Het geheugen van water...

Lovers Delight

Mar 24, 2007, 7:20:11 PM3/24/07
.......en het rijstexperiment wat je zelf kan doen!

http://www.toverrijst.nl/home.asp

Eva

Mar 24, 2007, 7:25:22 PM3/24/07
Lovers Delight wrote:
> .......en het rijstexperiment wat je zelf kan doen!
> http://www.toverrijst.nl/home.asp

Dit is zielig..

Lovers Delight

Mar 24, 2007, 7:26:55 PM3/24/07

Eva

Mar 24, 2007, 7:28:49 PM3/24/07
Lovers Delight wrote:
> http://www.toverrijst.nl/content.asp?hid=1&sid=774

Terug naar de middeleeuwen..

Lovers Delight

Mar 24, 2007, 7:32:24 PM3/24/07

"Eva" <xxxx...@xx.xx> schreef in bericht

Doe eerst het experiment ZELF voordat je een mening geeft. Dat is
Wetenschap! En herhaal het.

Lovers Delight

Mar 24, 2007, 7:35:37 PM3/24/07

> Terug naar de middeleeuwen..

Hoezo een vooroordeel!?

nvt

Mar 24, 2007, 9:10:44 PM3/24/07

> Terug naar de middeleeuwen..

Wat hebben we eigenlijk te verliezen?

Mark

Paul Wezenberg

Mar 24, 2007, 9:17:31 PM3/24/07

"Eva" <xxxx...@xx.xx> schreef in bericht

Nou, er zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Als ik op m'n
eigengekookte vreten loop te schelden, ligt het binnen de kortste keren in
de compost-emmer.

Groet, Paul.

P.S. Dat watergeheugen vind ik overigens wel een goed idee. Die rommel
flikkert om de haverklap uiteen in H+ en OH- en als twee singles elkaar
ontmoeten, gaan ze bij de buren informeren naar een gemeenschappelijk
geheugen. En wij maar aanmodderen met die inburgeringstrajecten.

Groet, Paul.

Paul Wezenberg

Mar 24, 2007, 9:24:36 PM3/24/07

"Lovers Delight" <LoveandPeace@forYouandMe!> schreef in bericht

Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom een handje rijst dat je levend
hebt gekookt en daarna opgesloten in een isoleercel, gaat glimmen van
blijdschap als je in het voorbijgaan "ja, ja, jullie zijn braaf" tegen de
korreltjes zegt.

Groet, Paul.

Paul Wezenberg

Mar 24, 2007, 9:25:33 PM3/24/07

"nvt" <n...@nvt.nl> schreef in bericht

Ons gezonde verstand?

Groet, Paul.

Peter Alaca

Mar 24, 2007, 9:43:18 PM3/24/07

Sommige mensen niet.

--
p.a.

Paul Wezenberg

Mar 24, 2007, 10:58:04 PM3/24/07

"Peter Alaca" <p.a...@purple.invalid> schreef in bericht

Inderdaad, die hebben het al op een zonnig plekje op sterk water gezet.

Groet, Paul.

Eva

Mar 25, 2007, 2:43:43 AM3/25/07
Lovers Delight wrote:
> "Eva" <xxxx...@xx.xx> schreef in bericht

> Doe eerst het experiment ZELF voordat je een mening geeft. Dat is
> Wetenschap! En herhaal het.

