Nomen

Klerengannef

Okimono shirts:

-----------------------------
Behouden Vaart', grafisch ontwerp van Menno Anker, is een ode aan het
heen en weer krijgen, vaste vaarroutes en de strijd om de veerpontjes te
redden.

'n Gannefrekel

[Niets zo fijn als binnen zijn - (C) meneer Foppe]
--------------

Flibsy

Klerengannef <ni...@invalid.com> wrote:
> [...]
> Behouden Vaart', grafisch ontwerp van Menno Anker, is een ode aan het
> heen en weer krijgen, vaste vaarroutes en de strijd om de veerpontjes te

Die is dan wel weer mooi.

--
Flibsy

h@wig

Je bladert een krant door en hebt in no time drie keer beet:

Bij RTL-nieuws ziet een dame toe op seksueel grensoverschrijdend
gedrag: Ilse Openneer. (Daar zingen ze uit volle borst "hup zei
masimmetje...")

De rechterhand van Sinterklaas ging aan de slag bij Servus Almelo:
Martin Kroeskop.
En dan betekent Servus ook nog eens "slaaf"

Hij staat daar te glunderen naast een ouderwetse Zwarte Piet:)
https://www.destentor.nl/almelo/rechterhand-van-sinterklaas-aan-de-slag-als-voorman-van-servus-almelo~ac1e0a9d/

En de voorzitter van de Raad van Strafrechtstoepassing en
Jeugdbescherming heet terecht: Han Moraal.

h@wig

Vandaag in de Volkskrant. Ingezonden brief.

"In Nederland worden jaarlijks honderden miljoenen dieren onder zeer
onvriendelijke omstandigheden gehouden, gefokt en afgeslacht. Eet
minder vlees of word vegetariër en men zou zomaar eens, per persoon,
enkele honderden dieren per jaar kunnen redden"
Kees Koedooder, Loenersloot

en al eerder:

"Elk kalf telt
Schaamteloos wordt de kalversterfte weer goedgepraat met ‘ach, het zijn
maar excessen’"
Kees Koedooder, Loenersloot

Ouwe koei of kalverliefde?

Dirk T. Verbeek

Op 22-03-2023 om 12:41 schreef h@wig:
Duidelijk een insider.

Pancho Sanza

U-h@wig <hedwig.d...@planet.nl> wabhala:

>"Elk kalf telt
>Schaamteloos wordt de kalversterfte weer goedgepraat met ‘ach, het zijn
>maar excessen’"
>Kees Koedooder, Loenersloot

>Ouwe koei of kalverliefde?

"Ouwe koeien aangetroffen in Loenersloot. Kees Koedooder
hoofdverdachte."

--
Pancho

Pancho Sanza

> [...]

>"Elk kalf telt
>Schaamteloos wordt de kalversterfte weer goedgepraat met ‘ach, het zijn

Forse toename van aantal kalveren in Putten. Kees Koedooder
ontkent elke betrokkenheid.

--
Pancho

h@wig

Pancho Sanza:
> hedwig:

> Forse toename van aantal kalveren in Putten. Kees Koedooder
> ontkent elke betrokkenheid.

:)
Goed bezig, Pancho S.

Pancho Sanza

U-h@wig <hedwig.d...@planet.nl> wabhala:
De naam "Kees Koedooder" werkt op mij als een rode lap op een stier.
;-)

--
Pancho

Bakel

Tegenwoordig moet je dan zeggen: "Goed gewerkt, pik". Ook als er
helemaal geen sprake is van werk.

Jan van den Broek

2023-03-24, Bakel <Ba...@vanb.invalid> schrieb:

> Tegenwoordig moet je dan zeggen: "Goed gewerkt, pik". Ook als er
> helemaal geen sprake is van werk.

Van wie moet je dat?
--
"There's an eyeball in my Martini"

Jan v/d Broek balg...@sdf.org
SDF Public Access UNIX System - https://sdf.org

Bakel

Jan van den Broek <balg...@sdf.org> wrote:

> Van wie moet je dat?

Van de tijdgeest.

joh

Ze moeten je wel hebben, Bakel. De wokerati, de tijdsgeest...

Bakel

joh <josh...@gmail.com> wrote:
Ja, het valt allemaal niet mee.

Flibsy

Kejje dat wél seggedan, fdaagdedag?

--
Flibsy

Jan van den Broek

[Schnipp]

> Van de tijdgeest.

Dat leg je jezelf op.

Bakel

Ik weet het niet. Ik bevind me slechts in de achterhoede qua
taalgebruik.

Bakel

Jan van den Broek <balg...@sdf.org> wrote:

> [Schnipp]

> Dat leg je jezelf op.

Je vat het wat letterlijk op. Ik wil maar zeggen dat die uitdrukking
een beetje een cliché aan het worden is.

Flibsy

Én toch weten van "goed gewerkt, pik". Chapeau!

--
Flibsy

Bakel

Dank je.