Lekker jofel doen

N.N. Kleefgaren

Let op! Door de enorme drukte vanwege dat iedereen online is gaan
bestellen kan uw pakket soms een dag later geleverd worden.

Grrrrr. Ze spraken me ook al met jouw aan in een andere mail.

🤮

--
N.N. Kleefgaren
------------------

N.N. Kleefgaren

Op 2-12-2021 om 11:37 schreef N.N. Kleefgaren:

> Grrrrr. Ze spraken me ook al met jouw

Jou. Iets minder erg. Maar niet veel.

Bakel

"N.N. Kleefgaren" <ni...@invalid.com> wrote:

> [...]
> bestellen kan uw pakket soms een dag later geleverd worden.
>

> Grrrrr. Ze spraken me ook al met jouw aan in een andere mail.

't Is een beetje spreektalig, maar ze zeggen toch respectvol "u" tegen
de oude monarchist?

Dirk T. Verbeek

Op 02-12-2021 om 11:40 schreef N.N. Kleefgaren:

> Jou. Iets minder erg. Maar niet veel.

Dat laatste vindt het best.
In een grijs verleden was ik meer verstoord toen iemand me voor het
eerst met 'meneer' aansprak...

Willem Steunkous

N.N. Kleefgaren wrote:
> Let op! Door de enorme drukte vanwege dat iedereen online is gaan
> bestellen kan uw pakket soms een dag later geleverd worden.

Niet verkeerd. Verkorte vorm van "vanwege het feit dat".
En anders is het nog maar de vraag of er "omdat iedereen"
of "doordat iedereen" had moeten staan.

> Grrrrr. Ze spraken me ook al met jouw aan in een andere mail.

Dat is echt fout en het komt steeds vaker voor.

WS

Izak van Langevelde

Bij McDonalds? Toen ik net studeerde vroeg een medestudent: "Hoe oud
bent U eigenlijk" om op mijn antwoord te reageren met "O, ik had jou
eigenlijk veel ouder geschat"...

--
Grinnikend door het leven...

N.N. Kleefgaren

Op 2-12-2021 om 12:34 schreef Willem Steunkous:

> Niet verkeerd. Verkorte vorm van "vanwege het feit dat".
> En anders is het nog maar de vraag of er "omdat iedereen"
> of "doordat iedereen" had moeten staan.

Ik viel over dat iedereen is gaan bestellen. Jochem Jofeltaaltje.

Dirk T. Verbeek

Op 02-12-2021 om 12:51 schreef Izak van Langevelde:
:)

pe

N.N. Kleefgaren <ni...@invalid.com> wrote:

> Ik viel over dat iedereen is gaan bestellen. Jochem Jofeltaaltje.

Geen idee wat dat laatste is, maar ik zie het probleem niet.

--
LaTiE FijN zIJn

h@wig

Na rijp beraad schreef pe :
Ik zou daar niet over gaan vallen, maar mooi is anders.
'Omdat iedereen online bestelt kan uw pakket een dag later komen'
scheelt 9 woorden en ze hebben het al zo druk.

pe

Iedereen bestelt tegenwoordig online. In de afgelopen tijd is iedereen
online gaan bestellen.

--
LaTiE FijN zIJn

Bakel

Ja, dat ken ik. En als het nou een kind was geweest...

Bakel

Ik ook niet.

Bakel

Ja, maar nadenken duurt langer dan typen.

pe

Tikken duurt langer als je denkt.

--
LaTiE FijN zIJn

N.N. Kleefgaren

Op 2-12-2021 om 19:44 schreef pe:
En varen is fijner als je denkt.

N.N. Kleefgaren

Op 2-12-2021 om 11:46 schreef Bakel:

> de oude monarchist?

Je bent gewoon jaloers Bakel, dat jij niet zo'n lekker wijf hebt.

Bakel

Willem Steunkous

N.N. Kleefgaren wrote:

> Ik viel over dat iedereen is gaan bestellen.

Al bij de SEH geweest? Misschien dat een bevoegd taalarts
je daar kan vertellen dat er niks mis mee is.

WS

Willem Steunkous

h@wig wrote:

> Ik zou daar niet over gaan vallen, maar mooi is anders.
> 'Omdat iedereen online bestelt kan uw pakket een dag later komen'
> scheelt 9 woorden en ze hebben het al zo druk.

:-)

WS

Izak van Langevelde

In taalkundige zin niet, maar het is gewoon niet waar...