EU Geld Ontwerp Fout: 10 EURO bijna zelf kleur als 50 EURO biljet.

skybuck2000

Het volgende is een waar gebeurd verhaal:

Ik moest 27 euro betalen.

Ik wist dat ik 3 biljetten van 50 euro in mijn beurs had zitten.

Ik zie de 50 euro biljetten en ik grijp de achterste. Ik geeft het aan de man.

Vervolgens zegt de man het was 27 euro ik zeg ja. Hij laat mij het biljet zien en tot mijn grote schrik heb ik hem per ongeluk 10 euro gegeven.

Dit zat achter het 50 euro biljet. Ik begrijp onmiddelijk wat er gebeurd is en dat zeg ik hem ook: O sorry had ik niet gezien, ZELFDE KLEUR HE !

Ja het was misschien ietjes donkere dan normaal.

Ik had het echt niet gezien en een gedeelte van 10 euro heeft bijna dezelfde kleur als dat van 50 !

Er zijn niet zo heel veel kleuren maar het moet toch mogelijk zijn om genoeg verschillende kleuren te gebruiken, ik had er zelfs een computer programma voor geschreven om de kleuren zo ver mogelijk uit elkaar te liggen, maar eens kijken zonder computer programma:

De basis kleuren zijn ROOD, GROEN, BLAUW

In licht techniek zijn de secundairen kleuren:

magenta uit blauw en rood licht
geel uit rood en groen licht
cyaan uit groen en blauw licht

Dit is waarschijnlijk een beter idee dan de secundaire kleuren van schilder kunst:

Oranje ontstaat uit menging van
rood en geel
Groen ontstaat zogenaamd uit menging van
geel en blauw
Violet ontstaat zogenaamd uit menging van
blauw en rood

Oranje lijkt veelste veel op rood of geel.

Niet te geloven dat 300 miljoen mensen al die tijd al betalen met biljetten die te verwarren zijn op basis van kleur !!!!!!!!!!!!!!!!! Moet snel opgelost worden ! :P

Andere noemswaardige incindenten:

2006 betaal ik met 500 euro teveel ! Misschien waren 500 euro biljetten te glad of plakten aan elkaar, misschien magneet strips toevoegen zodat die van elkaar afstoten ? Kan ook aan mij gelegen heb, sinds dien probeer ik dit soort incidenten te vermijden TOT VANDAAG !

Man van tnt post kwam dag later terug gaf me 500 euro terug, had hij er een slapenloze nacht van gehad, met z'n vrouw over gehad, kon ie niet maken.

Ik verhaal vertelt aan mijn moeder, zij vond het fantastisch wat die man gedaan had, zij naar dat bedrijf gegaan en hem bedankt en 50 euro's vinders loon gegeven ! LOL.

Paar jaar later ik eens een keer 5 euro teveel betaald, zat vervromlt in elkaar denk ik. Bakker gaf het me terug ! ;)

Doei, en tot ziens,
Skybuck !.

P.S.: Het kan niet zo zijn dat de EU betalings conflicten bevordert door kleur verwarring ! :P*

Jos Bergervoet

On 21/08/08 12:49 AM, skybuck2000 wrote:
> [...]
>
> Ja het was misschien ietjes donkere dan normaal.

Dat werd vast niet zomaar geloofd, lijkt mij! Het klinkt als
een heel zwakke uitvlucht.

> Ik had het echt niet gezien en een gedeelte van 10 euro heeft bijna dezelfde kleur als dat van 50 !

Ik neem aan de=at de politie je direct ingerekend heeft?!

> Er zijn niet zo heel veel kleuren

Daar wordt heel verschillend over gedacht. Er zijn er,
die zelfs beweren dat er oneindig veel kleuren zijn.

> maar het moet toch mogelijk zijn om genoeg verschillende kleuren te gebruiken, ik had er zelfs een computer programma voor geschreven

Aha, dat kan het probleem verklaren.. computers kunnen niet
tot oneindig tellen! Bovendien is het aantal kleuren wellicht
nog oneindiger dan aftelbaar oneindig want het is een continuum

(Tenzij je natuurlijk de lijnenstructuur van alle mogelijke
molecuul-spectra als restrictie neemt. Er zijn aftelbaar
oneindig veel moleculen mogelijk dus dat geeft dan ook
aftelbaar oneindig veel spectraallijnen. (Tenzij je natuurlijk
het totaal aantal atomen in het heelal als eindig veronderstelt,
dan wordt het allemaal weer eindig. (Tenzij je natuurlijk de
lijnverbreding door eindige temperatuur meeneemt, dan wordt
het spectrum weer een continuum!)))

