Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Tenk det

0 views
Skip to first unread message

Anne Catherine Archer

unread,
Mar 30, 1999, 3:00:00 AM3/30/99
to

Ja, trikkedamen - når jeg du står med trikken din på et trikkestopp og
jeg står på utsiden og banker på døren - da vil jeg inn. Og da blir jeg
_sur_ når du titter overlegent på meg og rister på hodet.

Ja, bilførere - når dere kjører fort gjennom dype sølepytter da spruter
det vann på fotgjengere som står på fortauet og venter på grønn mann.

Ja, damen på H&M - når jeg stiller meg foran kassen med armene fulle av
duppedingser med prislapper på - da vil jeg gjerne få lov til å betale. Da
driter jeg fullt i at bestevenninnen din er på telefonen og har noe som bare
er såååååå viktig å fortelle deg.

Hurpekurs til folket! NÅ! (I alle fall til meg.)

--
Anne Catherine Archer - http://www.uib.no/People/jpraa/
But Daddy, you watched the news on television _yesterday_.

Rune Henning Johansen

unread,
Mar 30, 1999, 3:00:00 AM3/30/99
to

> Ja, bilførere - når dere kjører fort gjennom dype sølepytter da spruter
> det vann på fotgjengere som står på fortauet og venter på grønn mann.

Greit. Hvis bare dere kan vise litt alminnelig folkeskikk når vi slepper dere
over gata der det ikke er grønne og røde menn. Et aldri så lite takknemlig nikk
vil vise at dere faktisk setter pris på at vi stopper bilene for deres skyld.
Men, nei da, i stedet setter dere nesa hovmodig i været når dere strener forbi
foran panseret.

> Ja, damen på H&M - når jeg stiller meg foran kassen med armene fulle av
> duppedingser med prislapper på - da vil jeg gjerne få lov til å betale. Da
> driter jeg fullt i at bestevenninnen din er på telefonen og har noe som bare
> er såååååå viktig å fortelle deg.

Tips: Legg varene på bordet og gå! (Det gjorde jeg på Obs på Lillestrøm en
gang. En heeerlig følelse.)

--oOo--

Rune H. Johansen, 22253241, r...@c2i.net, http://home.c2i.net/rhj/

Torkild Hovde Lyngstad

unread,
Mar 30, 1999, 3:00:00 AM3/30/99
to
* Anne Catherine Archer

|
| Ja, damen på H&M - når jeg stiller meg foran kassen med armene fulle av
| duppedingser med prislapper på - da vil jeg gjerne få lov til å betale. Da
| driter jeg fullt i at bestevenninnen din er på telefonen og har noe som bare
| er såååååå viktig å fortelle deg.

Dette har du rett i at er gresselig frustrerende, og frusten er ikke begrenset
til H&M, men snarere universell. Jeg gleder meg voldsomt til å rive fra den
neste ekspeditøren jeg ser prioritere telefonsamtalen fremfor meg telefonrøret.

EkstraFrust: bort for påska!!! :(((
--
Torkild Hovde Lyngstad <tork...@student.sv.uio.no>

Anne Catherine Archer

unread,
Mar 30, 1999, 3:00:00 AM3/30/99
to
On Tue, 30 Mar 1999 18:35:28 +0200, Rune Henning Johansen
<r...@c2i.net> wrote:

>> Ja, bilførere - når dere kjører fort gjennom dype sølepytter da spruter
>> det vann på fotgjengere som står på fortauet og venter på grønn mann.
>
>Greit. Hvis bare dere kan vise litt alminnelig folkeskikk når vi slepper dere
>over gata der det ikke er grønne og røde menn. Et aldri så lite takknemlig nikk
>vil vise at dere faktisk setter pris på at vi stopper bilene for deres skyld.
>Men, nei da, i stedet setter dere nesa hovmodig i været når dere strener forbi
>foran panseret.

Nå syns jeg i utgangspunktet ikke noe om teorien din om at det
tilsynelatende er greit å sprute på noen fotjengere fordi noen andre
fotgjengere ikke var snille, men greit - it's a deal. Jeg er alltid
grei med bilister, de er alltid greie mot meg. Du fikse?

>Tips: Legg varene på bordet og gå! (Det gjorde jeg på Obs på Lillestrøm en
>gang. En heeerlig følelse.)

*fnis* Skal huske det til neste gang. Denne gangen var det viktig,
mikrosøsterbursdager flytter seg ikke bare fordi jeg ikke gadd å
handle, men neste gang! hah! Neste gang!

Vidar Andreassen

unread,
Mar 30, 1999, 3:00:00 AM3/30/99
to
[Anne Catherine Archer]

> Ja, trikkedamen - når jeg du står med trikken din på et trikkestopp og
> jeg står på utsiden og banker på døren - da vil jeg inn.

For de av oss som allerede er inne i trikken, dvs. vi som kom tidsnok, er
det en lettelse at trikkeførerne er mere opptatt av å holde tida enn å
være snill mot folk som er født litt for sent.

> Og da blir jeg
> _sur_ når du titter overlegent på meg og rister på hodet.

Det finnes mao. større hurper enn deg.

--
Vidar Andreassen
News i Norge: http://home.sol.no/~vidaandr/news/
Usenet Norge: http://www.usenet.no/

Terje Fredvik

unread,
Mar 31, 1999, 3:00:00 AM3/31/99
to
Anne Catherine Archer wrote:
>

> Ja, bilførere - når dere kjører fort gjennom dype sølepytter da spruter
> det vann på fotgjengere som står på fortauet og venter på grønn mann.

For en liten uke siden elns, i hvert fall da det var masse slaps og regn
og guff på veien fant en av disse Travle Bilistene ut at jeg så altfor
tørr ut. Å plutselig få et lass sørpe i fanget er kanskje ikke det man
først og fremst venter når man sykler i sin egen verden og aner fred og
ikke så veldig mange farer.


HaHaHaHaGlede: Jeg hadde regnjakke, regnbukse og støvler på, så det gjorde
jo strengt tatt ikke noe.

--
Terje Fredvik
{ http://www.uio.no/~tfredvik/ }

Caroline Carlsten

unread,
Mar 31, 1999, 3:00:00 AM3/31/99
to

Rune Henning Johansen wrote in message <3700FD50...@c2i.net>...

