De vogels en mijn silo's.

Jos

Feb 14, 2021, 2:43:05 AM2/14/21
Dag allemaal,

Hoe doen jullie silo's het bij koud weer?

Bij mij silo zie ik amper een vogel. In het begin zag ik wel een paar koolmezen bij de silo, maar de silo zit nog steeds vol.

Het voer wat ik op de grond strooi en op de voederplank is wel populair.
Waarschijnlijk kiezen het voer wat ze snel kunnen pakken.

Gisteren had ik een keep in de tuin. Die verdween wel snel weer trouwens, ik had geen tijd om de camera te pakken. Rotbeesten! :D

--

mvg, Jos
https://www.noordlaarderbos.nl

Sjef Leermakers

Feb 14, 2021, 4:36:11 AM2/14/21
Op zondag 14 februari 2021 om 08:43:05 UTC+1 schreef Jos:
Hoho Jos, dat laatste woord in natuurlijk bij wijze van spreken, toch...?
Sjef

Sjef Leermakers

Feb 14, 2021, 4:37:28 AM2/14/21
Op zondag 14 februari 2021 om 10:36:11 UTC+1 schreef Sjef Leermakers:
Overigens, heeft je voer-onderzoek nog verrassende resultaten opgeleverd?
Sjef

Bert(AWRvB)

Feb 15, 2021, 2:16:02 PM2/15/21
Op 14-2-2021 om 08:43 schreef Jos:
Bij mij is het precies hetzelfde. Het is dus op meer plaatsen zo! Het
wordt gefilmd door camera's. Ik bewaar al de beelden van de 'sneeuwtijd'
om te zien wat er gebeurt.

De eerste sneeuwdag waren de vogels bij mij in paniek.

--
Bert ( A W RvB )
(Adres op website)

***
US spaceships maximum velocity:
One light-year a minute.
http://projectcamelot.org/lang/en/clifford_stone_interview_transcript_en.html
***
AWN http://www.awn-archeologie.nl
GEA http://www.gea-geologie.nl
NVR http://www.ruimtevaart-nvr.nl
Sterrenkunde http://www.dekoepel.nl
UFOwijzer http://ufowijzer.nl

Jos

Feb 28, 2021, 2:16:29 AM2/28/21
Op zondag 14 februari 2021 om 10:36:11 UTC+1 schreef Sjef Leermakers:
Natuurlijk! :-)

Jos

Feb 28, 2021, 2:20:12 AM2/28/21
Op maandag 15 februari 2021 om 20:16:02 UTC+1 schreef Bert(AWRvB):

> [...]
> om te zien wat er gebeurt.
>
> De eerste sneeuwdag waren de vogels bij mij in paniek.

Leuk dat je het vastlegt met behulp van camera's. Bewaar je dat voor jezelf of
kunnen we ook meegenieten? Heb je dat ergens op youtube staan of op je
website?

Jos

Feb 28, 2021, 2:28:50 AM2/28/21
Op zondag 14 februari 2021 om 10:37:28 UTC+1 schreef Sjef Leermakers:
Wat opvallend is, is dat er helemaal geen groenlingen naar mijn tuin komen.
Terwijl ik ze verderop wel hoor in de straat. In het verleden waren mijn silo's
erg gewild bij vogels. Nu raakt het voer niet meer op. Ik zie af en toe roodborst en
pimpelmees er wel bij. Nadat de perenboom en appelboom uit onze tuin zijn verwijderd,
is dat zo. We hebben er nu 'gumbal' boompjes staan. De buren hebben wel twee appelbomen,
maar daar zie ik ook nooit groenlingen in. Als ik voer op de grond strooi komen er altijd
zo'n 10 vinken op af. En enkele keer zag ik daar een keep tussen. Net als een keer een appelvink en
een goudvink. Oja, sijsjes had ik nu ook op de voerplank. Dat was de eerste keer.

Sjef Leermakers

Feb 28, 2021, 5:55:53 AM2/28/21
Op zondag 28 februari 2021 om 08:28:50 UTC+1 schreef Jos:
Hier sinds 2 jaar ook geen Groenlingen meer, vroeger vaste gasten. Evenals de Sijsjes. Misschien zijn mijn Putters te dominant.
Sjef

Roely

Mar 1, 2021, 11:49:35 AM3/1/21
Op 14-2-2021 om 08:43 schreef Jos:
Mijn Silo wordt leeggegeten door vooral groenlingen. De mezen komen ook
weleens wat halen, maar die gaan met een zaadje een eindje verderop
zitten terwijl de groenlingen bij de silo blijven zitten. Die eten stug
door. Als de halsbandparkieten en de grote alexanders zijn verdwenen
komen alle vogels trouwens ook op de veranda's van het voerhuis zitten,
da's inderdaad makkelijker. En vinken vinden dat veel prettiger, die
durven haast de kooi om de silo niet in.

Roely

--
Dit e-mailbericht is gecontroleerd op virussen met Avast antivirussoftware.

Bert(AWRvB)

Mar 1, 2021, 6:32:38 PM3/1/21
Op 15-2-2021 om 20:14 schreef Bert(AWRvB):

> [...]
> 'sneeuwtijd' om te zien wat er gebeurt.
>
>     De eerste sneeuwdag waren de vogels bij mij in paniek.

Aan het gedrag vd vogels te zien werd er na de eerste sneeuwdag of zo
volop voedsel gestrooid in de omgeving door andere mensen in de
buurt/wijk/stad. Nu de sneeuw weg is wordt er langzaam maar zeker weer
op de manier van voor de sneeuw bij mij voedsel gegeten.

Jos

Mar 11, 2021, 11:46:43 AM3/11/21
Op zondag 28 februari 2021 om 11:55:53 UTC+1 schreef Sjef Leermakers:
Afgelopen week zag ik twee groenlingen op mijn voedertafel. Ik zag dat ze ruzie hadden met de vinken. Ongeveer 10 vinken komen dagelijks langs. Misschien dat bij mij de vinken de groenlingen wel in de weg zitten. Dat had ik in het verleden nooit trouwens. De soorten die nu dagelijks langs komen, zijn vrij constant in aantallen. Bijzondere soorten zoals sijsjes, kepen of appelvinken zie ik nu niet meer.