NLExtract en BAG2.0

jhpoo...@gmail.com

to nlextract
Goede middag,

Met veel plezier gebruik ik de NLExtract BAG scripts om http://geodata.nationaalgeoregister.nl/inspireadressen/extract/inspireadressen.zip in te laden in PostGIS. Nu begrijp ik dat vanaf 1 Okt dit jaar de oude BAG wordt uitgefaseerd.

Ik heb de LVBAG 2.0 driver van GDAL 3.2 succesvol getest dus dat kan ik alvast afvinken. Het lijkt me zodoende niet al te moeilijk om de actueelbestaand views te maken. Maar ik maak ook graag gebruik van jullie adres_full tabel. Hebben jullie al gekeken of deze gemakkelijk omgebouwd kan worden naar BAG 2.0?

Met vriendelijke groet,

Jelmer Oosthoek

Just van den Broecke

to nlex...@googlegroups.com
Hoi Jelmer,

Ik ben hier (BAG v2) toevallig diepgaand mee bezig en heb direct contact
met de ontwikkelaars die zo genereus zijn om die LVBAG op eigen kosten
te ontwikkelen!
Ook ben ik een branch "bagv2" in GitHub [1] gestart om BAG Extract v2,
net als de andere basisregs, met Stetl in te lezen.

Het ligt niet zo simpel, "afvinken" kan nog zeker niet.
Ben voornaamste reviewer van de GDAL BAG v2 driver. Daar liggen nog een
aantal issues waar ik eerst de ontwikkelaars moet zien te overtuigen en
dan de implementatie begeleiden. Een klein uur geleden heb ik bijv deze
review gegeven [2]:

Het gaat om de laatste details, de beruchte laatste 10%, nu nog bijv de
N-M relatie VBO-PND.

Allen: graag nog hulp daarbij of je kunt NLExtract [3] of mij [4]
sponsoren, al vanaf 1 EUR p/m.

[1] https://github.com/nlextract/NLExtract/tree/bagv2
[2] https://github.com/OSGeo/gdal/pull/3417#issuecomment-769079538
[3] https://github.com/nlextract/NLExtract (knop bovenaan, roze hart)
[4] https://github.com/sponsors/justb4

Met groet,

Just
> [...]
> 'nlextract' van Google Groepen.
> Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer
> wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar
> nlextract+...@googlegroups.com
> <mailto:nlextract+...@googlegroups.com>.
> Ga naar
> https://groups.google.com/d/msgid/nlextract/6ca0ed1b-4c37-4282-beaa-7e9e4cd7414dn%40googlegroups.com
> <https://groups.google.com/d/msgid/nlextract/6ca0ed1b-4c37-4282-beaa-7e9e4cd7414dn%40googlegroups.com?utm_medium=email&utm_source=footer>
> om deze discussie op internet te bekijken.

jhpoo...@gmail.com

to nlextract
Hoi Just,

Dank voor je snelle reactie. Ja, met 'afvinken' bedoelde ik dat ik het kan inlezen in QGIS ;-)

Dat is inderdaad erg genereus! Ja ik kan me voorstellen dat er veel uitzonderingen zijn inderdaad zoals vbo's in meerdere panden.

Ik maak mbv LVBAG een GPKG van een folder met XMLs, bijvoorbeeld PND. Wat me opvalt is dat de identificatie code voor PND, VBO en NUM niet in de GPKG terecht komt, dus ik kan niet koppelen (wat me de mogelijkheid zou geven om een adres_full achtige tabel te maken). Is dat probleem bekend?

Met vriendelijke groet,

Jelmer

Just van den Broecke

to nlex...@googlegroups.com
Hoi Jelmer,

Ja dat (identificatie) zat in eerste issue [1] die ik opende.

Maar probeer de LVBAG te gebruiken en issues direct in [2] in te geven,
niet via hier/mij.
Dat is ook een manier van bijdragen.

[1] https://github.com/OSGeo/gdal/issues/3217
[2] https://github.com/OSGeo/gdal/issues

Met groet,

Just
> [...]
> Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer
> wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar

jhpoo...@gmail.com

to nlextract
Dank Just, goed om te weten! Ok prima, dan ga ik verder mbv Github.
Groet, Jelmer