Re: Ziggo en T-Mobile zijn tijdens de Pricewise Provider Awards 2020 verkozen tot de beste providers van Nederland. Ziggo is tweevoudig winnaar in de categorie Internet & TV én Internet, TV & bellen.

Rink

Op 8-9-2020 om 20:20 schreef Nicoui...@outlook.com:
> Hallo iedereen. Op https://mediamagazine.nl/kort-medianieuws-t-mobile-ziggo-rockart-l1-en-meer/ staat nu dit te lezen: Nico.
>
> Ziggo en T-Mobile zijn tijdens de Pricewise Provider Awards 2020 verkozen tot de beste providers van Nederland. Ziggo is tweevoudig winnaar in de categorie Internet & TV én Internet, TV & bellen. T-Mobile wint in de categorie Internet.
> Bron: https://www.pricewise.nl/blog/winnaars-eerste-provider-awards/
>
> En lees nu ook https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-levert-het-beste-in-tv-en-internet/

Geweldig toch?
De Consumentenbond wijst KPN Glasvezel aan als de beste provider.

Dan hebben we alle grote weer gehad toch?
Wie is er nou echt de beste?

Sjoerd

Op 15 november schreef Rink:

> Geweldig toch?
> De Consumentenbond wijst KPN Glasvezel aan als de beste provider.
>
> Dan hebben we alle grote weer gehad toch?
> Wie is er nou echt de beste?

KPN Glasvezel is toch een open netwerk?
Er zijn vele providers die er gebruik van maken.
Je ziet ze hier allemaal: www.kpnnetwerk.nl/providers/

Piet

[onderwerp gefatsoeneerd]
Rink wrote:

> Geweldig toch?
> De Consumentenbond wijst KPN Glasvezel aan als de beste provider.
> Dan hebben we alle grote weer gehad toch?
> Wie is er nou echt de beste?

Pricewise is een commercieel bedrijf, de Consumentenbond niet.
En "beste" hangt van zowel objectieve als subjectieve gegevens af.
Een provider die geen Mezzo in zijn tv-pakket heeft is voor mij een
cultuurbarbaar en dus nimmer de beste. Maar voor wie alleen in pulp
is geïnteresseerd ligt dat geheel anders.

-p

O.U. de Man

Op 15/11/2020 om 20:01 schreef Piet:
O, ik zou eerder denken aan kwaliteitskenmerken. Niet aan een toevallig
wel of niet aanwezige TV zender in een pakket. En aan de kwaliteit van
de internetverbinding en de daarvoor aan de klant beschikbaar gestelde
apparatuur. Daar kan KPN nooit de beste in zijn. Met hun Experia boxen.

Piet

O.U. de Man wrote:

> O, ik zou eerder denken aan kwaliteitskenmerken.

Ik denk verder dan dat.

> Niet aan een toevallig wel of niet aanwezige TV zender in een pakket.

Dat is geen toeval, dat heet "beleid".

> En aan de kwaliteit van de internetverbinding en de daarvoor aan de
> klant beschikbaar gestelde apparatuur. Daar kan KPN nooit de beste
> in zijn. Met hun Experia boxen.

Voor de een niet, voor de ander wel.

-p

Rob

Piet <www.godfatherof.nl/@opt-in.invalid> wrote:

> Ik denk verder dan dat.

> Dat is geen toeval, dat heet "beleid".

Ik ken dat uit de tijd dat de kabel nog maar 30 zenders had en er een
of andere "commissie" was die bepaalde wat er dan op moest.

Maar dat is toch niet meer van deze tijd? Zo'n zender kan beter op
internet gaan streamen en dan neem je een willekeurige internet aansluiting
van voldoende kwaliteit en kun je kijken waar je wilt.

Dat is vast ook goedkoper voor de zender. De enige reden voor zo'n
niche kanaal om daar niet op over te stappen is de vrees dat ze een
vaste groep kijkers kwijt raken omdat die niet weten hoe ze nog moeten
kijken of daar de spullen niet voor hebben.

