Elnan

unread,
Jun 8, 2002, 7:19:14 PM6/8/02
to
alf.chris...@basalmed.uio.no (Alf Christophersen) wrote in
news:3d0215e2...@nntp.uio.no:

> On Sat, 08 Jun 2002 12:10:16 GMT, "Geir M. Elnan" <gei...@online.no>
> wrote:
>
>>Dette er et godt og søtt matøl som vi pleier å ha til alle varmretter i
>>jula. (Ølet er alkoholfritt / på lik linje med "Tomtebrygg")
>
> Som altså er alkoholfritt den første kvelden, dvs. samme
> kveld man tilsatte gjæren :-) 2 kg sukker i 5 liter vann hvis det er

> sluttvolumet på den annen side er på grensen til å forgifte gjæren...

I følge min hoderegning så blir 5+15 liter noe sånn omtrent 20 liter...
:-)
(litt lengre ned i oppskrifta så står "Fyll så på 15 liter kaldt vann.")
Dette gir et sukkerinnhold som da ved start av gjæringsprosessen er på 2 kg
sukker til 20 liter vann.

Litt interresant at du mener det kan karakteriseres som sats, jeg mener man
kan sikkert "destillere" både surmelk, juice og brøddeig for å få et
spennende resultat...

Såvidt jeg har forstått denne prosessen så er det for mye sukker i
oppskriften til at man har fått utviklet så alt for mye alkohol i løpet av
den perioden på 12 til ca 20 dager fra gjæringen starter som man faktisk
ofte har drukket opp alt.

Geir Elnan

#! geirme

Lars Sommer

unread,
Jun 17, 2002, 6:31:10 PM6/17/02
to
Ja, Jolt er en rigtig god cola!


"Kristian A. Vaksdal" <vak...@pvv.org> skrev i en meddelelse
news:pils-ebw...@maxwell.fim.ntnu.no...
>
> Ok, så har man besøkt Bushland, og endelig fått smakt Jolt Cola. Og fått
> smaken for det. Og så er man reist tilbake til oldtiden hvor man ikke har
> sånt. *savne*
>
> Det var visst alt jeg hadde å si. Jo, forresten: Hvor er
no.alt.geek.frustrasjoner?
>
> -kvaks.
> --
> Ah, to be young again. And also a robot.


Thomas Skogestad

unread,
Jun 20, 2002, 6:51:43 AM6/20/02
to
* Jardar Eggesbø Abrahamsen

| Pærebrus kan kjøpast i små flasker i ølutsalet til E.C. Dahls på Lademoen.

Usj! Jeg har nå vært og handlet Oscar Sylte "brus med pæresmak". Merk at
det ikke er pærebrus, men "brus med pæresmak". Og det er fullstendig
forjævlig.

"Brus med prosessmak" hadde vært en bedre betegnelse. Det smaker kjemisk
prosessteknologi i lange baner.

Dette er en samstemt dom fra hele familien: usj!

(Jeg har sett "brus med ananassmak" i flere butikker. F.eks. Bunnpris på
Moholt.)

BonusUndring: Hvorfor er det ingen butikker som selger 1,5-litersflasker
med rød Fanta?

--
http://interaktiv.vg.no/matkalkulatoren/index.asp

Oystein Viggen

unread,
Jun 20, 2002, 7:04:36 AM6/20/02
to
* [Thomas Skogestad]

> "Brus med prosessmak" hadde vært en bedre betegnelse. Det smaker kjemisk
> prosessteknologi i lange baner.

Det er jo det som er så godt :)

> Dette er en samstemt dom fra hele familien: usj!

Har dere smakt Tom & Jerry-brus, forresten? Da snakker vi _skikkelig_
vondt.

> (Jeg har sett "brus med ananassmak" i flere butikker. F.eks. Bunnpris på
> Moholt.)

De må dere prøve - den er nudelig. Egentlig mye bedre enn den med
pæresmak.

