Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Er Tinky Winky homofil?

4 views
Skip to first unread message

Osvald Alving

unread,
May 29, 2007, 4:26:48 AM5/29/07
to
http://www.aftenposten.no/kul_und/tv/article1808619.ece

Polens barneombud vil rådføre seg med psykolog.
Barneombudet Ewa Sowinska, som er utnevnt av landets konservative
regjering, sier hun vil rådføre seg med psykologer for å finne ut om
mistankene hennes stemmer.
Også den avdøde amerikanske evangelisten Jerry Falwell sa i sin tid at
Tinky Winky muligens var homofil.
--
«Mor, gi meg solen.»

Rolf Marvin Bøe Lindgren

unread,
May 29, 2007, 4:35:29 AM5/29/07
to
Osvald Alving <osvald...@syfmail.com> writes:

> Også den avdøde amerikanske evangelisten Jerry Falwell sa i sin tid at
> Tinky Winky muligens var homofil.

det var vel han som var først ute. dette er gammelt nytt.

--
Rolf Lindgren
ro...@extern.uio.no

Osvald Alving

unread,
May 29, 2007, 4:47:19 AM5/29/07
to
On Tue, 29 May 2007 10:35:29 +0200, Rolf Marvin Bøe Lindgren
<ro...@klodrik.uio.no> wrote:

>Osvald Alving <osvald...@syfmail.com> writes:
>
>> Også den avdøde amerikanske evangelisten Jerry Falwell sa i sin tid at
>> Tinky Winky muligens var homofil.
>
>det var vel han som var først ute. dette er gammelt nytt.

Siden du påstår at dette er gammelt nytt (Artikkelen i Aftenposten er
datert 28.05.07), så har da spørsmålet kanskje også fått et svar?

Rolf Marvin Bøe Lindgren

unread,
May 29, 2007, 5:36:15 AM5/29/07
to
Osvald Alving <osvald...@syfmail.com> writes:

> Siden du påstår at dette er gammelt nytt (Artikkelen i Aftenposten er
> datert 28.05.07), så har da spørsmålet kanskje også fått et svar?

det som er gammelt nytt er at TW evt. er homofil. dette er så gammelt
at det tm. har vært kommentert i tegneserien _m_ som går i Dagbladet.

se f.eks. http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/276677.stm

skaperne av Teletubbies har såvidt jeg vet ikke uttalt seg. jeg tror
dette er noe som kommer til å fascinere litteraturvitere i århundrene
fremover som et litterært mysterium av episke dimensjoner, helt på linje
med andre litterære mysterier av tilsvarende dimensjoner.

eller kanskje ikke.

--
Rolf Lindgren
ro...@extern.uio.no

Karl den undertroiske

unread,
May 29, 2007, 2:37:24 PM5/29/07
to

"Osvald Alving" <osvald...@syfmail.com> skrev i melding
news:hmon53dg5802upgrk...@4ax.com...

> http://www.aftenposten.no/kul_und/tv/article1808619.ece
>
> Polens barneombud vil rådføre seg med psykolog.
> Barneombudet Ewa Sowinska, som er utnevnt av landets konservative
> regjering, sier hun vil rådføre seg med psykologer for å finne ut om
> mistankene hennes stemmer.

Får håpe at psykelogen tar tak i det virkelige problemet: om dama er
psykopat og maktsyk, og burde skjermes fra allmennheten?

Forøvrig har jeg ikke, som homofil i over 50-år - møtt noen homse med rød
håndveske - den tror jeg ikke selv paven tror på idag? Har ikke møtt noen
med håndveske i det hele tatt - bare et forskrudd hetero patriarkalsk syn
som ikke har rot i virkeligheten. Treffer jeg en mann med rød håndveske vil
jeg mest sannsynlig regne vedkommende som heterofil transvetitt.

> Også den avdøde amerikanske evangelisten Jerry Falwell sa i sin tid at
> Tinky Winky muligens var homofil.
> --

Ja de har vel slikt å røre og slikt å gjøre - disse pengepugerne som kaller
seg kristne. En skam for en eventuell Jesus, som ikke var en idiot a la
Jerry Falwell - tulling! (post mortem)

> «Mor, gi meg solen.»

Far, gi meg månen!

mvh
Karl den undertroiske


Øystein Skundberg

unread,
Jun 1, 2007, 12:54:21 PM6/1/07
to
In article <m1y7j85...@klodrik.uio.no>,

Rolf Marvin Bøe Lindgren <ro...@klodrik.uio.no> wrote:

> Osvald Alving <osvald alv...@syfmail.com> writes:
>
> > Siden du påstår at dette er gammelt nytt (Artikkelen i Aftenposten er
> > datert 28.05.07), så har da spørsmålet kanskje også fått et svar?
>
> det som er gammelt nytt er at TW evt. er homofil. dette er så gammelt

> at det tm. har vært kommentert i tegneserien m som går i Dagbladet.


>
> se f.eks. http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/276677.stm
>
> skaperne av Teletubbies har såvidt jeg vet ikke uttalt seg. jeg tror
> dette er noe som kommer til å fascinere litteraturvitere i århundrene
> fremover som et litterært mysterium av episke dimensjoner, helt på linje
> med andre litterære mysterier av tilsvarende dimensjoner.
>
> eller kanskje ikke.


Jeg husker at jeg fant en liten flash-snutt den gang dette dukket opp
første gang (det må ha vært minst ti år siden, siden mine barn var så
små at de så på Teletubbies selv) som presenterte de beste argumentene
mot at vår lilla venn var homofil: For det første var Tinky Winky
sjokkerende dårlig med tilbehøret (perlekjede? nei, vettuhva) og for det
andre ville ingen homse med respekt for seg selv velge /rød/ håndveske
til /lilla/...pels. Og enda var det to grunner jeg ikke husker.

Akk, selv om jeg har googlet med lys og lykte har den ikke dukket opp.
Den var på www.cyberwolves.com/tinkywinky, som selvsagt har pakket opp
siden 1997.

ØS

--
Dad always thought laughter was the best medicine, which I guess is why
several of us died of tuberculosis.

oysteins.blogspot.com * oystein æt skundberg dåt no

0 new messages