Decimeren

J. J. Lodder

Jan 29, 2024, 3:15:03 PMJan 29
Volgens de NOS vandandaag werd de macht van Koning Willem II
door de nieuw grondwet 'gedecimeerd'.

De oorspronkelijke numerieke betekenis was al verloren gegaan,
(van 1 op tien naar 9 op 10 naar bijna alle, of gewoon boel weinig over)
maar nu kan je dus zelfs dingen die niet telbaar zijn 'decimeren',
(of zelfs dingen die niet eens kwantitatief meetbaar zijn)

Jan

joh

Jan 29, 2024, 3:55:15 PMJan 29
Welkom in de wondere wereld van de taal.

Bakel

Jan 29, 2024, 8:37:28 PMJan 29
nos...@de-ster.demon.nl (J. J. Lodder) wrote:

> Volgens de NOS vandandaag werd de macht van Koning Willem II
> door de nieuw grondwet 'gedecimeerd'.

Ik zeg niks.

J. J. Lodder

Jan 30, 2024, 5:03:17 AMJan 30
joh <josh...@gmail.com> wrote:
Ook welkom in dit epicentrum van taligheid,

Jan

Rein

Jan 30, 2024, 4:46:46 PMJan 30
Tegen (en over) mij ook al een poos niet meer.
Wat overkomt me. Ik mis de zowat enige zekerheid in het leven:
mijn reactie op een tekst levert VB's reactie over mij op.
Ik heb nog wel een, mogelijk laatste, verzoek: wil je asje-
blieft nog één keer schrijven dat ik op een inconsistentie wijs
omdat ik 'daar niet tegen kan'? Ik vraag dat omdat je mijn
postings 'bizar' noemt, begrijp je?

Stop je echt definitief met aan m'n kont hangen? Ben jij, net als
een paar anderen, nou ook al aan het plonken, killen, negeren of
iets van gelijke strekking geslagen?
Wat vind je daar nou zelf van?

"Mensen blokkeren of killfilen is voor watjes." (VB)

--
<

pe

Jan 30, 2024, 4:48:20 PMJan 30
Sprak hij gedecimeerd.

--
LaTiE FijN zIJn

Bakel

Jan 30, 2024, 8:40:02 PMJan 30
add...@request.nl.invalid (Rein) wrote:

> Tegen (en over) mij ook al een poos niet meer.
> Wat overkomt me. Ik mis de zowat enige zekerheid in het leven:
> mijn reactie op een tekst levert VB's reactie over mij op.

Wat dacht je van andersom?

> Ik heb nog wel een, mogelijk laatste, verzoek: wil je asje-
> blieft nog één keer schrijven dat ik op een inconsistentie wijs
> omdat ik 'daar niet tegen kan'?

Ja hallo, het moet natuurlijk wel een beetje in de context passen.

> Ik vraag dat omdat je mijn postings 'bizar' noemt, begrijp je?

Dat zijn ze ook. Het eindeloze geciteer. Het eindeloze nadragen van
werkelijke of vermeende beledigingen uit het verleden. "Jos B."
bijvoorbeeld de hele tijd. Ja, het was een foute vergelijking of
verwijzing van Ruud. Dat heb je al tien keer gezegd. En niemand hier
denkt dat je een kindermoordenaar bent, dus hou er een keer over op.

> [...]
> iets van gelijke strekking geslagen?
> Wat vind je daar nou zelf van?
>
> "Mensen blokkeren of killfilen is voor watjes." (VB)

Ik heb je niet gekillfiled. Maar gesprekken met jou leveren alleen
maar negativiteit op. En als ik vraag wat je ergens mee bedoelt, geef
je geen antwoord. Als ik er nog een keer naar vraag, geef je weer geen
antwoord. De animo om te reageren kan dan wel eens tijdelijk wat
minder worden.

h@wig

Jan 31, 2024, 4:08:20 AMJan 31
Bakel:
Want je wil niet zitten millimeteren?

Bakel

Jan 31, 2024, 4:45:36 AMJan 31
Precies. Je moet zo'n jongen wel een beetje in zijn waarde laten.

