Re: Schriftuitleg van zondag 21 januari 2024.

Sam Kafka

Jan 25, 2024, 5:54:42 PMJan 25
Ik zie dat onze vriend Loetje weer eens met wat vragen zit. Eens kijken
of we hem daarmee kunnen helpen.

Loetje <L...@positiefdenken.nl> scripsit:

>Dit vraagt m.i. toch wel wat nadere uitleg!

Hier moet onze wetenschappelijke medewerker Bert(AWRvB) meer van weten,
dus post ik dit maar even cross naar nl.wetenschap. En ook maar naar
nl.politiek, maar waarom? Geen idee!

>Hier krijgt het verhaal een totaal andere wending. Het gaat niet over
>buitenaardse mensen die naar de aarde gaan, maar over buitenaardse
>zielen...

>Maar, het zijn wel de mensen, die een uitnodiging krijgen en als ze
>erop ingaan, sterven ze ogenblikkelijk!

>...'sterven ogenblikkelijk'?

Nou, niet per zee. Het verschilt per individu. Heeft ook met de leeftijd
te maken. Nemen we als voorbeeld bijvoorbeeld Padvinder Magermans (80+):
die zou inderdaad vrijwel direct het loodje leggen. Rits dicht, poppetje
gezien, niks meer aan te doen!

>Wat is het verband tussen de uitnodiging en de ogenblikkelijke dood?

Als de uitnodiging komt van Hein Met De Zeis, ja dan staat de uitkomst
wel vast. Dat overleeft niemand!

>Is daar een causaal verband?

In de Engels sprekende landen heet Magere Hein The Grim Reaper. Er
bestaat dus welzeker een causaal verband!

>.....de ziel reist naar de aarde, treft daar twee 'verliefde' mensen
>aan en na negen maanden wordt deze buitenaardse ziel, gehuld in een
>aards lichaam, geboren op aarde?

Dat hangt ervan af. Stel een hoogzwangere vrouw zit in en taxi op weg
naar het ziekenhuis om daar te bevallen. Maar daar heeft de baby geen
zin in die komt er al in de taxi uit. Vergelijk nou de planeet Aarde met
die taxi...

>Maar hoe zit het met de aardse ziel? Krijgt dat kind, evengoed ook
>een 'aardse' ziel: een aardse en een buiten aardse ziel?

Hoe meer zielen hoe meer vreugd, luidt het spreekwoord, dus ik zou het
wel weten!

>In wat voor vreemde wereld leven we eigenlijk?

To be or not to be, that's the question.

--
Sam Kafka