Ik zeg het niet vaak. Maar. voor de huismussen wil ik toch voor EEEN keer

Llis

WE HEBBEN GEWONNEN VOOR DE HUISMUSSEN !
Ze hebben nu R.E.C.H.T. op een leefgebied.
Niet alleen een nest maar dus eindelijk jurisprudentie over dat ze oook
recht hebben op hun L.E.E.F.G.E.B.I.E.D.
Pfff. Wat een opluchting dat dit gelukt is.

Uitspraak:
https://www.raadvanstate.nl/uitspraken/@125127/201900294-1-r2/?highlight=201900294%2F1%2FR2&fbclid=IwAR2tFhcA_2430TWdnW_3jSFr4f6CxuRUTmSMasX55jX_AN7e1NFjxobe2xw#volledigetekst

--
Helpen de Huismus daadwerkelijk te beschermen ?
Geef dan de mussen uit jouw omgeving aan ons door.

Antoinet

Llis <no....@xs4none.nl> schreef:

> [...]
>recht hebben op hun L.E.E.F.G.E.B.I.E.D.
>Pfff. Wat een opluchting dat dit gelukt is.

Dat is heel mooi Lis. Gefeliciteerd.
Antoinet

Sjef Leermakers

Op woensdag 12 mei 2021 om 23:06:22 UTC+2 schreef Llis:
Geweldig Liset, gefeliciteerd. Ik hoop dat je me niet kwalijk neemt, dat ik niet het hele arrest gelezen heb maar, diagonaal lezend, begrijp ik dat je bijna volledig gelijk hebt gekregen en ook nog financieel bent schadeloos gesteld.
Maar ja, nu die transitie.....loopt door dit soort processen wel weer vertraging op. Blijft toch een kwestie van belangen.
Hopelijk zie ik hier ook nog eens wat huismussen verschijnen,
Sjef

Roely

Op 12-5-2021 om 23:06 schreef Llis:
> [...]
> recht hebben op hun L.E.E.F.G.E.B.I.E.D.
> Pfff. Wat een opluchting dat dit gelukt is.

Welgefeliciteerd Liset! Iedereen heeft recht op een leefgebied, zou je
denken, maar kennelijk moeten daar gerechtelijke uitspraken voor gedaan
worden. Goed dat je de strijd bent aangegaan!
Roely

--
Dit e-mailbericht is gecontroleerd op virussen met Avast antivirussoftware.