Johan Wevers

On 15-11-2020 17:51, Rink wrote:

> Dan hebben we alle grote weer gehad toch?
> Wie is er nou echt de beste?

Dat hangt natuurlijk ook van je persoonlijke eisen af. Ik kijk geen
lineaire TV dus Ziggo isvoor mij veel te duur, je kunt er geen internet
afnemen zonder TV pakket.

--
ir. J.C.A. Wevers
PGP/GPG public keys at http://www.xs4all.nl/~johanw/pgpkeys.html

O.U. de Man

Op 16/11/2020 om 10:06 schreef Rob:
Dat gebeurt nu al. Wie heeft er nog een TV waar analoge TV kanalen op te
ontvangen zijn? Wie heeft er nog analoge TV die hij kan ontvangen?
Landzenders zijn al lang vervangen door het ontoegankelijke en
waardeloze digitenne. De "kabel" leverde nog alleen middels Ziggo
analoge TV, maar dat is net een paar dagen terug helemaal gestopt. Enige
wat nu nog kan is digitaal middels internet. Nog één provider levert
surrogaat analoge TV (Jonaz) maar dat komt via glas je huis binnen. En
glas kan natuurlijk heel veel providers aan, maar in werkelijkheid kun
je er maar één kiezen. Keuze daarin is dus nihil. Want wie internet
heeft en zijn provider niet kwijt wil, heeft helemaal geen andere keuze
qua TV aanbod, dan het TV aanbod van zijn eigen provider. De kabel (de
fysieke coax) is van Ziggo en Ziggo deelt die kabel niet met anderen. Je
hebt dus geen enkele keus als consument. Monopolisme is troef en een
grote barrière voor de door jou genoemde groep trouwe ouderwetse TV
kijkers. En dan resteert nog wat je via internet vindt los van
provideraanbod. Nou dat is helemaal werk voor freaks, dichtgetimmerd met
allerlei technische en juridische beperkingen, waardoor de praktische
bruikbaarheid vrij dicht bij het nulpunt zit. En dat geldt zelfs voor
die freaks (waar ik me zelf als hobbyist toe reken), laat staan voor de
grote groep mensen die daar allemaal geen snars van snappen, laat staan
spullen voor hebben.

youp

"Johan Wevers" schreef in bericht
als ir. kan je Ziggo toch wel betalen?

Rob

Je bent aan het bazelen, ik heb het niet over analoge vs digitale lineaire
TV (dus analoog vs DVB-x) maar over het vervangen van klassieke lineaire
TV door streams of zelfs on-demand programma's op internet.

Het lijkt me dat als je naar een zender als Mezzo kijkt, je dat heel
goed via een internet stream kunt doen en nog liever zou je een service
zien waar je door jou gewenste content (concerten in dit geval) op een
door jou gewenst tijdstip kunt opvragen.

Analoge en DVB TV voorzien daar gewoon niet goed in. Internet TV des
te beter. En bovendien speelt daar niet het aspect van een "beleid" wat
bepaalt wat er wel of niet in het technisch beperkt aantal kanalen gestopt
moet worden.

Digitale lineaire TV werkt prima, ook Digitenne werkt prima, maar dat is
gewoon niet meer wat we tegenwoordig kunnen en wat daardoor veel mensen
graag zien. Als ik een of ander concert bekijk via Youtube dan heb ik
het op het moment dat ik wil, en een zender als Mezzo zou daar een
kanaal kunnen beginnen of ze kunnen zelf ergens een afspraak met een
service maken om hun kanaal onder te brengen. Veel beter voor zo'n zender
dan lineaire TV.

O.U. de Man

Op 16/11/2020 om 15:32 schreef Rob:
We spreken een andere taal. Laat verder maar.

Piet

Rob wrote:
> De enige reden voor zo'n niche kanaal om daar niet op over
> te stappen is de vrees dat ze een vaste groep kijkers kwijt
> raken omdat die niet weten hoe ze nog moeten kijken of daar
> de spullen niet voor hebben.

