ik zie jouw

Kleefgaren

Feb 7, 2024, 10:32:12 AMFeb 7
Teleklets:

Zie jij mij, zie ik jouw’. Iedereen die wel goed taalonderwijs heeft gehad,
zal de wenkbrauwen bij voorgaande zin even hebben opgetrokken. Drie
verkeersborden, met elk deze knoeperd van een taalfout, staan in de buurt
van het centraal station in Amsterdam.

Wie denkt dat het bedenken van een tekst op een verkeersbord een klusje
voor de stagiair is, komt bedrogen uit. Naar de tekst hebben bij ProRail
een communicatieadviseur, verkeersmanager, omgevingsmanager en uitvoerder
gekeken.

Dit soort grappig of ludiek bedoelde teksten werken soms goed om aandacht
te trekken. Of ze met een taalfout nóg meer aandacht trekken, is niet
onderzocht.

--
At 'smaons vrog de hane uut dinxper in aalten kraei'jt, dan heft 'snachts
unmöndig e'waei'jt.

wugi

Feb 7, 2024, 11:33:11 AMFeb 7
Op 7/02/2024 om 16:32 schreef Kleefgaren:
> [...]
>
> Dit soort grappig of ludiek bedoelde teksten werken soms goed om aandacht
> te trekken. Of ze met een taalfout nóg meer aandacht trekken, is niet

Dan is de tekst waar ik net langszapte op a.u.english zeker te hoog of
te ver gegrepen voor ze.

"We aim to please.
You aim too, please."

(vriendelijk verzoek er niet neven te pissen)

--
guido wugi

Izak van Langevelde

Feb 7, 2024, 12:08:24 PMFeb 7
On 07-02-2024 16:32, Kleefgaren wrote:
> [...]
> een communicatieadviseur, verkeersmanager, omgevingsmanager en uitvoerder

Ze hadden beter iemand met kennis van zaken kunnen inhuren.

--
Grinnikend door het leven...

Flibsy

Feb 7, 2024, 12:40:07 PMFeb 7
Is het corpus delicti al gemeld aan ProRail?

--
Flibsy

Izak van Langevelde

Feb 7, 2024, 2:20:37 PMFeb 7
ProRail is een verloren zaak, geen tijd meer aan besteden.

Flibsy

Feb 8, 2024, 6:16:41 AMFeb 8
Wordt geregeld.

--
Flibsy

Izak van Langevelde

Feb 8, 2024, 6:31:15 AMFeb 8
Dank voor de snelle actie!

h@wig

Feb 8, 2024, 7:51:12 AMFeb 8
Kleefgaren:
> Teleklets:
>
> Zie jij mij, zie ik jouw’[..].

Een paar jaar terug was ergens een wegomlegging. Stond er een bordje:
"Geld voor de hele wijk"

Izak van Langevelde

Feb 8, 2024, 11:07:26 AMFeb 8
Was in Gouda.

Jan van den Broek

Feb 8, 2024, 2:22:51 PMFeb 8
2024-02-08, Izak van Langevelde <eeza...@studiomestenmist.nl> schrieb:

> Was in Gouda.

Waar ook "Parkeren betaald" op de straat geverfd was.

En recentelijk, hoewel taalkundig niet onjuist, borden met
"Parkeren verboden, van xxxx t/m xxxx"
en
"Parkeren verboden, m.u.v. van xxxx t/m xxxx"
door elkaar heen.

--
Jan v/d Broek
balg...@dds.nl