De ondergang van de mensheid is nog steeds nabij: doemdagklok blijft op 90 seconden voor middernacht staan

Onderzoeker

Jan 26, 2024, 4:15:40 AMJan 26
De ondergang van de mensheid is nog steeds nabij: doemdagklok blijft
op 90 seconden voor middernacht staan.

Wetenschappers zien het nog minstens net zo somber in als een jaar
geleden: de doemdagklok blijft ook in 2024 hangen op 90 seconden voor
middernacht. En daarmee bevinden we ons – net als in 2023 – nog altijd
dichter bij de ondergang van planeet en mensheid dan in de zeven
decennia hiervoor het geval was.

https://scientias.nl/de-ondergang-van-de-mensheid-is-nog-steeds-nabij-doemdagklok-blijft-op-90-seconden-voor-middernacht/

De Bijbel zegt: ‘Die wereld met al haar verlokkingen gaat voorbij’ (1
Johannes 2:17, Groot Nieuws Bijbel). Wat is die ‘wereld’? Hoe en
wanneer zal die voorbijgaan?

Hoe zal de wereld eindigen? - WAT DE BIJBEL ZEGT
Het einde zal in twee hoofdfasen plaatsvinden. Eerst zal God
georganiseerde valse religie vernietigen, die wordt afgebeeld als een
hoer genaamd ‘Babylon de Grote’ (Openbaring 17:1-5; 18:8). Zij beweert
trouw aan God te zijn maar werkt samen met de politieke leiders van de
wereld. Die leiders zullen zich uiteindelijk tegen haar keren. De
Bijbel zegt: ‘[Ze] zullen de hoer haten en zullen haar woest en naakt
maken, en ze zullen haar vleesdelen [of rijkdom] opeten en zullen haar
geheel met vuur verbranden’ (Openbaring 17:16).

Vervolgens zal God de politieke leiders — ‘de koningen van de gehele
bewoonde aarde’ — ter verantwoording roepen. Samen met andere slechte
mensen zullen zij worden vernietigd in ‘de oorlog van de grote dag van
God de Almachtige’, ook wel Armageddon genoemd (Openbaring 16:14, 16).

https://www.jw.org/nl/bibliotheek/tijdschriften/g201511/bijbel-over-einde-van-wereld/

--
-- onderzoeker --

Kees van den Doel

Jan 26, 2024, 1:43:03 PMJan 26
In article <nnd$56b67d48$18130e2f@dff40d68fd83e3d6>, analytisc...@onderzoeker.org says...

> De ondergang van de mensheid is nog steeds nabij: doemdagklok blijft
> op 90 seconden voor middernacht staan.

Gewoon opwinden dat ding.

> Wetenschappers zien het nog minstens net zo somber in als een jaar
> geleden: de doemdagklok blijft ook in 2024 hangen op 90 seconden voor
> middernacht.

Misschien moeten die wetenschappers het concept "klok opwinden" via
buitenaardse open baringen ontvangen zodat ze hem kunnen opwinden.

> Hoe zal de wereld eindigen? - WAT DE BIJBEL ZEGT

Wat je zegt ben je zelf!

Sam Kafka

Jan 26, 2024, 2:44:10 PMJan 26
Onderzoeker <analytisc...@onderzoeker.org> scripsit:

> [...]
>middernacht. En daarmee bevinden we ons – net als in 2023 – nog altijd
>dichter bij de ondergang van planeet en mensheid dan in de zeven

Dat lijkt me nou echt balen voor jouw club. Het wil maar niet opschieten
met het Einde Der Wereld en de daaraan gepaard gaande ultieme Verlos-
sing.

Voorlopig nog maar even op een houtje bijten, veel bijbel citeren, braaf
naar de kerk op zondag en doordeweeks de deuren der ongelovigen langs.

Oooh, de sleur!

--
Sam Kafka

PauL

Jan 27, 2024, 5:32:39 AMJan 27
Op Fri, 26 Jan 2024 10:15:36 +0100 schreef Onderzoeker:

> [...]
> maken, en ze zullen haar vleesdelen [of rijkdom] opeten en zullen haar
> geheel met vuur verbranden’ (Openbaring 17:16).

