VMS

Ruud Harmsen

Voynich manuscript meaningless & written by autistic 15th century monk
familiar with Cobol syntax diagrams?
rudhar.com/lingtics/Wojnicz/en08.htm
rudhar.com/lingtics/Wojnicz/en09.htm
--
Ruud Harmsen, https://rudhar.com

kvd...@gmail.com

On Sunday, July 16, 2023 at 6:19:50 AM UTC-7, Ruud Harmsen wrote:

> Voynich manuscript meaningless & written by autistic 15th century monk
> familiar with Cobol syntax diagrams?
> rudhar.com/lingtics/Wojnicz/en08.htm
> rudhar.com/lingtics/Wojnicz/en09.htm

Interessant. Misschien een soort puzzel zoals de raadsel canons rond 1450 in Zuid Frankrijk/Italie?

Omdat de mensheid langzaam dommer wordt kunnen we het niet meer ont cijferen.

J. J. Lodder

kvd...@gmail.com <kvd...@gmail.com> wrote:
Maar er is geen gebrek aan claims erover.
Zo slim is de mensheid nou ook wel weer,

Jan

Ruud Harmsen

Sun, 16 Jul 2023 09:01:38 -0700 (PDT): "kvd...@gmail.com"
<kvd...@gmail.com> scribeva:

>Interessant. Misschien een soort puzzel zoals de raadsel canons rond 1450 in Zuid Frankrijk/Italie?

Nee. Lees je svp eerst in voor je met onzin komt, dat is al te vaak
gedaan. Dus naar https://voynich.nu en dat verplicht helemaal
doorlezen, alle hoofdstukken.

>Omdat de mensheid langzaam dommer wordt kunnen we het niet meer ont cijferen.

Onjuist. De knapste cryptografen hebben zich er al over begogen.

Ik denk nu dat de tekst gewoon helemaal niks betekent. Net als deze:
https://rudhar.com/writings/vzajku/en/vz5.htm, die er overigens niet
op geïnspireerd was, want toen wist ik van het bestaan nog niet af.

Ruud Harmsen

Sun, 16 Jul 2023 19:22:28 +0200: nos...@de-ster.demon.nl (J. J.
Lodder) scribeva:
Maar die zijn allemaal statistisch aantoonbaar onjuist.

kvd...@gmail.com

On Monday, July 17, 2023 at 2:53:32 AM UTC-7, Ruud Harmsen wrote:

> Onjuist. De knapste cryptografen hebben zich er al over begogen.

Dat is een hele domme opmerking die uit onbegrip en niet-begrijpend
lezen is geconstrueerd..

Overigens zijn die webpages van jou een goed voorbeeld van hoe het NIET
moet.

Fouten:

1) Een zinloos drop-down menu voor navigatie ipv normale tabs/menu.

2) Een drop-down menu dat aan de bodem kleeft zodat een oppoppende taskbar het
obskuurt.

3) Het windowtje voor het drop-down menu (met geloof ik 5 entries) is
heel klein zodat er maar twee items in passen en je met de scroll bar
moet gaan priegelen om te kijken wat de menu keuzes (die dus in een menu
thuis horen, niet een drop-down list) nu eigenlijk zijn.

Ga dat even repareren en misschien wordt jou webpage dan WAARDIG om door
mij minzaam te worden gescand in een moment van verveling.

Ruud Harmsen

Mon, 17 Jul 2023 08:55:53 -0700 (PDT): "kvd...@gmail.com"
<kvd...@gmail.com> scribeva:

> [...]
>moet.
>
>Fouten:
>
>1) Een zinloos drop-down menu voor navigatie ipv normale tabs/menu.

Hoezo? Ik heb helemaal geen drop-downmenu. Ik heb navigatielinks. Dat
is iets anders.

Ten tijde van de Grote Browseroorlogen had ik een boek over hoe het
allemaal moest met HTML en zo, en daar bleek uit dat het vrijwel
onnogelijk was om menu’s en dergelijke te maken zo dat het in alle
browsers (Netscape en zo, in die tijd nog) werkte. Je moest er enorm
ingewikkelde Javascriptprogramma’s voor schrijven of zo.

Toen heb ik daar vanaf gezien.

