pg_restore BGT: unsupported version (1.13) in file header

Maarten van Middendorp

to nlextract
Hallo,

Ik wil de BGT database, waarvoor dank, graag net als de BAG in PGadmin restoren. Ik krijg de foutmelding:.

pg_restore: [archiver] unsupported version (1.13) in file header

Heeft iemand enig idee wat hiermee te doen? Bij andere .backup files krijg ik deze foutmelding niet.

Groet,
Maarten

Frank Steggink

to nlex...@googlegroups.com
Dag Maarten,

De BGT-dumps worden "tijdelijk" op mijn eigen laptop gemaakt, omdat we
de server nog een keer willen herbouwen, maar hier geen tijd voor
hebben. Ik heb Postgres 9.6.8 draaien die een nieuwe versie van de
dumpfiles genereert. Dit kan ik alleen oplossen door zelf een oudere
versie van Postgresql te draaien. Zelfs het maken van een dump met een
oudere client heb ik geprobeerd, maar zonder succes. De enige oplossing
is het upgraden van i.i.g. je Postgres client.

Groeten,

Frank

--
Steggink Geo-ICT
Frank Steggink

frank.vcf

Maarten van Middendorp

to nlextract
In windows doe ik het meestal via Restore in PGadmin. Heb het nu via cmd gedaan en dat werkt perfect!

Bedankt voor jullie werk!

Groet,
Maarten

Jan Heckman

to nlextract
het is al weer even geleden, maar toch een toevoeging.
PGadmin en postgresql installeren beiden pg_dump.exe en pg_restore.exe (en pg_dumpall.exe).
PGadmin zal mogelijk de eigen pg_dump draaien bij het maken van een backup terwijl op de andere machine de versie uit (bijv.) c:\program files\postgresql\11\bin wordt gedraaid.
Dan heb je dit probleem. Let wel, er kunnen ook andere oorzaken zijn.
Ik houd pgadmin tamelijk prompt bij en er zijn bij nieuwe pgadmin versies soms ongewenste verrassingen.
(bij 4.28 windows stond ineens een .js registry entry op text/plain ipv text/javascript zodat pgadmin eindeloos bleef ronddraaien zonder echt te starten)
PGadmin heeft wel de laatste versies van pg_dump/pg_restore, wat m.i. niet gebeurt bij installatie van een nieuwe subversie van postgresql.
Dus gegeven - tenminste in mijn geval dat ik een pad heb op  c:\program files\postgresql\11\bin , werd het probleem (weer eens) opgelost door de laatste versies uit C:\Program Files\pgAdmin 4\v4\runtime naar C:\Program Files\PostgreSQL\11\bin te kopieren.
YMMV ivm ingestelde paden, versies, etc.
Jan