Vraag over NLExtract gebruik voor BAG extract Kadaster

Jelmer Oosthoek

to nlextract
Allereerst, hartelijk dank voor jullie gratis data.nlextract.nl leveringen van de afgelopen jaren. Ik heb daar als ZZPér dankbaar gebruik van gemaakt, jammer natuurlijk dat het niet meer gratis is, maar ik kan me de reden goed voorstellen.

Ik heb een BAG extract van het Kadaster die ik graag wil vertalen naar een begrijpelijk formaat. Het is een ZIP bestaande uit XML bestanden, velen ook weer apart in ZIP bestanden. Begrijp ik het goed dat ik hiervoor NLExtract kan installeren en gebruiken om de BAG data in PostGIS te zetten?

Zoja, dan heb ik nog deze vraag: ik heb geprobeerd NLExtract te installeren binnen de OSGeo4W shell van QGIS3, gebruik makende van Python 3 (in Windows 10). Ik heb als dependency py2exe geinstalleerd maar als ik in de bag folder python setup.py py2exe run krijg ik onderstaande error. Heb je enig idee hoe ik dat kan oplossen?

Met vriendelijke groet,

Jelmer Oosthoek

--------------------

C:\PROGRA~1\QGIS3~1.10\apps\Python37\lib\distutils\dist.py:274: UserWarning: Unknown distribution option: 'app'
   warnings.warn(msg)
usage: setup.py [global_opts] cmd1 [cmd1_opts] [cmd2 [cmd2_opts] ...]
    or: setup.py --help [cmd1 cmd2 ...]
    or: setup.py --help-commands
    or: setup.py cmd --help

error: invalid command 'py2exe'

Jelmer Oosthoek

to nlextract
Opgelost. Zonder installatie binnen Python heb ik het script aan de praat gekregen