Dus als je geen cultuurbarbaar bent en op grond daarvoor voor
een bepaalde provider bent, ben je ouderwets, dom, achterlijk,
of wat dies meer zij. Get a life.

-p

Piet

Rob wrote:
> Als ik een of ander concert bekijk via Youtube dan heb ik
> het op het moment dat ik wil, en een zender als Mezzo zou
> daar een kanaal kunnen beginnen

En de kijkers overleveren aan de datagraaiers van Google.
Misschien zijn ze bij Mezzo wel wijzer.

> of ze kunnen zelf ergens een afspraak met een service maken
> om hun kanaal onder te brengen. Veel beter voor zo'n zender
> dan lineaire TV.

Volgens jou dan. Anderen bevalt dat juist prima, en voor
hen slaat dat "veel beter" nergens op.

-p

Rob

Volgens mij heb je nu zelf een verkeerde voorstelling aan het
begrip niche gehangen.

Een systeem waarbij een beperkt aantal kanalen tegelijk programmering
voor iedereen moet bieden dat kan gewoon nooit compleet zijn, en
ik wil zelf best wel eens naar klassieke muziek luisteren maar dan
wel als het me zelf uitkomt.

Rob

Probeer je nou weer te vissen naar een kwalificatie als bejaarde?

Rink

Op 15-11-2020 om 18:25 schreef Sjoerd:
Zie jouw reactie nu pas.
Dank je wel voor de link.

Maar die is niet van KPN Glasvezel, maar van KPN NetwerkNL.
Dat is een ander bedrijf dat de glasvezels aanlegt en exploiteert. Geen
provider, want KPN NetwerkNL verkoopt niks aan particulieren, alleen aan
telecomproviders, waarvan KPN Glasvezel er één is.

Die zit op:
https://www.kpn.com/internet/glasvezel.htm

Rink

Rink

Op 16-11-2020 om 10:36 schreef O.U. de Man:
192 TV doet het alleen via TV-providers en zit niet op internet.
Dat is jammer voor ze, want ik ga geen 10 à 12 euro per maand uitgeven
voor 1 zender.

> Dat gebeurt nu al. Wie heeft er nog een TV waar analoge TV kanalen op te
> ontvangen zijn?

Dat kunnen de meeste TV's nog.
Alleen op de moderne "smart"-TV's ziet analoge TV er niet meer uit, als
je de digitale TV gewend ben.
De "smart"-TV's zijn meestal ook een stuk groter
(voor analoog was 66 cm "grootbeeld", voor digitaal is dat klein)
en daar is het analoge TV-beeld niet voor gemaakt.

> Wie heeft er nog analoge TV die hij kan ontvangen?

Hier alleen de VHS videorecorder.
Maar die zit aangesloten via een SCART plug.

> [...]
> die freaks (waar ik me zelf als hobbyist toe reken), laat staan voor de
> grote groep mensen die daar allemaal geen snars van snappen, laat staan

Voor mij is privacy belangrijk.
En de smart-tv's zijn inmiddels ook doorgeefluiken aan vele bedrijven.
Zijn wat dat betreft nog erger dan computers, want je kan er niks aan
veranderen.
Samsung heeft uiteraard wel ingebakken, dat je de datastroom naar
Samsung niet kan onderbreken. De goe-gemeente weet niet eens dat Samsung
alles registreert wat je kijkt en kiest. en Google, en feesboek en ....
En de NPO start app doet het allang niet meer (TV is 3 jaar oud, prut spul).

Rink

Piet

Rink wrote:
> [...]

Of niet bereid zijn apart te betalen voor een zender die nij hun tv-boer
in het pakket inbegrepen zat.

> 192 TV doet het alleen via TV-providers en zit niet op internet.
> Dat is jammer voor ze, want ik ga geen 10 à 12 euro per maand uitgeven
> voor 1 zender.

Dat is zo'n geval. Maar ik heb een sterk vermoeden dat ze bepaald niet
wakker zullen liggen van anderhalve kijker minder.

