In plaats van cake

h@wig

https://www.bd.nl/heusden/frikandellen-bakken-bij-begraafplaats-niet-zo-charmant-vindt-de-dominee-van-komst-frietkar~afbb1a33/

Dominee maakt bezwaar tegen frituur bij begraafplaats.
In de volksmond 'De gecremeerde kroket'?

joh

Misschien kan de dominee de kroketten wijden, dat ze dan tot cake transubstantieren.

Kleefgaren

Ik vond dat eerlijk gezegd wel een rake typering van mevrouw Hazes. 🙊🙈

https://pbs.twimg.com/media/FnK-JKxXwAUBwf2.jpg:large

--
Knal en erf ‘n eg

Izak van Langevelde

Een dominee doet zoiets niet...
--
Grinnikend door het leven...

h@wig

Izak van Langevelde:
Hij kan ze dopen. In de mosterd. Zálig.

Izak van Langevelde

Ongebruikelijk, maar allaa, ik doe niet moeilijk.
Tis zondag.

(zondag is een ondag)

joh

Zalig ligt ook niet lekker bij dominees.

joh

(Althans als het over kroketten gaat, en althans bij sommige dominees (denk ik), althans bij mijn rechtschapen gereformeerde oma zaliger, die als door een slang gebeten reageerde bij het lichtzinnig gebruik van dat woord.)

pe

Wie weet er nou nog hoe dat is, door een slang gebeten?

--
LaTiE FijN zIJn

Izak van Langevelde

Door de ratten besnuffeld weten ook weinigen meer...

h@wig

joh schreef op 13-2-2023 :
Het is ook al zo lang geleden dat er bij ons een dominee voorbij kwam.

joh

Dat is niet van belang. Je moeizame verhouding met beeldspraak speelt je denk ik weer parten.

> --
> LaTiE FijN zIJn

pe

Ja, ik wil er graag het beeld bij hebben en dat het dan ergens op lijkt.
Moet je niet willen, maar het steekt altijd weer de kop op.

--
LaTiE FijN zIJn

Jan van den Broek

2023-02-13, joh <josh...@gmail.com> schrieb:

[Kroketten-schnipp]

> [...]
>een slang gebeten reageerde bij het lichtzinnig gebruik van dat woord.)

Het lijkt mij wat overtrokken om zo te regearen op het woord "kroketten".

(Maar waarschijnlijk stond er, voor de zekerheid, een stok met een koperen
slang klaar in de gangkast.)

--
"There's an eyeball in my Martini"

Jan v/d Broek balg...@sdf.org
SDF Public Access UNIX System - https://sdf.org

Jan van den Broek

2023-02-13, h wig <hedwig.d...@planet.nl> schrieb:

[Schnipp]

> Het is ook al zo lang geleden dat er bij ons een dominee voorbij kwam.

Dat gebeurt hier regelmatig, er woont er \'e\'en enkele huizen verderop.

Bakel

Jan van den Broek <balg...@sdf.org> wrote:

> 2023-02-13, joh <josh...@gmail.com> schrieb:
>
> [Kroketten-schnipp]

> Het lijkt mij wat overtrokken om zo te regearen op het woord "kroketten".

Volgens mij is 'kroketten' een oecumenisch woord. Dieren slachten, in
een paneerlaagje stoppen en opeten mag van alle christenen. Het
probleem zit misschien in het woord 'zalig'.

pe

Jan van den Broek <balg...@sdf.org> wrote:
> 2023-02-13, h wig <hedwig.d...@planet.nl> schrieb:
>
> [Schnipp]

> Dat gebeurt hier regelmatig, er woont er \'e\'en enkele huizen verderop.

Wat is dat met dat \'e\'en?

--
LaTiE FijN zIJn

Flibsy

Stilstand sinds pakkumbeet 1970.

--
Flibsy

Bakel

Bovendien is er geen misverstand mogelijk als je de accenten weglaat.

pe

Ksentjes oppun gwone een waren toen ook al overbodig.

--
LaTiE FijN zIJn

Ruud Harmsen

Mon, 13 Feb 2023 20:37:45 -0000 (UTC): Jan van den Broek
<balg...@sdf.org> scribeva:

>2023-02-13, h wig <hedwig.d...@planet.nl> schrieb:
>
>[Schnipp]

>Dat gebeurt hier regelmatig, er woont er \'e\'en enkele huizen verderop.

