download-brk geeft Unable to establish SSL connection.

Marco Dijkman

to nlextract
Hallo,

Werkt de BRK download (v3) niet meer?
als ik de download-brk.cmd gebruik krijg ik de volgende melding:

Resolving www.pdok.nl... 145.77.103.220
Connecting to www.pdok.nl|145.77.103.220|:443... connected.
Unable to establish SSL connection.

 Groet,

Marco

Just van den Broecke

to nlex...@googlegroups.com
Hallo Marco,

Ik denk dat dit hier mee te maken heeft:
https://www.pdok.nl/attenderingsservice-rss/-/asset_publisher/mvZkjafth739/content/beveiligingseisen-internetdiensten-verder-aangescherpt

(TLS 1.2) althans in heel andere app krijg ik plots ook dit soort (SSL)
errors. Heel vervelend want treft denk ik veel apps... wget kan deze
error geven:
https://unix.stackexchange.com/questions/237778/wget-tls-1-2-error

Met vriendelijke groet,

--Just

On 21-10-19 13:17, Marco Dijkman wrote:
> [...]
> 'nlextract' van Google Groepen.
> Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer
> wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar
> nlextract+...@googlegroups.com
> <mailto:nlextract+...@googlegroups.com>.
> Ga naar
> https://groups.google.com/d/msgid/nlextract/62190977-1fe6-49f5-a39f-f2a16d09c532%40googlegroups.com
> <https://groups.google.com/d/msgid/nlextract/62190977-1fe6-49f5-a39f-f2a16d09c532%40googlegroups.com?utm_medium=email&utm_source=footer>
> om deze discussie op internet te bekijken.

Frank Steggink

to nlex...@googlegroups.com
Dag Marco,

Het antwoord van Just is waarschijnlijk juist. Ik heb even getest op
Windows, met wget versie 1.20.3. Hiermee werkt het download-script wel.
Het eerste blok (nr. 39) kreeg ik keurig binnen. Probeer het nogmaals
met een nieuwere versie.

Voor de verwerking van de BRK zou ik ten zeerste de volledige dump
willen aanbevelen, i.p.v. de blokken die je met dit script downloadt.
Een aantal jaar geleden liep de verwerking van NLExtract op dit bestand
vanwege de omvang, maar dat is al geruime tijd geleden aangepast. De
locatie van het volledige bestand dat NLExtract ondersteunt (v3) is:
https://www.pdok.nl/download/service/cache/kadastralekaartv3-gml-nl-nohist.zip

Recent heeft het Kadaster versie 4 van de kadastrale kaart gepubliceerd.
Die wordt nog niet ondersteund door NLExtract.

Met vriendelijke groet,

Frank Steggink
--
Steggink Geo-ICT
Frank Steggink

frank.vcf

Marco Dijkman

to nlextract
Hallo Frank,

wget versie 1.20.3. werkt idd wel!
Had waarschijnlijk dan toch met TLS te maken, ik was al aan het experimenten geweest met TLS opties toe te voegen aan de wget connect sting, maar dat hielp niet.
Nieuwere versie dus wel!

Dank voor de tip.

Met vriendelijke groet,

Marco