Å gå høyt og lett vil være det samme som å gå ineffektivt, der hvert
fraspark gir liten tilbakelagt distanse, i motsetning til mer lavtgående
løpere som i tillegg bruker leggmusklene i skyvet.
I tillegg har de norske løperne dårlig tyngdeoverføring i forhold til de
beste utlendingene; de bruker overgangen fra ytterskjær til innerskjær
lite, det er faktisk den mest effektive delen av skyvet og den
billigste.
Det er derfor helt klart at de norske løperne med den nåværende
teknikken aldri kan komme opp på nivå med de beste utlendingene, uansett
hvor mye de trener. Teknikken deres kan sammenlignes med å gå langrenn
med rette knær; det gir heller ingen framdrift.
--
Terje Henriksen
Kirkenes
69:41:41N 30:00:28E
Og du er bekymret fordi.. ?
--
Mona,
*Junk is something you've kept for years and throw away three weeks
before you need it.*
HHU
"Mona" <rottw...@online.no> skrev i melding
news:KomdnWzy1Pb...@telenor.com...
Fordi det går dårlig for skøyteløperne. De får ikke ut sitt potensiale fordi
de har dårlig teknikk. Var det så vanskelig å forstå?
>> Og du er bekymret fordi.. ?
> Han har et innbitt ønske om å voldta...
Nå analyserer du visst deg selv igjen. Satanister benytter voldtekt til å
skaffe seg ånd og kraft ved tyveri, og til å "ta ned" voldtektsofferet, som
psykologer og psykiatere m/fjertefølje driver med.
> Det er derfor helt klart at de norske løperne med den nåværende teknikken
> aldri kan komme opp på nivå med de beste utlendingene, uansett hvor mye de
> trener. Teknikken deres kan sammenlignes med å gå langrenn med rette knær;
> det gir heller ingen framdrift.
men nu vant råtass Nortug idag et løp, så han ere vel kvalifisert ??
b
Jooo, men det var skiskøyting og ikke is-skøyting som jeg henleder
oppmerksomheten på.