Llis

Op 13-May-21 om 08:58 schreef Sjef Leermakers:
.
Hoi Sjef,
Ik ben een beetje sjacherijnig over dit onderwerp, dus trek je dat niet
persoonlijk aan. Ik wordt een beetje giftig van die hele achterbakse
bende die hier de regering moet voorstellen, en die zich alle kanten op
laat manipuleren door lobbyisten uit bouwwereld, petrochemie, en die van
de zogenaamde vogelbescherming.
Dus; niet persoonlijk aantrekken. ;-)
.
Je griffie-geld voor beroep en hoger beroep ben je kwijt.
Het bedrag (bijdrage (toegevoegde) advocaat) voor het instellen van
beroep ben je ook kwijt.
De bijdrage voor de kosten van de toegevoegde advocaat in hoger beroep
komt terug. Maar zal waarschijnlijk al weer ingezet moeten worden om de
soortgelijke gedragscodes ingetrokken te krijgen.
.
Want RVO, juristen en bouwwereld waren natuurlijk zo slim om in 2020
opeens drie soortgelijke gedragscodes, eveneens voor urbaan gebied en
ruimtelijke ingrepen en groenbeheer betreffend, klaar te stomen zonder
ons ergens bij te betrekken.
Vogelbescherming heeft daar de zaken voor huismussen geregeld. En als je
de vogelvide-zaak bekijkt dan weet je wat dat voor huismussen betekent.
Veel te krappe plastic rommel, op plaatsen die ongunstig zijn voor
iedere vogel (dakvoet. zie sneeuw, regenwater, katten, gaaien, etc), met
enorme druk er door geforceerd bij bewoners (via woco's, waar huurders
geen mot mee willen hebben), en er dan ruim 10 jaar mee door gaan zonder
een fatsoenlijk onderzoek naar de effectiviteit te doen als er meldingen
over komen dat ze niet werken, zoals al sinds 2009 van ondergetekende.
.
Die vogelbescherming-club is ook alleen nog maar een verdienmodel
geworden voor de bijna 100 betaalde medewerkers, inmiddels.
.
Dus daar kunnen we ook weer mee aan de slag.
Maar misschien moeten we de bron van de verkeerde informatie maar eens
aan gaan pakken. Op grond van de stelling dat VBN willens en wetens de
zaken voor huismussen verslechterd, en daarmee de Staat van
Instandhouding van de Huismus willens en wetens achteruit laat gaan.
.
Wat betreft de klimaatmaatregelen, daar zijn meerdere opmerkingen over
te maken.
1. In 2015 wist de club van Stroomversnelling en VBN al dat voor
huismussen de hele habitat van belang was. De lijst van 10 elementen is
in 2016 al opgenomen geweest in wat later de gedragscode werd, maar er
weer uit gegooid toen het ijzer gesmeed moest worden.
Dus wat heet vertraging, als Stroomversnelling en VBN gewoon aan het
gokken zijn geslagen met de overlevingskansen van huismussen? De gok
was; komen we er mee weg of gaat Huismus Bescherming er juridisch werk
van maken? Ze wisten al lang dat we zouden winnen als het er op aan
kwam, want het staat onomwonden in de Vogelrichtlijn. Zowel de inheemse
vogel als haar leefgebied dient beschermd te worden.
.
2. Het gaat om terugdringen van CO2-emissies. Het is al vele jaren
glashelder dat we in 1 keer aan de afspraken tegemoet komen als de
vliegvelden gesloten worden. En dat kan van de ene dag op de andere. Dat
schiet veel harder op dan huurders dwingen toestemming te geven om hun
huurhuis te laten isoleren door de woco.
.
3. Deze renovaties die Stroomversnelling deed, bestonden uit plastic
"jassen" die om de woningen gezet werden. Hoe lang blijft die plastic in
orde, voordat het desintegreert? En waar komt al dat plastic vandaan?
Is dat niet de "fossiele brandstof" industrie, oftewel de
petro-chemische industrie, die een nieuwe markt voor de nafta zoekt?
De productie van kunststoffen namelijk?
.

Lis

--
Helpen de Huismus daadwerkelijk te beschermen ?
Geef dan de mussen uit jouw omgeving aan ons door.
http://www.huismus-waarneming.nl
En let op bij asbest-saneringen en woningrenovaties:
Komen de huismussen in het gedrang? Bel direct met de dienst handhaving
van je provincie en zorg dat de zaken voor de huismussen in je woonwijk
fatsoenlijk geregeld wordt. Heb je onze hulp daarbij nodig? Stuur dan
een mail naar in...@huismusbescherming.nl

Llis

Op 12-May-21 om 23:45 schreef Antoinet:
Dank je, Antoinet.

Llis

Op 19-May-21 om 20:52 schreef Roely:

> [...]
> denken, maar kennelijk moeten daar gerechtelijke uitspraken voor gedaan
> worden. Goed dat je de strijd bent aangegaan!

Dank je wel, Roely.
Ik vermoed dat er gewoon een gokje genomen is door de
"initiatiefneemsters" van deze gedragscode. Of we er wel of niet
juridisch werk van zouden maken.
Want de Vogelrichtlijn is er heel duidelijk over dat zowel de inheemse
vogel als het leefgebied beschermd is. Alleen de NL wetgeving sinds 2017
niet meer. En VBN zat bij deze "initiatiefneemsters" aan tafel zonder
iets te zeggen, zonder ons te steunen toen wij het te berde brachten, en
zelfs door ons pootje te haken om te voorkomen dat de lijst met 10
elementen alsnog weer werd opgenomen in de gedragscode, in 2018.
Het is een soort politiek schaakspel geweest. En dat is nog altijd
gaande. Over de ruggen van huismussen en de mensen die om huismussen
geven. En dat zijn er een heleboel.

