Re: Omtzigt geeft duidelijkheid: ?Mijn prioriteit ligt nu bij carnaval?

Kees van den Doel

Feb 10, 2024, 1:32:42 PMFeb 10
In article <t1IxN.7912542$ee1.8...@fx16.ams4>, man...@gmail.com says...

> Oké nog iets, jij lijkt me een slimme mens,

Kluk-kluk ook van de lijken zijn!

> Denk jij dat in héél Friesland dezelfde taal wordt gesproken en niet
> zoals in Limburg verschillende dialecten.

Nee, in Limburg spreken ze Limburgs, en in Friesland Frieslandisch, en
dat is net zo verschillend als de lokroep van de Horrekop en het huilen
van Urgje.

> Ik dus niet...

Dat is een offer dat elke Padvinder brengt voor vorscht en veterland!

Frank Zippo

Feb 10, 2024, 1:58:30 PMFeb 10
Padvinder Magermans <man...@gmail.com> kirjutas:

>Oké nog iets, jij lijkt me een slimme mens,

Vergeleken met Padvinder Magermans is bijna iedereen "een slimme mens".
Vergeleken met Padvinder Magermans zijn zelfs heel veel apen "een slimme
aap".

>De Rijksoverheid erkent de Friese taal als officiële taal via de Wet.

Heel goed opgezocht, Padvinder Magermans!

>Denk jij dat in héél Friesland dezelfde taal wordt gesproken en niet
>zoals in Limburg verschillende dialecten.

Dat klopt. Zo heb je bijvoorbeeld StadsFries en PlattelandsFries. In het
zuidoosten, nabij de grens met Drente, proaten ze Stellingwerfs. En in
Hindeloopen spreken ze zelfs een taaltje dat niemand buiten Hindeloopen
snapt, ook mede Friezen niet.

>Ik dus niet...

Kijk eens aan. Padvinder Magermans heeft een aanval van inzicht! Als dat
maar goed komt...

--
Zippo