Nieuwe release v1.5.4 NLExtract

Just van den Broecke

to nlextract
Beste Mensen,

Nieuwe release 1.5.4 NLExtract nu beschikbaar: zie [1].

Met dank aan alle bijdragers!

Zie bestand VERSIES [2] of Milestone voor wijzigingen die in deze versie
zijn toegevoegd.
En de Docker Image nlextract/nlextract:1.5.4 [3].

[1] https://github.com/nlextract/NLExtract/releases/tag/1.5.4
[2] https://github.com/nlextract/NLExtract/blob/1.5.4/VERSIES
[3] https://hub.docker.com/r/nlextract/nlextract

Met vriendelijke groet,

--Just

Bas Couwenberg

to nlex...@googlegroups.com
Voor BAGv2 extracts is Stetl 2.1 vereist, wat is nodig om dat
gereleased te krijgen?

Hoe kan ik helpen om Stetl 2.1 gereleased te krijgen zodat Debian
bookworm geen git snapshot voor de stetl package hoeft te gebruiken?

Mvg,

Bas

--
Disclaimer: Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Just van den Broecke

to nlex...@googlegroups.com
De laatste en compatibele Stetl-versie zit als Git Module in de
NLExtract repo onder 'externals' en dus in de .tar.gz en .zip
distributie bestanden, plus in de Docker Image. De shell scripts, m.n.
'etl.sh' verwijzen daarnaar. Op zich hoeft dan Stetl niet geinstalleerd.
Wel de Stetl-dependencies. Is allemaal niet ideaal, maar er werken bijv
ook mensen onder Windows. Die hebben dan een werkend geheel. Is allemaal
niet ideaal, liefst zou ik ook alles, ook NLextract, met packages (PyPi,
deb) beschikbaar maken. Heb overigens idee dat de meesten Docker gebruiken.

Maar goed, sowieso Stetl zou 2.1 uitgebracht moeten worden. Was net aan
kijken. Er staan nog 2 issues in de 2.1 Milestone. Die wilde ik al naar
2.2 schuiven. Die gaan m.n. over CI/CD en Docker.

ZIjn aantal standaard handelingen zijn: versions, tags in GH, PyPi push
etc. Het is vandaag toch release-dag. Ik ga kijken!

Met vriendelijke groet,

Just

Just van den Broecke

to nlex...@googlegroups.com
(een uur later)

Stetl 2.1 is ook released. Zie PyPi [1], GitHub [2] en DockerHub [3].

[1] https://pypi.org/project/Stetl/2.1/
[2] https://github.com/geopython/stetl/releases/tag/2.1
[3] https://hub.docker.com/r/geopython/stetl

Mvg,