>
>> Ja, bilførere - når dere kjører fort gjennom dype sølepytter da spruter
>> det vann på fotgjengere som står på fortauet og venter på grønn mann.
>
>Greit. Hvis bare dere kan vise litt alminnelig folkeskikk når vi slepper
dere
>over gata der det ikke er grønne og røde menn. Et aldri så lite takknemlig
nikk
>vil vise at dere faktisk setter pris på at vi stopper bilene for deres
skyld.
>Men, nei da, i stedet setter dere nesa hovmodig i været når dere strener
forbi
>foran panseret.
>


Du kødder nå? Vi skal være takknemlige for at vi allernådigst får lov til å
slippe over veien? Du er klar over at sk. myke trafikanter alltid har
"forkjørsrett" såfremt det ikke er skiltet annerledes?


ObFrust: Blikkskaller

/caroline

--
naturally materialistic
http://www.uio.no/~carlsten/

Nils Christian Framstad

unread,
Mar 31, 1999, 3:00:00 AM3/31/99
to

"Caroline Carlsten" <carl...@astro.uio.no> writes:

> Du er klar over at sk. myke trafikanter alltid har
> "forkjørsrett" såfremt det ikke er skiltet annerledes?

øh, nei...

--
"Do you know how to fit the coil in a Princess?"
(Engelsk bildelefabrikant stopper i tide en reklame
som slett ikke var myntet på hoffgynekologen.)

Lars Syrstad

unread,
Mar 31, 1999, 3:00:00 AM3/31/99
to
"Caroline Carlsten" <carl...@astro.uio.no> writes:

> Du kødder nå? Vi skal være takknemlige for at vi allernådigst får

> lov til å slippe over veien? Du er klar over at sk. myke trafikanter


> alltid har "forkjørsrett" såfremt det ikke er skiltet annerledes?

Nåja. Skilting opplyser hvor biler mm har vikeplikt for kryssende
fotgjengere, og ikke hvor de ikke har det.

Men uansett, når man stopper og slipper frem en annen, det være seg en
fotgjenger, syklist eller annen bilist, og spesielt om man gjør det
selv om man ikke må, så er det da kjekt å få et lite nikk eller smil
tilbake? Det er ikke særlig gøy å holde en dør oppe for noen som ikke
gir noe tegn på høflighet eller takknemmelighet til bake, og det samme
gjelder i trafikken. Dette har ikke så mye med trafikkregler å gjøre,
egentlig.

- Lars.
--
Ta etter evne, gi etter behov.

Christian Forwald

unread,
Mar 31, 1999, 3:00:00 AM3/31/99
to
On Tue, 30 Mar 1999 18:35:28 +0200, Rune Henning Johansen
<r...@c2i.net> wrote:
>Greit. Hvis bare dere kan vise litt alminnelig folkeskikk når vi slepper dere
>over gata der det ikke er grønne og røde menn. Et aldri så lite takknemlig nikk
>vil vise at dere faktisk setter pris på at vi stopper bilene for deres skyld.
>Men, nei da, i stedet setter dere nesa hovmodig i været når dere strener forbi
>foran panseret.

Er den nok at jeg letter på hatten?

>Tips: Legg varene på bordet og gå! (Det gjorde jeg på Obs på Lillestrøm en
>gang. En heeerlig følelse.)

Eller prøv å ta med det hele ut. Og når de spør (de kjekke mennene i
uniform fra Securitas eller lignende) så bare si at du trodde det var
gratis siden ingen ville ha betaling (har dessverre aldri prøvd denne
selv. Men de fleste steder jeg går er kassadamene stort sett
oppmerksomme (og om de ikke er det, så blir det med det ene besøket)).

ObFrust: Personlige boikotter har ingen stor effekt.

Christian, uten kommentar.

Anne Catherine Archer

unread,
Mar 31, 1999, 3:00:00 AM3/31/99
to
Vidar Andreassen (Vidar.An...@online.no) wrote:
: [Anne Catherine Archer]

: > Ja, trikkedamen - når jeg du står med trikken din på et trikkestopp og
: > jeg står på utsiden og banker på døren - da vil jeg inn.

: For de av oss som allerede er inne i trikken, dvs. vi som kom tidsnok, er
: det en lettelse at trikkeførerne er mere opptatt av å holde tida enn å
: være snill mot folk som er født litt for sent.

Ja, selvsagt - og det har jeg da også forståelse for. Men trikken sto på
holdeplassen, og den ble stående der - bom stille - i _minst_ 7-8-9
sekunder mens jeg banket på døren. Mer enn nok tid til å slippe meg på,
uten å tape et eneste sekund.

: Det finnes mao. større hurper enn deg.

Ja. Og det får være frusten.

--
Anne Catherine Archer - http://www.uib.no/People/jpraa/

Thomas Skogestad

unread,
Apr 2, 1999, 3:00:00 AM4/2/99
to
* Anne Catherine Archer

| Da driter jeg fullt i at bestevenninnen din er på telefonen og har noe
| som bare er såååååå viktig å fortelle deg.

Det er på dette tidspunkt jeg dropper alt jeg har i armene og forlater
butikken.

(Med et lite forbehold om at jeg ikke handler klær...)

BonusFrust: Nymotens boksåpnere. Hvordan i heslike virker disse? Nei,
takke meg til skikkelig teknologi. En boksåpner som ikke kan brukes
ikombinasjon med en brødfjøl er ingen boksåpner.

--
thomas.s...@jusstud.uio.no
http://www.randomhouse.com/features/treasury/guess.html
http://www.userfriendly.org/cartoons/archives/99mar/19990314.html
http://www.lehigh.edu/~pjl2/kubrick/films/clockwork/audio/vidwell.aif

Pernille Nylehn

unread,
Apr 2, 1999, 3:00:00 AM4/2/99
to
On 02 Apr 1999 13:59:53 +0200, Thomas Skogestad
<tsko...@jusstud.uio.no.no> wrote:

>* Anne Catherine Archer
>
>| Da driter jeg fullt i at bestevenninnen din er på telefonen og har noe
>| som bare er såååååå viktig å fortelle deg.
>
>Det er på dette tidspunkt jeg dropper alt jeg har i armene og forlater
>butikken.
>
>(Med et lite forbehold om at jeg ikke handler klær...)

Hva har du på deg du da?

--
Pernille Nylehn

The city streets are really quite a thrill:
If the hoods don't get you, the monoxide will. (Tom Lehrer)

Thomas Skogestad

unread,
Apr 2, 1999, 3:00:00 AM4/2/99
to
* Pernille Nylehn

| Hva har du på deg du da?

