Windows 7 en Firefox sneller maken in 3 minuten !

skybuck2000

Speciaal voor jullie Nederlanders heb ik even een video gemaakt hoe je windows beter/optimaal kunt instellen in slechts 3 minuten:

https://youtu.be/958pPBIgdPI

Websurfen is een stuk leuker als het een beetje snel gaat ! ;) =D

Plus nog twee bonus tips hoe een mooie en snelle blauwe GUI in te stellen en tevens ook hoe irritant toetsenbord/sticky keys te voorkomen ! ;)

(Enigste tip die ik nog had kunnen toevoegen is de cache van de harde schijf aanzetten maar goed dat is wat specifieker in het geval van externe usb harde schijven ofzo, dus daar waag ik mij nu even niet aan)

Beschrijving van video:

Tip 1. Stel wissselbestand (pagefile) in op vaste grootte zodat deze niet kan krimpen of groeien dit voorkomt onnodige harde schijf operaties.
Tip 2. Schakel onnodige services uit. Vooral de .NET framework optimizer. Dit voorkomt hoge CPU belasting en hete/trage computers.
Tip 3. Schakel "session restore" feature uit in Firefox, dit voorkomt onnodige harde schijf operaties, kan wel oplopen tot vele gigabytes per dag !
Bonus Tip 4: Voor een mooie blauwe en sneller vensters en leesbare tekst.
Bonus Tip 5: Voorkom irritant toetsenbord gedrag door opties uit te zetten.

Zo na X aantal jaren windows gebruikt te hebben heb ik dan nu ook eindelijk mijn steentje bij gedragen ! LOL....

Beter laat dan nooit ! Wel handig om dit even te documenteren voor veeeeeeel veeel later in doe toekomst voor virtuele machines/installaties van oude windows versie ofzo ! ;)

Doei,
Skybuck.

P.S.: Pas wel op met het uitzetten van bepaalde services, daardoor kunnen bepaalde features niet meer werken, maar zolang je de services laat aanstaan die in deze video aanstaan dan zal windows altijd weer werken en opstarten dus kwestie van experimenteren ! ;)

P.S.2: Het uitzetten van services maakt windows tevens veiliger, bijvoorbeeld de printer spooler uitzetten als de PC niet hoeft te printen is stevig aan te raden !