Putters

Sjef Leermakers

Feb 1, 2021, 1:38:21 PM2/1/21
Mocht er hier nog iemand geïnteresseerd zijn, zo ongeveer ziet mijn Puttertuin er nu uit:
https://youtu.be/oP7ssMQ18LU
Sjef

Roely

Feb 3, 2021, 7:11:09 AM2/3/21
Op 1-2-2021 om 19:38 schreef Sjef Leermakers:
> Mocht er hier nog iemand geïnteresseerd zijn, zo ongeveer ziet mijn Puttertuin er nu uit:
> https://youtu.be/oP7ssMQ18LU
> Sjef

Zo, je hebt een heel troepje aangetrokken Sjef, erg leuk. Je voert
gepelde zonnebloempitten zie ik, en wat me altijd verbaast is dat die
vogels ze volgens mij nog een keertje pellen, ik vind hier nog weleens
een soort vliesjes op de grond. Al eten de duiven eigenlijk alles op wat
ze vinden en zie ik weinig restanten.
Duidelijk te zien dat puttertjes echt kleiner zijn dan vinken. Anders
gezegd: ik vind vinken altijd weer groter dan ik verwacht.
Geniet van je putters!
Roely

--
Dit e-mailbericht is gecontroleerd op virussen met Avast antivirussoftware.

Sjef Leermakers

Feb 3, 2021, 11:47:33 AM2/3/21
Op woensdag 3 februari 2021 om 13:11:09 UTC+1 schreef Roely:
He Roely, wat leuk, je bent er nog. De laatste de Mohikanen. Het zijn de (a)sociale media die onze nieuwsgroep hebben overgenomen, althans de posters. Nieuwe tijden hé.
In de grote boom achter mijn tuin telde ik er laatst 32. Kennelijk is de soort flink aan het toenemen. Er is dus over de vogelarij niet alleen slecht nieuws te melden.
Groet, Sjef

Sjef Leermakers

Feb 3, 2021, 1:47:38 PM2/3/21
Op woensdag 3 februari 2021 om 17:47:33 UTC+1 schreef Sjef Leermakers:
Wat je opmerking over de vliesjes betreft, dat klopt. Er zijn hier minder duiven, daarom moet ik elke dag het terras aanvegen om te voorkomen dat ik een hoop van die aangekoekte vliesjes mee naar binnen loop.
Je zou zeggen, gepeld is voldoende, maar daar denken zij toch anders over.
Sjef

Llis

Feb 7, 2021, 6:30:01 AM2/7/21
Op 01-Feb-21 om 19:38 schreef Sjef Leermakers:
> Mocht er hier nog iemand geïnteresseerd zijn, zo ongeveer ziet mijn Puttertuin er nu uit:
> https://youtu.be/oP7ssMQ18LU
> Sjef

O, nu snap ik het !
Je tuin barst van de Puttertjes !
Er passen helemaal geen huismussen meer bij in.
Daarom komen er bij jou geen huismussen, Sjef.
;-)
vnl gerst, zie ik, klopt het dat dat is wat je aanbiedt?

mvg
Lis

--
Helpen de Huismus daadwerkelijk te beschermen ?
Let dan op bij asbest-saneringen en woningrenovaties:

Sjef Leermakers

Feb 7, 2021, 2:00:52 PM2/7/21
Op zondag 7 februari 2021 om 12:30:01 UTC+1 schreef Llis:
Nee Lisette zonnebloempitten, gepeld. Idd voor mussen geen plaats. Zie ik hier dan ook hoogst zelden.
Sjef

Roely

Feb 10, 2021, 5:02:10 AM2/10/21
Op 3-2-2021 om 19:47 schreef Sjef Leermakers:
Nu met die kou voer ik wat meer. Net onder een klein balkonnetje heb ik
een stukje schoongeveegd. Appel, druiven en rozijnen voor de merel, en
havermout ook, gewoon uit de zak met simpele muesli. en daarnaast dan
nog een handje zonnepitten. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat de
duiven zich van het meeste meester maken. En de muis doet ook mee.
Groenlingen zijn mijn grootste groepje, stuk of 8. Dat is heel wat hier
in de binnenstad in een postzegeltuintje. Nouja, ik voer op twee hoog op
het balkon in een voerhuis (bereikbaar ook voor grote alexanderparkieten
en halsbandparkieten) en een silo met kooi eromheen. Zelfs de vinken
hebben geleerd om de kooi te betreden. Honger leert snel.
Roely

Jos

Feb 10, 2021, 5:17:28 AM2/10/21
Op maandag 1 februari 2021 om 19:38:21 UTC+1 schreef Sjef Leermakers:
> Mocht er hier nog iemand geïnteresseerd zijn, zo ongeveer ziet mijn Puttertuin er nu uit:
> https://youtu.be/oP7ssMQ18LU
> Sjef

Hoi Sjef, leuk die Puttertuin bij jou. Hier zag ik vorige maand nog een putter hoog in de boom,
die vloog snel door naar jou geloof ik. :-)

--

mvg, Jos
https://www.noordlaarderbos.nl

Sjef Leermakers

Feb 10, 2021, 10:28:32 AM2/10/21
Op woensdag 10 februari 2021 om 11:17:28 UTC+1 schreef Jos:
Dat denk ik ook Jos. Was het eentje met een rood kopje en een gele streep op zijn vleugel? Dan is ie hier idd gearriveerd. Hij heeft het best naar zijn zin.
Wat wil je er voor terug hebben?
Sjef

Jos

Feb 10, 2021, 11:01:52 AM2/10/21
Op woensdag 10 februari 2021 om 16:28:32 UTC+1 schreef Sjef Leermakers:
Ja, dat is hem, Sjef! Doe maar een broertje of zusje van hem/haar. Mag ook zijn neefje zijn, ik doe daar niet moeilijk over. :-)

@Liset: ik heb nu eindelijk weer huismussen in de tuin!. Het waren er 2, maar dat vind ik wel genoeg.

Sjef Leermakers

Feb 10, 2021, 3:52:24 PM2/10/21
Op woensdag 10 februari 2021 om 17:01:52 UTC+1 schreef Jos:
O.k. ik heb er drie gestuurd. Hopelijk kunnen ze de weg vinden. Misschien moet je ze tegemoet lopen, ze komen uit zuidwestelijke richting

Jos

Feb 13, 2021, 12:45:41 AM2/13/21
Op woensdag 10 februari 2021 om 21:52:24 UTC+1 schreef Sjef Leermakers:
Ik ga vandaag even kijken of ze er aan komen. Ik heb al een pijl in de boom hangen met de tekst 'putters hier naar toe!' Moet lukken! :-)

Sjef Leermakers

Feb 13, 2021, 6:23:49 AM2/13/21
Op zaterdag 13 februari 2021 om 06:45:41 UTC+1 schreef Jos:
Ik dacht dat ze laag geletterd zijn.