spylervæske

Bjørn S

har hørt at det går ann å behandle en spesiell type spylervæske men
aktivtkull, og få det til å bli drikkende
er det noe i dette eller???

:)

Nils Ruud

Bjørn S wrote in message <0YES2.95$3G7.17...@news.telia.no>...
Tror dette gikk tidligere. Tviler på om det går idag. Har du sett hva
som står på innholdsfortegnelsen for spylervæske? Det bør stå
'etanol'. Det bør iallefall ikke stå 'metanol' (tresprit).

Toyvonen: Pekka, dette kan vi inta supa. Det står tresprit. Vi blir
blinda.
Pekka: Det gjør vel inte så mykke. Vi har vel sett det meste....

- Nils

Arne Slåmot

Nils Ruud wrote in message <7TnU2.330$3h6....@news1.online.no>...

>Tror dette gikk tidligere. Tviler på om det går idag. Har du sett hva
>som står på innholdsfortegnelsen for spylervæske? Det bør stå
>'etanol'. Det bør iallefall ikke stå 'metanol' (tresprit).

Å gjøre denaturert sprit drikkenes tror jeg går så det suser. Det ble jo
nettopp avslørt en "fabrikk" i Løten kommune, hvor dette var bedrevet i
stor stil.
Denaturert sprit gjennom kullfilter - vips drikkbar vare.
Lennsmannsbetjenten som var sentral i etterforskninga av saken uttalte på
fjernsynet noe alà ; "Jeg hadde ikke drømt om at det var så enkelt.")

Saken er fersk, noen uker, slik at et søk på Dagblekka eller Vredens Gnag,
sikkert kan gi mer informasjon om denne saken.

Hilsen Arne (som tross allt velger å gå på polet når han skal "supa ner
seg". Vurderer tross alt smak og kvalitet høyere en pris og kvantum, uten på
noen måte å fordømme mennesker som velger et annet alternativ.)

Arve Mųrch

Nils Ruud wrote:

> [...]

> blinda.
> Pekka: Det gjør vel inte så mykke. Vi har vel sett det meste....

Jeg tviler på at de har gått over til tresprit som bestandel i
vinduspylervæske Husk at de selskapene som er lokalisert i Norge er
multinasjonale selskaper, og et dødsfall ville slettes ikke ta seg ut.. Jeg
tror snarere de har gått over til mer effektive "brekkningsmidler". Det
betyr at du nok må gå over til destilasjon for å gjøre spylervæske
drikkende.<reklame>Hvorfor ikke prøve et hurtigvinsett se sig.Til og med
helt lovelig :%-)</reklame>
--
Arve Mørch
Pb 98

Nye Norkron A/S
Vinlegging/L.Larsen hjemmevin
http://www.skudenes.com

Frode Nygaard

Men hvor får man tak i denaturert sprit , eller teknisk sprit? God
hjemmebrent er nå uansett det beste!
Arne Slåmot skrev i meldingen ...

Bjørn S

Visst går det ja, jeg har nettopp snakka med ein kompis som har bra peiling
på kjemi, (utdanna labtekniker eller no) han sa det gikk helt fint å lage
drikkende sprit med kullfilter. Men du må bruke spylervæske med etanol ikke
isopropanol eks. Statoil sin.

:)

Espen Skinstad

Spylervæsken til Shell, Hydrotexaco, Fina + + + Blir produsert på
Kjemi-service as. Det ligger på Nøtterøy utenfor Tønsberg. Du kan ringe
laboratoriesjef Fred Inge Tornes. Han har nok peiling.

Bjørn Hansen

In article <G0XU2.259$Kja.17...@news.telia.no>, "Bjørn S"
<halvdan.kar...@hl.telia.no> wrote:

dersom dette skulle være drikkendes hvilket betviles
så har en her en fullt lovlig måte å skaffe seg billig brennevin
5l spylervæske koster 100kr
2l kull kosyer 50 kr
det blir 150 kr/4fl. 40% = 40kr/fl. interessant

--
Bjørn Hansen

Inge Flřan

On Thu, 06 May 1999 15:18:43 +0100, bjoe...@nfh.uit.no (Bjørn Hansen)
wrote:

> dersom dette skulle være drikkendes hvilket betviles
> så har en her en fullt lovlig måte å skaffe seg billig brennevin

Fullt lovlig er det vel ikke, sannsynligvis like ulovlig som å
destillere hjemmelaget vin.

--
Inge Fløan

- Entropy isn't what it used to be.