Souvenirtje voor op de koelkast? Met deze magneten wordt je koeling een stuk milieuvriendelijker.

Bert(AWRvB)

Souvenirtje voor op de koelkast? Met deze magneten wordt je koeling een
stuk milieuvriendelijker.

https://www.ad.nl/den-haag/souvenirtje-voor-op-de-koelkast-met-deze-magneten-wordt-je-koeling-een-stuk-milieuvriendelijker~a9a7b294/

De koelkast, een perfect voorbeeld van een product dat we allemaal
dagelijks gebruiken maar waar innovatie nog een wereld van verschil kan
maken.

Magneto hoopt dat te gaan doen, met magneten. Koelkasten gebruiken
tegenwoordig nog gas om de gewenste temperatuur te bereiken. Maar deze
gassen zijn gevaarlijk en slecht voor het milieu. En koelen door middel
van magneten is naast milieuvriendelijker en duurzamer ook nog eens een
stuk efficiënter. Magneto gebruikt daarvoor het magnetocalorische
effect. Magnetocalorische materialen (MCM’s) hebben het vermogen om
magnetische energie om te zetten in thermische energie.

[KNIP]

--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

***
US spaceships maximum velocity:
One light-year a minute.
http://projectcamelot.org/lang/en/clifford_stone_interview_transcript_en.html
***
AWN http://www.awn-archeologie.nl
GEA http://www.gea-geologie.nl
NVR http://www.ruimtevaart-nvr.nl
Sterrenkunde http://www.dekoepel.nl
UFOwijzer http://ufowijzer.nl

J. J. Lodder

Bert(AWRvB) <a.w....@ziggo.nl> wrote:

> [...]
>
> De koelkast, een perfect voorbeeld van een product dat we allemaal
> dagelijks gebruiken maar waar innovatie nog een wereld van verschil kan

Het principe is al meer dan honderd jaar bekend,
en het wordt ook al zolang gebruikt
voor het bereiken van extreem lage temperaturen.

Nieuw is de ontdekking van het 'giant magnetocaloric effect'
in sommige materialen.
o.a. in Amsterdam, ook al weer twintig jaar gelden.

Maar goed, er had weer iemand wat te hypen,

Jan

Jos Bergervoet

On 22/01/08 10:03 PM, J. J. Lodder wrote:

> wordt-je-koeling-een-stuk-milieuvriendelijker~a9a7b294/

Maar gaan die magneetjes niet heel snel kapot? (Zo vraag ik
mij af..)

> Het principe is al meer dan honderd jaar bekend,

Honderd jaar! (Dan zijn ze toch al lang stuk, die magneetjes?)

> en het wordt ook al zolang gebruikt
> voor het bereiken van extreem lage temperaturen.
>
> Nieuw is de ontdekking van het 'giant magnetocaloric effect'
> in sommige materialen.
> o.a. in Amsterdam,

In Nijmegen hebben ze ook zo'n "giant magnet", die past maar
net met heel veel moeite in het gebouw!
<https://duckduckgo.com/?q=nijmegen+magnet+lab&iax=images&ia=images>

> ook al weer twintig jaar gelden.

En doen die het wel nog? (Die magneetjes, bedoel ik.. nog niet stuk?)

--
Jos

Pancho Sanza

J. J. Lodder yazdy:

> [...]

>in sommige materialen.
>o.a. in Amsterdam, ook al weer twintig jaar gelden.

Interessant, ik wist niet dat,
Amsterdam ook tot de materialen behoorde en waarom
twintig jaar gelden,
en nu niet meer?

Zijn de magneetjes stuk gegaan?

>Maar goed, er had weer iemand wat te hypen,

En als er wat valt te hypen is Lodd
er als de kippen bij om,
zijn eigen bijdrage in te typen.

--
Pancho

Bert(AWRvB)

Op 8-1-2022 om 20:37 schreef Bert(AWRvB):
> [...]
> effect. Magnetocalorische materialen (MCM’s) hebben het vermogen om
> magnetische energie om te zetten in thermische energie.

Ze gebruiken de techniek die ook bij vliegende schotels van de
Pleijaden is te zien (Billy Meier)!

