vertaalprogramma abn -> brabants

Bart Blommerde

Liefhebbers van het Brabants dialect,

Op deze pagina:

http://www.taalkabaal.nl/brabants.php

vindt je een programma dat keurig net ABN omzet in plat brabants. Het
gaat hierbij specifiek om het brabants dat in het westen van deze
provincie wordt gesproken. Misschien heeft iemand nog tips, op- of
aanmerkingen. Ik hoor ze graag.

Bart Blommerde

Josia

Mooi initiatief. Komt er t.z.t. ook een apart programmaatje, zoals
Harrypad.exe van het Haags?
--
Ps. 23
Nun psalm van David. Den Heere is mun Herder, mij zal niks ontbrčken.

Martien

"Josia" <jo...@daspamhatah.nl> schreef in bericht

> Nun psalm van David. Den Heere is mun Herder, mij zal niks ontbrčken.
In het Oost-Brabants: d'n Hččr is mčnne Herder, ik zal niks nie tekort komme

> Al ging ik ok in nun dal der schaduw des dôôds, ik zou geen
> kwoad vrezen, want Gij
> zijt mee mij;
Ok as ik in ut dal van de skaduw van de douwd, binne zou gōn zou ik nog niks
ginne skrik hebbe.

>Gij moakt mun hôôfd vet mee olie, mun beker is ôvervloeiende.
Gij makt munne kop vet mė ollie, munne bččker löpt bekant ovver

Martien.

Eric Schade

Bart Blommerde <bart.bl...@zonnet.nl> a écrit dans le message : 3A5B73D1...@zonnet.nl...

Getest en goedgekeurd! (Maar weet ík veel?).

"Brabantse nachten zijn lang,
en ze kommen moar langzoam op gang,
joa en dan, joa en dan... "

Eric Schade,
Woont ook in (Belgisch) Brabant.
O sorry, nee, "Brussel Hoofdstedelijk Gewest" is het nu.

Eric Schade

Eric Schade <Eric....@chello.be> a écrit dans le message : Fd176.720$em1....@news.chello.be...

(knip)

> O sorry, nee, "Brussel Hoofdstedelijk Gewest" is het nu.

Nou ja, bijna. "BrusselS" enz.

len.m...@gmail.com

Ben je thuis

Izak van Langevelde

On Tue, 30 Apr 2019 10:50:29 -0700, len.moerman wrote:

> Ben je thuis

Ja.

--
Grinnikend door het leven...

Jan van den Broek

On 2019-04-30, len.m...@gmail.com <len.m...@gmail.com> wrote:
> Ben je thuis

Ja.
--
Jan v/d Broek
balg...@dds.nl

NNK

Op 30-4-2019 om 19:50 schreef len.m...@gmail.com:
> Ben je thuis

Och, wat is thuis. The world is my oyster.

--
N nk

[Time flies like an arrow, fruit flies like a banana]

wugi

Op 30/04/2019 om 19:50 schreef len.m...@gmail.com:
> Ben je thuis

in vertaalprogramma's?

--
wugido

Pascal Wolters

Op dinsdag 9 januari 2001 om 21:25:53 UTC+1 schreef Bart Blommerde:
De site https://brabant.pasynike.nl bestaat wel en kan vertalen.

Pancho Sanza

Verdwaalde Padvinder Pascal Wolters akanyora:

[Knip]

>De site https://brabant.pasynike.nl bestaat wel en kan vertalen.

Dat vindt Bart vast fijn om te lezen na tweeëntwinig (22) jaar!

--
Pancho

Pascal Wolters

Op woensdag 22 februari 2023 om 16:14:20 UTC+1 schreef Pancho Sanza:
Mooi toch? Misschien te laat voor Bart maar niet voor anderen :-)

Bakel

Misschien kan iemand Bart even een seintje geven:
<https://nl.linkedin.com/in/bartblommerde>