--
Jos

J. J. Lodder

Jos Bergervoet <jos.ber...@xs4all.nl> wrote:

> On 21/08/08 12:49 AM, skybuck2000 wrote:
[-]

> [...]
> dan wordt het allemaal weer eindig. (Tenzij je natuurlijk de
> lijnverbreding door eindige temperatuur meeneemt, dan wordt

Niets in de waarneembare werkelijkheid is overaftelbaar,

Jan

Jos Bergervoet

Is er wel iets waarneembaars dat aftelbaar oneindig is, dan?
Mij lijkt dat de hele zaak (van die verschillende kleuren, en
die bankbiljetten, en de rest, bedoel ik) eenvoudig in het
voordeel van Skybuck kan worden beslecht. Als zijn verdediging
nu maar verstandig genoeg is om van de hier door ons geboden
argumenten gebruik te maken! Tegen nl.wetenschap zal geen
enkele Nederlandse rechter in durven te gaan, lijkt mij..

--
Jos

Izak van Langevelde

Rillen van ontzag, dat zullen ze...

--
Grinnikend door het leven...

Izak van Langevelde

Je zou zelfs kunnen stellen dat niets oneindig is...

Jommeke

Op 8/08/2021 om 00:49 schreef skybuck2000:

> P.S.: Het kan niet zo zijn dat de EU betalings conflicten bevordert door kleur verwarring ! :P*

Nog eens gaan kijken naar cash dat ik heb liggen als reserve. Gebruik
dat bijna nooit meer. - Ik begrijp wat je bedoelt. Het verschil in kleur
is beperkt. Geen sterk contrast. Al is het er wel. Zelfde textuur. De
afmetingen verschillen.

De nieuwe biljetten van de UK zijn in een polymeer en voelen dus anders
aan. Hadden ze kunnen gedaan hebben voor de lagere waarden die het meest
verslijten. Dat merk je dan direct vanwege het gladde gevoel tegenover
een klassiek bankbiljet.

Je moet maar zo denken;
Wees blij dat euro's niet lijken op de Amerikaanse dollar. Dat is toch
wel van een andere orde van gelijkvormigheid.

De huidige serie van EURO-bankbiljetten, de 2de reeks, is tussen 2013 en
2019 invoegde getreden. Die gaat men voorlopig niet vervangen. En het
verschil was subtiel tussen de eerste en de tweede serie van ontwerp.

Het is in elk geval iets dat zijn eigen aan het oplossen is. Cash is
snel iets aan het worden dat helemaal in de marge zit van het
betalingsverkeer. De muntjes is het eigenlijk de enige vorm van cash die
ik nog gebruik.

Mijn bakker wil geen kaartbetalingen voor zeer lage bedragen.

--
Verzonden via een computer

kvd...@gmail.com

On Saturday, August 7, 2021 at 3:49:46 PM UTC-7, skybuck2000 wrote:

> Het volgende is een waar gebeurd verhaal:

Raar maar waar, dat rijmt!

> Ja het was misschien ietjes donkere dan normaal.

Nooit dronken je tanden poetsen!

> Oranje lijkt veelste veel op rood of geel.

Klopt, Prins Bernhard wissende vaak van plaats met Mao Tse Toeng zonder
dat iemand dat door had omdat het erzo op lijkt.

> Paar jaar later ik eens een keer 5 euro teveel betaald, zat vervromlt
> in elkaar denk ik. Bakker gaf het me terug ! ;)

Die bakker deed dat vast onder dwang van Bigfoot, want die wil al die
broden stelen om aan zijn kleine Bigfoot kinderen te geven zodat ze
groot worden voordat de vijvr overstroomt weet-je-wel.