>2) Een drop-down menu dat aan de bodem kleeft zodat een oppoppende taskbar het
>obskuurt.

Na heel veel tobben, ook recent weer om het gecentreerd te krijgen,
heb ik het zoals het nu is, werkt op alle devicetypen, en ik ga er
niks meer aan veranderen.

> [...]
>moet gaan priegelen om te kijken wat de menu keuzes (die dus in een menu
>thuis horen, niet een drop-down list) nu eigenlijk zijn.

Het is juist drop-down list, maar een menu. Je terminologie rammelt
aan alle kanten.

Ik geef je gelijk dat het niet zo handig is op een smartphone. Op een
laptop met een fatsoenlijk scherm, met muis en toetsenbord, werkt het
beter.

>Ga dat even repareren en

Neen.

>misschien wordt jou webpage

Jouw, ongeletterde.

kvd...@gmail.com

On Monday, July 17, 2023 at 11:44:50 PM UTC-7, Ruud Harmsen wrote:

> [...]

In der daad, heel dom!

Maar dat kun je ver w8en van iemand die zijn navigatie menu items in een
dropdown list met een piepklein windowtje op de minsts toegangkelijke
plaats in de viewport dumpen, ipv gewoon een top bar met de root menu
entries.

Ik ken nog een domoor die dat zo fout deed: Bill G. Voor lange tijd was
de enige manier om de environment variabelen in MS Windows af te stellen
zoon piepklein drop-down list was met 40 entries waar er 2.5 pasten. Dat
was nog dommer dan jouw web site want txt in jouw drop down past de txt
ten minste nog horizontaal wat niet het geval was want mijn PATH var is
natuurlijk 1000 chars of langer.

Afijn, leuk te zien dat je MSWindows domheid ook in UNIX kunt doen.

> [...]
> browsers (Netscape en zo, in die tijd nog) werkte. Je moest er enorm
> ingewikkelde Javascriptprogramma’s voor schrijven of zo.

De oorlog is al lang afgelopen, hoewel er af en toe nog Japanners
gevonden worden in de wildernis die denken dat de oorlog nog steeds
gaande is, ben jij Japans, genetisch gesproken?

Ruud Harmsen

Tue, 18 Jul 2023 11:25:05 -0700 (PDT): "kvd...@gmail.com"
<kvd...@gmail.com> scribeva:

>In der daad, heel dom!
>
>Maar dat kun je ver w8en van iemand die zijn navigatie menu items in een
>dropdown list

Nogmaals: dat is het niet. Het zijn links.

>met een piepklein windowtje op de minsts toegangkelijke
>plaats in de viewport dumpen, ipv gewoon een top bar met de root menu
>entries.

Gisteren in de bus zitten lezen over hoe die drop-down dingen
tegenwoordig wel gestandaardiseerd kunnen in HTML5 met CSS, en ik heb
plannen ermee te gaan experimenteren, en het dan misschien wel
site-wide im te plenteren.

Dus bedankt voor de tip, Kees van den Doel!

>Ik ken nog een domoor die dat zo fout deed: Bill G. Voor lange tijd was
>de enige manier om de environment variabelen in MS Windows af te stellen
>zoon piepklein drop-down list was met 40 entries waar er 2.5 pasten.

Dat kan ik me niet herinneren. Autoexec.bat en config.sys, gewoon met
een teksteditor aan te passen. Dat herstarten en het werkt.

>Dat
>was nog dommer dan jouw web site want txt in jouw drop down past de txt
>ten minste nog horizontaal wat niet het geval was want mijn PATH var is
>natuurlijk 1000 chars of langer.

In Unix kan dat, ja. In MSDOS niet.

>Afijn, leuk te zien dat je MSWindows domheid ook in UNIX kunt doen.

Web is niet per se UNIX. Ik zou precies dezelfde HTML code ook op een
Windows webserver kunnen draaien, met hetzelfde effect in de browser.

>De oorlog is al lang afgelopen, hoewel er af en toe nog Japanners
>gevonden worden in de wildernis die denken dat de oorlog nog steeds
>gaande is, ben jij Japans, genetisch gesproken?

