Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Handrem handel breekt spontaan

0 views
Skip to first unread message

WorldLamp

unread,
Nov 25, 2009, 4:59:06 AM11/25/09
to
Hallo

Ik heb een redelijk nieuwe Nederlandse 'merk'fiets met giet-aluminium
handrembeugels deze zijn nu allebei gebroken.
Kennelijk zijn ze niet erg op zijwaartse krachten berekend als een fiets
tegen een muur geplaatst wordt.

Nu was me ook al een keer eerder opgevallen dat een dun blikken u-vormig
beugeltje bij de remblokken te dun was uitgevoerd, waar door de remkabel er
door heen schoot.

ik maak me zorgen over de kwaliteit van het remsysteem van moderne
fietsmodellen.

Bij mijn vorige fietsen uit de jaren 70 en 80 was het alleen maar de kabel
die af en toe brak.

ik zoek nieuwe handremsystemen van het oude type gemaakt van gebogen
aluminium ipv. gietaluminium.

Mvg Stef


Jean Lumen

unread,
Nov 25, 2009, 5:26:12 AM11/25/09
to

"WorldLamp" <S.BR...@kpnplanet.nl> schreef in bericht
news:4b0cffef$0$13712$703f...@news.kpn.nl...

> Hallo
>
> Ik heb een redelijk nieuwe Nederlandse 'merk'fiets met giet-aluminium
> handrembeugels deze zijn nu allebei gebroken.
> Kennelijk zijn ze niet erg op zijwaartse krachten berekend als een fiets
> tegen een muur geplaatst wordt.

Als je zo slordig omgaat met je spullen verdien je ook niets anders.

WorldLamp

unread,
Nov 25, 2009, 5:37:10 AM11/25/09
to

"Jean Lumen" <p...@ziggo.fr> schreef in bericht news:4b0d0...@news4us.nl...

Sorry, ik zet soms mijn fiets op straat, waar ook anderen slordig met mijn
spullen kunnen omgaan.


post2u

unread,
Nov 25, 2009, 6:45:22 AM11/25/09
to
"Jean Lumen" <p...@ziggo.fr> wrote in message news:4b0d0...@news4us.nl...

> "WorldLamp" <S.BR...@kpnplanet.nl> schreef in bericht
> news:4b0cffef$0$13712$703f...@news.kpn.nl...
>> Ik heb een redelijk nieuwe Nederlandse 'merk'fiets met giet-aluminium
>> handrembeugels deze zijn nu allebei gebroken.
>> Kennelijk zijn ze niet erg op zijwaartse krachten berekend als een fiets
>> tegen een muur geplaatst wordt.
>
> Als je zo slordig omgaat met je spullen verdien je ook niets anders.

Sorry hoor, maar deze gefrustreerde 'bijdrage', raakt echt kant noch wal.


1

unread,
Nov 25, 2009, 10:13:44 AM11/25/09
to
WorldLamp schreef:
Dat doe ik ook, ik zoek echter een paal waaraan ik het kettingslot kan
vastmaken en zet mijn fiets bij die paal ook op de standaard.
Aan mijn fiets zit ook gietaluminium, en dat gaat nooit stuk, misschien
met je inderdaad met wat meer beleid je fiets parkeren ?

Boze opa

unread,
Nov 25, 2009, 11:14:12 AM11/25/09
to

"WorldLamp" <S.BR...@kpnplanet.nl> schreef in bericht
news:4b0cffef$0$13712$703f...@news.kpn.nl...

Het is allemaal spuitgiet aluminium, maar dit zal wel weer van die goedkope
eetstokjesmeuk zijn met teveel zink erin. Dan krijg je veel te grote
kristallen en wil het niet meer buigen, het is gelijk krak.


Lou Holtman

unread,
Nov 25, 2009, 11:44:46 AM11/25/09
to
WorldLamp schreef:


Wat voor 'remsysteem' heb je?

Lou

Thomas

unread,
Nov 25, 2009, 12:44:32 PM11/25/09
to
> Het is allemaal spuitgiet aluminium, maar dit zal wel weer van die
> goedkope eetstokjesmeuk zijn met teveel zink erin.

Eetstokjes met zink er in??

H.g, Thomas.

Rudolpho

unread,
Nov 25, 2009, 3:01:32 PM11/25/09
to
1 schreef:


Er zijn van die plekken waar de gemeente iemand met een betonschaar
langs stuurt, de ketting doorknipt en je fiets vervolgens ergens opslaat
waarna je verplicht bent om tig Euro te betalen als losgeld.
--

Rudolpho
Carpe diem

Gerten

unread,
Nov 26, 2009, 8:13:24 AM11/26/09
to

"WorldLamp" <S.BR...@kpnplanet.nl> schreef in bericht
news:4b0cffef$0$13712$703f...@news.kpn.nl...
> Hallo
>
> Ik heb een redelijk nieuwe Nederlandse 'merk'fiets met giet-aluminium
> handrembeugels deze zijn nu allebei gebroken.

Welk merk fiets ? Welk merk en soort remgrepen ?

Gerten

Cor

unread,
Nov 26, 2009, 1:31:58 PM11/26/09
to

"WorldLamp" <S.BR...@kpnplanet.nl> schreef in bericht
news:4b0cffef$0$13712$703f...@news.kpn.nl...

Klopt... is mij ook eens gebeurd.... Sommige spullen van tegenwoordig zijn
niet echt meer van goede kwaliteit. Verleden maand moest ik een wartelmoer
losdraaien met een waterpomptang.... breekt spontaan een poot er van af!


De Antwoordman

unread,
Nov 27, 2009, 5:56:49 PM11/27/09
to
Op Wed, 25 Nov 2009 10:59:06 +0100 schreef WorldLamp:

> als een fiets
> tegen een muur geplaatst wordt.

Dat is dus niet spontaan.
--
Ruimte voor notities
_____________________________________________
_____________________________________________
_____________________________________________
_____________________________________________

Tom

unread,
Nov 28, 2009, 4:43:44 AM11/28/09
to
WorldLamp wrote:

> ik maak me zorgen over de kwaliteit van het remsysteem van moderne
> fietsmodellen.
>
> Bij mijn vorige fietsen uit de jaren 70 en 80 was het alleen maar de
> kabel die af en toe brak.

Dat waren toen nog goede fietsen. Nu niet meer. Hoogstwaarschijnlijk heb je
nu een gammel Chinees kreng als kat in de zak gekocht, dat bij het minste of
geringste uit elkaar valt. Volgende keer toch maar weer een Gazelle kopen?

Tom.


keessie

unread,
Dec 8, 2009, 1:01:35 PM12/8/09
to

Heeft ook Chinese onderdelen....

H@n Zijsp@n

unread,
Dec 9, 2009, 3:23:36 AM12/9/09
to
On 8 dec, 19:01, keessie <striet...@wanadoo.nl> wrote:

> > Dat waren toen nog goede fietsen. Nu niet meer. Hoogstwaarschijnlijk heb je
> > nu een gammel Chinees kreng als kat in de zak gekocht, dat bij het minste of
> > geringste uit elkaar valt. Volgende keer toch maar weer een Gazelle kopen?
>
> > Tom.
>
> Heeft ook Chinese onderdelen....

Welk land is veruit de grootste producent van fietsen?...

China! En dat al een eeuw of zo.

0 new messages