Johan Wevers

On 08-08-2021 10:35, Jos Bergervoet wrote:

> (Tenzij je natuurlijk de lijnenstructuur van alle mogelijke
> molecuul-spectra als restrictie neemt. Er zijn aftelbaar
> oneindig veel moleculen mogelijk dus dat geeft dan ook
> aftelbaar oneindig veel spectraallijnen.

In de praktijk niet, er bestaan geen spectraal "lijnen". Dat zijn
bergjes met een eindige breedte die door diverse dingen veroorzaakt
wordt, o.a. warmte (Doppler verbreding), elektrische en magnetische
velden (Stark verbreding) en als je dat allemaal weglaat heb je nog
quantum effecten door de eindige levensduur van een aangeslagen niveau
(logisch, het vervalt immers), de natuurlijke lijnbreedte. En dat zijn
allemaal continue effecten.

--
ir. J.C.A. Wevers
PGP/GPG public keys at http://www.xs4all.nl/~johanw/pgpkeys.html

Johan Wevers

On 08-08-2021 12:20, Izak van Langevelde wrote:

> Je zou zelfs kunnen stellen dat niets oneindig is...

De energie die nodig is om te ontsnappen als je net voorbij de
waarnemings horizon van een zwart gat gekomen bent?

Rob

Johan Wevers <joh...@vulcan.xs4all.nl> wrote:

> [...]
> quantum effecten door de eindige levensduur van een aangeslagen niveau
> (logisch, het vervalt immers), de natuurlijke lijnbreedte. En dat zijn

Ik denk al waar hebben ze het hier nou ineens over maar het blijkt
dat Skybuck weer eens onzin gepost heeft.

Dat de biljetten niet even groot zijn is hem kennelijk totaal ontgaan...

J. J. Lodder

Johan Wevers <joh...@vulcan.xs4all.nl> wrote:

> De energie die nodig is om te ontsnappen als je net voorbij de
> waarnemings horizon van een zwart gat gekomen bent?

Als je 'net voorbij' bent is het niet oneindig,

Jan

J. J. Lodder

In de quantumveldentheorie is alles oneindig...

Jan

Jos Bergervoet

On 21/08/14 12:08 AM, Johan Wevers wrote:

> In de praktijk niet, er bestaan geen spectraal "lijnen". Dat zijn
> bergjes met een eindige breedte

Daarom schreef ik er nog expliciet bij "Tenzij je natuurlijk de
lijnverbreding door eindige temperatuur meeneemt, dan wordt
het spectrum weer een continuum!"

Maar dan nog kunnen er aftelbaar oneindig veel van die bergjes zijn
(en ja, dan kunnen ze gaan overlappen, maar je hoeft ook niet naar
alle mogelijke moleculen tegelijk te kijken, je moet het gewoon in
aftelbaar oneindig veel waarnemingen opsplitsen!)

> ... die door diverse dingen veroorzaakt
> wordt, o.a. warmte (Doppler verbreding), elektrische en magnetische
> velden (Stark verbreding) en

Dat schreef ik dus al! (Ik noemde inderdaad slechts één van die
effecten maar dat volstaat natuurlijk omdat het dan meteen al een
continuum is.)

> als je dat allemaal weglaat heb je nog
> quantum effecten door de eindige levensduur van een aangeslagen niveau

Dat zou klassiek net zo goed een eindige levensduur hebben. Het
speciale van de quantummechanica is juist dat sommige niveaus een
*oneindige* levensduur krijgen, bijvoorbeeld de grondtoestand van
waterstof vervalt niet omdat het electron in QM niet naar binnen
toe spiraliseert en in de kern valt.

> (logisch, het vervalt immers),

Nee, dat zou een tautologie zijn, je zegt dan: het niveau vervalt
en dat is logisch want "het vervalt immers".

De juiste formulering is: het niveau vervalt en dat is logisch omdat
het een "aangeslagen niveau" is! Omkeerbaarheid is dan je argument.

--
Jos

Izak van Langevelde

Da's dan ook een theorie...

Jan van den Broek

On 2021-08-14, Rob <nom...@example.com> wrote:

[Schnipp]

> Ik denk al waar hebben ze het hier nou ineens over maar het blijkt
> dat Skybuck weer eens onzin gepost heeft.
>
> Dat de biljetten niet even groot zijn is hem kennelijk totaal ontgaan...