Klær. Men det er stort sett ikke jeg som kjøper det. Hva har man
egentlig bursdager og jul til?

Dessuten har man postordre. Jeg har f.eks. en Gnus-caps og en
Gnus-t-skjorte.

Larsi?! Kommer det en Gnus-genser snart?

--
thomas.s...@jusstud.uio.no
http://www.randomhouse.com/features/treasury/guess.html
http://home5.swipnet.se/~w-51775/texter/allabehover.html
http://www.userfriendly.org/cartoons/archives/99mar/19990314.html

Lars Magne Ingebrigtsen

unread,
Apr 2, 1999, 3:00:00 AM4/2/99
to
Thomas Skogestad <tsko...@jusstud.uio.no.no> writes:

> Larsi?! Kommer det en Gnus-genser snart?

Det er en idé, men det blir i så fall ikke før til jul.

Hvor får man lagd gensere, mon tro?

--
(domestic pets only, the antidote for overdose, milk.)
la...@ifi.uio.no * Lars Magne Ingebrigtsen

Pernille Nylehn

unread,
Apr 2, 1999, 3:00:00 AM4/2/99
to
On 02 Apr 1999 22:35:20 +0200, Thomas Skogestad
<tsko...@jusstud.uio.no.no> wrote:

>* Pernille Nylehn
>| Hva har du på deg du da?
>
>Klær.

Jøss. Det ville jeg aldri gjettet.

>Men det er stort sett ikke jeg som kjøper det. Hva har man
>egentlig bursdager og jul til?

I hvert fall ikke til å få klær -- kan ikke tenke meg noe verre enn at
slektningene mine skulle kjøpe _klær_ til meg!
Nei, visse livsviktigheter må man ha ansvaret for selv. :)

Anne Lene Hvalen

unread,
Apr 3, 1999, 3:00:00 AM4/3/99
to
* Thomas Skogestad

| * Pernille Nylehn
|
| | Hva har du på deg du da?
|
| Klær. Men det er stort sett ikke jeg som kjøper det. Hva har man

| egentlig bursdager og jul til?


Hm. Vil dette si at du bare fornyer garderoben to ganger i året?

*grøsse*


Alene
--
* Veni, Vidi, VISA: I came, I saw, I did a little shopping
*
* [fu...@oppvask.com][http://web.hoyre.no/~annelene/][alene@IRC]

Thomas Skogestad

unread,
Apr 3, 1999, 3:00:00 AM4/3/99
to
* Anne Lene Hvalen

| Hm. Vil dette si at du bare fornyer garderoben to ganger i året?

Vel, faren min er i USA flere ganger i året, så en gang i blant får jeg
nyke Levis-bukser også... (Til $30-40, omtrent 1/3 av norsk pris.)

| *grøsse*

Næh. Varmt her.

--
thomas.s...@jusstud.uio.no
ftp://ftp.splode.com/pub/users/friedman/emacs-lisp/kill-a-lawyer.el

Christina Dahl

unread,
Apr 3, 1999, 3:00:00 AM4/3/99
to
On Fri, 02 Apr 1999 20:38:35 GMT, pernill...@pki.uib.no (Pernille
Nylehn) wrote:

>>Men det er stort sett ikke jeg som kjøper det. Hva har man
>>egentlig bursdager og jul til?

>I hvert fall ikke til å få klær -- kan ikke tenke meg noe verre enn at
>slektningene mine skulle kjøpe _klær_ til meg!
>Nei, visse livsviktigheter må man ha ansvaret for selv. :)

Du er jente, han er gutt...;-)


--
** ville

** Menn er som fektere: Når de har noe anstøtelig fore, maskerer de seg
og blir nærgående. T. Hestberg

Morten P. Ruud

unread,
Apr 3, 1999, 3:00:00 AM4/3/99
to

Nils Christian Framstad <n...@janus.uio.no> wrote in message
news:n0a4sn2...@janus.uio.no...

>
> "Caroline Carlsten" <carl...@astro.uio.no> writes:
>
> > Du er klar over at sk. myke trafikanter alltid har
> > "forkjørsrett" såfremt det ikke er skiltet annerledes?
>
> øh, nei...
>
For eksempel steder uten fotgjengerovergangfelt og sånn.

ObFrust: [x]
BonusGlede: [ ]

Morten

Morten P. Ruud

unread,
Apr 3, 1999, 3:00:00 AM4/3/99
to

ObFrust: [x]
BonusGlede: [ ]

Morten

--
Morten P. Ruud
m...@stig.gs.oslo.no
Wish you had hair...

Anders Mikkelsen

unread,
Apr 3, 1999, 3:00:00 AM4/3/99
to
On 03 Apr 1999 00:57:03 +0200, Anne Lene Hvalen <al...@os.telia.no>
wrote:

>Hm. Vil dette si at du bare fornyer garderoben to ganger i året?

Som alle normale folk..;)
dvs når studeilånet kommer i august og når studielånet kommer i
januar,,

Anders Mikkelsen


Pernille Nylehn

unread,
Apr 3, 1999, 3:00:00 AM4/3/99
to
On 02 Apr 1999 23:03:14 +0200, Lars Magne Ingebrigtsen
<la...@ifi.uio.no> wrote:

>Thomas Skogestad <tsko...@jusstud.uio.no.no> writes:
>
>> Larsi?! Kommer det en Gnus-genser snart?
>
>Det er en idé, men det blir i så fall ikke før til jul.
>
>Hvor får man lagd gensere, mon tro?

Genserfabrikk? </skudd i blinde>

Pernille Nylehn

unread,
Apr 3, 1999, 3:00:00 AM4/3/99
to
On Sat, 03 Apr 1999 00:03:19 GMT, wi...@nvg.ntnu.no (Christina Dahl)
wrote:

>On Fri, 02 Apr 1999 20:38:35 GMT, pernill...@pki.uib.no (Pernille
>Nylehn) wrote:
>>>Men det er stort sett ikke jeg som kjøper det. Hva har man
>>>egentlig bursdager og jul til?
>>I hvert fall ikke til å få klær -- kan ikke tenke meg noe verre enn at
>>slektningene mine skulle kjøpe _klær_ til meg!
>>Nei, visse livsviktigheter må man ha ansvaret for selv. :)
>
>Du er jente, han er gutt...;-)

Aha!
Takk, Christina, - hva skulle jeg gjort uten deg?


