Geile goudvissen

martin van Rijsewijk

hallo nieuwsgroep,
een van mijn goudvissen wordt sinds vanmorgen door een troep andere
goudvissen vervolgd.
Ik denk dat ze kuit moet gaan schieten.
Ik zou het leuk vinden als ik het kuit uit de vijver kan halen om te zien
wat er dan mee gebeurt.
mijn vragen zijn
1 Hoe ziet het kuit er precies uit en waar kan ik het bij voorkeur vinden?
2 hoe bewaar ik het kuit en ga met de eventueel daaruit komende visjes om.

bausie

martin van Rijsewijk schreef:

> hallo nieuwsgroep,
> een van mijn goudvissen wordt sinds vanmorgen door een troep andere
> goudvissen vervolgd.
> Ik denk dat ze kuit moet gaan schieten.

Dat hebben ze bij mij een week geleden al gedaan, en er zwemmen al zeker
40 jongen van 6 a 8 mm in een aquarium.
André
http://www.xs4all.nl/~bausie/

Wahdagie

"martin van Rijsewijk" <tin...@worldonline.de> wrote in message

> 1 Hoe ziet het kuit er precies uit en waar kan ik het bij voorkeur vinden?

Houd de vissen in de gaten. Aan hun gedrag zie je waar
eieren afgezet worden.Vaak een soort stotende beweging
van minimaal twee flankerende vissen.
Deze 1- 2 mm grote lichtgele glazige bolletjes scheppen en
in het zelfde water in een aquarium met luchtsteentje uit laten
komen. Zal niet meevallen, om er voldoende te vinden,
in en tussen het ondiepe groen.

Groet, Arthur.

Wahdagie

"bausie" <bau...@xs4all.nl> wrote in message

> Dat hebben ze bij mij een week geleden al gedaan, en er zwemmen al zeker
> 40 jongen van 6 a 8 mm in een aquarium.

Waarom vertel je jouw ervaring niet even, en beantwoord je
de gestelde vragen?
Nu heb je de kans ook eens iets zinnigs te zeggen, je
hebt het per slot van rekening pas meegemaakt, en nu
pas je, of heb je de jongen alleen geschept, zonder
ooit eieren waargenomen te hebben?

Groet, Arthur.

Hydra

"Wahdagie" <af.hel...@ROMMELhccnet.nl> schreef in bericht

Maar wat geef je ze dan te eten als ze zo klein zijn ??

GinRin

Hydra wrote:

> Maar wat geef je ze dan te eten als ze zo klein zijn ??

Heel simpel. Een dag of twee nadat ze vrij zijn gaan rondzwemmen kun je
ze gewoon van dat vlokkenvoer geven.
Dit moet je wel tot poeder fijnstampen. Je kunt tegenwoordig ook al van
dat kant en klare poeder kopen(bijv Tetra micromin) maar dat is relatief
veel duurder.

Zeer regelmatig water verversen met water uit je vijver. Laat dit eerst
een nachtje in een emmer op kamertemperatuur komen als je het aquarium
met jongbroed binnen hebt. Goed beluchten.

Suc6

GinRin

--
Reality is an hallucination caused by a lack of alcohol

bausie

Hydra schreef:

Daar kan je dan infuus voor maken, je neemt een grote weckfles of een
andere grote pot die vul je met vijver water want daar zit al wat klein
spul in en daar stop je een bananen schil of een paar blaadjes sla in.
Dat zet je twee dagen in de zon, en als het er wat troebel uit gaat zijn
heb je infuus daarvan kan je een paar eetlepels per dag voeren.

GinRin

bausie wrote:

> [...]
> Dat zet je twee dagen in de zon, en als het er wat troebel uit gaat zijn
> heb je infuus daarvan kan je een paar eetlepels per dag voeren.

Dan moet je wel verdomd goede ogen hebben zeg om zo'n infuus in te
brengen in een paar milimeter vis ;-))

Maar inderdaad, dit is ook een goede methode, alleen wat omslachtiger.

GinRin

martin van Rijsewijk

nu zwemt die goudvis alweer gewoon rond samen met de andere vissen.

hoelang duurt het dan voordat die eieren uitkomen

Nicole&Martin

"bausie" <bau...@xs4all.nl> schreef in bericht

André, aangezien jij dus kuit gevangen hebt kun je de vraagstellende vrager
ook dus wel vertellen hoe dus dit kuit eruit ziet..toch?¿
Mvg Martin

Nicole&Martin

"Wahdagie" <af.hel...@ROMMELhccnet.nl> schreef in bericht

voila, amen.. helemaal mee eens.
Of was Andre zo blij dat ie kuit had gevangen dat ie helemaal door de dolle
bui dit vergat te vermelden hoe dit aantepakken靠??
换 Verwijder NOSHIT in m`n mailadres mocht je me willen mailen 
Mvg Martin

Elvir@

"Hydra" <H_Y_...@hotmail.com> schreef in bericht

> "Wahdagie" <af.hel...@ROMMELhccnet.nl> schreef in bericht

> vinden?

8<

> Maar wat geef je ze dan te eten als ze zo klein zijn ??

Hoi,

Ik heb hier 3 aquariums vol met koi-broed, dat is ongeveer net zo klein. Als
de eitjes uitkomen hebben de jonkies een eierzakje waar ze een dag of twee
op kunnen teren. De beestjes hebben dan nog geen zwemblaasje. Ze plakken
tegen de ruiten/kanten en bodem. Na twee dagen krijgen ze een klein glimmend
ballonnetje lucht, het zwemblaasje. Dan kunnen ze pas vrij in het water gaan
rondzwemmen. Over het voeren: in de aquariumhandel is een speciaal voedsel
te krijgen voor eierleggende no1 en voor levendbarende vissen no2 merk
nitrifry. Ook een optie die veel goedkoper is een ei koken, het eigeel
fijnprakken en dit *heel* mondjesmaat voeren. Verleden jaar ben ik door te
veel voeren een heel aquarium broed kwijtgeraakt. Het water was in een uur
bedorven, omdat ik met verwarmingselementen het water op een constante
temperatuur van 21 graden hou. Hier splits ik de uitgekomen jonkies zodat ik
altijd broed over heb als er wat mis gaat.
Als de visjes groeien maal ik koi-korrels van een goede kwaliteit in een
oude koffiemolen tot meel. Ook diepvriesblokjes cyclops en daphnia kun je
later voeren.
Succes met de babietjes,
--
Elvira,
http://www.geocities.com/tuinpret

Redden is vaak meer zorgen dat diegenen die nog gezond zijn het ook
blijven...

Dhr K.P.Warta

"Elvir@" <de.ri...@zonnet.nl> schreef in bericht

Geile goudvissen ???
zit ik hier met rooie oortjes af te vragen hoezo Geile goudvissen huh ..

bausie

Nicole&Martin schreef:

> "bausie" <bau...@xs4all.nl> schreef in bericht

> André, aangezien jij dus kuit gevangen hebt kun je de vraagstellende vrager
> ook dus wel vertellen hoe dus dit kuit eruit ziet..toch?¿

Nee ik heb geen kuit gevangen Nicole, alleen jongen vissen heb ik er uit
geschept met een pollepel.