Lis

--
Helpen de Huismus daadwerkelijk te beschermen ?
Geef dan de mussen uit jouw omgeving aan ons door.
http://www.huismus-waarneming.nl
En let op bij asbest-saneringen en woningrenovaties:
Komen de huismussen in het gedrang? Meteen bellen met de provinciale
afdeling handhaving Wet natuurbescherming en je verhaal er op schrift
achteraan sturen zodat ze moeten gaan handhaven, of anders jou op de
hoogte moeten houden van hetgeen ze er aan doen, op grond van de Wet
Natuurbescherming.

Bert(AWRvB)

Op 5-6-2021 om 09:38 schreef Llis:
De opwarming van de Aarde komt omdat bossen verdwijnen! Bossen nemen
licht op waarmee er verbindingen worden gemaakt tussen atomen /
moleculen / enz en daardoor 'koelt de Aarde af' en blijft de temperatuur
min of meer constant.

Hiervoor is net na WW2 (1939-1945) gewaarschuwd door Billy Meier, die
toen ongeveer 10 jaar oud was, en die overheden enz waarschuwde. Billy
Meier komt van oorsprong vd Pleijaden of zo (reïncarnatie)!

Het lijkt er veel op dat behalve mensen zo'n beetje alle dieren (ook
vogels) besmet raken met het Coronavirus. De enigste oplossing is gezond
eten en dat doen wilde dieren beter dan mensen.

Alcohol neutraliseert virussen / bacteriën zeggen bewoners vd Pleijaden
(handen schoonmaken met alcohol). Verder hebben ze een lijst opgemaakt
van voedsel dat helpt om COVID19 te neutraliseren en wat daarbij opvalt
is dat ijzer-ionen belangrijk zijn. Wilde dieren eten meer voedsel dat
ijzer-ionen bevat (voor zover als ik weet)! Wat opvalt is dat ze afraden
om rozenbottel (jam) te eten!!!! Maar wel onder andere andijvie te eten.

theyflyblog.com

--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

***
US spaceships maximum velocity:
One light-year a minute.
http://projectcamelot.org/lang/en/clifford_stone_interview_transcript_en.html
***
AWN http://www.awn-archeologie.nl
GEA http://www.gea-geologie.nl
NVR http://www.ruimtevaart-nvr.nl
Sterrenkunde http://www.dekoepel.nl
UFOwijzer http://ufowijzer.nl

Sjef Leermakers

Op zaterdag 5 juni 2021 om 09:40:02 UTC+2 schreef Llis:
Da's een heel verhaal Liset en ik begrijp hieruit twee dingen:
1. Dat je woedend bent en je genaaid voelt, evenals de mussen
2. Dat mijn opmerking over financiële schadeloosstelling volkomen misplaatst was. Excuus daarvoor. Ik was (en ben nog) onwetende...
Verder kan ik van je verhaal niet veel brood bakken, maar dat was wellicht ook niet de bedoeling. Houd je wel je eigen gemoedsrust in de gaten?
Sjef

Llis

Op 12-Jun-21 om 21:21 schreef Sjef Leermakers:
Hoi Sjef,

Genaaid voel ik me niet.
Daarvoor heb je een ander soort betrokkenheid nodig. Van degene die zich
genaaid voelt. En een andere sekse, om die uitdrukking te kunnen
gebruiken zonder zichzelf figuurlijk "geweld aan te doen". ;-)
( Sommige uitdrukkingen gebruik je niet als vrouw. En sommige
uitdrukkingen gebruik je niet als man. Voor zover ik weet.)

Maar ik wilde inderdaad aan het wwweb voor eens en voor altijd kwijt hoe
ik inmiddels over de Nederlandse samenleving anno 2021 denk, als het
gaat om natuurbescherming. Waar feitelijk het hele verhaal rond
klimaatverandering en verlies-aan-biodiversiteit op drijft.

Daarin zal ik vast niet de enige zijn, vermoed ik.

En dan ben ik nog iemand die van zichzelf uit vele kanten belicht
voordat ik tot een mening kom.

Lis

--
Helpen de Huismus daadwerkelijk te beschermen ?
Let dan op groenbeheer en woningrenovaties.

Sjef Leermakers

Op zaterdag 19 juni 2021 om 10:05:02 UTC+2 schreef Llis:
Ik denk niet zo genderspecifiek. Merkwaardig dat je genoemde term letterlijk opvat. Zal wel streekeigen zijn.
Sjef