Ruud Harmsen

Jan 31, 2024, 8:34:26 AMJan 31
Wed, 31 Jan 2024 12:39:54 +1100: Bakel <Ba...@vanb.invalid> scribeva:

> [...]
>verwijzing van Ruud. Dat heb je al tien keer gezegd. En niemand hier
>denkt dat je een kindermoordenaar bent, dus hou er een keer over op.

Ik ook niet, en ook nooit gedacht, en niet gesuggereerd. Dus
inderdaad.

--
Ruud Harmsen, https://rudhar.com

Rein

Feb 2, 2024, 2:41:59 PMFeb 2
Ruud Harmsen <r...@rudhar.com> wrote:
> Bakel <Ba...@vanb.invalid> scribeva:

> Ik ook niet, en ook nooit gedacht, en niet gesuggereerd. [...]

Hij heeft me alleen maar en plein public zo genoemd.

Om dan een poosje later ook nog eens een zinspeling te maken
m.b.t. de moordenaar van Anne Faber. Ook toen dacht hij vast niet
dat ik die verkracht en vermoord heb.

Maar waarom schrijft-ie dat soort dingen dan, zou je zeggen.

"Effectbejag." (RH)

--
<

Rein

Feb 2, 2024, 2:42:00 PMFeb 2
Bakel <Ba...@vanb.invalid> wrote:

> Wat dacht je van andersom?

Vraag het eens aan 'zere plek'.

> Ja hallo, het moet natuurlijk wel een beetje in de context passen.

Je bedoelt vast de context van mijn kijk-mij-eens-ontboezemingen
over waar ik wel en niet tegen kan.

> [...]
> verwijzing van Ruud. Dat heb je al tien keer gezegd. En niemand hier
> denkt dat je een kindermoordenaar bent, dus hou er een keer over op.

Nee baas.
(Het zijn altijd de daders, hun handlangers/medeplichtigen,
soortgenoten en sympathisanten die vinden dat je er maar 's over
moet ophouden.)

> Ik heb je niet gekillfiled. Maar gesprekken met jou leveren alleen
> maar negativiteit op./

VB wil geloof ik beloond worden voor zijn positieve Rain Man-
inbreng.

> /En als ik vraag wat je ergens mee bedoelt, geef
> je geen antwoord. Als ik er nog een keer naar vraag, geef je weer geen
> antwoord. [...]

VB denkt geloof ik dat ik beledigen, schelden, schofferen,
verdachtmaken, kortom op de man spelen een puike basis vind voor
een vruchtbare gedachtewisseling.

[knip]

--
<

Bakel

Feb 2, 2024, 4:18:31 PMFeb 2
> [...]

> (Het zijn altijd de daders, hun handlangers/medeplichtigen,
> soortgenoten en sympathisanten die vinden dat je er maar 's over

Je kunt er toch moeilijk je hele leven over door blijven gaan, ook
niet in gevallen waarin je gelijk had.

> VB wil geloof ik beloond worden voor zijn positieve Rain Man-
> inbreng.

Daar heb je weer zo'n ouwe koe. Rein Man. Ik vind hem wel leuk.

> VB denkt geloof ik dat ik beledigen, schelden, schofferen,
> verdachtmaken, kortom op de man spelen een puike basis vind voor
> een vruchtbare gedachtewisseling.

Ach, je moet ergens beginnen.

Ruud Harmsen

Feb 3, 2024, 3:02:47 PMFeb 3
Sat, 03 Feb 2024 08:18:25 +1100: Bakel <Ba...@vanb.invalid> scribeva:

Ik ben geen dader, jij (Rein) ook niet. Dus ik weet niet waar je het
over hebt. O wacht, de dader van het onaangenaam sturen van een
ongepaste brief met ongepaste adressering. Niet strafbaar, wel
vervelend en laakbaar. Jarenlang hardnekkig over gezwegen,
uiteindelijk impliciet toegegeven door hem te publiceren. Maar nog
altijd te laf om eens rechtuit te zeggen "Ja, ik heb die geschreven en
aan zijn vrouw haar werkadres gestuurd. Omdat ik dat toen gepast
vond."

