Astrid <ast...@caiw.nl> schreef in berichtnieuws
873o2m$qiv$1...@news.kabelfoon.nl...
Hallo Astrid,
Laat de verdorde blaadjes nog maar even zitten deze geven nog enige bescherming
tegen de vorst. (als we nog wat *winter* krijgen)
Zorg voor een luchtige grond, de meeste Acers zijn vrij tolerant wat betreft de grond-
soort. Laat de grond nooit geheel uitdrogen, daar kunnen ze slecht tegen.
Wees zuinig met bemesten want de meeste Acers leven in symbiose met een schimmel
die zorgt voor een betere voedsel opname.
Zou je teveel bemesten dan reduceer je de mogelijkheid van een goede voedselopname.
Te veel wind en te felle zon kunnen de bladeren verbranden of uitdrogen.
Als je deze puntjes een beetje in de gaten houdt dan zal de plant je zeker niet in de
steek
laten.
Groetjes Peter.