> BonusUndring: Hvorfor er det ingen butikker som selger 1,5-litersflasker
> med rød Fanta?

Rød Fanta smaker jo ikke annet enn Grans Tropo som har stått litt for
lenge. Tropo har jeg i hvert fall sett på 1.5 liters flasker på Rema
1000 på Trondheim Torg, så det finnes i hvert fall.

Prøv den. Jeg har inntrykk av at grunnen til at en del folk ikke liker
Tropo er at de synes det er ekkelt med grønn brus, men i og med at du
liker rød Fanta, er du kanskje hevet over slike motforestillinger?

Øystein
- som fremdeles stort sett drikker vann.
--
Hurraheioghopp!

Thomas Skogestad

unread,
Jun 20, 2002, 7:17:56 AM6/20/02
to
* Oystein Viggen

| Rød Fanta smaker jo ikke annet enn Grans Tropo som har stått litt for
| lenge.

Tropo som har stått lenge smaker ... Tropo. Det er det som er så bra med
Tropo. Ikke som cola, som taper smaken bare man åpner flaska.

| Tropo har jeg i hvert fall sett på 1.5 liters flasker på Rema 1000 på
| Trondheim Torg, så det finnes i hvert fall.

1,5l Tropo har jeg sett på samtlige Rema i Norge, tror jeg.

| Prøv den. Jeg har inntrykk av at grunnen til at en del folk ikke liker
| Tropo er at de synes det er ekkelt med grønn brus, men i og med at du
| liker rød Fanta, er du kanskje hevet over slike motforestillinger?

Jeg drikker Tropo som bare søren. Eneste aber er at smaken er noe utvannet.
Mer Tropo-smak!

Men Tropo og rød Fanta smaker ikke likt i det hele tatt.

--
http://interaktiv.vg.no/matkalkulatoren/index.asp

Alexander Lange

unread,
Jun 20, 2002, 7:21:02 AM6/20/02
to

"Thomas Skogestad" <tsk...@galprofessor.com> wrote in message
news:32335591...@jusstud.uio.no...

> BonusUndring: Hvorfor er det ingen butikker som selger 1,5-litersflasker
> med rød Fanta?

Ica på Ullevål har 10kroners-tilbud på 1,5 litere med rød Fanta nå. At noen
orker å drikke det kvalme blandevannet er mer enn jeg forstår.

Alexander


Tanya Beate Øverlie

unread,
Jun 20, 2002, 7:47:59 AM6/20/02
to

[Oystein Viggen]

> Rød Fanta smaker jo ikke annet enn Grans Tropo som har stått litt
> for lenge.

Hva? Nei, fysj og usj. Tropo er den verste brusen jeg noensinne har
smakt. Rød fanta derimot, den er jo faktisk god (i motsetning til veldig
mye annen brus).

--
Tanya B.

«En kan bare se riktig med hjertet.
Det vesentlige er usynlig for øyet.»

Leif Magnar Kj|nn|y

unread,
Jun 20, 2002, 7:52:41 AM6/20/02
to
In article <03r8j2k...@msgid.viggen.net>,

Oystein Viggen <oyst...@tihlde.org> wrote:
>* [Thomas Skogestad]
>
>> "Brus med prosessmak" hadde vært en bedre betegnelse. Det smaker kjemisk
>> prosessteknologi i lange baner.
>
>Det er jo det som er så godt :)

Det hjelper å komme fra Oskar Sylte-land slik at man blir hjernevasket
til å like den syntetiske brusen deres i ung alder. Jamfør:
http://home.c2i.net/johnp/nam/brus.htm#sylte

>> Dette er en samstemt dom fra hele familien: usj!
>
>Har dere smakt Tom & Jerry-brus, forresten? Da snakker vi _skikkelig_
>vondt.