--
Pernille Nylehn

Eternal triangle: A wife, a husband and a hairdo.

Pernille Nylehn

unread,
Apr 3, 1999, 3:00:00 AM4/3/99
to

Hehe. Glad jeg er ferdig med å være normal, og får lønn hver måned.

Trond Eivind Glomsrød

unread,
Apr 3, 1999, 3:00:00 AM4/3/99
to
pernill...@pki.uib.no (Pernille Nylehn) writes:

> I hvert fall ikke til å få klær -- kan ikke tenke meg noe verre enn at
> slektningene mine skulle kjøpe _klær_ til meg!

Å kjøpe klær selv?

ObFrust: Å lete i butikker etter klær


Christina Dahl

unread,
Apr 3, 1999, 3:00:00 AM4/3/99
to
On Sat, 03 Apr 1999 06:41:22 GMT, pernill...@pki.uib.no (Pernille

Nylehn) wrote:
>>>>Men det er stort sett ikke jeg som kjøper det. Hva har man
>>>>egentlig bursdager og jul til?
>>>I hvert fall ikke til å få klær -- kan ikke tenke meg noe verre enn at
>>>slektningene mine skulle kjøpe _klær_ til meg!
>>>Nei, visse livsviktigheter må man ha ansvaret for selv. :)
>>Du er jente, han er gutt...;-)
>Aha!
>Takk, Christina, - hva skulle jeg gjort uten deg?

Levd i den ytterste villfarelse, enda en stund...

Lars Magne Ingebrigtsen

unread,
Apr 3, 1999, 3:00:00 AM4/3/99
to
pernill...@pki.uib.no (Pernille Nylehn) writes:

> >Hvor får man lagd gensere, mon tro?
>
> Genserfabrikk? </skudd i blinde>

Navn og nummer, takk.

Fred Johansen

unread,
Apr 3, 1999, 3:00:00 AM4/3/99
to
Anne Lene Hvalen <al...@os.telia.no> writes:
|
| Hm. Vil dette si at du bare fornyer garderoben to ganger i året?


Men men men -- jeg trodde da at det var umulig å oppgradere et klesplagg?


--
reklame, audiovisuelt salgsframstøt av yngre forkledd som eldre,
mot eldre med behov for å framstå som yngre.

Espen Jorgensen

unread,
Apr 3, 1999, 3:00:00 AM4/3/99
to
On 02 Apr 1999 23:03:14 +0200, Lars Magne Ingebrigtsen
<la...@ifi.uio.no> wrote:

>Hvor får man lagd gensere, mon tro?

Hanes?

ObFrust: Ryggen min er totalt ødeliagt. Sport er farlig.

Hilsen Espen J
--
Let's hula!

Hilsen Espen Jorgensen

Ørjan Langbakk

unread,
Apr 3, 1999, 3:00:00 AM4/3/99
to
Christina Dahl wrote:
>
> On Fri, 02 Apr 1999 20:38:35 GMT, pernill...@pki.uib.no (Pernille

> Nylehn) wrote:
>
> >>Men det er stort sett ikke jeg som kjøper det. Hva har man
> >>egentlig bursdager og jul til?
> >I hvert fall ikke til å få klær -- kan ikke tenke meg noe verre enn at
> >slektningene mine skulle kjøpe _klær_ til meg!
> >Nei, visse livsviktigheter må man ha ansvaret for selv. :)
>
> Du er jente, han er gutt...;-)

eheemmmm......

Jeg er definitivt av hankjønn, og kan ikke helt forstå dette her. Tror
alle jenter at _alle_ gutter er totalt i villfarelse når det kommer til
"livsviktigheter"?

Selv kan jeg ikke _fordra_ at folk kjøper klær til meg. Det ender alltid
opp med at man må bytte, og det funker ikke alltid (aldri??). (ref:
Kjipe slektninger som handler på salg!!)

Nei, ellers takk. Gi meg penger, til å kjøpe det _jeg_ vil!!

Og ned med jenters (innbilte) monopol på god smak når det gjelder klær,
farger, interiør o.l.

Jeg gikk f**n ikke 3 år Tegning/Form/Farge uten å lære NOE, da vet
dere...

mvh
--
Ørjan Langbakk
on...@hl.telia.no
---
Trying to stay afloat in this drowning world... *blub* *blub*....
........***Critical oxygen failure***...***Critical oxygen failure***

Henning Larsen

unread,
Apr 4, 1999, 4:00:00 AM4/4/99
to
Pernille Nylehn wrote:

> On Sat, 03 Apr 1999 03:43:06 GMT, am8...@bristol.ac.uk (Anders
> Mikkelsen) wrote:
>
> >On 03 Apr 1999 00:57:03 +0200, Anne Lene Hvalen <al...@os.telia.no>
> >wrote:
> >

> >>Hm. Vil dette si at du bare fornyer garderoben to ganger i året?

> >Som alle normale folk..;)
> >dvs når studeilånet kommer i august og når studielånet kommer i
> >januar,,
>
> Hehe. Glad jeg er ferdig med å være normal, og får lønn hver måned.

veeeel...
Før man rekker å kjøpe noe som helst av mer varig verdi, har det lille
som er igjen etter at Lånekassa (mnd. innbet=lurt) og andre
pengeoppkrevere har fått sitt, på mystisk vis bare forsvunnet allerede
etter første helg etter lønning... og så blir det havregraut resten av
måneden.

bonusfrust: sprukken sko, lenge til lønning

- Henning
Ser fram til en vårfornyelse - kanskje


Thomas Skogestad

unread,
Apr 5, 1999, 3:00:00 AM4/5/99
to
* Thomas Skogestad

| Vel, faren min er i USA flere ganger i året, så en gang i blant får jeg
| nyke Levis-bukser også... (Til $30-40, omtrent 1/3 av norsk pris.)

Og i dag bestemte mamma seg for at genseren hun kjøpte til pappa i fjor,
og som har ligget i skapet et år skulle foræres meg. Kult nok, for
genseren i news:<syoyb49...@chembio.ntnu.no> er blitt litt hullete.

