soort woning

n.v.t. n.v.t.

to nlextract
Hallo,

Ik ben zoekend naar het type woning dat ik ook kan ophalen uit de .csv (afkomstig van BAG). Dan bedoel ik dus type woning: seniorenwoning

Weet iemand of er ook data met deze kolom te verkrijgen valt? Dacht het eens aangetroffen te hebben voorheen.

Het heeft voor mij nog al hoge prioriteit dus als iemand me kan helpen, erg bedankt.

Met vriendeijke groet,

Mark

Hans van der Meij

to nlextract
Beste Mark,

Het spijt me om je dan teleur te stellen, maar deze informatie ga je niet in de BAG vinden.

Een verblijfsobject in de BAG kan één of meer gebruiksdoelen hebben, met de waarde gelijk aan de (vergunde) gebruiksfuncties uit het bouwbesluit.
Dit zijn er totaal (maar) 12, waaronder woning en recreatiewoning.  Maar geen seniorenwoning.

Ik dacht dat er binnen de Esri datasets ook sprake was een verrijkt gebouwenbestand, maar of dit type daar tussen zit, zou ik niet durven zeggen.

Een andere gedachte is het (iets) meer gedetailleerde onderscheid met gebruikscode dat in de WOZ-registratie wordt gevoerd. Maar bij nader inzien wordt dit type woning daar ook niet expliciet onderscheiden.

Ik vermoed dat dit een gegeven is dat met name bij woningbouwcorporaties beschikbaar zal zijn, maar waarvan voor zover ik weet geen open data van beschikbaar is.

Gr. Hans van der Meij

Hans van der Meij

to nlextract
Ik merk bij nader inzien dat mijn BAG-kennis ook roestig begint te worden...

De feitelijke waarden van de BAG-gebruiksdoelen die het dichtstbij komen zijn eigenlijk 'woonfunctie' en 'logiesfunctie', eventueel nog 'gezondheidszorgfunctie' of 'bijeenkomstfunctie' als het om seniorencomplexen met extra faciliteiten gaat ...

Maar nog steeds te weinig houvast om seniorenwoningen te vinden ..

Jan-Willem van Aalst

to nlex...@googlegroups.com
Hoi,

gebruikstypen zoals "seniorenwoning" zijn niet uit de BAG te halen. BAG kent alleen "woonfunctie" niet nader gespecificeerd.
De typering die jij zoekt is wel te halen uit bestanden die Dataland.nl levert, maar die bestanden zijn niet kosteloos.

Hartelijke groet,
JWvA

Op za 31 aug. 2019 om 22:27 schreef n.v.t. n.v.t. <readin...@gmail.com>:
Dit is een bericht van de Google Groups "nlextract" group.
Home pagina: http://www.nlextract.nl
Groep mailen: nlex...@googlegroups.com
Afmelden: nlextract+...@googlegroups.com
Meer opties: http://groups.google.com/group/nlextract?hl=en

---
Je hebt dit bericht ontvangen omdat je bent geabonneerd op de groep 'nlextract' van Google Groepen.
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar nlextract+...@googlegroups.com.
Ga naar https://groups.google.com/d/msgid/nlextract/7fd2204c-f168-45ac-84eb-02d362247016%40googlegroups.com om deze discussie op internet te bekijken.

--
Jan-Willem van Aalst
Tw: janwillemvaalst

Hans van der Meij

to nlextract
Hmm, toch even getriggerd door Jan Willem zijn opmerking even wat verder gezocht dan het gegevensmodel WOZ en dan vind ik wat codelijsten die inderdaad beduidend meer onderscheid bieden ...  https://www.waarderingskamer.nl/hulpmiddelen-gemeenten/objectcodering/

Maar dit doorscannend ben ik toch helaas geen seniorenwoning tegengekomen .. ;-(

Wellicht dat er nog bepaalde gemeenten zijn die dit onderscheid wel maken als een soort WOZ 'plus'gegeven, maar ik vraag het me af.

Dataland geldt dan wel als landelijk distributiepunt voor WOZ-gegevens namens (praktisch) alle gemeenten, maar als dit gegeven niet is opgenomen, dan zullen ze ook niet leveren.

Op za 31 aug. 2019 om 22:27 schreef n.v.t. n.v.t. <readi...@gmail.com>:
[...]

Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar nlex...@googlegroups.com.

n.v.t. n.v.t.

to nlextract
Hallo,

Ik ben er achter dat dit niet opvraagbaar is.

Hartelijk dank voor de reacties.

Excuus voor mijn wat late reactie.

Met vriendelijke groet,

Mark

Ard Egberts

to nlex...@googlegroups.com
Is dit niet terug te vinden onder plantopo of bestemmingsplannen? Ro online?

Op za 12 okt. 2019 22:27 schreef n.v.t. n.v.t. <readin...@gmail.com>:

[...]

Ga naar https://groups.google.com/d/msgid/nlextract/13209148-8e04-4af5-a8d2-4e6c7935b7c2%40googlegroups.com om deze discussie op internet te bekijken.

Hans van der Meij

to nlex...@googlegroups.com
Nee, helaas. Plantopo qua woningen zitten in de BAG, met hetzelfde onderscheid qua gebruiksdoel..

En ruimtelijke plannen geeft hier naar mijn doeleinden al ook geen houvast voor. Is ook veel globaler qua afbakening.