Wat een ouderwetse spelling van ‘één’! Heb ik echt al 50 jaar niet
meer gezien op Internet en in Usenet. CP1252, UTF8, allemaal aan je
voorbij gegaan?

Volgens de officiële spelling is trouwens:
“Dat gebeurt hier regelmatig, er woont er een enkele huizen verderop.”
ook goed of zelfs de enige juiste spelling, omdat uit de context van
de zin al blijkt dat hier niet ‘een’ met een toonloze e (Wat een
ouderwetse, enz.; een sjwa dus) bedoeld kan zijn.

Even een weetje, in deze gezellige taalgroep.
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com

Ruud Harmsen

Tue, 14 Feb 2023 02:18:50 +0100: Ruud Harmsen <r...@rudhar.com>
scribeva:

>Mon, 13 Feb 2023 20:37:45 -0000 (UTC): Jan van den Broek
><balg...@sdf.org> scribeva:

Het beschouwen van @ als een niet citeerbaar teken is trouwens ook wel
apart. Er stond oorspronkelijk uiteraard h@dwig.

Ruud Harmsen

13 Feb 2023 21:14:43 GMT: pe <p...@pe.pe> scribeva:
Dat seggik.

Bakel

Ruud Harmsen <r...@rudhar.com> wrote:

> [...]
> de zin al blijkt dat hier niet ‘een’ met een toonloze e (Wat een
> ouderwetse, enz.; een sjwa dus) bedoeld kan zijn.

Ja, dat zei ik dus.

> Even een weetje, in deze gezellige taalgroep.

Wist je dat Rein niet tegen dit soort taaldingetjes kan, zelfs niet in
nl.taal? Zijn motto is "Als het maar bechreipeluk is".

Ruud Harmsen

Tue, 14 Feb 2023 08:47:57 +1100: Bakel <Ba...@vanb.invalid> scribeva:
Zeg wilt U allemaal niet steeds reaguren wat ik ook al reaguurde, ja!

Bakel

Ruud Harmsen <r...@rudhar.com> wrote:

> [...]

hatdwig, wat een rare naam. Wie is dat?

Bakel

We zijn het tenminste eens. Ook wat waard.

Ruud Harmsen

Tue, 14 Feb 2023 12:22:27 +1100: Bakel <Ba...@vanb.invalid> scribeva:

>Ja, dat zei ik dus.

Zeg wilt u niet midden in de nagt gaan zitten reaguren als ik even een
momentje wakker ben, ja! Ik zit te barsten van de slaap, cha zo weer
ligge.

>Wist je dat Rein niet tegen dit soort taaldingetjes kan, zelfs niet in
>nl.taal? Zijn motto is "Als het maar bechreipeluk is".

Zo herinner ik mij hem niet.

Bakel

Ik ook niet, maar zo is hij teruggekomen.

Ruud Harmsen

Tue, 14 Feb 2023 12:25:06 +1100: Bakel <Ba...@vanb.invalid> scribeva:
Ook weer waar.

¡Present!, dus. Ook voor de ochtendploeg.

Ruud Harmsen

Tue, 14 Feb 2023 12:24:12 +1100: Bakel <Ba...@vanb.invalid> scribeva:
Zie archieven, is al heel vaak besproken. Het klopt eigenlijk niet,
maar is wel grappig en leuk.

O ja, mijn fout, het moet h@wig zijn.

Jan van den Broek

Dit ligt iets genuanceerder, Zevendedagsadventisten zitten wat dichter tegen
de spijswetten (Leviticus) aan, garnalenkroketjes vallen voor hun af.

Jan van den Broek

2023-02-13, pe <p...@pe.pe> schrieb:
> Jan van den Broek <balg...@sdf.org> wrote:

[Schnipp]

> Wat is dat met dat \'e\'en?

Als goed conservatief beperk ik mij tot ASCII, en ik ga er van uit dat
iedereen bekend is met TeX.

pe

Jan van den Broek <balg...@sdf.org> wrote:

> [Schnipp]

> Als goed conservatief beperk ik mij tot ASCII, en ik ga er van uit dat
> iedereen bekend is met TeX.

In TeX kan je niet gewoon "een" schrijven? Of hoort moeilijk doen er gewoon
bij?

--
LaTiE FijN zIJn

Jan van den Broek

2023-02-14, pe <p...@pe.pe> schrieb:

> In TeX kan je niet gewoon "een" schrijven? Of hoort moeilijk doen er gewoon
> bij?

