Ouzo...

Thomas Hansen

Heisann!
Noen har som har gode forslag på hva man kan blande Ouzo med? Jeg prøvde
7-up, drinken ble grå-hvit og smakte helt j*vlig!

Gidder ikke å drikke Ouzo'n rent, bare på nachspiel!

Mvh
Thomas H

Bjorn Tore Knudsen

Pål Løberg

Bjorn Tore Knudsen <b...@kvark.fi.uib.no> writes:

> http://www.webtender.com/db/ingred/498?list

Evt bare http://www.webtender.com/db/ingred/498 for litt info om Ouzo
(bl.a. hvorfor den blir hvit når man blander den ut).

--
Pål Løberg - pallo[at]pvv.ntnu.no
http://www.pvv.ntnu.no/~pallo/

СNkY

Bland den ut i vann.

Nils Ruud

СNkY wrote in message <7h78sv$djs$1...@romeo.dax.net>...
>Bland den ut i vann.

Enig.
Det som jeg har funnet ut er den beste blandingen er halvparten vann,
halvparten Ouzo + noen isbiter. Da synes jeg den er 'frisk' i smaken
og behagelig å drikke. Passe sterk. Grekere og tyrkere (Tyrkere har
tilsvarende Ouzo som de kaller Raki) foretrekker den vel noe sterkere.
Smak og behag.

Uansett, så smaker ikke Ouzo så godt her hjemme i kalde Norge, som det
den gjør på en enkel fortausrestaurant nede i Hellas. Så kansje blir
oppskriften: 50/50 Ouzo og vann. Skyv føttene ned i den varme sanden
og innhaler av den friske sjø-luften. Drikk og nyt :-)

- Nils (Ouzo elsker)