> Dat kunnen de meeste TV's nog.
> Alleen op de moderne "smart"-TV's ziet analoge TV er niet meer uit, als
> je de digitale TV gewend ben.

Als je geen analoge zenders meer aangeboden krijgt ziet het er nog veel
beroerder uit.

> De "smart"-TV's zijn meestal ook een stuk groter
> (voor analoog was 66 cm "grootbeeld", voor digitaal is dat klein)
> en daar is het analoge TV-beeld niet voor gemaakt.

Mijn laatste geheel analoge tv was een Philips 92 cm beeldbakbeest.
prima beeld, ook al was "het analoge TV-beeld er niet voor gemaakt".

> Voor mij is privacy belangrijk.
> En de smart-tv's zijn inmiddels ook doorgeefluiken aan vele bedrijven.
> Zijn wat dat betreft nog erger dan computers, want je kan er niks aan
> veranderen.

En je hebt al evenmin inzicht op wat er op de achtergrond gebeurt.

> Samsung heeft uiteraard wel ingebakken, dat je de datastroom naar
> Samsung niet kan onderbreken. De goe-gemeente weet niet eens dat Samsung
> alles registreert wat je kijkt en kiest. en Google, en feesboek en ....

Mijn 10 jaar oude Philips smart tv - althans, destijds smart - wilde
ook van alles en nog wat doorgeven. Later mocht dat niet meer (ik meen
dat de Consumentenbond er achterheen heeft gezeten). Aangezien ik geen
behoefte meer had aan die bagger-apps heb ik het toen anders opgelost:
de tv wel aan mijn lan - zodat ik wel lokale spullen kon afspelen -
maar via parental control in mijn Zyxel router 24 uur per dag afgesloten
van het internet. Werkte perfect, totdat Telfort KPN werd, de Zyxel niet
meer werkte, en ik opgezadeld werd met zo'n Chinese Experiabox, zonder
parental control. Yech.

> En de NPO start app doet het allang niet meer (TV is 3 jaar oud, prut spul).

Dat is het algemene probleem met "eigentijdse" apparatuur: de veroudering
oftewel digitale roestvorming gaat zo snel dat het bijna hoorbaar is.

-p

Rink

Op 18-12-2020 om 11:08 schreef Piet:

> [...]
>
> Dat is zo'n geval. Maar ik heb een sterk vermoeden dat ze bepaald niet
> wakker zullen liggen van anderhalve kijker minder.

Zie jouw bericht nu pas..
Voor 192 is dat een financiele berekening, de inkomsten van de TV-providers.
En die zetten 'm dan in het pluspakket.

Maar ik ben niet geïnteresseerd in sport en kinder-tv, een hoop zenders
ken ik niet (die mis ik dus ook niet) en dan blijft alleen muziek over.
De meeste muziek zenders tonen alleen de bagger uit hitparade (er zit er
één in het basispakket, die vooral rap en "motherfucking" muziek
uitzendt, ugh), alleen 192 TV vind ik het aankijken waard.
Tja, dan kan je op YouTube ook terecht.

> [...]
>
> Mijn laatste geheel analoge tv was een Philips 92 cm beeldbakbeest.
> prima beeld, ook al was "het analoge TV-beeld er niet voor gemaakt".

Zo, die zal niet te tillen zijn geweest.
Ik kon mijn laatste 66cm al niet meer tillen.

> [...]
> van het internet. Werkte perfect, totdat Telfort KPN werd, de Zyxel niet
> meer werkte, en ik opgezadeld werd met zo'n Chinese Experiabox, zonder

Zo dan weet de Chinese keizer nu wat jij kijkt en doet op internet.
(dat zal hij van mij ook wel weten)

> Dat is het algemene probleem met "eigentijdse" apparatuur: de veroudering
> oftewel digitale roestvorming gaat zo snel dat het bijna hoorbaar is.
>
> -p

En ook echt onduidelijk hoe ik een eventuele update van NPO Start in de
TV moet zetten.
En daarna blijkt dat je maar een weekje de tijd hebt om die prog's te
zien, dan zijn ze er weer af, tenzij je jezelf registreert bij NPO Plus.
Overigens heb ik op de PC ook moeite met het vinden en kijken naar de
NPO programma's.