Dat kan, maar niet als ik "\'e\'en" wil schrijven.

Flibsy

Jan van den Broek <balg...@sdf.org> wrote:

> [Schnipp]

> Als goed conservatief beperk ik mij tot ASCII, en ik ga er van uit dat
> iedereen bekend is met TeX.

Zoals ik al zei, stilstand sinds pakkumbeet 1970. En een volslagen
misplaatst uitgangspunt.

--
Flibsy

Izak van Langevelde

Maakt U zich nou echt druk over die doodenkele keer dat iemand het met U
eens is?

--
Grinnikend door het leven...

Izak van Langevelde

On 14/02/2023 08:41, Jan van den Broek wrote:

> [Schnipp]

> Als goed conservatief beperk ik mij tot ASCII, en ik ga er van uit dat
> iedereen bekend is met TeX.

Dan zal Uw leven een aaneenschakeling van teleurstellingen zijn...

Pancho Sanza

Ruud Harmsen akanyora:

Broek:

"Schnipp". Hahaha! Kostelijk!

>Wat een ouderwetse spelling van ‘één’! Heb ik echt al 50 jaar niet
>meer gezien op Internet en in Usenet. CP1252, UTF8, allemaal aan je
>voorbij gegaan?

Piet Beertema (zie wikipedia) staat bekend als de "aartsvader" van het
Nederlandse Internet, maar dat is natuurlijk niet correct want in de
vroege jaren 1970 was Ruud er al uitgebreid op aanwezig en zat hij er
al gezellig op los te kwaken in Usenet.

>Volgens de officiële spelling is trouwens:
>“Dat gebeurt hier regelmatig, er woont er een enkele huizen verderop.”
>ook goed of zelfs de enige juiste spelling, omdat uit de context van
>de zin al blijkt dat [enz]

Wees ervan overtuigd dat Broek's usenet teX feilloos & correct wordt
uitgeprint op diens antieke 9-naalds Epson dotmatrixprinter.

Backward compatibility, daar draait het uiteindelijk allemaal om.

--
Pancho

Jan van den Broek

2023-02-14, Flibsy <fli...@nltaal.invalid> schrieb:

> Zoals ik al zei, stilstand sinds pakkumbeet 1970. En een volslagen
> misplaatst uitgangspunt.

Oh.

Jan van den Broek

Niet iedereen kan grinnikend door het leven gaan.

(Maar met die teleurstellingen valt het wel mee.)

Pancho Sanza

Jan van den Broek akanyora:

>(Maar met die teleurstellingen valt het wel mee.)

Oh, gelukkig.

--
Pancho

Ruud Harmsen

Tue, 14 Feb 2023 07:41:17 -0000 (UTC): Jan van den Broek
<balg...@sdf.org> scribeva:

>[Schnipp]

>Als goed conservatief beperk ik mij tot ASCII,

Dat is anno 2023 echt niet meer nodig.

>en ik ga er van uit dat iedereen bekend is met TeX.

Ik niet, nooit gebruikt. En overkill voor zoiets simpels als een kuut.
En in Unicode (dat nu toch echt de standaard is) hebben de
enkelvoudige, voorgevormde tekens de voorkeur boven de samenstelling
van kuut en e.

Ruud Harmsen

Tue, 14 Feb 2023 12:36:35 +0100: Pancho Sanza <span...@gmail.com>
scribeva:

> [...]
>Nederlandse Internet, maar dat is natuurlijk niet correct want in de
>vroege jaren 1970 was Ruud er al uitgebreid op aanwezig en zat hij er

1) Dat zei ik niet, beter lezen. Het juiste jaartal is aantoonbaar
1989 (inderdaad pre-Beertema) en voor mijn gevoel iets eerder,
mogelijk 1988 of 1986.

2) Ironie wordt weer niet herkend.

3) Unix-dingen zoals ed en ftp dateren wel van 1970. Maar toen was ik
15 en kon ik nog niks met computers en had ik er geen toegang toe.

>Wees ervan overtuigd dat Broek's usenet teX feilloos & correct wordt
>uitgeprint op diens antieke 9-naalds Epson dotmatrixprinter.
>
>Backward compatibility, daar draait het uiteindelijk allemaal om.

Het zal wel en ik vind het allemaal best.

pe

Jan van den Broek <balg...@sdf.org> wrote:

> Dat kan, maar niet als ik "\'e\'en" wil schrijven.

