Ik heb een redelijk nieuwe Nederlandse 'merk'fiets met giet-aluminium
handrembeugels deze zijn nu allebei gebroken.
Kennelijk zijn ze niet erg op zijwaartse krachten berekend als een fiets
tegen een muur geplaatst wordt.
Nu was me ook al een keer eerder opgevallen dat een dun blikken u-vormig
beugeltje bij de remblokken te dun was uitgevoerd, waar door de remkabel er
door heen schoot.
ik maak me zorgen over de kwaliteit van het remsysteem van moderne
fietsmodellen.
Bij mijn vorige fietsen uit de jaren 70 en 80 was het alleen maar de kabel
die af en toe brak.
ik zoek nieuwe handremsystemen van het oude type gemaakt van gebogen
aluminium ipv. gietaluminium.
Mvg Stef
Als je zo slordig omgaat met je spullen verdien je ook niets anders.
Sorry, ik zet soms mijn fiets op straat, waar ook anderen slordig met mijn
spullen kunnen omgaan.
Sorry hoor, maar deze gefrustreerde 'bijdrage', raakt echt kant noch wal.
Het is allemaal spuitgiet aluminium, maar dit zal wel weer van die goedkope
eetstokjesmeuk zijn met teveel zink erin. Dan krijg je veel te grote
kristallen en wil het niet meer buigen, het is gelijk krak.
Wat voor 'remsysteem' heb je?
Lou
Eetstokjes met zink er in??
H.g, Thomas.
Er zijn van die plekken waar de gemeente iemand met een betonschaar
langs stuurt, de ketting doorknipt en je fiets vervolgens ergens opslaat
waarna je verplicht bent om tig Euro te betalen als losgeld.
--
Rudolpho
Carpe diem
Welk merk fiets ? Welk merk en soort remgrepen ?
Gerten
Klopt... is mij ook eens gebeurd.... Sommige spullen van tegenwoordig zijn
niet echt meer van goede kwaliteit. Verleden maand moest ik een wartelmoer
losdraaien met een waterpomptang.... breekt spontaan een poot er van af!
> als een fiets
> tegen een muur geplaatst wordt.
Dat is dus niet spontaan.
--
Ruimte voor notities
_____________________________________________
_____________________________________________
_____________________________________________
_____________________________________________
> ik maak me zorgen over de kwaliteit van het remsysteem van moderne
> fietsmodellen.
>
> Bij mijn vorige fietsen uit de jaren 70 en 80 was het alleen maar de
> kabel die af en toe brak.
Dat waren toen nog goede fietsen. Nu niet meer. Hoogstwaarschijnlijk heb je
nu een gammel Chinees kreng als kat in de zak gekocht, dat bij het minste of
geringste uit elkaar valt. Volgende keer toch maar weer een Gazelle kopen?
Tom.
Heeft ook Chinese onderdelen....
> > Dat waren toen nog goede fietsen. Nu niet meer. Hoogstwaarschijnlijk heb je
> > nu een gammel Chinees kreng als kat in de zak gekocht, dat bij het minste of
> > geringste uit elkaar valt. Volgende keer toch maar weer een Gazelle kopen?
>
> > Tom.
>
> Heeft ook Chinese onderdelen....
Welk land is veruit de grootste producent van fietsen?...
China! En dat al een eeuw of zo.