Opstarttaken

The GodFather

Ik had een vraagje over opstarttaken
in "hulpprogramma voor systeemconfiguratie" staan de volgende onderdelen bij de tab "opstarten"
1. Loadpowerprofile Rundll32.exe powprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
2. ScanRegistry c:\windows\scanregw.exe /autorun
3. Taakcontrole c:\windows\taskmon.exe
4. SystemTray StsTray.Exe

verder staat er onder tab "algemeen":
Selectief
1. Bestand Config.sys laden
2. Bestand Autoexec.bat laden
3. Bestand System.ini laden
4. Bestand Win.ini laden
en 5. Onderdelen van groep opstarten laden (maar die is al genoemd boven)

Mijn Vraag is het volgende welke van deze
kan ik uitschakelen om mijn computer zo snel
mogelijk op te kunnen starten en te houden, zonder dat hij problemen geeft.

SDV Automatisering

Je kunt autoexec.bat en config.sys meestal helemaal uitschakelen maar dit is niet aan te raden.
Wel zou je bepaalde onderdelen van deze 2 bestanden kunnen schrappen, maar dan moet je wel weten
wat ze doen.

Verder kun je in msdos.sys de regel
BootDelay=0
toevoegen, maar ook hier geld dat je moet weten waar je mee bezig bent.

Het programma sysedit vind ik een handig programma voor het wijzigen van enkele (opstart)bestanden.

Overigens is het veel nuttiger om je bezig te houden met het zoveel mogelijk bronnen en geheugen
vrijhouden na het opstarten, dan de enkele seconden tijdwinst die je kunt boeken.

The GodFather

> [...]
> vrijhouden na het opstarten, dan de enkele seconden tijdwinst die je kunt boeken.

Bedankt.