Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Vraagje Japanse Esdoorn

1 view
Skip to first unread message

Astrid

unread,
Jan 31, 2000, 3:00:00 AM1/31/00
to
Mijn zoon heeft vorig jaar een Japanse Esdoorn (in pot) voor het balkon
gekocht.
De hele zomer heeft hij het mooi gedaan. Nu zijn alle bladeren verdort, maar
er zitten wel nieuwe puntjes.
Moeten de verdorde bladeren eraf? Hij krijgt spaarzaam water, maar wat moet
je verder doen, zodat hij in de lente weer gaat worden als vorige zomer?
Bedankt, Astrid.

Hans

unread,
Jan 31, 2000, 3:00:00 AM1/31/00
to
Let op, dat pot goed afwatert, Acer haat natte voeten. Bij vorst er zorg
voor dat de wortels niet bevriezen, gebeurt gemakkelijk bij planten in pot.
Als je raadgevingen opvolgt, zal de Esdoorn weer mooi uitlopen.
Hans

Astrid <ast...@caiw.nl> schreef in berichtnieuws
873o2m$qiv$1...@news.kabelfoon.nl...

Peter den Bakker

unread,
Feb 1, 2000, 3:00:00 AM2/1/00
to

Astrid <ast...@caiw.nl> schreef in berichtnieuws 873o2m$qiv$1...@news.kabelfoon.nl...
> Mijn zoon heeft vorig jaar een Japanse Esdoorn (in pot) voor het balkon
> gekocht.
> De hele zomer heeft hij het mooi gedaan. Nu zijn alle bladeren verdort, maar
> er zitten wel nieuwe puntjes.
> Moeten de verdorde bladeren eraf? Hij krijgt spaarzaam water, maar wat moet
> je verder doen, zodat hij in de lente weer gaat worden als vorige zomer?
> Bedankt, Astrid.

Hallo Astrid,

Laat de verdorde blaadjes nog maar even zitten deze geven nog enige bescherming
tegen de vorst. (als we nog wat *winter* krijgen)
Zorg voor een luchtige grond, de meeste Acers zijn vrij tolerant wat betreft de grond-
soort. Laat de grond nooit geheel uitdrogen, daar kunnen ze slecht tegen.
Wees zuinig met bemesten want de meeste Acers leven in symbiose met een schimmel
die zorgt voor een betere voedsel opname.
Zou je teveel bemesten dan reduceer je de mogelijkheid van een goede voedselopname.
Te veel wind en te felle zon kunnen de bladeren verbranden of uitdrogen.
Als je deze puntjes een beetje in de gaten houdt dan zal de plant je zeker niet in de
steek
laten.

Groetjes Peter.

0 new messages