Dat zeg ik. Vandaar wat ik gisteren in de bus las. (Thuis
vooropgehaalde pagina, pas later op de terugweg merkte ik dat er wifi
in die bussen zit.)

kvd...@gmail.com

On Tuesday, July 18, 2023 at 11:47:49 PM UTC-7, Ruud Harmsen wrote:

[onzin]

Sorry RH, maar bijna alles wat jij daar potst is onzin, en ik ga liever
het pad van Rembrandt volgen. Misschien kan ik met mijn tekenkunst je
uit leggen hoe je die navigatie links normaal en correct op je pagina
kunt pleuren in UNIX WINDOZE VMS OS/360 macOS of wat je maar wilt.

Misschien kun je een waterpistool rood verven in een andere kleur rood
dan je tuinhekje en dan maar schieten op die website van je. Dat
geneesde de dode appel boom van Billie Meier, dus misschien repareert
het jouw mislukte navigatie links ook.

Ruud Harmsen

Wed, 19 Jul 2023 08:21:55 -0700 (PDT): "kvd...@gmail.com"
<kvd...@gmail.com> scribeva:

> [...]
>uit leggen hoe je die navigatie links normaal en correct op je pagina
>kunt pleuren in UNIX WINDOZE VMS OS/360 macOS of wat je maar wilt.

Je hoeft mij niks uit te leggen, ik kan dat heel goed zelf uitvinden
en uitproberen.

wugi

Op 17/07/2023 om 17:55 schreef kvd...@gmail.com:
Die links horen natuurlijk gewoon bij de gewone tekst gevoegd, op het
einde, met een scheidingslijn. Dan kan iedereen ermee uit de voeten,
zonder (andere) scrolperikelen (dan die van het hoofdvenster).

--
guido wugi

Ruud Harmsen

Thu, 20 Jul 2023 18:23:05 +0200: wugi <wu...@brol.invalid> scribeva:

>Op 17/07/2023 om 17:55 schreef kvd...@gmail.com:
Zo had ik ca. 20 jaar geleden. Maar dan zijn ze niet steeds in beeld
en bereikbaar. Daarom had ik ze toen ook bovendien, gespiegeld.
Voorbeeld, uit 2002:
https://web.archive.org/web/20020419165100/https://rudhar.com/lingtics/portdict.htm

Inmiddels vorderen de experimenten met een nieuwe, betere aanpak
gestaag. Komt goed.

kvd...@gmail.com

On Thursday, July 20, 2023 at 4:06:49 PM UTC-7, Ruud Harmsen wrote:

> [...]

Beter, maar groen

Ruud Harmsen

Fri, 21 Jul 2023 01:06:46 +0200: Ruud Harmsen <r...@rudhar.com>
> [...]
>Zo had ik ca. 20 jaar geleden. Maar dan zijn ze niet steeds in beeld
>en bereikbaar. Daarom had ik ze toen ook bovendien, gespiegeld.

Zo had ik het ca. 20 jaar geleden. Maar dan zijn ze niet steeds in
beeld en bereikbaar. Daarom had ik ze toen ook bovenin, inhoudelijk
gespiegeld, dus in omgekeerde volgorde.

Ruud Harmsen

Thu, 20 Jul 2023 16:12:39 -0700 (PDT): "kvd...@gmail.com"
<kvd...@gmail.com> scribeva:
Het verschil tussen een krokodil:
Des te groener, des te zwemt-ie.

>Beter, maar groen

Toen al moderner dan jouw site nu.

kvd...@gmail.com

On Thursday, July 20, 2023 at 4:16:17 PM UTC-7, Ruud Harmsen wrote:

> Het verschil tussen een krokodil:
> Des te groener, des te zwemt-ie.

> Toen al moderner dan jouw site nu.

Mijn computer was in 1996 al ontgroend.

Ruud Harmsen

Betere oplossing is nu sitebreed doorgevoerd. Bijvoorbeeld in
https://rudhar.com/sfreview/exotentt.htm
maar ook in 1696 andere pagina’s/HTML-bestanden.

Nogmaals dank aan Kees van den Doel voor het terecht signaleren van het
probleem.