Hva med den svenske Fantomen-brusen? Tror den gikk ut av produksjon
for 15 år eller mer siden. Blå brus med fantomsmak.
--
Leif Kj{\o}nn{\o}y | "Its habit of getting up late you'll agree
www.pvv.org/~leifmk| That it carries too far, when I say
Math geek and gamer| That it frequently breakfasts at five-o'clock tea,
GURPS, Harn, CORPS | And dines on the following day." (Carroll)

Oystein Viggen

unread,
Jun 20, 2002, 8:20:47 AM6/20/02
to
* [Leif Magnar Kjønnøy]

> Det hjelper å komme fra Oskar Sylte-land slik at man blir hjernevasket
> til å like den syntetiske brusen deres i ung alder. Jamfør:
> http://home.c2i.net/johnp/nam/brus.htm#sylte

Den eneste gangen jeg har vært i Møre og Romsdal mer enn et par dager
var når jeg som så mange før meg var internert på Hustad Leir, og Oskar
Sylte-brus kan jeg ikke huske å ha drukket før en gang i fjortis-alder.
Derimot spiste jeg store mengder Pæreis som yngre, og det hjelper nok.

Skjønner forresten ikke helt hvorfor Diplom valgte å ta den beste isen
sin av markedet, men det er vel et mysterium som for alltid vil forbli
uløst, på linje med banan-twist.

> Hva med den svenske Fantomen-brusen? Tror den gikk ut av produksjon
> for 15 år eller mer siden. Blå brus med fantomsmak.

Noen som husker "Vill, villere, Villaveien" på Hallsju?

"Jeg hadde ikke lyst på poteter, så jeg kjøpte Fantomet i stedet".

Øystein
--
kort .sig

Pia Margaret Samset

unread,
Jun 20, 2002, 8:25:02 AM6/20/02
to
In no.alt.mat.drikke Oystein Viggen <oyst...@tihlde.org> wrote:

> Noen som husker "Vill, villere, Villaveien" på Hallsju?
>
> "Jeg hadde ikke lyst på poteter, så jeg kjøpte Fantomet i stedet".

Anne Marie Ottersen i den kostelige scenen: "JA VEL! Vil dere ha
Fantomet til middag, skal dere få Fantomet til middag!!" mens hun rørte
frenetisk i gryta med Fantomet som kokte på komfyren...

(Det var i hvert fall morsomt den gang.)

</mimre>


--
Pia

Vidar Grønvold

unread,
Jun 20, 2002, 1:47:36 PM6/20/02
to

Åja, hvor da? Jeg fant ikke en dråpe av nevnte drikke der.

--
hilsen
Vidar Grønvold

Trond K. Tveit

unread,
Jun 20, 2002, 1:48:13 PM6/20/02
to
Thu, 20 Jun 2002 13:21:02 +0200, Alexander Lange (nos...@morra.di) wrote...

> Ica på Ullevål har 10kroners-tilbud på 1,5 litere med rød Fanta nå. At noen
> orker å drikke det kvalme blandevannet er mer enn jeg forstår.
>
Hvis den er iskald så er den drikkendes, det samme gjelder forøvrig Fanta
Lemon som er alt for sur hvis den ikke er iskald.
Den vanlige appelsin fantaen er absolutt best, og derfor drikker jeg den
hver dag :)


--
Trond K. Tveit

Trond K. Tveit

unread,
Jun 20, 2002, 1:52:33 PM6/20/02
to
Thu, 20 Jun 2002 14:20:47 +0200, Oystein Viggen (oyst...@tihlde.org)
wrote...

> Skjønner forresten ikke helt hvorfor Diplom valgte å ta den beste isen
> sin av markedet, men det er vel et mysterium som for alltid vil forbli
> uløst, på linje med banan-twist.
>
Jeg kan ikke skjønne hvorfor de sluttet å lage Bounty iskremen, den var jo
mye bedre enn både Japp isen og Solo isen ;)

--
Trond K. Tveit

Alexander Lange

unread,
Jun 20, 2002, 2:00:29 PM6/20/02
to

"Vidar Grønvold" <gron...@powertech.no> wrote in message
news:f254hu86nepm01n2v...@4ax.com...