(Hint: http://www.dejanews.com/forms/mid.shtml)

Pernille Nylehn

unread,
Apr 5, 1999, 3:00:00 AM4/5/99
to
On Sat, 03 Apr 1999 03:02:14 -0800, Ørjan Langbakk <on...@hl.telia.no>
wrote:

>Christina Dahl wrote:
>> On Fri, 02 Apr 1999 20:38:35 GMT, pernill...@pki.uib.no (Pernille
>> Nylehn) wrote:
>> >>Men det er stort sett ikke jeg som kjøper det. Hva har man
>> >>egentlig bursdager og jul til?
>> >I hvert fall ikke til å få klær -- kan ikke tenke meg noe verre enn at
>> >slektningene mine skulle kjøpe _klær_ til meg!
>> >Nei, visse livsviktigheter må man ha ansvaret for selv. :)
>>
>> Du er jente, han er gutt...;-)
>
>eheemmmm......
>
>Jeg er definitivt av hankjønn, og kan ikke helt forstå dette her. Tror
>alle jenter at _alle_ gutter er totalt i villfarelse når det kommer til
>"livsviktigheter"?

Selvfølgelig. :)

(snip)

>Jeg gikk f**n ikke 3 år Tegning/Form/Farge uten å lære NOE, da vet
>dere...

Å sånn ja. Du har gått på kurs! Da er det jo noe helt annet -- ingen
har vel sagt at dere ikke kan lære? ;)

Pernille Nylehn

unread,
Apr 5, 1999, 3:00:00 AM4/5/99
to
On 03 Apr 1999 11:12:17 +0200, t...@pvv.ntnu.no (Trond Eivind Glomsrød)
wrote:

>pernill...@pki.uib.no (Pernille Nylehn) writes:
>
>> I hvert fall ikke til å få klær -- kan ikke tenke meg noe verre enn at
>> slektningene mine skulle kjøpe _klær_ til meg!
>

>Å kjøpe klær selv?

Jamen! Det er jo nesten det beste jeg vet jo!

Pernille Nylehn

unread,
Apr 5, 1999, 3:00:00 AM4/5/99
to
On 03 Apr 1999 14:32:20 +0200, Lars Magne Ingebrigtsen
<la...@ifi.uio.no> wrote:

>pernill...@pki.uib.no (Pernille Nylehn) writes:
>
>> >Hvor får man lagd gensere, mon tro?
>>

>> Genserfabrikk? </skudd i blinde>
>
>Navn og nummer, takk.

Jeg trenger da ingen genserfabrikk, jeg _har_ genser jeg. :)

Men du kunne jo prøve Gule sider.


ObFrust: Skar meg i fingeren. Og har jeg plaster? Nix.

--
Pernille Nylehn

Eg er so gamal, eg held meg til ljå. Stilt syng han i graset, og tankane kan gå.
Det gjer ikkje vondt heller, segjer graset, å falla for ljå. Olav H. Hauge

Pernille Nylehn

unread,
Apr 5, 1999, 3:00:00 AM4/5/99
to
On Sun, 04 Apr 1999 01:27:02 +0200, Henning Larsen
<henn...@online.no> wrote:

>Pernille Nylehn wrote:

>> >>Hm. Vil dette si at du bare fornyer garderoben to ganger i året?
>> >Som alle normale folk..;)
>> >dvs når studeilånet kommer i august og når studielånet kommer i
>> >januar,,
>>
>> Hehe. Glad jeg er ferdig med å være normal, og får lønn hver måned.
>
>veeeel...
>Før man rekker å kjøpe noe som helst av mer varig verdi, har det lille
>som er igjen etter at Lånekassa (mnd. innbet=lurt) og andre
>pengeoppkrevere har fått sitt, på mystisk vis bare forsvunnet allerede
>etter første helg etter lønning...

Snakk for deg selv. Jeg har aldri mindre enn femten tusen på
lønnskontoen. Og jeg begynte å betale inn til Lånekassen lenge før jeg
måtte.

;-p

Pernille Nylehn

unread,
Apr 5, 1999, 3:00:00 AM4/5/99
to
On 03 Apr 1999 14:45:20 +0200, Fred Johansen <fr...@pvv.org> wrote:

>Anne Lene Hvalen <al...@os.telia.no> writes:
>|

>| Hm. Vil dette si at du bare fornyer garderoben to ganger i året?
>
>

>Men men men -- jeg trodde da at det var umulig å oppgradere et klesplagg?

Symaskinen ble patentert rundt 1814. Men man kan kanskje ikke forvente
at dagens ungdom har innsikt i slik avansert teknologi.

Trond Eivind Glomsrød

unread,
Apr 5, 1999, 3:00:00 AM4/5/99
to
pernill...@pki.uib.no (Pernille Nylehn) writes:

> On 03 Apr 1999 11:12:17 +0200, t...@pvv.ntnu.no (Trond Eivind Glomsrød)

> wrote:
>
> >pernill...@pki.uib.no (Pernille Nylehn) writes:
> >

> >> I hvert fall ikke til å få klær -- kan ikke tenke meg noe verre enn at
> >> slektningene mine skulle kjøpe _klær_ til meg!
> >
> >Å kjøpe klær selv?
>
> Jamen! Det er jo nesten det beste jeg vet jo!

Jeg er ikke spesielt glad i det - å finne noe jeg liker er ikke lett,
og hvis jeg finner det har de det ikke i min størrelse.

ObFrust: Så var det slutt på privatliv og fornuftige ting å gjøre
igjen... *sukk* *mumle*


Sturle Fladmark

unread,
Apr 5, 1999, 3:00:00 AM4/5/99
to
Pernille Nylehn <pernill...@pki.uib.no> wrote:

> ObFrust: Skar meg i fingeren. Og har jeg plaster? Nix.

nål + tråd = sutur

--
Sturle Fladmark
<URL:http://www.allwavs.com/wav4/Bodily_Stuff/bigballs.wav>
That's just my opinion, though,
and if you don't like it I have others.

Henning Larsen

unread,
Apr 5, 1999, 3:00:00 AM4/5/99
to
Pernille Nylehn wrote:

> On Sun, 04 Apr 1999 01:27:02 +0200, Henning Larsen
> <henn...@online.no> wrote:
>
> >Pernille Nylehn wrote:
>

> >> >>Hm. Vil dette si at du bare fornyer garderoben to ganger i året?