Sorry sorry sorry sorry. Mijn nederigste excuses voor jou. Je had gewoon
helemaal gelijk! Ik heb experiment gisteravond uitgevoerd en de wokgroente
in een andere pan gedaan en het resultaat was verbluffend! Al na enkele
woordjes was er een reactie. De rijstkorreltjes gaan bij lieve woordjes
allemaal rechtop zitten en beginnen te lachen! Zelden zo leuk lachen gehoord
van duizenden korreltjes rijst. Je had erbij moeten zijn. Je gaat gewoon
meelachen! Vervolgens kropen al die rijstkorreltjes allemaal uit het
pannetje omhoog en begonnen heel lief kopjes te geven en onweerstaanbare
kreetjes te slaken. En sindsdien volgen ze me waar ik ook ga of sta. Het
huis is nu vol van hoge kreetjes en schaterlachjes en rijstkorreltjes die
krijgertje spelen op de plinten en verstoppertje achter de tafelpoten. Een
huis vol leven!
In navolging van dit experiment heb ik wat zg. 'geldbomen' geplant in de
tuin. Natuurlijk allemaal wetenschappelijk verantwoord met wat snippertjes
oude geldbriefjes als mest en op de kruising van diverse aardstromen want we
willen natuurlijk geen zwart geld hebben. Het kost maar een paar euro
investering en over een paar maanden hangen er dan talloze euro's aan de
takjes te bungelen! Het schijnt dat je ook uit kunt gaan van briefjes van
500 want dan is de opbrengst zomaar 100000 euro of meer maar dat laat ik
graag aan de poenscheppers over. Ik ben al heel tevreden met een opbrengst
van een paar honderd losse eurootjes en lachende rijstkorreltjes die me
overal volgen.
Mijn volgende project is het opzetten van een tehuis voor verlopen kabouters
aan de drank en elfjes die in de goot zijn beland. Maar daar heb ik het
tezijnertijd nog wel over..

Paul Wezenberg

Mar 25, 2007, 3:10:51 AM3/25/07

"Eva" <xxxx...@xx.xx> schreef

> Mijn volgende project is het opzetten van een tehuis voor verlopen
> kabouters
> aan de drank en elfjes die in de goot zijn beland. Maar daar heb ik het
> tezijnertijd nog wel over..

Gaaf, eindelijk iemand die mijn kinderen wil overnemen.

Groet, Paul.

Peter Alaca

Mar 25, 2007, 3:48:00 AM3/25/07

Ik ben er ooit in geslaagd om geld op mijn rug te laten groeien.
Maar toen kwam de euro ...

--
p.a.

dre

Mar 25, 2007, 4:38:16 AM3/25/07
Lovers Delight schreef:

> .......en het rijstexperiment wat je zelf kan doen!
>
> http://www.toverrijst.nl/home.asp

de uitslag komt op 1 april zeker?

J. J. Lodder

Mar 25, 2007, 7:50:18 AM3/25/07
"Lovers Delight" <LoveandPeace@forYouandMe!> wrote:

Waarom lijden naieve empiristen altijd zo aan dwingelandij?

Jan

Message has been deleted

Lovers Delight

Mar 25, 2007, 10:12:28 AM3/25/07

"J. J. Lodder" <nos...@de-ster.demon.nl> schreef in bericht

Ik dwing helemaal niemand, maar wetenschap is eerst experimenteren en dan
die diezelfde experimenten herhalen. Dan kijken naar de uitkomst.
Als jullie zelf het experiment niet willen uitvoeren kan je er ook niet over
meepraten. Zo simpel is het. Het experiment met rijst is vele keren gedaan,
net zoals met het water. De kristallen van het bevroren water zijn het
overduidelijke bewijs. Het kan eindeloos herhaald worden, de uitkomst blijft
hetzelfde. Dát is wetenschap. Jullie roepen langs de kant vol met
vooroordelen dat het bij voorbaat onzin is. Hoe naief kan een mens zijn!

Hoe het water verzameld wordt en hoe de waterkristallen gefotografeerd
worden kun je hier zien: https://www.hado.net/ (klik op het videootje
onderaan links)

Nog iets over jullie instelling: hieronder een stukje uit een speech van
Ralph Maxwell Lewis, die jarenlang imperator van AMORC was. Het gaat over
mensen zoals jullie:

"Zij (de critici) hebben hoogstens een klein krasje gemaakt in het graniet
van de de vooroordelen. Deze weigering om te zien en te horen, deze
persoonlijke smaad, hebben niets van doen met de voorzichtigheid en de
objectiviteit van de waarachtige wetenschap. Een dergelijke houding lijkt
veel meer op een irrationele afkeer!
En de juist de bitterheid van deze afkeer verklaart ons waar ze op berust.
De afkeer is een uiting van angst, van een gevoel van onveiligheid. Is er in
de de mystiek iets, wat dan ook, dat het wantrouwen en de angst van de
geleerden zou kunnen opwekken? Waar kunnen zij, die werkelijk naar de
waarheid zoeken, bang voor zijn? "

With love.