Går ut fra at den skulle vært ved siden av den andre brusen... Hvis de ikke
har den, får du spørre de som jobber der hva som har skjedd.
Hvis du ser på på siste side i tilbudsbrosjyren de legger i handlevognene,
ser du at det står Fanta Exotic til 9,90 for 1,5 liter .

Alexander


Hanne Sofie Røed

unread,
Jun 20, 2002, 2:11:06 PM6/20/02
to
Oystein Viggen <oyst...@tihlde.org> wrote:

> Noen som husker "Vill, villere, Villaveien" på Hallsju?

"Veeeera! Veeeeeeeeeera!!"

--
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that
you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines.
Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails.
Explore. Dream. Discover. -Mark Twain

Thore Harald Hoye

unread,
Jun 21, 2002, 12:15:05 PM6/21/02
to
In article <MPG.177c34c84...@news.netcom.no>, Trond K Tveit wrote:
> Jeg kan ikke skjønne hvorfor de sluttet å lage Bounty iskremen, den var jo
> mye bedre enn både Japp isen og Solo isen ;)

Bounty er knapt spisendes i noen varianter, mens Japp er kronisk godt. Er
det forøvrig noen som husker Hennig Olsen-is sin LakrIS (eller noe slikt)?
Den var så vondt at jeg tror de omtrent sluttet å selge den før den første
reklamekampanjen var over. Det er den eneste gangen jeg har kastet en is
uten å spise den opp.

Oystein Viggen

unread,
Jun 21, 2002, 12:34:22 PM6/21/02
to
* [Thore Harald Hoye]

> Er det forøvrig noen som husker Hennig Olsen-is sin LakrIS (eller noe
> slikt)? Den var så vondt at jeg tror de omtrent sluttet å selge den
> før den første reklamekampanjen var over. Det er den eneste gangen jeg
> har kastet en is uten å spise den opp.

Ser deg, og høyner med Tyrkisk Pepper-is.

Øystein
--
Sinna mann med masse skjegg
henger i en ribbevegg.

Ketil Kirkerud Elgethun

unread,
Jun 21, 2002, 5:53:34 PM6/21/02
to
Thomas Skogestad <tsk...@galprofessor.com> writes:

> BonusUndring: Hvorfor er det ingen butikker som selger 1,5-litersflasker
> med rød Fanta?

Hæ ? For en fire-fem uker siden hadde Ultra palle på palle med stoffet.
I 1.5-liters flasker, ja.


--
---Ketil Kirkerud Elgethun

Skogen

unread,
Jun 23, 2002, 2:19:11 PM6/23/02
to

> wrote...
> > Skjønner forresten ikke helt hvorfor Diplom valgte å ta den beste isen
> > sin av markedet, men det er vel et mysterium som for alltid vil forbli
> > uløst, på linje med banan-twist.

Pære is har de jo i butikken her ihvertfall, men ikke den pinne varianten
som de hadde før. De har bare sånn push up is i pæresmak.

> Jeg kan ikke skjønne hvorfor de sluttet å lage Bounty iskremen, den var jo
> mye bedre enn både Japp isen og Solo isen ;)

Bounty isen har jeg ikke sett i Norge, men i sverige derimot har de den både
i "bar" variant og pinne variant.

Oystein Viggen

unread,
Jun 23, 2002, 2:21:18 PM6/23/02
to
* ["Skogen"]

> Pære is har de jo i butikken her ihvertfall, men ikke den pinne varianten
> som de hadde før. De har bare sånn push up is i pæresmak.

Høres spennende ut. Hvem er det som lager den?

Øystein
--
Ånei, det er en risiko-prosessor!

Skogen

unread,
Jun 23, 2002, 2:21:32 PM6/23/02
to

> Jasså? Hvor er det de _selger_ dette?