Een bol en zes er omheen en van die buitenste zes bij elke bol vier
apparaten om voor evenwicht te zorgen door edelgasstructuur toe te
passen. 24 apparaten in een cirkel.

theyfly.com
theyflyblog.com

kvd...@gmail.com

On Saturday, January 8, 2022 at 6:16:33 PM UTC-8, Bert(AWRvB) wrote:

> Een bol en zes er omheen en van die buitenste zes bij elke bol vier
> apparaten om voor evenwicht te zorgen door edelgasstructuur toe te
> passen. 24 apparaten in een cirkel.

Ik d8 dat het een bol en ACHT er omheen en van die buitenste ACHT bij
elke bol vier want 4 MAAL acht is gelijk aan 24.

Ruud Harmsen

Sat, 08 Jan 2022 23:18:41 +0100: Pancho Sanza <span...@gmail.com>
scribeva:
Je kan het niet, dichten. Ik ook niet:
https://rudhar.com/lingtics/intrlnga/poesia/quasasch.htm
https://rudhar.com/lingtics/intrlnga/poesia/quasalex.htm

Hoewel soms een beetje wel. Maar zonder rijm, want daar deden de oude
Grieken ook niet aan, evenmin als de Romeiniërs.
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com

Ruud Harmsen

Sat, 8 Jan 2022 19:15:11 -0800 (PST): "kvd...@gmail.com"
<kvd...@gmail.com> scribeva:
Hexaseptimaal zeker. Ja vast.

J. J. Lodder

Jos Bergervoet <jos.ber...@xs4all.nl> wrote:

> Maar gaan die magneetjes niet heel snel kapot? (Zo vraag ik
> mij af..)

Ja, maar Jos, je snapt toch wel dat echte wetenschappers
het met magneten doen, en niet met magneetjes?

> [...]
> <https://duckduckgo.com/?q=nijmegen+magnet+lab&iax=images&ia=images>

> En doen die het wel nog? (Die magneetjes, bedoel ik.. nog niet stuk?)

Doet het ertoe? De paper is al gepubliceerd,
de spullen kunnen bij het wetenschapsafval.

Alleen de citatiescore telt nog,

Jan

Izak van Langevelde

On 09/01/2022 11:48, J. J. Lodder wrote:

> magneten-

> Ja, maar Jos, je snapt toch wel dat echte wetenschappers
> het met magneten doen, en niet met magneetjes?

Da's meer voor wetenschappertjes...

--
Grinnikend door het leven...

Bert(AWRvB)

> [...]
> effect. Magnetocalorische materialen (MCM’s) hebben het vermogen om
> magnetische energie om te zetten in thermische energie.

Nazi Duitsland deed proeven met vliegende schotel technieken en hing de
constructie op aan een kraan. Er zijn foto's van. De USA deed hetzelfde
en er zijn ook foto's van.

Dus iedereen kan proeven doen met zwaartekracht door dezelfde methode
te gebruiken!

Wat belangrijk is is om de edelgasstructuur te gebruiken.

Neem een bord dat zo licht mogelijk is hang dat op en plaats
bijvoorbeeld op het bord magneetjes tegen/bij de rand van het bord.

(Het beste is om de trollen te negeren. Het laat ook zien wat voor
[Nazi] schorem er op universiteiten rond loopt! Dr L de Jong die de
serie "Het Koninkrijk der Nederlanden in de Tweede Wereldoorlog" schreef
maakt er ook melding van.)

kvd...@gmail.com

On Monday, January 10, 2022 at 12:58:40 PM UTC-8, Bert(AWRvB) wrote:

> Nazi Duitsland deed proeven met vliegende schotel technieken en hing de
> constructie op aan een kraan. Er zijn foto's van. De USA deed hetzelfde
> en er zijn ook foto's van.

Daar las ik laats iets over op deze nieuwsgroep.

> Dus iedereen kan proeven doen met zwaartekracht door dezelfde methode
> te gebruiken!

Ja, dat stond ool in die andere pots.

> Wat belangrijk is is om de edelgasstructuur te gebruiken.

Dat zei die ander potser in de die oudere pots ook.

