Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Høyt og lett.

0 views
Skip to first unread message

Terje Henriksen

unread,
Mar 8, 2007, 5:08:25 PM3/8/07
to
På NRK2 så jeg nettopp på skøyte-VM og det ble sagt at de norske løperne
skulle gå høyt og lett i motsetning til hvordan de som setter
verdensrekorder går, nemlig lavt og effektivt.

Å gå høyt og lett vil være det samme som å gå ineffektivt, der hvert
fraspark gir liten tilbakelagt distanse, i motsetning til mer lavtgående
løpere som i tillegg bruker leggmusklene i skyvet.

I tillegg har de norske løperne dårlig tyngdeoverføring i forhold til de
beste utlendingene; de bruker overgangen fra ytterskjær til innerskjær
lite, det er faktisk den mest effektive delen av skyvet og den
billigste.

Det er derfor helt klart at de norske løperne med den nåværende
teknikken aldri kan komme opp på nivå med de beste utlendingene, uansett
hvor mye de trener. Teknikken deres kan sammenlignes med å gå langrenn
med rette knær; det gir heller ingen framdrift.

--
Terje Henriksen
Kirkenes
69:41:41N 30:00:28E


Mona

unread,
Mar 8, 2007, 5:16:49 PM3/8/07
to
Terje Henriksen skrev:


Og du er bekymret fordi.. ?


--
Mona,

*Junk is something you've kept for years and throw away three weeks
before you need it.*

ståle

unread,
Mar 8, 2007, 6:36:28 PM3/8/07
to
Han har et innbitt ønske om å voldta...

HHU
"Mona" <rottw...@online.no> skrev i melding
news:KomdnWzy1Pb...@telenor.com...

Terje Henriksen

unread,
Mar 9, 2007, 8:05:37 AM3/9/07
to

"Mona" <rottw...@online.no> skrev i melding
news:KomdnWzy1Pb...@telenor.com...

Fordi det går dårlig for skøyteløperne. De får ikke ut sitt potensiale fordi
de har dårlig teknikk. Var det så vanskelig å forstå?

Terje Henriksen

unread,
Mar 9, 2007, 8:08:33 AM3/9/07
to

"ståle" <st...@snip.no> skrev i melding
news:12v17ft...@corp.supernews.com...

>
> HHU
> "Mona" <rottw...@online.no> skrev i melding
> news:KomdnWzy1Pb...@telenor.com...

>> Og du er bekymret fordi.. ?

> Han har et innbitt ønske om å voldta...

Nå analyserer du visst deg selv igjen. Satanister benytter voldtekt til å
skaffe seg ånd og kraft ved tyveri, og til å "ta ned" voldtektsofferet, som
psykologer og psykiatere m/fjertefølje driver med.

Ed Bakken

unread,
Mar 10, 2007, 5:34:10 PM3/10/07
to

"Terje Henriksen" <the...@trollnet.no>

> Det er derfor helt klart at de norske løperne med den nåværende teknikken
> aldri kan komme opp på nivå med de beste utlendingene, uansett hvor mye de
> trener. Teknikken deres kan sammenlignes med å gå langrenn med rette knær;
> det gir heller ingen framdrift.

men nu vant råtass Nortug idag et løp, så han ere vel kvalifisert ??

b


Terje Henriksen

unread,
Mar 11, 2007, 4:18:23 AM3/11/07
to

"Ed Bakken" <b-g...@c2i.net> skrev i melding
news:45f3325e$0$29074$c83e...@nn1-read.tele2.net...

Jooo, men det var skiskøyting og ikke is-skøyting som jeg henleder
oppmerksomheten på.

0 new messages