Re: Schriftuitleg van zondag 4 februari 2024.

1 view

Kees van den Doel

Feb 5, 2024, 12:45:14 PMFeb 5
In articles <nnd$204ab218$756d1c6d@5b98beb47d3bcb1c> and <nnd$020a2ff7$6260e7df@75f72770b3551a8e>, L...@positiefdenken.nl says...

>1.1 Oprechte en eerlijke liefde is niet mogelijk zonder rechtvaardigheid.
>1.2 Onrecht is de bron van al het kwaad
>1.3 Of we zijn Gods kinderen of we zijn niet Gods kinderen
>1.4 de huidige wereld is zeker niet wat God beDoeld heeft, toen Hij de mens
>2.1 schiep
>2.2 Oprechte en eerlijke liefde is niet mogelijk zonder rechtvaardigheid.
>2.3 Onrecht is de bron van al het kwaad
>2.31 de huidige wereld is zeker niet wat God beDoeld heeft, toen Hij de mens
>2.4 schiep

Wat een diepe wijsheid, dank je wel Loetje. Daar kan men een lei draad
en geestelijk licht baken van over houden! Ik heb ze per regel genummerd
voor latere hagiografen net zoals het bijbel boekje in de stijl van de
Tractatus door Wetenschapstein.

Alleen vraag ik me af hoe het zit met A. Hitler. Die had ont zettend
veel liefde voor zijn hond maar kwam tekort aan
rechtvaardigheid. Spreekt dat niet vers 2.2 tegen?

Ad vers 1.4: wie was het ook al weer die altijd zei "maar ik beDoelde
het toch goed" als alles weer eens mis ging? Dikke Deur of misschien
was het Laurel en Hardy?

Kees van den Doel

Feb 5, 2024, 12:58:02 PMFeb 5
In article <nnd$042f80d3$4f4ab239@321995ad08190477>, cor.h...@planet.nl says...

> Goeiemorregen chatGPT, kun je de Cor tekst herschrijven voor een
> publiek met de geestelijke capaciteit van een 4-5 jarige kleuter zodat
> ik het op nl.politiek kan potsen, want dat is het nivo daar.

Natuurlijk! Hier is een herschrijving van de tekst op een eenvoudiger
niveau, geschikt voor een publiek met de geestelijke capaciteit van een
4-5 jarige kleuter:

Vandaag gaan we praten over iets belangrijks: 'Pijn en plezier'. Soms
moeten we door moeilijke dingen gaan voordat het leven weer leuk
wordt. Onze wereld wordt wel eens een 'tranendal' genoemd, omdat er veel
verdriet is. Zelfs planten en dieren kunnen verdrietig zijn. Stel je
voor dat een plant niet genoeg water krijgt, dan wordt hij verdrietig
omdat hij dorst heeft. Dieren kunnen ook verdrietig zijn als ze achterna
gezeten worden door andere dieren of als ze gewond raken. Mensen kunnen
ook pijn hebben, zowel in hun lichaam als in hun hart.

Maar als we liefdevol zijn tegen God en anderen, kunnen we ons verdriet
beter begrijpen. Zelfs als we pijn hebben, kunnen we ons hart aan God
geven en ons beter voelen. Jezus, die God is, heeft zelf ook veel pijn
gehad om ons te redden. Hij werd zelfs aan een kruis genageld! Maar na
drie dagen stond Hij weer op om te laten zien dat Hij echt God is.

Soms lijkt het alsof mensen God vergeten zijn. Sommige mensen willen
zelfs niet meer over Hem praten. Maar God houdt nog steeds van ons en
heeft een plan om ons te redden. Er komt een dag waarop alles beter zal
worden, en we samen in een soort paradijs zullen leven. Laten we goed
zijn voor elkaar en bidden dat we allemaal gelukkig kunnen zijn.

> Lekker kort!

Fijn dat het kort genoeg is! Als je nog meer hulp nodig hebt of andere
vragen hebt, laat het me gerust weten!

> Kun je het in 3 woorden samen vatten of is dat een Hercules taak?

God, liefde, hoop.

> *Honde*hoop beDoel je zeker.

Mijn excuses voor het misverstand. Als je het in het kader van het
oorspronkelijke verzoek bekijkt, zou een passende samenvatting in drie
woorden kunnen zijn: "Gods liefdevolle plan."

> Kun je het ook in nul woorden samen vatten?

Spiritueel perspectief.

> Ik tel er 2.

Excuseer voor dat foutje. "Spiritueel perspectief" kan inderdaad als een
samenvatting van nul woorden dienen.

> Zeg de tafel van nul op.

De tafel van nul is altijd nul.