Maar de biljetten waren in ieder geval nog niet ten prooi gevallen aan
oververhitting.
--
Jan v/d Broek
balg...@dds.nl

skybuck2000

Probeer dat maar eens te zien vanuit je oog hoeken !

Hoe jij je beurs soms recht voor je snuit ofzo ?! LOL.

Doei,
Skybuck.

skybuck2000

On Saturday, August 14, 2021 at 10:54:02 AM UTC+2, Rob wrote:
Ik ben van plan deze biljetten op te vouwen zodat ze niet herkenbaar zijn.

En dan hou ik ze zo vast dat het grootte verschil nauwelijks te zien is.

Eentje van 50 en eentje van 10.

En dan vraag ik aan de test persoon:

Hoeveel geld heb ik in handen ?!

Dat word leuk ! =D

Ben benieuwd hoeveel mensen erin trappen !

Helaas is er nu KLOTE CORONA, dus kan nu deze grap/test niet uithalen :( BOEHOE !!!! :(....

PRRRTTT::PP*********** Corona moe.

Doei,
Skybuck.

Jos Bergervoet

En de enige die goed werkt in de fysica! Maar Jan overdrijft wel
weer ontzettend met zijn bewering. (Wat hij schrijft vereist
zoals gewoonlijk een zekere, ehh.. renormalisatie!)

--
Jos

Rob

Dat komt nog wel...

Rob

Het is gedaan voor blinden. Dat ze het verschil kunnen voelen.
En het verschil is zo groot dat ik het meteen merk, ja.
Een 50 euro biljet past maar net en heeft de neiging er uit te steken,
een 10 euro biljet moet je onderin zoeken.

Izak van Langevelde

De knullie behoeft zellef een zekere renormalisatie...

Jos Bergervoet

De theorie vereist trouwens wel een behoorlijke mate van intelligentie
om haar te begrijpen. Of bij problemen op dat punt renormalisatie ook
kan helpen weet ik niet, Izak! (Heb zelf nooit gelegenheid gehad om dat
uit te zoeken, uiteraard, maar het is een interessant idee..)

--
Jos

Jos Bergervoet

Dat kun je toch 's avonds stiekem in het donker doen?

--
Jos

J. J. Lodder

> [...]

> quantum effecten door de eindige levensduur van een aangeslagen niveau
> (logisch, het vervalt immers), de natuurlijke lijnbreedte. En dat zijn

Die je waarneemt met een eindig oplossend vermogen,
wat het weer discretiseert.
Hoe je het ook wendt of keert, de hoeveelheid informatie
die je door waarneming kan verkrijgen is eindig,
en dat kan dus op zijn best tot aftelbaar oneindig geidealiseerd worden,

Jan

Johan Wevers

On 14-08-2021 12:30, Jos Bergervoet wrote:

> Nee, dat zou een tautologie zijn, je zegt dan: het niveau vervalt
> en dat is logisch want "het vervalt immers".

Het ging er om dat het moet vervallen om straling te genereren.

kvd...@gmail.com

On Saturday, August 14, 2021 at 4:52:36 AM UTC-7, skybuck2000 wrote:

> Ik ben van plan deze biljetten op te vouwen zodat ze niet herkenbaar zijn.
> En dan hou ik ze zo vast dat het grootte verschil nauwelijks te zien is.

Dat is een hele goede strategie die van overheidswege verplicht zou
moeten kunnen zijn worden afgedwongen geweest.

Pancho Sanza

Nanoratra i kvd...@gmail.com:

>Dat is een hele goede strategie die van overheidswege verplicht zou
>moeten kunnen zijn worden afgedwongen geweest.

Ik rolde ze altijd op en gebruikte ze om coke mee op te snuiven. Die van
10 waren daar beter voor geschikt omdat je daarmee niet zo hard hoefde
te snuiven als met die van 50.

--
Pancho

kvd...@gmail.com

Niets smaakt lekkererder dan een dure sigaar aangestoken met een biljet
van 100. Howel een goede kroket MET ook niet te versmaden is natuurlijk
en die zijn ook kwa grootte nauwelijks te onder schijten van elkaar.