> Neem een bord dat zo licht mogelijk is hang dat op en plaats
> bijvoorbeeld op het bord magneetjes tegen/bij de rand van het bord.

Ook dat klinkt bekend.

> [...]
> [Nazi] schorem er op universiteiten rond loopt! Dr L de Jong die de
> serie "Het Koninkrijk der Nederlanden in de Tweede Wereldoorlog" schreef

Tjonge, waar heb ik dit eerder gelezen?

> Bert ( A W RvB )
> (Adres op website)

Woon je daar?

Pancho Sanza

Bert(AWRvB) yazdy:

>Nazi Duitsland deed proeven met vliegende schotel technieken en hing de
>constructie op aan een kraan. Er zijn foto's van. De USA deed hetzelfde
>en er zijn ook foto's van.

Een niet onbelangrijk detail, dat van die foto's. Bert weet de spanning
er aardig in te houden door ons opzettelijk NIET te vertellen wat er met
die foto's is gebeurd, en zo ja, waar we ze zouden kunnen vinden.

>Dus iedereen kan proeven doen met zwaartekracht door dezelfde methode
>te gebruiken!

Als Nazi Duitsland en de USA het konden kunnen wij het ook, maar helaas
houdt Bert de instructies HOE wij het doen moeten een beetje heel erg
vaag.

>Wat belangrijk is is om de edelgasstructuur te gebruiken.

Neem nou de edelgasstructuur. Wat wordt daarmee bedoelD met een
hoofDletter D aan het eind? Bert vertelt het ons niet en houdt het
lekker onder zijn eigen pet, ons daarmee in het ongewisse en ten prooi
aan twijfel en speculatie latend.

>Neem een bord dat zo licht mogelijk is hang dat op en plaats
>bijvoorbeeld op het bord magneetjes tegen/bij de rand van het bord.

Bij een zo licht mogelijk bord denk ik aan zo'n plastic wegwerpbordje
voor de barbeque of het lopend buffet. Op of aan de rand van zo'n bord
magneetjes plaatsen is volgens mij vragen om moeilijkheden. En 1 van de
oorzaken waarom die magneetjes zo gauw stukgaan, meen ik te kunnen
vaststellen.

>(Het beste is om de trollen te negeren.

Inderdaad. Trollen proberen zich met de wetenschappelijk testen te
bemoeien en verstoren daarmee de correcte uitvoering ervan. Houd de
trollen op afstand en geef ze geen aandacht, luidt daarom het devies.

>Het laat ook zien wat voor
>[Nazi] schorem er op universiteiten rond loopt! Dr L de Jong die de
>serie "Het Koninkrijk der Nederlanden in de Tweede Wereldoorlog" schreef
>maakt er ook melding van.)

Ik denk dat Bert academicici uitmaakt voor "[Nazi] schorem" omdat hij
jaloers is op en zich niet serieus genomen voelt door de "officiële"
wetenschapswereld. Terwijl amateurs toch waardevolle bijdragen aan de
wetenschap kunnen leveren! Dat hebben mensen als Jomanda, Billy Meier en
Robbert van de Broeke (ondanks zijn allergie opwekkende rotkop) ons wel
geleerd.

--
Pancho

Jos Bergervoet

On 22/01/09 11:48 AM, J. J. Lodder wrote:

> Ja, maar Jos, je snapt toch wel dat echte wetenschappers
> het met magneten doen, en niet met magneetjes?

Ik dacht dat het gewoon ging over de koelkasten van de lezers hier..
O wacht, dat zijn inderdaad alleen maar hoogstaande wetenschappers! Ik
had even niet op de nieuwsgroep in de header gelet (de naam van Bert
als OP was al een doorslaggevende reden om het te lezen, uiteraard.)

> Doet het ertoe? De paper is al gepubliceerd,
> de spullen kunnen bij het wetenschapsafval.

Maar kunnen we ze dan niet nog gebruiken voor het studentenpracticum?
Die kapotte magneetjes kan de amanuensis desnoods toch wel voor
eventjes weer aan elkaar lijmen?