Dat beschouw ik als een ja op vraag twee.

--
LaTiE FijN zIJn

pe

Kettingformulier, of het is niet gebeurd.

--
LaTiE FijN zIJn

Pancho Sanza

Ruud Harmsen akanyora:

>1) Dat zei ik niet, beter lezen. Het juiste jaartal is aantoonbaar
>1989 (inderdaad pre-Beertema) en voor mijn gevoel iets eerder,
>mogelijk 1988 of 1986.

Het zinnetje "Het Korhoen is nu al 30 jaar niet meer waargenomen op de
Veluwe" zegt 2 dingen:
1) V\'o\'or 1993 werden er nog w\`el Korhoenders waargenomen op de
Veluwe, ergo: 2) Ook de Veluwe bestond reeds v\'o\'or 1993.

Ipso facto geldt hetzelfde voor jouw zinnetje: "Heb ik echt al 50 jaar
niet meer gezien op Internet en in Usenet". De logica is meedogenloos.

CP-1252 werd door Unix gebruikers trouwens helemaal niet toegepast. Dat
was Windows specifiek. In Unix heette het ISO 8859-1 Latin.

>2) Ironie wordt weer niet herkend.

Ja, dat is waar.

>3) Unix-dingen zoals ed en ftp dateren wel van 1970. Maar toen was ik
>15 en kon ik nog niks met computers en had ik er geen toegang toe.

Maar TeX dateert van 1978, dus werd 50 jaar geleden nog helemaal niet
gebruikt!

>Het zal wel en ik vind het allemaal best.

Toen ik mijn vorige berichtje zat te typen moest ik terug denken aan een
matrixprintertje dat in de jaren '80 heel populair was in het Neder-
landse computer onderwijs. Ik kon er niet opkomen, dus maakte ik er maar
Epson van. Maar n\'a het posten herinnerde ik het mij ineens weer. Het
was Star! Goedkope beige 9-naalds printertjes die iedereen leek te
gebruiken in die tijd.

Ach ja, de tijd...

--
Pancho

Ruud Harmsen

Tue, 14 Feb 2023 16:40:35 +0100: Pancho Sanza <span...@gmail.com>
scribeva:

> [...]
>1) V\'o\'or 1993 werden er nog w\`el Korhoenders waargenomen op de
>Veluwe, ergo: 2) Ook de Veluwe bestond reeds v\'o\'or 1993.

Zie punt 3: herkent geen ironie en andere stijlfiguren.

> [...]
>
>CP-1252 werd door Unix gebruikers trouwens helemaal niet toegepast. Dat
>was Windows specifiek. In Unix heette het ISO 8859-1 Latin.

Onjuist, ISO8859-1 wordt al jaren door niemand meer erkend, en waar
het nog voorkomt als de facto CP1252 beschouwd. Omdat dat gewoon
handiger is dan dat farizeese gedoe. Zo ook w3.org, toch niet de
minste. Bij gebrek aan enige aanduiding van de codering, in
http-headers of de html zelf, geldt by default CP1252, voor de beste
kansen bij Legacy sites. Tot spijt van wied beneidt.

>Ja, dat is waar.

Fijn dat je't zelf inziet. Daarna nog proberen ellipsen, parabolen en
hyperbolen te gaan beheersen, zowel passief als actief, en niet in
meetkundige zin..

>Maar TeX dateert van 1978, dus werd 50 jaar geleden nog helemaal niet
>gebruikt!

Bij twijfel, zie punt 2.

> [...]
>Epson van. Maar n\'a het posten herinnerde ik het mij ineens weer. Het
>was Star! Goedkope beige 9-naalds printertjes die iedereen leek te

Ja. Wél is trouwens dat, wél, en niet wèl, volgens de officieele
spellinq. Dat je T effe weed.

Jan van den Broek

2023-02-14, pe <p...@pe.pe> schrieb:
> [...]

[Schnipp]

> Dat beschouw ik als een ja op vraag twee.

Best, jij zit er meer mee dan ik

Pancho Sanza

Ruud Harmsen akanyora:

>Zie punt 3: herkent geen ironie en andere stijlfiguren.

Sterker nog: ik herken mislukte pogingen tot ironie en kromme stijl-
figuren van mijlenver.

>Onjuist, ISO8859-1 wordt al jaren door niemand meer erkend, en waar
>het nog voorkomt als de facto CP1252 beschouwd. [...]