Peter Alaca

Mar 25, 2007, 10:22:15 AM3/25/07
> [...]

> Ik dwing helemaal niemand, maar wetenschap is eerst experimenteren en
> dan die diezelfde experimenten herhalen. Dan kijken naar de uitkomst.

Nee hoor. Je kijkt al naar de uitkomst
voordat je het experiment herhaalt

> [...]
> gaat over mensen zoals jullie:
>
> "Zij (de critici) hebben hoogstens een klein krasje gemaakt in het

Voorooordelen zijn geen wetenchap

> [...]
> voorzichtigheid en de objectiviteit van de waarachtige wetenschap.
> Een dergelijke houding lijkt veel meer op een irrationele afkeer!

Het is een rationele afkeer van vooroordelen.

> [...]
> wantrouwen en de angst van de geleerden zou kunnen opwekken? Waar
> kunnen zij, die werkelijk naar de waarheid zoeken, bang voor zijn? "

Wat een gelul.

> With love.

Liever niet. Ik kan zonder de liefde van een zweefkees.

--
p.a.

Lovers Delight

Mar 25, 2007, 10:28:17 AM3/25/07

<Ams...@mmer.nl> schreef in bericht
> Hahaha, moet je eens naar de "uitvinder" luisteren:
> http://stream.rtvnh.nl/RadioArchief/2/200703010900.asf
>
> Even doorspoelen naar 49 min 30 sec.

Een mooi duidelijk stukje, zelfs de diskjockey zegt het experiment te gaan
doen! Kijk, dat is de manier waarop het moet, en daarna pas een oordeel
vellen.
Een mooi effect ook op die school waar hij het over heeft. De mens bestaat
ongeveer uit 70% water, dus negatieve 'dingen' (zoals emoties) hebben op den
duur veel afbrekend effect op de mens.

Lovers Delight

Mar 25, 2007, 10:41:10 AM3/25/07

"Peter Alaca" <p.a...@purple.invalid> schreef in bericht

Die hebben jullie al verloren. Jullie zijn gewoon meelopers, kuddedieren.
Saluut. In deze groep ga ik niet verder mijn energie verspillen aan jullie.

Peter Alaca

Mar 25, 2007, 11:05:39 AM3/25/07

Ja, vooral verdriet. Als je veel huilt, loop je leeg.
Ook heel slecht voor de zeespiegel.

--
p.a.

Peter Alaca

Mar 25, 2007, 11:02:41 AM3/25/07
> [...]

> Die hebben jullie al verloren. Jullie zijn gewoon meelopers,
> kuddedieren. Saluut. In deze groep ga ik niet verder mijn energie

Dan zijn we geen meelopers, maar overwinnaars.
Dat geeft nieuwe energie.

--
p.a.

J. J. Lodder

Mar 25, 2007, 11:37:24 AM3/25/07
> [...]

> "J. J. Lodder" <nos...@de-ster.demon.nl> schreef in bericht

> Ik dwing helemaal niemand, maar wetenschap is eerst experimenteren en dan

Precies, je bent een naieve empirist.

> Dan kijken naar de uitkomst.
> Als jullie zelf het experiment niet willen uitvoeren kan je er ook niet over
> meepraten.

Precies, dwingelandij.
Je eist van anderen dat jouw onnozele beeld
van de wetenschap klakkeloos overnemen,
en dat ze hun mond houden
zolang ze dat niet gedaan hebben.

> Zo simpel is het.

Zo simplistisch is het in de echte wetenschap allang niet meer.
Weet je, er is ooit iets uitgevonden wat 'theorie' heet.

Beste,

Jan

--
"Niets is zo praktisch als een goede theorie."

J. J. Lodder

Mar 25, 2007, 11:37:25 AM3/25/07
"Lovers Delight" <LoveandPeace@forYouandMe!> wrote:

Maar dat is een heel goed idee van je.
Probeer het liever eens in nl.paranormaal,
daar is het gezonde verstand in de persoon van Bert
ruim in de meerderheid,

Jan

Paul Wezenberg

Mar 25, 2007, 1:47:21 PM3/25/07

"Lovers Delight" <LoveandPeace@forYouandMe!> schreef in bericht

Wat een fantastisch plan. Had ik je al een ereplaatsje in de bozobin met
usenetgekken aangeboden?

