Het strijdkracht

J. J. Lodder

Onze kwaliteitskrant meldt opnieuw een krijgsgevangenenruil.
De Oekraine heeft daarbij acht Russische strijdkrachten vrijgelaten.

Dat is toch wel weer een aardige variatie op Toonder's 'het manschap',

Jan

wugi

Toch nog te verkiezen boven het vrijlaten van acht Russische krijgsmachten.

--
guido wugi

Pancho Sanza

Na tusia e J. J. Lodder:

>Onze kwaliteitskrant meldt opnieuw een krijgsgevangenenruil.
>De Oekraine heeft daarbij acht Russische strijdkrachten vrijgelaten.

Dat is fout. Het waren er negen. Al kan het natuurlijk ook zijn dat ze 1
strijdkracht dubbel hadden.

In hetzelfde artikel nog een punt van discussie: moet het
"gevangenenruil" zijn, of "gevangeneruil".

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/11/23/oekraineblog-24-november-a4149299

--
Pancho

Izak van Langevelde

Of acht Russische troepen...

--
Grinnikend door het leven...

h@wig

Izak van Langevelde drukte met precisie uit :

Ik zou het origineel wel willen horen.

>>> Jan

> Of acht Russische troepen...

Liever de leerkrachten, de arbeidskrachten en de reservekrachten. Alle
krachten en niet zo krachtigen weer naar huis.

Ik snap de fout van de krant wel.

Ruud Harmsen

Sun, 27 Nov 2022 13:41:08 +0100: h@wig <hedwig.d...@planet.nl>
scribeva:
In je kracht staan.
(recente jeukuitdrukking, al weer uit de mode)
De stille kracht (hele oude roman).
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com

N.N. Kleefgaren

En een tv-serie. Met Pleunie Touw in een glansrol mag ik wel zeggen...

--
Knal en erf n eg
"Romance @ short notice was her specialty" [H. H. Munro]

h@wig

Ruud Harmsen:
h@wig:

> In je kracht staan.
> (recente jeukuitdrukking, al weer uit de mode)
> De stille kracht (hele oude roman).

Niet vergelijkbaar, want dan is kracht iets als een (al dan niet
fysiek) vermogen. Leerkrachten etc zijn mensen, de journalist zal
gedacht hebben dat strijdkrachten soldaten zijn.

Izak van Langevelde

Volgens mij was die glans van Willem Nijholt...

Izak van Langevelde

En die gaan te keer in de strijdperkjes...

h@wig

Izak van Langevelde:
> On 27/11/2022 20:43, N.N. Kleefgaren wrote:
[..]

> Volgens mij was die glans van Willem Nijholt...

Die serie heb ik dan gemist. Of was het een hele klein rol?

Flibsy

Pleuni en Willem hadden allebei de hoofdrol toch?

--
Flibsy

Izak van Langevelde

Izak van Langevelde

Een hoofdrol, net als Bob de Lange en Hans Dagelet...

h@wig

Izak van Langevelde:
Jawel. Maar bij glans dacht ik dat je iets anders bedoelde B-)

Izak van Langevelde

U kent me toch? Ik bedoel altijd iets anders...

h@wig

Izak van Langevelde:

> U kent me toch? Ik bedoel altijd iets anders...

Ik bedoel het altijd goed. Dat blijkt maar weer.

N.N. Kleefgaren

Mijn god. Nou je hebt wat gemist dus. Hoe Nijholt die verveelde Addy
speelde, prachtig. Trouwens t waren allemaal topacteurs/trices. En de
playboyreportage later van Touw was eigenlijk overbodig.

Bakel

N.N. Kleefgaren <no_e...@invalid.invalid> wrote:

> Mijn god. Nou je hebt wat gemist dus. Hoe Nijholt die verveelde Addy
> speelde, prachtig. Trouwens t waren allemaal topacteurs/trices. En de
> playboyreportage later van Touw was eigenlijk overbodig.

Maar ik wed dat als je er nu met 2022-ogen opnieuw naar zou kijken,
dat het dan allemaal veel te traag zou zijn. Op die ene scène na,
uiteraard.

N.N. Kleefgaren

Juist dat trage was geniaal. Nijholt: "ik heb geen lust..." Zat zich te
vervelen. Geweldig.

Izak van Langevelde

Die ging te snel...

wugi

In onze hoof laten we geen drollen liggen.

--
guido wugi