Mussen doen ook aan oud en nieuw (Jaarwisseling)!

Bert(AWRvB)

Mussen doen ook aan oud en nieuw (Jaarwisseling)!

De Wild Life Camera bij mij achter buiten neemt zoveel op dat het soms
even duurt voordat er tijd is om die beelden te bekijken. Bij het
bekijken van beelden van Oud en Nieuw van 2012/2013 blijkt dat mussen al
in de nacht voordat het afsteken van vuurwerk begint voer uit de
voedersilo's aan het halen waren. Het valt op omdat ze meestal pas zo'n
30 minuten tot een uur of later na Zonsopgang er zijn.

(Die duizenden beelden was ik vergeten en staan op mijn server. Alle
bestanden op losse externe harde schijven heb ik na de aanschaf van die
server op de server gezet terwijl die externe harde schijven als reserve
worden gebruikt. Ik dacht alles te hebben gesorteerd.)

--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

***
US spaceships maximum velocity:
One light-year a minute.
http://projectcamelot.org/lang/en/clifford_stone_interview_transcript_en.html
***
AWN http://www.awn-archeologie.nl
GEA http://www.gea-geologie.nl
NVR http://www.ruimtevaart-nvr.nl
Sterrenkunde http://www.dekoepel.nl
UFOwijzer http://ufowijzer.nl

Llis

Op 26-Sep-20 om 20:05 schreef Bert(AWRvB):
> [...]
> voedersilo's aan het halen waren. Het valt op omdat ze meestal pas zo'n
> 30 minuten tot een uur of later na Zonsopgang er zijn.

Als huismussen op hun slaapplaats verstoord worden en er is om de
omgeving voldoende verlichting dan gaan degenen, die voor het slapen
onvoldoende hebben kunnen eten, op zoek naar voedsel.
In de loop der jaren is dat hier het patroon.
.
Kans is heel groot dat op 31 dec 2012 de huismussen van hun
slaapplaatsen af zijn gekomen door afgestoken vuurwerk.
Als je geluid bij de opnamen hebt is dat misschien nog te achterhalen.
Zo niet, dan zul je de oorzaak niet meer terug kunnen vinden.
Komend jaar zou dat, als alles goed gaat, niet meer kunnen gebeuren.
Vuurwerk is voor particulieren dit jaar verboden.
.

> [...]
> die server op de server gezet terwijl die externe harde schijven als
> reserve worden gebruikt. Ik dacht alles te hebben gesorteerd.)

mvg
Lis

--
Helpen de Huismus daadwerkelijk te beschermen ?
Geef dan de mussen uit jouw omgeving aan ons door.

Laura Leermakers

Op zaterdag 3 oktober 2020 om 09:35:02 UTC+2 schreef Llis:

> [...]
> Komend jaar zou dat, als alles goed gaat, niet meer kunnen gebeuren.
> Vuurwerk is voor particulieren dit jaar verboden.

Denk je dat ''particulieren'' zich daar iets van aan trekken, Lis? Ik denk dat zo'n verbod het alleen maar nog spannender maakt.
Sjef

Sjef Leermakers

Op maandag 5 oktober 2020 om 17:47:30 UTC+2 schreef Laura Leermakers:
Raar, dat ik ineens inlog met mijn vrouws account, zonder dat ik daarvoor kies.
Sjef

Llis

Op 06-Oct-20 om 12:19 schreef Sjef Leermakers:
> [...]

Hangt idd erg af van de omwonenden rond de (dan illegale) afsteekplaats.
Als die er ook helemaal genoeg van hebben, na jarenlang raketaanvallen
en bombardementgeluiden op oudejaarsnacht/nieuwjaarsochtend, en hun mond
open doen tegen die gassies, dan zal het heel vlot over zijn.
Blijft iedereen stil wachten tot het vanzelf over gaat of tot er
handhaving komt (met sint juttemis) .. tja .. dan zullen ze wel gewoon
door gaan met hun vuurwerk uit china (?).

<knip>

> Raar, dat ik ineens inlog met mijn vrouws account, zonder dat ik daarvoor kies.
> Sjef

:-)
Mooie naam was het wel.
Eigenlijk.
:-)

Laura Leermakers

Op dinsdag 6 oktober 2020 om 17:45:46 UTC+2 schreef Llis:
Ik heb hele slechte ervaringen met ''je mond open doen tegen (anonieme) gassies''. Ze zijn gek op een ''boze buurman'' (m/v), dat wordt extra pesten en lastig vallen: Lachuuhhh !!
Geduld hebben en straal negeren is het enige dat effectief is. Elke reactie is een bevestiging van aandacht. Net als met trollen, dus.
Sjef

Sjef Leermakers

Op donderdag 8 oktober 2020 om 14:32:08 UTC+2 schreef Laura Leermakers:
Verdorie, weer met het verkeerde account gepost. Zij is niet eens lid van deze groep. Hoe kan dat?
Sjef

Sjef Leermakers

Op donderdag 8 oktober 2020 om 14:38:59 UTC+2 schreef Sjef Leermakers:
Gevonden.

Llis

Op 08-Oct-20 om 14:32 schreef Laura Leermakers:
De aanhouder wint.
Goed voorbeeld doet goed volgen.
Niet geschoten is altijd mis.
En meer van die spreuken.
Allemaal van toepassing.
;-)

Sjef Leermakers

Op dinsdag 13 oktober 2020 om 16:35:02 UTC+2 schreef Llis:
Niets zo charmant als een spreuk aan de wand !
Sjef