Jos Bergervoet

On 21/08/14 4:50 PM, Johan Wevers wrote:

> Het ging er om dat het moet vervallen

En je schreef iets heel anders! Vandaar de correctie.

--
Jos

Jos Bergervoet

Dat is een interessant gezichtspunt.. Formules voor entropie,
informatie, "mutual information", entanglement, en al dat soort
aanverwante zaken geven doorgaans alleen maar eindige getallen.
Dus dat lijkt je gelijk te geven..

> en dat kan dus op zijn best tot aftelbaar oneindig geidealiseerd worden,

Maar die formules geven eindige *reele* getallen! Dus het is een
continuum. Hoe kan dat dan kloppen, Jan?

--
Jos

Pancho Sanza

Nanoratra i kvd...@gmail.com:

>Niets smaakt lekkererder dan een dure sigaar aangestoken met een biljet
>van 100. Howel een goede kroket MET ook niet te versmaden is natuurlijk
>en die zijn ook kwa grootte nauwelijks te onder schijten van elkaar.

Ik heb ooit per ongeluk mijn sigaar in de kattenbak laten vallen (in het
donker).

--
Pancho

Izak van Langevelde

Soms is een sigaar gewoon een sigaar...

J. J. Lodder

Eh, *berekenbare reele getallen*?

Jan

Jos Bergervoet

Ik vrees van wel.. het resultaat van bijv. gooien met een (eerlijke)
dobbelsteen is log_2(6) bits aan informatie (2.5849625.. stuks).

Da's eindig, maar niet een geheel aantal bits. Het is reëel getal,
maar dan wel irrationaal! (En zo te zien ook transcendent..)

En waar het nu om gaat (laten we wel on-topic blijven) is dat Skybuck
precies één bit aan informatie moet hebben, om te weten wat voor biljet
het is. Hoe pas je dat precies af? (Want hij is tamelijk precies, onze
Skybuck..) Duidelijk is dat gooien met een dobbelsteen hem niet helpt.

Wat kan hij dan, als hij zijn portemonnee opent, voor truuk bedenken?!

--
Jos

Pancho Sanza

Nanoratra i Jos Bergervoet:

> [...]

>Skybuck..) Duidelijk is dat gooien met een dobbelsteen hem niet helpt.

>Wat kan hij dan, als hij zijn portemonnee opent, voor truuk bedenken?!

Je moet daar niet zo ingewikkeld over doen. Het is een biljet van 10 of
niet. Daar kan geen getal, irrationeel of transcedent of wat dan ook
iets aan veranderen.

Iedereen die anders beweert probeert jou waarschijnlijk te belazeren,
door jou biljetten van 10 te verkopen in ruil voor eenzelfde kwantiteit
biljetten van 50.

--
pancho

Jos Bergervoet

On 21/08/15 11:41 AM, Pancho Sanza wrote:
> Nanoratra i Jos Bergervoet:

> Je moet daar niet zo ingewikkeld over doen. Het is een biljet van 10 of
> niet.

Dat wist Skybuck al (dat het een biljet van 10 of niet was..) Maar
hij wil meer informatie.

> Daar kan geen getal, irrationeel of transcedent of wat dan ook
> iets aan veranderen.

"Transcendent", Pancho, da's heel wat anders. (Bestudeer het anders nog
even: <https://www.youtube.com/results?search_query=all+the+numbers>.)

> Iedereen die anders beweert probeert jou waarschijnlijk te

Maar hoe waarschijnlijk dan?! Is die kans ook aftelbaar?

> ... belazeren,
> door jou biljetten van 10 te verkopen in ruil voor eenzelfde kwantiteit
> biljetten van 50.

Als er aftelbaar oneindig veel van zijn dan maakt dat namelijk niks
uit, zeiden ze! Had ik dat niet moeten geloven dan?

--
Jos

Izak van Langevelde

On 15/08/2021 11:41, Pancho Sanza wrote:
> Nanoratra i Jos Bergervoet:

> Je moet daar niet zo ingewikkeld over doen. Het is een biljet van 10 of
> niet. Daar kan geen getal, irrationeel of transcedent of wat dan ook
> iets aan veranderen.