Wikipedia zegt:

--->
In 1252 verleende paus Innocentius III de inquisiteurs nu ook het recht om
de verdachten te folteren, waardoor duizenden tot bekentenissen overgingen.
Pas vanaf 1326 begon de inquisitie zich op het vervolgen van heksen te
richten. Van heksen werd verondersteld dat ze een pact met de duivel
(Satan) afsloten, met hem copuleerden en dat ze zich schuldig maakten aan
afschuwelijke wreedheden zoals het eten van kinderen.
<---
https://nl.wikipedia.org/wiki/Heksenjacht

"pact met de duivel'
Hij had beter iets anders gelezen dan de Bijbel.

De ongekruisigde (ds.)

Jan 27, 2024, 5:42:22 AMJan 27
On 2024-01-27, PauL <mi...@is.invalid> wrote:

> [...]
> (Satan) afsloten, met hem copuleerden en dat ze zich schuldig maakten aan
> afschuwelijke wreedheden zoals het eten van kinderen.

wat is er 'wreed' aan het eten van kinderen? (zeer voedzaam, hoge nutriscore)

Pandora

Jan 27, 2024, 6:15:58 AMJan 27
Op 26-01-2024 om 10:15 schreef Onderzoeker:

> [...]
> middernacht. En daarmee bevinden we ons – net als in 2023 – nog altijd
> dichter bij de ondergang van planeet en mensheid dan in de zeven

Een evolutionaire wetmatigheid?

"the typical technological species becomes extinct soon after attaining
a modern technology and... this event results in the extinction of the
planet's global biosphere."

https://doi.org/10.1017/S1473550417000271

> De Bijbel zegt: ‘Die wereld met al haar verlokkingen gaat voorbij’ (1
> Johannes 2:17, Groot Nieuws Bijbel). Wat is die ‘wereld’? Hoe en wanneer
> zal die voorbijgaan?

Een wereldwijde kernoorlog zou natuurlijk het genadeschot kunnen zijn,
maar 't grote sterven is al begonnen:

https://www.science.org/doi/10.1126/sciadv.1400253

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/brv.12816

PauL

Jan 27, 2024, 7:04:16 PMJan 27
Op Sat, 27 Jan 2024 10:42:20 -0000 (UTC) schreef De ongekruisigde (ds.):
Een veel te hoge CO2-uitstoot.
Je kan beter kip, of nog veel beter: insecten eten:

https://www.milieucentraal.nl/eten-en-drinken/milieubewust-eten/vlees-vis-of-vega/#eiwitrijke-producten-kiezen

Voor heksen mag dat geen probleem zijn.
Alles in een grote pot, tezamen met wat slangen
en padden, zodat Satan ook kan aanschuiven.

De ongekruisigde (ds.)

Jan 28, 2024, 7:06:51 AMJan 28
On 2024-01-28, PauL <mi...@is.invalid> wrote:

> Een veel te hoge CO2-uitstoot.
> Je kan beter kip, of nog veel beter: insecten eten:

'k weet niet... die kinderkes gaan geen rundvlees meer eten,
autorijden, op vliegvakantie, en zo. heeft iemand dat al
eens uitgerekend? (of kannibalisme uiteindelijk loont, qua
CO2-footprint)

> [...]
>
> Voor heksen mag dat geen probleem zijn.
> Alles in een grote pot, tezamen met wat slangen
> en padden, zodat Satan ook kan aanschuiven.

Yep, nl.religie (was 't bijna vergeten).

PauL

Jan 28, 2024, 9:46:04 PMJan 28
Op Sun, 28 Jan 2024 12:06:49 -0000 (UTC) schreef De ongekruisigde (ds.):

> 'k weet niet... die kinderkes gaan geen rundvlees meer eten,
> autorijden, op vliegvakantie, en zo. heeft iemand dat al
> eens uitgerekend? (of kannibalisme uiteindelijk loont, qua
> CO2-footprint)

Ja, maar dan kan je beter aan anticonceptie doen.
Dan bespaar je ook nog eens op pampers en papflessen.