Bag_extract, welk coördinatensysteem?

A. Egberts

to nlextract
Beste gebruikers,

Ik wil een BAG-extract inlezen in Qgis (3.10), maar gebruik daar coördinatensysteem EPSG 28992 voor.
helaas krijg ik dan niet de juiste positie van de adressen.

Weet iemand welk coördinatensysteem in moet hanteren?

(ik heb het ooit eens voor elkaar gehad, maar dat was een oudere versie van Qgis.)

Graag jullie hulp!

Alvast dank, Ard

Frank Steggink

to nlex...@googlegroups.com
Beste Ard,

Welk bestand probeer je in te lezen? De Postgis-dumps moet je eerst in
een PostgreSQL database inlezen. De data is allemaal in RD (EPSG:28992).
De CSV-bestanden bevatten zowel X/Y- als lat/lon-kolommen. De
X/Y-kolommen zijn in RD (EPSG:28992) en de lat/lon-kolommen zijn in
WGS84 (EPSG:4326).

Als je QGIS 3 gebruikt, zou het ook kunnen dat je meldingen krijgt over
een "datumtransformatie". Hierbij kun je (als ik het goed heb) altijd de
eerste gebruiken, omdat dat de meest actuele versie is.

Met vriendelijke groet,

Frank Steggink

--
Steggink Geo-ICT