Als dat biljet in Schreudingers beursje zit, dan zou ik daar niet zo
zeker van zijn...

J. J. Lodder

Maar wel berekenbaar.

> [...]
> Skybuck..) Duidelijk is dat gooien met een dobbelsteen hem niet helpt.
>
> Wat kan hij dan, als hij zijn portemonnee opent, voor truuk bedenken?!

Ik bewonder je behulpzaamheid,

Jan

Jos Bergervoet

Aha, maar dan ga je - mutate mutante - al naar de complexe getallen!
Sterker nog, in plaats van bits worden het qubits en dat zijn in feite
quaternionen. Volgens mij ben je iets op het spoor, Izak..

Ik stel voor om de octonionen maar meteen over te slaan (Skybuck wil nu
eindelijk wel eens een duidelijk antwoord!) De sedenionen dus, die zijn
tenminste niet alternatief: <https://nl.wikipedia.org/wiki/Sedenion>.
Terwijl ze wel machtassociativiteit hebben, dus daarmee is het probleem
van dat EU geld wel opgelost, denk ik.

--
Jos

Pancho Sanza

Nanoratra i Jos Bergervoet:

>"Transcendent", Pancho, da's heel wat anders. (Bestudeer het anders nog
>even: <https://www.youtube.com/results?search_query=all+the+numbers>.)

1) Youtube fimpjes bevatten vaak virussen, dus ik bekijk ze liever niet.
2) Ik probeerde jou alleen maar te waarschuwen voor Skybuck2000 en zijn
opgevouwen biljetten wisseltruc.
3) Is "transcedent" zonder n officieel fout of mag allebei? Google noch
wikipedia heeft mij daar uitsluitsel over kunnen geven.

--
pancho

Pancho Sanza

Nanoratra i Pancho Sanza:

>Youtube fimpjes

In bijna al mijn potsen staat tegenwoordig wel een lullige tikfout.
Ik wordt oud, of ik wordt seniel, of allebei.

--
pancho

Izak van Langevelde

On 15/08/2021 14:39, Pancho Sanza wrote:
> Nanoratra i Jos Bergervoet:

> 1) Youtube fimpjes bevatten vaak virussen, dus ik bekijk ze liever niet.
Lieve help, wat vreselijk, noem er 'ns eentje?

Pancho Sanza

Nanoratra i Izak van Langevelde:

>Lieve help, wat vreselijk, noem er 'ns eentje?

Die virussen hebben (nog) geen naam. En dat is nou juist het enge eraan.

--
Pancho

Izak van Langevelde

En je weet ook niet wat ze je aandoen?

Pancho Sanza

Nanoratra i Izak van Langevelde:

>En je weet ook niet wat ze je aandoen?

Je krijgt schimmel op je CPU en de harddisk wordt slap.

En dat is nog maar het begin...

--
Pancho

Izak van Langevelde

Daarvoor kun je toch blauwe pilletjes downloaden?

Pancho Sanza

Nanoratra i Izak van Langevelde:

>Daarvoor kun je toch blauwe pilletjes downloaden?

Heb jij wel eens geprobeerd blauwe pilletjes te downloaden naar een
slappe harddisk?

--
Pancho

Izak van Langevelde

Nee, maar mijn schijf staat fier overeind...

Sjouke Burry

Geen probleem.
Copieer een paar fraaie porno plaatjes naar de disk,
en de slapte verdwijnt onmiddelijk.

Ruud Harmsen

Je bent het slachtoffer geworden van een wisseltruc.

Sat, 7 Aug 2021 15:49:45 -0700 (PDT): skybuck2000
<skybu...@hotmail.com> scribeva:
> [...]
> Skybuck !.
>
>P.S.: Het kan niet zo zijn dat de EU betalings conflicten bevordert door kleur verwarring ! :P*

Ruud Harmsen, http://rudhar.com

Ruud Harmsen

Sun, 15 Aug 2021 14:39:45 +0200: Pancho Sanza <span...@gmail.com>
scribeva:

>Nanoratra i Jos Bergervoet:

>1) Youtube fimpjes bevatten vaak virussen, dus ik bekijk ze liever niet.

Ach klets toch niet.