> >> >Som alle normale folk..;)
> >> >dvs når studeilånet kommer i august og når studielånet kommer i
> >> >januar,,
> >>
> >> Hehe. Glad jeg er ferdig med å være normal, og får lønn hver måned.
> >
> >veeeel...
> >Før man rekker å kjøpe noe som helst av mer varig verdi, har det lille
> >som er igjen etter at Lånekassa (mnd. innbet=lurt) og andre
> >pengeoppkrevere har fått sitt, på mystisk vis bare forsvunnet allerede
> >etter første helg etter lønning...
>
> Snakk for deg selv. Jeg har aldri mindre enn femten tusen på
> lønnskontoen. Og jeg begynte å betale inn til Lånekassen lenge før jeg
> måtte.
>
> ;-p

Aha! Du er en sånn Fornuftig Pike? ;-)

Så er vel jeg en sånn Lettsindig Gutt. >:D
Men med forholdsvis jevnlige påfyll på kontoen som følge av Hardt Arbeid.

Ellers hadde Poirot (Agatha Christies detektiv for uopplyste) aldri mindre
enn 10000 pund på kontoen. Men han var visst en luring.

Forresten - med de vaktrutinene du fruster over innimellom, tjener du nok
Enormt. Jeg er heldig hvis jeg får utbetalt overtid, jeg (Og hittil i år
ligger jeg laaaangt over normal arb.tid) - (Dette er frust 1 -- )

Frust 2: Jeg skrudde akkurat på Dagsrevyen. *stort sukk*

Bonusglede: www.hamsterdance.com/ (Ha på LYDEN!)

HenningL
--
Our modern world doesn't like visionaries...it seeks to do one of two
things to dreamers: convert them, and if that fails, destroy them


Anders Mikkelsen

unread,
Apr 5, 1999, 3:00:00 AM4/5/99
to
On Mon, 05 Apr 1999 11:59:39 GMT, pernill...@pki.uib.no (Pernille
Nylehn) wrote:

>Snakk for deg selv. Jeg har aldri mindre enn femten tusen på
>lønnskontoen.

Vil du gifte deg med meg?

Anders Mikkelsen

Pernille Nylehn

unread,
Apr 5, 1999, 3:00:00 AM4/5/99
to
On Mon, 5 Apr 1999 19:03:26 +0200, bigballs_l...@Bigfoot.com
(Sturle Fladmark) wrote:

>Pernille Nylehn <pernill...@pki.uib.no> wrote:
>
>> ObFrust: Skar meg i fingeren. Og har jeg plaster? Nix.
>
>nål + tråd = sutur

Jo takk. Men det såret var så lite at det ikke ville vært plass til
_en_ sutur en gang.


--
Pernille Nylehn

De bebodde ordene, bygges de alltid av barn uten hjem?

Pernille Nylehn

unread,
Apr 5, 1999, 3:00:00 AM4/5/99
to

Nei.

Men takk som byr. :)

--
Pernille Nylehn

Tryggest er den som snur mens det ennå er skam.

Kjell Molid

unread,
Apr 5, 1999, 3:00:00 AM4/5/99
to
>>> ObFrust: Skar meg i fingeren. Og har jeg plaster? Nix.
>>
>>nål + tråd = sutur
>
>Jo takk. Men det såret var så lite at det ikke ville vært plass til
>_en_ sutur en gang.

Jeg så på nyhetene for en stund siden de lappa sammen pasienter på
sykehus med et slags glidelås. ( pasientene kunne selv fjerne
glidelåsen etter en stund ) , dette må da også være noe for kuttsår ?
:-)

Obfrust: 9 rette i tippinga _igjen_ :-(

Kjell Molid
kjell...@c2i.net

Anders Mikkelsen

unread,
Apr 5, 1999, 3:00:00 AM4/5/99
to
frust
dobbelt-frust
trippelt-frust
;)


Anders Mikkelsen

Vidar Andreassen

unread,
Apr 5, 1999, 3:00:00 AM4/5/99
to
[Henning Larsen]

> Pernille Nylehn wrote:
>
> > Snakk for deg selv. Jeg har aldri mindre enn femten tusen på

> > lønnskontoen. Og jeg begynte å betale inn til Lånekassen lenge før jeg
> > måtte.
>

> Aha! Du er en sånn Fornuftig Pike? ;-)

Nah, 15' er litt for mye - hun burde flytte mere over på høyrentekonto
elns.

> Forresten - med de vaktrutinene du fruster over innimellom, tjener du nok
> Enormt.

Og når hun attpåtil er i gang med nedbetaling av studielånet er det
definitivt et poeng i å fri :)

(den klassiske "hvorfor har alle interessante jenter studielån"-frusten)


Fjernet no.it.emacs fra newsgroups - det må da være lenge siden dette
hadde interesse der?

--
Vidar Andreassen
News i Norge: http://home.sol.no/~vidaandr/news/
Usenet Norge: http://www.usenet.no/

Henning Larsen

unread,
Apr 5, 1999, 3:00:00 AM4/5/99
to
Vidar Andreassen wrote:

> [Henning Larsen]


>
> > Forresten - med de vaktrutinene du fruster over innimellom, tjener du nok
> > Enormt.
>
> Og når hun attpåtil er i gang med nedbetaling av studielånet er det
> definitivt et poeng i å fri :)

Tøv. Kvinner med penger i banken har nok ikke plassert dem der for å
finansiere livet til surrete mannfolk.

Hva får deg forresten til å se det som attraktivt at en kvinne har _i gang
med_ tilbakebetalingen på studielånet??

>
> (den klassiske "hvorfor har alle interessante jenter studielån"-frusten)

Mennesker med studielån kan komme til å virke interessante fordi de later til
å ha tilegnet seg en smule kunnskap og innsikt og god, gammeldags "dannelse".
Det kan gi andre inntrykk av at de har en masse å bidra med. Men det kan nå
være så ymse...


--
HenningL

A person may love (...) according to the anaclitic (attachment) type (...) the
woman who feeds him (Freud: "On narcissism, an introduction (1914))

Christian Forwald

unread,
Apr 6, 1999, 3:00:00 AM4/6/99
to
On Mon, 05 Apr 1999 11:59:35 GMT, pernill...@pki.uib.no (Pernille
Nylehn) wrote:
>Jamen! Det er jo nesten det beste jeg vet jo!

Dette må være en sånn *jenteting*. Jeg tror ikke jeg kjenner noen
gutter som *liker* å handle klær[1]. Og når damen skal bli med meg å
handle klær[2], så blir hun alltid sur fordi jeg er fredig etter fem
minutter.