Groet, Paul.

Eva

Mar 25, 2007, 3:03:39 PM3/25/07
Lovers Delight wrote:
> Die hebben jullie al verloren. Jullie zijn gewoon meelopers,
> kuddedieren. Saluut. In deze groep ga ik niet verder mijn energie
> verspillen aan jullie.

Geweldig plan!

Peter Alaca

Mar 25, 2007, 3:41:02 PM3/25/07

Zolang wij ons maar niet vertonen in die groepen waar
hij nog wel zijn energie aan ons gaat verspillen.

--
p.a.

Xavier Bollander

Mar 25, 2007, 7:44:59 PM3/25/07
"Eva" <xxxx...@xx.xx>

> Dit is zielig..

Ik zou zelfs zeggen wie dit schrijft:

"Wanneer een pot gekookte rijst ’met liefde’ wordt toegesproken blijft
deze mooi. Wanneer dezelfde rijst wordt uitgescholden gaat deze na
verloop van tijd schimmelen."

is een knotsknettergekke halve zool en heeft dringend hulp nodig, of
probeert ons in de maling te nemen....

Xavier Bollander

m4r...@xs4a11.nl

Mar 26, 2007, 12:39:17 PM3/26/07
Xavier Bollander <Xavier.B...@mailnet.com> wrote:
> [...]

> verloop van tijd schimmelen."
>
> is een knotsknettergekke halve zool en heeft dringend hulp nodig, of

In eerste instantie dacht ik dat de verklaring is dat je bij schelden
waarschijnlijk wat meer spuugt, waardoor er allerlei troep in de rijst
terechtkomt en die rijst eerder gaat schimmelen. Ik zie echter op de
website dat er deksels op de diverse potten zitten. Er van uitgaande dat de
uitvoerders van het experiment die deksels er ten allen tijde op laten, zal
scheldend spugen de verklaring niet zijn.
Weet iemand nog een andere verklaring (behalve "water-geheugen" natuurlijk)?

Paul Wezenberg

Mar 26, 2007, 2:48:17 PM3/26/07

<m4r...@xs4a11.nl> schreef in bericht

Ja, als je toevallig (50% kans) een pot treft waarin de lieve rijst langer
vrij blijft van schimmels, geloof je in de theorie. En zo zijn er nog
onvoorstelbaar andere proefjes te bedenken die kunnen aanzetten tot
bijgeloof. Ik wed met iedereen dat als hij een euro opwerpt, dat ik er voor
kan zorgen dat het ding dan op kop valt. Uw donaties graag op mijn rekening
zodat ik een fijne hal in Tiel kan afhuren.

Groet, Paul.

Message has been deleted

Paul Wezenberg

Mar 26, 2007, 5:50:54 PM3/26/07

> On Mon, 26 Mar 2007 20:48:17 +0200, "Paul Wezenberg"
> <iem...@microsoft.com>

> Mag het ook met beboterde toastjes?

Maar natuurlijk, pulk je echter wel even de zalm er af?

Groet, Paul.

J. J. Lodder

Mar 27, 2007, 4:01:08 AM3/27/07
Paul Wezenberg <iem...@microsoft.com> wrote:

Inderdaad, het menselijk vermogen om van waarnemingen
tot onzinnige ideeen te komen is onbegrensd.
Lijders aan dit soort zelfgemaakte waanideeen
wordt gewoonlijk ook nog erg boos
als je voorzichtig wat twijfel
aan de zinnigheid ervan uitspreekt.
"Ik heb het toch zelf gezien!"
is dan de verontwaardigde reactie,
alsof je ze voor leugenaar uitmaakt.

Dor schade en schande hebben we (dwz sommigen onder ons)
geleerd dat alleen systematisch experimenteren
en verstandige theorievorming
tot enige betrouwbaarheid in de conclusies leidt,

Jan