Tot een jaartje of 2 geleden zat jij hier nog braaf met ISO-08859-1 in
je headertjes te posten. Tot ik jou haarfijn uitlegde hoe het werkelijk
zat (hetgeen met de nodige ahem... consternatie gepaard ging). Sindsdien
post jij in een gemankeerd UTF-8 dialectje en doe je alsof jij het alle-
maal helemaal zelf verzonnen hebt. Wat ik gelukkig helemáál niet erg
vind.

>Fijn dat je't zelf inziet. Daarna nog proberen ellipsen, parabolen en
>hyperbolen te gaan beheersen, zowel passief als actief, en niet in
>meetkundige zin..

Heb je daar niet iets over op die website van jou? Anders lijkt het me
belangrijk en nuttig om daar eens een lang en interessant essay over te
schrijven!

>Ja. Wél is trouwens dat, wél, en niet wèl, volgens de officieele
>spellinq. Dat je T effe weed.

Ja, maar ik schreef het als w\`el en dan maakt het natuurlijk helemaal
niks meer uit, want het wordt toch niet geprint.

--
Pancho

Ruud Harmsen

Tue, 14 Feb 2023 17:34:45 +0100: Pancho Sanza <span...@gmail.com>
scribeva:

> Ruud Harmsen akanyora:

> Sterker nog: ik herken mislukte pogingen tot ironie en kromme stijl-
> figuren van mijlenver.

O ja, jij ben zo knap.

> Tot een jaartje of 2 geleden zat jij hier nog braaf met ISO-08859-1 in
> je headertjes te posten. Tot ik jou haarfijn uitlegde hoe het werkelijk
> zat (hetgeen met de nodige ahem... consternatie gepaard ging).

1) Of het pas twee jaar geleden is, weet ik niet meer, maar verder is
het wel zo gegaan ja. Overigens is ISO 8859-1 mits met de juiste
headers, ook gewoon geldig.

2) Die consternatie was grotendeels niet mijn fout, of een enkele
vergissing na.

> Sindsdien post jij in een gemankeerd UTF-8 dialectje

¿¿Wàààt???
Kun je dat toelichten? Gezien wat UTF-8 is, hoe kan dat gemankeerd
zijn, en wat heeft dat met dialecten te maken?

Zonder tegenbewijs denk ik: je zwamt maar wat, alleen om te
provoceren.

> en doe je alsof jij het allemaal helemaal zelf verzonnen hebt.

Ik ben al jaren erg enthousiast over UTF-8 ja, maar ik heb het niet
verzonnen.

> Wat ik gelukkig helemáál niet erg vind.

Dat is geheel jouw probleem.

> Heb je daar niet iets over op die website van jou? Anders lijkt het me
> belangrijk en nuttig om daar eens een lang en interessant essay over te
> schrijven!

Neen en neen. ZIe wikipedia en de betere stijlboeken. In de mindere
staat het trouwens ook.

> Ja, maar ik schreef het als w\`el en dan maakt het natuurlijk helemaal
> niks meer uit, want het wordt toch niet geprint.

Onzin en ongeldig.

Rein

Bakel <Ba...@vanb.invalid> wrote:
> [...]

[knip]

> Wist je dat Rein niet tegen dit soort taaldingetjes kan, zelfs niet in
> nl.taal? Zijn motto is "Als het maar bechreipeluk is".

Kijk, nou maakt-ie gebruik van iemands afwezigheid in een draad
om nepinformatie over hem te verspreiden.

"Achterbaks is achter iemands rug." (VB)

--
<

Pancho Sanza

Ruud Harmsen akanyora:

>O ja, jij ben zo knap.

Kijk, alweer een mislukte poging tot ironie. Mislukt, omdat dat van dat
ik zo knap ben gewoon WAAR is.

>1) Of het pas twee jaar geleden is, weet ik niet meer, maar verder is
>het wel zo gegaan ja.

Ik heb het even opgezocht in mijn nl.taal berichten database.

>Overigens is ISO 8859-1 mits met de juiste headers, ook gewoon geldig.

Hierboven zei jij nog letterlijk: "ISO8859-1 wordt al jaren door niemand
meer erkend [..]"

> [...]

>Kun je dat toelichten? Gezien wat UTF-8 is, hoe kan dat gemankeerd
>zijn, en wat heeft dat met dialecten te maken?