Dat kan, dat is een mening, en meningen zijn vrij, mits binnen de wet
geuit.

Jij wil toch ook dat we ophouden over die brief? Nou ben ik er weer
over begonnen. Vervelend hè?

>Je kunt er toch moeilijk je hele leven over door blijven gaan, ook
>niet in gevallen waarin je gelijk had.

>Daar heb je weer zo'n ouwe koe. Rein Man. Ik vind hem wel leuk.

>Ach, je moet ergens beginnen.

Rein

Feb 3, 2024, 4:01:27 PMFeb 3
Ruud Harmsen <r...@rudhar.com> wrote:

[knip]

"Hij krijgt van mij een levenslange block" (RH)

"O ja, dus wel zogenaamd ploinken maar wel blijven
doortrollen. Bah." (RH)

--
<

Rein

Feb 3, 2024, 4:01:28 PMFeb 3
Bakel <Ba...@vanb.invalid> wrote:
> [...]

[knip]

> Daar heb je weer zo'n ouwe koe. Rein Man. Ik vind hem wel leuk.

Voorzover sadisme leuk kan zijn, natuurlijk.

"Zoals een fundamentalistisch christen niet naar de dokter
zal gaan met de tekst: "Dokter, ik heb de laatste tijd zo'n
last van fundamentalistisch christendom." Nee, die zwelgt
daar juist in." (VB)

> Ach, je moet ergens beginnen.

Die 'je' moet wél Rein zijn, natuurlijk.
Wanneer ik me na een afwezigheidsperiode weer in nl.taal
meld, zijn het juist degenen die bovengenoemd - even een
actuele term erin gooien - grensoverschrijdend gedrag
vertonen die vinden dat ik alle tijd heb gehad om mijn leven
te beteren.
En niemand van dat groepje die dat 'bizar' vindt.

--
<

Bakel

Feb 3, 2024, 5:13:14 PMFeb 3
add...@request.nl.invalid (Rein) wrote:

> [knip]

> Voorzover sadisme leuk kan zijn, natuurlijk.

Jij loopt hier al jaren te klieren. Dan krijg je wel eens een reactie.
En dan is de nieuwsgroep weer te klein.

> "Zoals een fundamentalistisch christen niet naar de dokter
> zal gaan met de tekst: "Dokter, ik heb de laatste tijd zo'n
> last van fundamentalistisch christendom." Nee, die zwelgt
> daar juist in." (VB)

Wat schrijf ik toch een leuke dingen als ik een goeie dag heb.

> [...]
> te beteren.
>
> En niemand van dat groepje die dat 'bizar' vindt.

10 Rein doet vervelend.
20 Rein krijgt daar reacties op.
30 Rein klaagt over die reacties.
40 Go to 10.

Als je 10 niet doet, gebeurt de rest ook niet.

Izak van Langevelde

Feb 4, 2024, 5:27:54 AMFeb 4
Kopje thee, iemand?

--
Grinnikend door het leven...

Bakel

Feb 4, 2024, 5:50:01 AMFeb 4
Izak van Langevelde <eeza...@studiomestenmist.nl> wrote:

> Kopje thee, iemand?

If moeilijk mannetje
{
10 Rein doet vervelend.
20 Rein krijgt daar reacties op.
30 Rein klaagt over die reacties.
40 Go to 10.
}
Else
{
Kopje thee
}
Endif

Rein

Feb 4, 2024, 6:14:10 AMFeb 4
Bakel <Ba...@vanb.invalid> wrote:

[knip]

00 Een keizer(in) geeft hoog op van zijn/haar prachtige kledij.
10 Rein laat zien dat hij/zij poedeltjenaakt is.
20 Rein krijgt daar reacties op.
30 Rein analyseert die.
40 Go to 00.

Als je 00 niet doet, gebeurt de rest ook niet.

Nou jij:

Bakel

Feb 4, 2024, 6:18:23 AMFeb 4
:)