Gebruikt iedereen spotify?

Pas nog in de krant gelezen dat CD's nauwelijks nog verkocht worden,
nog minder dan LP's. Maar gebruikt iedereen dan streamingdiensten als
spotify op b.v. de smartphone? Ik vind 10 euro per maand hiervoor
nogal duur. Ik leen liever af en toe een CD bij de bibliotheek voor
slechts 5 euro per CD en rip die dan naar mp3 bestanden. Dat gaat via
een centrale discotheek muziekweb uit rotterdam. Dat is toch goedkoper
dan elke maand 10 euro betalen voor spotify? Spotify is dan nog
duurder dan het goedkoopste basic abbonnement van netflix.

Izak van Langevelde

Die CD geeft je dan, hooguit, enige tientallen nummers, en het rippen
ervan is bovendien illegaal. Okee, van dat laatste ligt niemand wakker,
maar voor een audiofiele veelvraat is Spotify een leuke deal.

--
Grinnikend door het leven...

Sjoerd

J vraagt zich af:
> Maar gebruikt iedereen dan streamingdiensten als spotify op b.v.
> de smartphone?

Je kunt ook zowat alles van YouTube halen. Je sloopt de video er af
en houdt de mp3 over.

On Sun, 2 May 2021 15:29:34 +0200, Sjoerd <x...@xx.invalid> wrote:

>Je kunt ook zowat alles van YouTube halen. Je sloopt de video er af
>en houdt de mp3 over.

Ook een leuk idee.

On Sun, 2 May 2021 13:31:51 +0200, Izak van Langevelde
<eeza...@xs4all.nl> wrote:

> voor een audiofiele veelvraat is Spotify een leuke deal.

Te duur: netflix is nog twee euro goedkoper.

Johan Wevers

On 02-05-2021 12:56, J wrote:

> Pas nog in de krant gelezen dat CD's nauwelijks nog verkocht worden,
> nog minder dan LP's. Maar gebruikt iedereen dan streamingdiensten als
> spotify op b.v. de smartphone?

Beslist niet, ik download m'n muziek gewoon.

> Ik vind 10 euro per maand hiervoor
> nogal duur. Ik leen liever af en toe een CD bij de bibliotheek voor
> slechts 5 euro per CD en rip die dan naar mp3 bestanden.

Pfft, dat is me veel te veel werk. En je moet er lid van een bibliotheek
van zijn, nu ik alle boeken die me interesseren ook kan downloaden zie
ik daar het nut ook niet van in. En ze zitten meestal op ontoegankelijke
plaatsen als stadscentra.

--
ir. J.C.A. Wevers
PGP/GPG public keys at http://www.xs4all.nl/~johanw/pgpkeys.html

Johan Wevers

On 02-05-2021 15:29, Sjoerd wrote:

> Je kunt ook zowat alles van YouTube halen. Je sloopt de video er af
> en houdt de mp3 over.

Open sourcxe Youtube clients als NewPipe kunnen dat zelf al.

Sjoerd

Johan Wevers:
> Sjoerd:
>
> Open source Youtube clients als NewPipe kunnen dat zelf al.

En je hebt het programma youtube-dl. Als je je even in de vele opties
verdiept, dan zie je dat je ook alleen de audio binnen kunt halen.

Jan van den Broek

["Followup-To:" header set to nl.muziek.]
IK denk dat je over het eerste gedeelte van het antwoord heen gelezen
hebt.
--
Jan v/d Broek
balg...@dds.nl

Paul Slootman

J <noe...@noemail.com> wrote:
>Pas nog in de krant gelezen dat CD's nauwelijks nog verkocht worden,
>nog minder dan LP's. Maar gebruikt iedereen dan streamingdiensten als
>spotify op b.v. de smartphone? Ik vind 10 euro per maand hiervoor

Nee.

IK heb een abonnement op YouTube Premium, naast advertentie-vrij
filmpjes kijken krijg je ook YouTube Music erbij. Tot voor kort ook
Google Music (wat een stuk beter was dan YT Music, maar dat terzijde...
hopelijk wordt er nog aan YT Music gewerkt).

En de enkele album die ik echt de moeite vindt wil ik wel als CD kopen.

Paul

Rink

Op 2-5-2021 om 16:14 schreef J:
Appels en Peren.

Herman Pronk

Op 2-5-2021 om 13:31 schreef Izak van Langevelde:
Ik vind het uitzoeken en heen en weer slepen van de nummers in spotify
erg handig om lijstjes te maken maar dat ze soms je favoriete nummer
donker maken zodat het niet meer werkt zeer irritant. Heeft
waarschijnlijk met de artiest te maken die er te weinig geld voor krijgt
of is overgestapt naar een andere dienst daar wordt niks over gemeld.
Ik heb nog niet meegemaakt dat het weer terug geplaatst wordt dus
definitief verdwenen denk ik.

On Sun, 2 May 2021 22:00:42 +0200, Johan Wevers
<joh...@vulcan.xs4all.nl> wrote:

>Beslist niet, ik download m'n muziek gewoon.

Van waar download je het dan?

> nu ik alle boeken die me interesseren ook kan downloaden

Zelfde vraag voor de boeken.

On 03 May 2021 06:51:56 GMT, Paul Slootman <paul+...@wurtel.net>
wrote:

>Nee.
>
>IK heb een abonnement op YouTube Premium,

Prijs?

Paul Slootman

J <noe...@noemail.com> wrote:

>Prijs?

Kom op zeg, ben je echt zo onhandig met google dat je dit via usenet
moet vragen?

Paul

On 09 May 2021 18:24:53 GMT, Paul Slootman <paul+...@wurtel.net>
wrote:

>Kom op zeg, ben je echt zo onhandig met google dat je dit via usenet
>moet vragen?

Ik ben lui. ;-)

Johan Wevers

On 09-05-2021 13:20, J wrote:

> Van waar download je het dan?

Verschillende bronnen: voornamelijk van eMule en Youtube.

> Zelfde vraag voor de boeken.

Dat varieert. Ik ben lid van een besliten groep waar voornamelijk strips
uitgewisseld worden maar ook wel boeken. Engelstalige romans haal ik op
diverse fora, o.a. forum.mobilism.org. Wetenschappelijke boeken zoek ik
meestal via Google en soms eMule, als je de vage sites waar je je moet
registreren er uit laat is er vaak wel een goede pdf of djvu te vinden.

Ik heb in elk geval bijna al mijn studieboeken digitaal kunnen vinden,
dat had me 30 jaar geleden veel gesleep gescheeld als ik met een tablet
en reserve accu + lader naar college had kunnen gaan. Zeker omdat
collegedictaten ook steeds vaker digitaal aangeboden worden.