Nou, jij kunt bijvoorbeeld dit niet: utf-8编码的中文
Wat jij als utf-8 post is een subsetje van de "echte" UTF-8, eigenlijk
nauwelijks meer dan ISO 8859-1 + nog wat verwante ISO tabelletjes. Maar
zelfs bij sommige Europese talen gaat het gewoon mis bij jou.

Dat niet goed kunnen werken met UTF-8 is overigens een bekend Forte
Agent probleem. Maar omdat Agent niet verder meer wordt ontwikkeld,
wordt het ook niet meer hersteld. Er is alleen een work-around van een
gebruiker van het eerste uur, waar ik het hier ook al eens over heb
gehad.

>Zonder tegenbewijs denk ik: je zwamt maar wat, alleen om te
>provoceren.

Nog even en je beschuldigt mij ook weer van trollen, en dan begint die
hele ellende weer van voren af aan.

Maar deze keer doet ik er mooi niet aan mee !!!

--
Pancho

Bakel

Je bent hier toch?

Ruud Harmsen

Tue, 14 Feb 2023 23:15:02 +0100: Pancho Sanza <span...@gmail.com>
scribeva:

> [...]
>
>Ik heb het even opgezocht in mijn nl.taal berichten database.

>Hierboven zei jij nog letterlijk: "ISO8859-1 wordt al jaren door niemand

Waar ISO 8859-1 staat, wordt het opgevat als CP1252. Wel zo makkelijk.
Die paar tekentjes er ook bij. De officiële lezing als stuurtekens is
nooit toegepast, en was achteraf gezien dus onzin.

> [...]
>nauwelijks meer dan ISO 8859-1 + nog wat verwante ISO tabelletjes. Maar
>zelfs bij sommige Europese talen gaat het gewoon mis bij jou.

Dan is wat ik wel post dus niet gemankeerd, maar een ook geldige
subset.

Pancho Sanza

Ruud Harmsen akanyora:

>Waar ISO 8859-1 staat, wordt het opgevat als CP1252.

Niet door alle programma's.

>Wel zo makkelijk. Die paar tekentjes er ook bij.

Daar begon de ellende destijds mee. Jij postte CP-1252 aanhalings-
tekentjes met een ISO-8859-1 etiketje. Dat werd niet door iedereen
begrepen.

>Dan is wat ik wel post dus niet gemankeerd, maar een ook geldige
>subset.

Je post wel gemankeerd want je herkent mijn UTF-8 Chinese tekentjes niet
en maakt er vraagtekentjes van in jouw followup. Dat noem ik gemankeerd.

Wat je ook niet kunt is een stukje met gekke taaltekentjes van een
website kopieren in je newsreader en daarna correct versturen. Ook dat
noem ik gemankeerd.

Eigenlijk zou je netzogoed nog steeds met ISO-8859-1 kunnen posten, want
op jouw speciale aanhalingstekentjes na maakt het toch geen verschil.

--
Pancho

Rein

Bakel <Ba...@vanb.invalid> wrote:

> Je bent hier toch?

Ik begrijp dat iemand die ergens niet is daar eigenlijk wel is.
VB zal dan ook wel vinden dat wanneer iemand zich omdraait en dan
ziet wat er achter zijn rug gebeurde, je niet meer kunt zeggen
dat het achter zijn rug gebeurde.

Nog maar eens wat-ie stiekem knipte:

Ruud Harmsen

Wed, 15 Feb 2023 14:42:37 +0100: Pancho Sanza <span...@gmail.com>
scribeva:

>Ruud Harmsen akanyora:

>Niet door alle programma's.

Wel door verstandige, niet-farizeeïsche programma’s, en door w3.org.

>Daar begon de ellende destijds mee. Jij postte CP-1252 aanhalings-
>tekentjes met een ISO-8859-1 etiketje. Dat werd niet door iedereen
>begrepen.

Precies, dat oeverloze gezeik. Hier, heb je er nog een paar: ‘’, “”,
«», €€€€€.

>Je post wel gemankeerd want je herkent mijn UTF-8 Chinese tekentjes niet
>en maakt er vraagtekentjes van in jouw followup. Dat noem ik gemankeerd.

Je herkent?
Je maakt?
Ik niet hoor, Agent.
Als ik het weten wil, maak ik even een uitstapje naar Google Groups.

>Wat je ook niet kunt is een stukje met gekke taaltekentjes van een
>website kopieren in je newsreader en daarna correct versturen. Ook dat
>noem ik gemankeerd.