ObFrust: Ikke tid til *henne* på en stund;(

[1] Med mindre det da er sexy undertøy til dama, og hun er med så du
kan få se resultatet.
[2] For hun tror hun kan finne noe bedre enn meg.

Christian, trøtt.

Nils Christian Framstad

unread,
Apr 6, 1999, 3:00:00 AM4/6/99
to

Lars Magne Ingebrigtsen <la...@ifi.uio.no> writes:

> > >Hvor får man lagd gensere, mon tro?
> >
> > Genserfabrikk? </skudd i blinde>
>
> Navn og nummer, takk.

Prøvd Nilz i Youngsgt.? De skaffer alle sånne reklamegreier...

--
mailto:n...@math.uio.no

http://www.nef.wh.uni-dortmund.de/~eike/poe.html

Nils Christian Framstad

unread,
Apr 6, 1999, 3:00:00 AM4/6/99
to

pernill...@pki.uib.no (Pernille Nylehn) writes:

> >Å kjøpe klær selv?


>
> Jamen! Det er jo nesten det beste jeg vet jo!

Hm... er det dette psykologene kaller "displacement"?

Nils Christian Framstad

unread,
Apr 6, 1999, 3:00:00 AM4/6/99
to

Vidar Andreassen <Vidar.An...@online.no> writes:

> Og når hun attpåtil er i gang med nedbetaling av studielånet er det
> definitivt et poeng i å fri :)

Det kommer an på hvor mye studielån hun har igjen, det.


> (den klassiske "hvorfor har alle interessante jenter studielån"-frusten)

Fordi blondiner som får studiet betalt av pappa er like uinteressante
som uakademiske fjoller? *dukker*

Nils Christian Framstad

unread,
Apr 6, 1999, 3:00:00 AM4/6/99
to

pernill...@pki.uib.no (Pernille Nylehn) writes:

> Symaskinen ble patentert rundt 1814. Men man kan kanskje ikke forvente
> at dagens ungdom har innsikt i slik avansert teknologi.

Hm. Jeg har bodd sammen med en tredvetallsmodell Pfaff med
ettermontert motor...

Pernille Nylehn

unread,
Apr 6, 1999, 3:00:00 AM4/6/99
to
On Mon, 05 Apr 1999 21:13:13 GMT, Vidar Andreassen
<Vidar.An...@online.no> wrote:

>[Henning Larsen]
>
>> Pernille Nylehn wrote:
>> > Snakk for deg selv. Jeg har aldri mindre enn femten tusen på
>> > lønnskontoen. Og jeg begynte å betale inn til Lånekassen lenge før jeg
>> > måtte.
>> Aha! Du er en sånn Fornuftig Pike? ;-)
>
>Nah, 15' er litt for mye - hun burde flytte mere over på høyrentekonto
>elns.

Det har du rett i.

>> Forresten - med de vaktrutinene du fruster over innimellom, tjener du nok
>> Enormt.
>

>Og når hun attpåtil er i gang med nedbetaling av studielånet er det
>definitivt et poeng i å fri :)
>

>(den klassiske "hvorfor har alle interessante jenter studielån"-frusten)

Så lenge de også har jobb, og ikke er økonomiske analfabeter, kan det
ikke være så ille?


ObFrust: Må på jobben. Jeg som var blitt avvent!

Pernille Nylehn

unread,
Apr 6, 1999, 3:00:00 AM4/6/99
to
On 06 Apr 1999 12:20:15 +0200, Nils Christian Framstad
<n...@seksognitti.uio.no> wrote:

>pernill...@pki.uib.no (Pernille Nylehn) writes:
>
>> >Å kjøpe klær selv?
>>
>> Jamen! Det er jo nesten det beste jeg vet jo!
>
>Hm... er det dette psykologene kaller "displacement"?

Nei.

Fred Johansen

unread,
Apr 6, 1999, 3:00:00 AM4/6/99
to
pernill...@pki.uib.no (Pernille Nylehn) writes:
|
| On 03 Apr 1999 14:45:20 +0200, Fred Johansen <fr...@pvv.org> wrote:
| >
| >Men men men -- jeg trodde da at det var umulig å oppgradere et klesplagg?
|
| Symaskinen ble patentert rundt 1814. Men man kan kanskje ikke forvente
| at dagens ungdom har innsikt i slik avansert teknologi.


Nææh -- det er for å gjøre en manuell patch. Som er noe helt annet.


Ungdom? Tja...


--
doctor in flagranti

Pernille Nylehn

unread,
Apr 6, 1999, 3:00:00 AM4/6/99
to

Pøh. Jeg har i hvert fall ikke symaskin bare for å sy lapper på ting.

>Ungdom? Tja...

I betydningen "ungdom i alle aldre", selvfølgelig. :)


>doctor in flagranti

Doktor i flagrende gevanter?

Nils Christian Framstad

unread,
Apr 7, 1999, 3:00:00 AM4/7/99
to

pernill...@pki.uib.no (Pernille Nylehn) writes:

>
> On 06 Apr 1999 12:20:15 +0200, Nils Christian Framstad

> <n...@seksognitti.uio.no> wrote:
>
> >pernill...@pki.uib.no (Pernille Nylehn) writes:
> >

> >> >Å kjøpe klær selv?
> >>
> >> Jamen! Det er jo nesten det beste jeg vet jo!
> >
> >Hm... er det dette psykologene kaller "displacement"?
>
> Nei.

Ikke? Jeg mener, det at du tar ut dine naturlige behov for omsorg
overfor folk og fe (hvori opptatt morsinstinkter) og _ikke minst_,
menneskets iboende basale behov for å fråtse i platesjapper og
hifi-asyl - på å dille rundt og kjøpe _klær_ i stedet?

:)

Fred Johansen

unread,
Apr 7, 1999, 3:00:00 AM4/7/99
to
pernill...@pki.uib.no (Pernille Nylehn) writes:
|
| On 06 Apr 1999 19:33:04 +0200, Fred Johansen <fr...@pvv.org> wrote:
| >
| >Nææh -- det er for å gjøre en manuell patch. Som er noe helt annet.
|
| Pøh. Jeg har i hvert fall ikke symaskin bare for å sy lapper på ting.

Å, du driver med hacking og liming? Ornament-Orientert Analyse og Design?
Fett nok.


| >Ungdom? Tja...
|
| I betydningen "ungdom i alle aldre", selvfølgelig. :)

Eh ... takk?


| >doctor in flagranti
|
| Doktor i flagrende gevanter?