Rink

Rob

Rink <rink.hof.ha...@planet.nl> wrote:
> [...]
> zien, dan zijn ze er weer af, tenzij je jezelf registreert bij NPO Plus.
> Overigens heb ik op de PC ook moeite met het vinden en kijken naar de

Gelukkig heeft NPO zich inmiddels ook onmogelijk gemaakt.
Vroeger keek ik er nog wel regelmatig naar, zelfs (met name) ook naar
talkshows, maar de ongelofelijk eenzijdig gekleurde berichtgeving en
het voortdurend doorzeiken over dezelfde onderwerpen heeft gemaakt dat
ik er nu niet meer naar kijk.

O.U. de Man

Op 03/01/2021 om 19:47 schreef Rob:
Het idee dat journalisten onafhankelijk en objectief zijn en zich aan
(weliswaar zelf bedachte en zichzelf opgelegde..) ethische normen en
regels houden, dateert van lang geleden. Net zoals het idee dat de bron
van een bericht iets zegt over de inhoud er van. Vroeger respectabele
media produceren soms de grootst mogelijke onzin en nieuwe media, die
vooral door de vertegenwoordigers der gevestigde orde graag de grond in
worden geboord (want concurrentie!) hebben juist vaak bijzonder
verfrissende ideeën en objectieve berichtgeving.

Rob

O.U. de Man <onwer...@nomail.rs> wrote:

> [...]
> regels houden, dateert van lang geleden. Net zoals het idee dat de bron
> van een bericht iets zegt over de inhoud er van.

Ik heb het nu niet over het journalistieke kwaaltje om feitelijke berichten
te vertalen naar wollige verhalen die niets meer met de feiten te maken
hebben. Als je een journalistiek bericht ziet over een ondewerp waar
je toevallig alles van weet, dan zie je dat er behoorlijk gerotzooid
wordt. Dat gebeurt uiteraard ook met de onderwerpen waar je niet zoveel
van weet en juist wat over probeert te weten te komen. Daar is
journalistieke berichtgeving niet geschikt voor.

Waar het me meer om gaat in dezen is dat er door de publieke omroep
tegenwoordig zeer eenzijdig bericht wordt over allerlei zaken waar je
op een verschillende manier naar kunt kijken. En dat er daar een
kringetje van mensen rondloopt die het altijd eens zijn met die blik
en die er zelfs toe overgaan om mensen die er anders over denken als
minderwaardig weg te zetten.

Daar ga ik niet meer naar kijken, en ik denk heel veel mensen niet.
Met ook nog eens als ongewenst effect dat er hele kringen ontstaan die
een totaal van de werkelijkheid losstaande waarheid gaan aanhangen,
en die je niet meer bereikt omdat je ze in een eerder stadium al
afgeschud hebt.

De NPO zou zich diep moeten schamen voor de manier waarop ze hun taak
en positie verkwanseld hebben.

O.U. de Man

Op 03/01/2021 om 21:04 schreef Rob:
Het zijn elkaar versterkende fenomenen. Bij de publieke omroep word je
echt niet als journalist aangenomen als je niet in het daar gewenste
patroon denkt, c.q. past. Dat leidt tot een sterk conservatieve wijze
van zowel nieuwsgaring als berichtgeving.

Joe

On Sun, 3 Jan 2021 16:48:42 +0100, Rink <rink.hof.ha...@planet.nl> wrote:

> [...]
>zien, dan zijn ze er weer af, tenzij je jezelf registreert bij NPO Plus.
>Overigens heb ik op de PC ook moeite met het vinden en kijken naar de

Kijk eens naar NL-Ziet, die doet t op een ouwe Samsung nog steeds. Geen idee waarom NPO die nooit adviseerd, ze lijken vooral hun
"eigen" meuk te pushen.

BugHunter

Joe <none@nowhere> schreef op Ma 4 Jan 2021 om 09:12:
Omdat-ie geld kost.