Het is een beperking, ja. Maar één waar ik in de praktijk zelden last
van heb. En indien wel, ... zie boven.

>Eigenlijk zou je netzogoed nog steeds met ISO-8859-1 kunnen posten, want
>op jouw speciale aanhalingstekentjes na maakt het toch geen verschil.

Dat zeg ik.

Ruud Harmsen

Wed, 15 Feb 2023 16:04:00 +0100: Ruud Harmsen <r...@rudhar.com>
scribeva:
>Het is een beperking, ja. Maar één waar ik in de praktijk zelden last
>van heb. En indien wel, ... zie boven.

Nee, dan de banken. Zet je Syrië in een omschrijving, maakt hij er
(met melding) Syrie van. Wel heel gebruikersvriendelijk. Maar
aartsconversatief. Zeker een S.W.I.F.T. tekenset. Die heb ik vroeger
wel eens gezien, die ondersteunt niet eens de volledige ASCII-set.
Bijvoorbeeld tekens als @ en : mogen ook al niet eens, als ik me goed
herinner.

Pancho Sanza

Rein akanyora:

> [...]
>dat het achter zijn rug gebeurde.

>Nog maar eens wat-ie stiekem knipte:
>"Achterbaks is achter iemands rug." (VB)

Hoog tijd dat de Rein Gebruikershandleiding weer eens wordt gepost!

--
Pancho

Izak van Langevelde

Net als de characterset waarmee vliegtickets worden geprint, een ä zit
er niet in...

Bakel

> [...]

> dat het achter zijn rug gebeurde.
>
> Nog maar eens wat-ie stiekem knipte:
> "Achterbaks is achter iemands rug." (VB)

Even samenvatten wat er gebeurde.

Rein: Noem het schilderij Het Meisje Met De Parel.
Van Bakel: Al die hoofdletters zijn niet gebruikelijk in het
Nederlands.
Rein, opgefokt: Ik heb gelijk! Jij hebt ongelijk! Jij haalt bakzeil!

Wat moet je nou met zo'n jongen?

Bakel

h@wig probeerde het wel eens. Heel voorzichtig met hem praten, heel
begrijpend. Een en al redelijkheid, niets zeggen wat mogelijk kan
provoceren. Maar enkele heenenweers later gaat het dan toch mis. Ik
zal het woord 'rugzakje' niet weer gebruiken, maar het is een heel
moeilijk mannetje.

Pancho Sanza

Bakel akanyora:

> [...]
>provoceren. Maar enkele heenenweers later gaat het dan toch mis. Ik
>zal het woord 'rugzakje' niet weer gebruiken, maar het is een heel

"Toch leuk dat hij weer terug is!" (PS)

--
Pancho

Bakel

Moeilijke mannetjes FTW!

Pancho Sanza

Ik zit er aan te denken een nieuw topic te starten: "Roddelen Over Rein
Achter Zijn Rug Om". Iedereen mag meedoen, behalve Rein.

--
Pancho

Rein

Bakel:
> [...]

> begrijpend. Een en al redelijkheid, niets zeggen wat mogelijk kan
> provoceren. Maar enkele heenenweers later gaat het dan toch mis./

'Als jij de indruk wilt wekken dat je hiermee de waarheid en
niets dan de waarheid spreekt, dan doen we dat toch gewoon? Heb
jij ook een leuke dag.'

> /Ik
> zal het woord 'rugzakje' niet weer gebruiken, maar het is een heel
> moeilijk mannetje.

Over moeilijk gesproken: al die non-inhoudelijkheden, al die
denigrerende etiketjes die hij voor een andersdenkende verzint,
waarom zou-ie niet gewoon zeggen wat 'm dwarszit?

--
<

Rein

Bakel <Ba...@vanb.invalid> wrote:

> Even samenvatten wat er gebeurde.
>
> Rein: Noem het schilderij Het Meisje Met De Parel.

Valse weergave.

> Van Bakel: Al die hoofdletters zijn niet gebruikelijk in het
> Nederlands.

Valse weergave.

> Rein, opgefokt: Ik heb gelijk! Jij hebt ongelijk! Jij haalt bakzeil!
> [...]

Valse weergave. En dat noemt-ie 'samenvatten'.

'Waarom zeg je niet gewoon dat je graag wilt dat "afwezigheid"
"aanwezigheid" betekent? Dan doen we dat toch gewoon? Heb jij ook
een leuke dag.'