"På fersk gjerning". *Host host*


--
doctor in natura

Pernille Nylehn

unread,
Apr 7, 1999, 3:00:00 AM4/7/99
to
On 07 Apr 1999 21:44:58 +0200, Fred Johansen <fr...@pvv.org> wrote:

>pernill...@pki.uib.no (Pernille Nylehn) writes:
>| Pøh. Jeg har i hvert fall ikke symaskin bare for å sy lapper på ting.
>
>Å, du driver med hacking og liming? Ornament-Orientert Analyse og Design?

Nettopp. (øh, jeg tror i hvert fall det)


>| >Ungdom? Tja...
>| I betydningen "ungdom i alle aldre", selvfølgelig. :)
>
>Eh ... takk?

Whatever.

>| >doctor in flagranti
>| Doktor i flagrende gevanter?
>"På fersk gjerning". *Host host*

Å, sånn ja!

>doctor in natura

Naken doktor?

Fred Johansen

unread,
Apr 8, 1999, 3:00:00 AM4/8/99
to
pernill...@pki.uib.no (Pernille Nylehn) writes:
|
| >doctor in natura
|
| Naken doktor?


Nei, "doktor i naturlig tilstand".

Og før du spør: Nei, hva _det_ vil si _aner_ jeg ikke.

;-)

Skjønt det kan også bety "i varer", ifølge fremmedordboken min.
Se for deg en naturalhusholdning hvor betalingsmiddelet er dr.jur.,
dr.scient., dr.teol. et cetera. Doktorer overalt!

Arachnaphobia, gå hjem og vogg!


--
doctor in absurdum

Pernille Nylehn

unread,
Apr 8, 1999, 3:00:00 AM4/8/99
to
On 08 Apr 1999 21:06:13 +0200, Fred Johansen <fr...@pvv.org> wrote:

>pernill...@pki.uib.no (Pernille Nylehn) writes:
>|
>| >doctor in natura
>| Naken doktor?
>
>Nei, "doktor i naturlig tilstand".

Er ikke det det samme da?

Fred Johansen

unread,
Apr 8, 1999, 3:00:00 AM4/8/99
to
pernill...@pki.uib.no (Pernille Nylehn) writes:
|
| On 08 Apr 1999 21:06:13 +0200, Fred Johansen <fr...@pvv.org> wrote:
|
| >pernill...@pki.uib.no (Pernille Nylehn) writes:
| >|
| >| >doctor in natura
| >| Naken doktor?
| >
| >Nei, "doktor i naturlig tilstand".
|
| Er ikke det det samme da?


"Duh!", pointerte han skråsikkert. Selvfølgelig ikke!


--
Inside every nerd's soul there's an adult trying to get out.

Ms. Lene Jensen

unread,
Apr 10, 1999, 3:00:00 AM4/10/99
to
jp...@nille.uib.no (Anne Catherine Archer) writes:

> Ja, damen på H&M - når jeg stiller meg foran kassen med armene fulle av
> duppedingser med prislapper på - da vil jeg gjerne få lov til å betale. Da
> driter jeg fullt i at bestevenninnen din er på telefonen og har noe som bare
> er såååååå viktig å fortelle deg.

"Hallo, De der i telefonen! Ja, de, ja! Kan De legge på røret lenge
nok til at jeg kan få betalt? Jeg vil ha venterabatt, ellers klager
jeg til Deres sjef over at de prater med venninnen Deres istedetfor å
betjene meg. Jeg håper jeg slipper vente neste gang jeg treffer Dem
her i kassen" *smile søtt* Sånn kan man gjøre det.

> Hurpekurs til folket! NÅ! (I alle fall til meg.)

Hvor meller (ja, jeg vet) man seg på?

Lene
--
finger -l Lene....@nvg.ntnu.no <URL: http://www.nvg.ntnu.no/~lene/>

Miss are women who are not married and Mrs are married ones.
Ms stands for "none of your business."

Fredrik Glöckner

unread,
Apr 17, 1999, 3:00:00 AM4/17/99
to
pernill...@pki.uib.no (Pernille Nylehn) writes:

> Snakk for deg selv. Jeg har aldri mindre enn femten tusen på
> lønnskontoen.

I så fall ville jeg opprettet en høyrentekonto, og overført 15000 kroner
fra lønnskontoen til denne, tror jeg.

> Og jeg begynte å betale inn til Lånekassen lenge før jeg måtte.

Det gjorde jeg også.

(Krysspostet til no.it.emacs? Wow.)

BonusFrust: Har blitt forkjølet som følge av klimaforskjellene i
Thailand og Norge. Eller var det rett og slett Songkran som gjorde
utslaget? For de uinnvidde er Songkran feiringen av det nye året i
Thailand. Det foregår mellom 12. og 16. april, og feiringen går ut på
at man dynker alle og enhver, og spesielt turister, gjennomvåte med
vann. Hele tiden. I seks hele dager til ende. Ikke engang i en
rutebåt langs elva er man trygg for vannet; der fikser de bare
vannsprutingen ved å kjøre veldig nær møtende båter, og vips så er alle
passasjerene gjennomvåte.

Fredrik

Nils Christian Framstad

unread,
Apr 17, 1999, 3:00:00 AM4/17/99
to

Fredrik Glöckner <fredrik....@bio.uio.no> writes:

> BonusFrust: Har blitt forkjølet som følge av klimaforskjellene i
> Thailand og Norge.

Altså, vi tror hva vi vil om gutta som kommer hjem fra Thailand med
infeksjoner, altså >;->

Obs fu.

Fredrik Glöckner

unread,
Apr 18, 1999, 3:00:00 AM4/18/99
to
Nils Christian Framstad <n...@seksognitti.uio.no> writes:

> Altså, vi tror hva vi vil om gutta som kommer hjem fra Thailand med
> infeksjoner, altså >;->

For all del.

Ellers må jeg si at jeg så absolutt ingenting til sex-turisme, eller
prostitusjon overhodet, da jeg var i Thailand. I Berlin eller London
(eller Oslo for den saks skyld), kan man jo knapt unngå å se
prostituerte.

Men det er mulig at årsaken var at jeg ikke var i Patpong i Bangkok, men
jeg har vært på Kurfürstendam i Berlin og Soho i London (og kvadraturen
i Oslo).

Fredrik

0 new messages