Ik ga nog eens stuk schrijven, in het Engels, waarin ik uitleg wat ik gedaan
heb en waarom, en ook waarom zo en niet anders. Was nog een heel gedoe
om iets acceptabels te krijgen.

kvd...@gmail.com

On Sunday, July 23, 2023 at 4:20:25 AM UTC-7, Ruud Harmsen wrote:

> Betere oplossing is nu sitebreed doorgevoerd. Bijvoorbeeld in
> https://rudhar.com/sfreview/exotentt.htm
> maar ook in 1696 andere pagina’s/HTML-bestanden.

Helaas, dat is een anti-verbetering.

Er zweeft nu een grote knop op je scherm, die de tekst blokkeert. Als je
er op klikt popupt het navigatie menu, dat geplaatst zou moeten worden
volges Wugi's instructies (zoek op!). Dan moet je een path finding
algorithme doen want je muis moet je nu bewegen van die grote knop die
je tekst blokkeert als een oogziekte, naar het gewenste navigatie menu
item (dat boven of zijdelings zichtbaar geplaatsts zou moeten zijn zoals
op normale websites) zonder contact met die knop of dat upgepopte menu
te verliezen want dan poef-wegt dat menu. Dan moet je weer terug naar
START. Heel precies muis manipuleren is vereist.

> Nogmaals dank aan Kees van den Doel voor het terecht signaleren van het
> probleem.

Ach, ik zag het toevallig. Ik denk dat iedereen hier die wel eens een
computer heeft gebruikt je hier kan advizeren.

> Ik ga nog eens stuk schrijven, in het Engels, waarin ik uitleg wat ik gedaan
> heb en waarom, en ook waarom zo en niet anders. Was nog een heel gedoe
> om iets acceptabels te krijgen.

Maak er een documentaire video series met 13 episodes van en verkoop het
aan Netflix.

Kun je van COBOL trouwens venerische ziektes krijgen?

Ruud Harmsen

Sun, 23 Jul 2023 08:38:33 -0700 (PDT): "kvd...@gmail.com"
<kvd...@gmail.com> scribeva:

>Helaas, dat is een anti-verbetering.

Ik wist het! Dat je het meteen af zou kraken. De beste stuurlui ...

> [...]
>te verliezen want dan poef-wegt dat menu. Dan moet je weer terug naar
>START. Heel precies muis manipuleren is vereist.

Allemaal waar, en helemaal gelijk, maar ... het gaat niet anders.
Allemaal geprobeerd en het is onmogelijk. CSS is niet dusdanig
doordacht dat het kan.

Wordt morgen allemaal onthuld en toegelicht in een hier naargelinkt
nieuw artikel:
https://rudhar.com/sfreview/backbutn/en.htm#TheEnd
https://rudhar.com/sfreview/stk2hovr.htm

>Ach, ik zag het toevallig. Ik denk dat iedereen hier die wel eens een
>computer heeft gebruikt je hier kan advizeren.

Vast wel. Allemaal mensen die zelf geen website hebben of alleen
standaard blogspot of wordpress gebruiken. Stuurlui aan wal, te kust
en te keur, en je zal ze de kost moeten geven.

>Maak er een documentaire video series met 13 episodes van en verkoop het
>aan Netflix.

Neen, ik.

>Kun je van COBOL trouwens venerische ziektes krijgen?

Weet ik niet, in de korte periode dat ik het gebruikte (omdat ik een
bug fix zag, en er verder niemand anders was) was ik nogal monogaam.
Wat verder niks zegt.

kvd...@gmail.com

Wel: https://vancouverbachchoir.com

Ruud Harmsen

Sun, 23 Jul 2023 13:32:03 -0700 (PDT): "kvd...@gmail.com"
<kvd...@gmail.com> scribeva:

>Wel: https://vancouverbachchoir.com

Nee, is niet goed. Ik leg morgen uit waarom. Dank voor de link, goed
voorbeeld.

kvd...@gmail.com

On Sunday, July 23, 2023 at 1:56:08 PM UTC-7, Ruud Harmsen wrote:

> Nee, is niet goed. Ik leg morgen uit waarom. Dank voor de link, goed
> voorbeeld.

Morgen? Dat is helaas te laat want als men de bakens verzet verloopt het
getij.

Ruud Harmsen

Sun, 23 Jul 2023 20:57:05 -0700 (PDT): "kvd...@gmail.com"
<kvd...@gmail.com> scribeva:
Voor mij morgen, d.w.z. nu, voor jou straks of vanavond.