Nytt TV-program søker deltagere nå!
Vi er ute etter smarte gutter/menn i alderen 20 - 32 år, som har en hobby
eller et fagfelt de brenner for, og som har lyst til å være med på noe nytt,
der de får treffe en gjeng vakre jenter som har valgt annerledes i livet enn
guttene selv.
Men likevel kan man kanskje lære noe av hverandre?
Kort om programmet:
I programmet vil vi se hva folk med ulike verdier og med kunnskap på helt
forskjellige områder kan lære av hverandre og få til dersom de jobber
sammen. Kan en vakker kvinne gi en nerd mer sjarm og selvtillit så han blir
komfortabel i de fleste sosiale situasjoner? Og kan nerden bidra med sin
viten og lære en flott jente noe som gir henne større allmennkunnskap? For
selv om begge er vellykkede på sine områder, så er de suverene på to helt
ulike arenaer. Hva kan de tilføre hverandre?
Er du en kunnskapsrik nerd som til nå har prioritert dine smale interesser
framfor utseende og en trendy livsstil?
Er du villig til å matches opp med din rake motsetning for å ha en sjanse
til å stikke av med toppgevinsten på 100.000 kroner?
Dersom du er klar for denne utfordringen, eller kjenner noen som er det,
fyll inn søknadskjema på
http://www.tv3.no/index.phtml?nav=&page_type=document&document=74485
nå!
Søknadsfirst: 30. desember, og kanskje litt til...
Vennlig hilsen
Ingunn H. Knudsen,
Strix Televisjon
Tlf. 22 40 33 68
> Kan du kalles en nerd? Eller kjenner du noen som kan kalles det?
Eg har hatt den glede av å kunne observere eit par av prosessane rundt
Tufte-suksessen frå før det var sendingar. At TV3 prøver å rippe eit
fungerande amerikansk tv-konsept rundt nerdar i kjølvatnet av suksessen
til TVNorge kan eg objektivt sett forstå. Om det derimot fungerar like
godt som Tufte tvilar eg sterkt på.
Eg forstår det som denne søkingen etter nerdar tyder på at Strix har eit
problem med å få tak i nerdane dei treng, etter søking rundt i ulike
miljø heile hausten. Eller i alle høve problem med å få interessante nok
nerdar til at dei sjølv skal ha retteleg tru på programmet. Det er til og
med så prekært at det annonserast med at søknadsfristen er tøyeleg!
Det er synd for Strix/TV3 at Strix faktisk går til det skritt å krenke
tabu hjå den gruppa dei akkurat er ute etter for å få tak i dei. Annonser
på feil plass i nyheitsgruppene er eit tabu som riv i ryggmargen til dei
som har delteke på nyheitsgrupper over tid. Det er verre enn om folk frå
Rimi-butikken på hjørnet skulle teke til å ringe på døra di avdi dei vil
ha deg som kunde.
Men for all del:
Lykke til Strix/TV3. De treng det nok i det her konseptet.
--
Morten
For å vite meir om andre på no.*: <URL:http://www.newsergalleriet.no/>
Ekte nerder bruker ikke Word, så det blir vel stop ved
søknadskjemaet for de fleste. Det står uansett lite om
hva den som melder seg på vil bli utsatt for, men
kanskje man skulle lyve på alderen og kle seg litt
shabby for et bilde og prøve, eller kanskje ikke.
--
Stig M. Valstad
"I've got my pride. Alright, I haven't got a lot of my pride,
but I've got enough of my pride that I won't do that." -- Xander
Ekte nerder forstår alle filformater, selv om redigering må gjøres via
`cat', `sed' og `echo'.
Jeg syns Strix kunne gått nye veier heller enn å kjøpe et ferdig format
fra andre. Ta et dusin nerdejenter i stedet, og finn en kjekkas (for
eks Erik Thorstvedt? han er jo trendy for tiden) som kan la de finne
sin indre svane. Dermed kan en kombinere for eks slankekrigen,
Thorstvedts hunk-DVD og nerde-TV, og pushe likestillingsargumentet
samtidig slik at selv Ottar blir fornøyd.
Det er med andre ord åpenbart at enkelte i TV-bransjen sliter med å ha
flere baller i luften på en gang. De kan få Tufte IL DVD-en i
bursdagspresang.
--
Hoare's Law of Large Programs:
"Inside every large program is a small program struggling to get out."
> Ekte nerder bruker ikke Word, så det blir vel stop ved
> søknadskjemaet for de fleste.
minst en av strings, antiword, abiword eller openoffice klarer en nerd å
operere. I mange tilfeller gir den første mest underholdningsverdi av
wordfiler.
--
Peter N. M. Hansteen, member of the first RFC 1149 implementation team
http://www.blug.linux.no/rfc1149/ http://www.datadok.no/ http://www.nuug.no/
"First, we kill all the spammers" The Usenet Bard, "Twice-forwarded tales"
> Ekte nerder bruker ikke Word, så det blir vel stop ved
> søknadskjemaet for de fleste. Det står uansett lite om
> hva den som melder seg på vil bli utsatt for, men
> kanskje man skulle lyve på alderen og kle seg litt
> shabby for et bilde og prøve, eller kanskje ikke.
Jasså. Så du har vore inne og sett på?
Klart. Når det loves pene damer må man jo som både nerd
og gammel gris sjekke hva det går ut på. Det stod dog
ikke noe mer på web-siden enn i posten.
--
Stig M. Valstad
"No, I have *no* shame at all. And I'm not *ashamed* of having
no shame either" Jeremy Allison
Om man forventer at folka i Strix skal kunne lese de
ferdig utfylte skjemaene i Ord-ene sine så tror jeg
ikke det er mange som når opp til tittelen. Lesing går
jo altids greit.
Spørsmålet om månedlig pengeforbruk til klær og sminke
gikk foresten bare til de kvinnelige søkerne, ikke
nerdene.
>Jeg syns Strix kunne gått nye veier heller enn å kjøpe et ferdig format
>fra andre. Ta et dusin nerdejenter i stedet, og finn en kjekkas (for
>eks Erik Thorstvedt? han er jo trendy for tiden) som kan la de finne
>sin indre svane. Dermed kan en kombinere for eks slankekrigen,
>Thorstvedts hunk-DVD og nerde-TV, og pushe likestillingsargumentet
>samtidig slik at selv Ottar blir fornøyd.
Nå er det jo mye færre kvinnelige nerder enn det er
menn som tenner på kvinnelige nerder[1], så det er
nok vanskelig å finne noen som er desperat nok.
[1] That's my excuse and I'm sticking to it.
--
Stig M. Valstad
2*3*3*37 : The Prime Factorization of The Beast