Jeg har set det i den butikken som er i østbanehallen. Husker ikke hvordan
butikk det er, rimi trur jeg. Der hadde de masse(!) av det.

Skogen

unread,
Jun 23, 2002, 2:34:23 PM6/23/02
to

> > Pære is har de jo i butikken her ihvertfall, men ikke den pinne
varianten
> > som de hadde før. De har bare sånn push up is i pæresmak.
>
> Høres spennende ut. Hvem er det som lager den?

Jeg mener det er diplom is som lager denne. De har den ihvertfall i "diplom
is boksen" i den lokale prix butikken.


Ketil Kirkerud Elgethun

unread,
Jun 24, 2002, 7:30:01 AM6/24/02
to
Thomas Skogestad <tsk...@galprofessor.com> writes:

> * Ketil Kirkerud Elgethun
>
> | Hæ? For en fire-fem uker siden hadde Ultra palle på palle med stoffet. I
> | 1.5-liters flasker, ja.
>

> Jasså? Hvor er det de _selger_ dette?
>

> Jeg kan gi noen hint.
>
> Ikke:
>
> - Asker
> - Alna
> - Sandvika
> - Trondheim

Jeg frekventerer i utgangspuntket bare Ultra på Bryn. Hvorvidt de
har stoffet nå eller ikke, det aner jeg ingenting om. De _hadde_ for
et par-tre uker siden, pallevis av rødrosa fanta i 1.5-liters flasker.

--
---Ketil Kirkerud Elgethun

CigarManden

unread,
Jun 24, 2002, 1:10:04 PM6/24/02
to
Skogen <ksk...@chello.no> wrote in message
news:PwoR8.11$cO....@news01.chello.no...

Jeg smakte denne isen i fjor. Ble veldig glad da jeg så at "pæreisen" hadde
kommet tilbake igjen - SKUFFELSE!
Den smaker ikke noe som den orginale pæreisen - nei ta heller pære-gøy og
frys isen selv, det blir faktisk godt.

-----
CigarManden


Skogen

unread,
Jun 25, 2002, 6:23:09 AM6/25/02
to

> > > Pære is har de jo i butikken her ihvertfall, men ikke den pinne
> varianten
> > > som de hadde før. De har bare sånn push up is i pæresmak.

HA! jeg var i butikken i dag for å kjøpe <reklamere> 10 pin-up på prix for
18,90</reklamere>
Da så jeg at de hadde en ny lollipop med pære og sitronsmak, riktignok bare
i 10 pk ,men hvem har ikke 20 kr. å avse?
Jeg har ikke rota meg til å kjøpe den enda, men jeg mener jeg har samkt den
før og det pære greiene på isen smaker som den gamle, men det er jo sitron
smak der også. Det ødelegger jo litt da, men dere kan jo prøve!

Pål Andrè


Carl Stefan Grøtter

unread,
Jun 25, 2002, 6:33:01 AM6/25/02
to
"Skogen" <ksk...@chello.no> wrote in
news:hwXR8.77$qW....@news01.chello.no:

hmm... er det den som finnes i litersboks også?

--
Carl Stefan Grøtter

www.kverulant.net || ne...@kverulant.net
<Sett inn underfundig tankevekker her>

Skogen

unread,
Jun 25, 2002, 9:29:21 AM6/25/02
to

>
> hmm... er det den som finnes i litersboks også?
>

Det vet jeg ikek noeom, har ikke sjekket.


Thomas Skogestad

unread,
Jun 26, 2002, 5:13:59 PM6/26/02
to
* Jardar Eggesbø Abrahamsen

| Pære òg?? Ananas har eg sett i store falsker i Trondheim

Ananas har jeg sett både på Rema på Torget og Ultra på Solsiden. Kun 1,5
liter. Sylte.

Muligens har jeg sett 0,5 liter på Bunnpris på Moholt.