--
<

Bakel

Quoi?

Bakel

'Moeilijk mannetje' vind ik in dit geval vrij mild qua denigrerend
etiketje.

Rein

Bakel <Ba...@vanb.invalid> wrote:

> 'Moeilijk mannetje' vind ik in dit geval vrij mild qua denigrerend
> etiketje.

"De volgende keer graag de hele zin lezen voordat je
reageert." (VB)

--
<

Bakel

Ik reageerde op het 'denigrerende' uit die hele zin. Dat het helemaal
niet zo denigrerend was. Maar een moeilijk mannetje denkt daar
natuurlijk heel anders over.

Rein

Bakel <Ba...@vanb.invalid> wrote:
> [...]

> Ik reageerde op het 'denigrerende' uit die hele zin. Dat het helemaal
> niet zo denigrerend was. Maar een moeilijk mannetje denkt daar

"als je citeert, sla ik het over." (VB)

--
<

Bakel

Jaren geleden zei ik het een en nu doe ik het ander. Kan Rein helemaal
niet tegen. Gaat-ie stampvoeten.

Rein

"Ik heb nog niet het stadium bereikt dat ik met mezelf in
discussie ga, dus ik sla die citaten van je maar over." (VB)

--
<

Pancho Sanza

Bakel akanyora:

>Jaren geleden zei ik het een en nu doe ik het ander. Kan Rein helemaal
>niet tegen. Gaat-ie stampvoeten.

De verbetenheid waarmee Rein bijna elke discussie in ruzie verandert
en die monomanische citeerdwang van hem doen mij denken aan een
autismespectrumstoornis (ASS).

--
Pancho

Pancho Sanza

Rein akanyora:

>"Ik heb nog niet het stadium bereikt dat ik met mezelf in
>discussie ga, dus ik sla die citaten van je maar over." (VB)

Een citaat daterend van 28-11-2023. Ruim zes jaar geleden dus.
Aan dit citaat ging de volgende onnavolgbare Rein-tekst vooraf:

"Ah, hij had de context van de aan de orde zijnde discussie
ondergeschikt moeten maken aan die van jouw rancune over mijn
niet aan de orde zijnde 'geciteer'. Jaaaja." (Rein, 28-11-2016)

Ik denk dat het verstandig is om niet op dit soort teksten te
reageren, vooral om de kans op ruzie met Rein te minimaliseren.

--
Pancho

Pancho Sanza

Rein akanyora:

>"Ik heb nog niet het stadium bereikt dat ik met mezelf in
>discussie ga, dus ik sla die citaten van je maar over." (VB)

Een citaat daterend van 28-11-2016. Ruim zes jaar geleden dus.

Bakel

Dat zei ik jaren geleden ooit en daar kreeg ik klachten over. Maar
Reins gedrag is zonder persoonlijkheidsstoornis niet te verklaren.

Pancho Sanza

Bakel akanyora:

>Dat zei ik jaren geleden ooit en daar kreeg ik klachten over. Maar
>Reins gedrag is zonder persoonlijkheidsstoornis niet te verklaren.

Ik stel voor dat we een tijdje lief tegen hem zijn en hem overal
gelijk in geven. Kijken wat er gebeurt.

--
Pancho

Bakel

Leuk experiment.

Ruud Harmsen

Wed, 22 Feb 2023 08:37:28 +1100: Bakel <Ba...@vanb.invalid> scribeva:
Ik doe niet mee. Ik blijf schrijven wat ik er van vind, en niets
anders.

Izak van Langevelde

Volgens mij storten we 'm dan in een existentiële crisis, ik zou het
mezelf nooit vergeten als 'ie zich wat aandoet ;o)

Pancho Sanza

Ruud Harmsen akanyora:

>Ik doe niet mee. Ik blijf schrijven wat ik er van vind, en niets
>anders.

Welja, ga maar dwarsliggen!

Misschien blijkt Rein wel een uiterst geschikte peer als hij niet meer
tegen de haren in wordt gekamd. Heb je je dat al eens gerealiseerd?

--
Pancho

Kleefgaren

We hebben je wel herkend hoor, Rein!

--
Knal en erf ‘n eg

Ruud Harmsen

Wed, 22 Feb 2023 16:13:25 +0100: Pancho Sanza <span...@gmail.com>
scribeva:
Neen, ik. En interesseert me ook niet. Ik marchandeer niet.