> Alleen de citatiescore telt nog,

Precies, dat moeten we die studenten bijbrengen! Dat al die magneetjes
dan kapot zijn vinden ze in het begin misschien raar, maar de echt goede
studenten begrijpen vast de voordelen daarvan wel, en weten dan toch
een prachtig Bogdanoff-stijl practicumverslag te produceren.

--
Jos

J. J. Lodder

> [...]

> had even niet op de nieuwsgroep in de header gelet (de naam van Bert
> als OP was al een doorslaggevende reden om het te lezen, uiteraard.)

Zeker, het waren geen gigantische magneten,
het was het 'giant magneto-caloric effect'.
Zo genoemd naar analogie met het giant magneto-resistive effect,
gok ik. (je weet wel, waar al die harde schijven op draaien)
Precies, Diederik Stapel is een miskend genie.
Iemand die zijn tijd te ver vooruit was,

Jan

Johan Wevers

On 13-01-2022 10:17, J. J. Lodder wrote:

> Precies, Diederik Stapel is een miskend genie.
> Iemand die zijn tijd te ver vooruit was,

Niet zo erg als Roos Vonk, die het klaarkreeg haar politieke propaganda
als wetenschap te verkopen en toen dat misliep de schuld op Stapel te
gooien.

--
ir. J.C.A. Wevers
PGP/GPG public keys at http://www.xs4all.nl/~johanw/pgpkeys.html

Jos Bergervoet

On 22/01/18 9:57 AM, Johan Wevers wrote:

> Niet zo erg als Roos Vonk, die het klaarkreeg haar politieke propaganda
> als wetenschap te verkopen en toen dat misliep de schuld op Stapel te
> gooien.

Hmm.. ik zie het al, tegen het Nederlandse vernuft legden die Bogdanov
brothers het dan toch af.

Maar de Duitse Grundlichkeit van Jan Hendrik Schön, met in zijn beste
jaar iedere 2 weken een fake-artikel, overtreft ze toch allemaal!
<https://en.wikipedia.org/wiki/Sch%C3%B6n_scandal> (Schön, was..?)

--
Jos

Jos Bergervoet

Is dc ermee opgehouden? Gewoon tetradecimaal zou ik toch denken! Net
als in de rest van dit postje, zoals ook gedefinieerd in de header.
Dus Kees volgt gewoon de juiste standaard (zo is hij).

In alle postjes over de Plejadanen en hun magneetjes die snel stukgaan
is dat trouwens zo. Ze hebben nu eenmaal aan beide kanten 7 tentakels.

--
Jos

Johan Wevers

On 10-01-2022 21:58, Bert(AWRvB) wrote:

>     Nazi Duitsland deed proeven met vliegende schotel technieken en hing
> de constructie op aan een kraan.

Die proeven zijn dan zeker totaal mislukt want ik ken geen gevallen van
vliegende schotels die Britse of Amerikaanse vliegtuigen heben
neergehaald. Gezien het succes van de ME-262 zou een veel sneller
voertuig toch beslist ingezet zijn in de oorlog.

J. J. Lodder

Johan Wevers <joh...@xs4all.nl> wrote:

> [...]
> neergehaald. Gezien het succes van de ME-262 zou een veel sneller
> voertuig toch beslist ingezet zijn in de oorlog.

Zo'n geweldig succes was die ME-262 nou ook weer niet.
Uiteindelijk zijn er maar enige tientallen bommenwerpers door
neergehaald, tegen ook grote eigen verliezen.

De Amerikaanse Mustangs gingen met ze mee naar beneden,
of wachtten ze beneden op,
en schoten ze de lucht uit als ze moesten landen.

Alleen die onzichtbare UFOs, daar konden ze niks mee,
maar geen probleem, die gingen met hun magneetjes vanzelf kapot,

Jan

kvd...@gmail.com

On Sunday, January 30, 2022 at 12:49:16 PM UTC-8, Johan Wevers wrote:

> Die proeven zijn dan zeker totaal mislukt want ik ken geen gevallen van
> vliegende schotels die Britse of Amerikaanse vliegtuigen heben
> neergehaald.

Liever dat die proeven totaal mislukt zijn omdat ir. J.C.A. Wevers geen
gevallen kent van vliegende schotels die Britse of Amerikaanse
vliegtuigen heben neergehaald dan geloven in god.