OBS! Lade har en ananasbrus, fra Lerum tror jeg. (Dvs det er vel "Husets",
eget merke, trolig produsert av Lerum.)

Rød Fanta i 1,5l er det ingen som har.

--
http://interaktiv.vg.no/matkalkulatoren/index.asp

Alf Christophersen

unread,
Jun 28, 2002, 1:40:07 PM6/28/02
to
On Mon, 24 Jun 2002 17:10:04 GMT, "CigarManden"
<cigar...@chello.no> wrote:

>Den smaker ikke noe som den orginale pæreisen - nei ta heller pære-gøy og
>frys isen selv, det blir faktisk godt.

Billigst er det vel å finne noe pæresmakester på kjemibakrommet og
blande i vann og fryse det. (Desverre ahr jeg ikke kjemibøkene her for
å sjekke hvilken acetat-ester det er som smaker pære, men det er en
helt vanlig kjemikaliesak og har aldri vært i berøring med noen pære i
det hele tatt. Det kalles kun naturlig pæresmak, men det eneste
naturlige ved det er at pære inneholder litt av stoffet)

Nils Chr. Framstad

unread,
Jun 29, 2002, 5:18:33 AM6/29/02
to

Thomas Skogestad <tsk...@galprofessor.com> writes:

> Rød Fanta i 1,5l er det ingen som har.

Min lokale Rimi...

--
mailto:n...@math.uio.no
"Terrorists believe that anything goes in the name of their cause.
The fight against terror must not buy into that logic."
-- Human Rights Watch: <URL:http://hrw.org/press/2002/01/wr2002.htm>

Nils Chr. Framstad

unread,
Jun 29, 2002, 3:47:15 PM6/29/02
to

Thomas Skogestad <tsk...@galprofessor.com> writes:

> * Nils Chr. Framstad
>
> | Min lokale Rimi...
>
> Hvor bor du?

Carl Berners plass, Oslo, jeg så rød Fanta i 1.5l der senest i går.
Men utvalget på Rimi er da vitterligen ganske uniformt -- hva med å
prøve din lokale?

Jardar Eggesbø Abrahamsen

unread,
Jun 30, 2002, 2:07:55 PM6/30/02
to
Eg har høyrt at Sylte nettopp har byrja med brus med banansmak. Nokon som
veit noko meir?

Jardar

Thomas Skogestad

unread,
Apr 16, 2011, 2:09:00 PM4/16/11
to
Meny Solsiden (Trondheim, tidligere Ultra) og Meny Alna (Oslo, eh, også
tidligere Ultra tror jeg) selger 1,5 liter Oskar Sylte brus med pæresmak
til 21,90 kroner + pant. Tror begge også har ananasvarianten, Solsiden har
den i det minste. På Solsiden hadde visst noe kassesalg av brus, men det sto
uttrykkelig at pærevarianten ikke var omfattet.

Vet ikke om pære-Gøy fremdeles finnes. Holder meg til den engelskspråklige
varianten (Fun).

--
Thomas Skogestad
Solo the Soft Drink
- Soon to be world famous!
http://twitter.com/#!/solosoftdrink

Thomas Skogestad

unread,
Apr 20, 2011, 2:48:40 PM4/20/11
to
* Thomas Skogestad

| På Solsiden hadde visst noe kassesalg av brus, men det sto uttrykkelig
| at pærevarianten ikke var omfattet.

Heller ikke Oskar Sylte ananas er med i kassesalget.

Man får forresten kjøpt god "pærebrus": Stockmos alkoholfri cider
original. Men det kan koste opp mot 30 kroner + pant for 1,5 liter.

Så forresten både vanlig 7Up og 7Up Free på Ica Maxi Moholt i dag.

--
Thomas Skogestad
Why Do Foreigners Like Fanta So Much? (Aug. 5, 2010) A brief global history
of sweet fizz. By Brian Palmer
http://www.slate.com/id/2262956/

0 new messages