LUL

Pancho Sanza

Bakel

Pancho Sanza <span...@gmail.com> wrote:

> https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2022/in-de-succesvolle-tv-machine-van-dwdd-werd-menig-redacteur-vermalen~v605784/

Het verbaast me dat Van Nieuwkerk nooit een uitzending met een blauw
oog heeft moeten presenteren. Wat zijn al die mensen bang geweest.

Ruud Harmsen

Sat, 19 Nov 2022 13:08:55 +1100: Bakel <Ba...@vanb.invalid> scribeva:
En ze komen er nu pas mee. Opeens.
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com

Bakel

Ja, nou je het zegt. Ze liegen! Alle 50!

Izak van Langevelde

Zo'n lul opereert nooit in zijn eentje, er zijn altijd mensen die zijn
reet likken om carriere te kunnen maken, of er anderszins garen bij
spinnen. Het is dus al te makkelijk alle ballen op die ene lul te spelen...

--
Grinnikend door het leven...

Bakel

Het begon wel bij hem.

Izak van Langevelde

Dat klopt, en het lijkt erop dat hij er, achteraf, niets van heeft
geleerd. Kort en goed, het blijft een lul.

Flibsy

Wat heeft dit met taal te maken?

Niks natuurlijk. Maar het is altijd lekker vanachter je toetsenbord
ongegeneerd op een persoon te schelden.

--
Flibsy

Bakel

Ik vond hem altijd nogal een poser, maar ik kon hem in Chansons!(!)
wel lijden. Krijg je dit.

Bakel

Opa Flibsy wordt af en toe wakker, leest iemand de les en dut dan weer
in.

Izak van Langevelde

Juist dat Chansons is niet te doen voor wie weinig met het Franse lied
heeft...

Flibsy

Je ben wel blij met je nieuwe insteek hè.

Vertel eens, wat heeft de draadstarter met taal te maken?

--
Flibsy

Jan van den Broek

2022-11-19, Flibsy <fli...@invalid.invalid> schrieb:

> Wat heeft dit met taal te maken?

Of hij konnl.media.tv niet vinden, of hij wilde trollen.

> Niks natuurlijk. Maar het is altijd lekker vanachter je toetsenbord
> ongegeneerd op een persoon te schelden.

Dat is een derde mogelijkheid.
(En "of" is niet exclusief.)

--
Jan v/d Broek
balg...@dds.nl

Ruud Harmsen

Sat, 19 Nov 2022 17:46:22 +1100: Bakel <Ba...@vanb.invalid> scribeva:
Zei ik dat?

Ruud Harmsen

Sat, 19 Nov 2022 11:39:06 +0100: Izak van Langevelde
<eeza...@studiomestenmist.nl> scribeva:
Het is een overenthousiaste man, die (samen met anderen) goeie
programma’s maakt. En ja, dan valt er wel eens een onaangenaam woord,
dat kan ik me wel voorstellen.

Ruud Harmsen

Sat, 19 Nov 2022 22:02:13 +1100: Bakel <Ba...@vanb.invalid> scribeva:

>Ik vond hem altijd nogal een poser, maar ik kon hem in Chansons!(!)
>wel lijden. Krijg je dit.

Ik heb die serie niet gezien, heb ook niet zo veel met Franse
chansons, maar kan me vanuit mijn eigen fadogevoel de makers hun
ongezien veronderstelde passie wel goed voorstellen.

Misschien ga ik op me 80ste zelf ook zo’n soort serie maken in
Lissabon. Als ik het durf. Wat niet het geval is. Ben er al sinds 2015
überhaupt niet meer geweest. Dit jaar bijna, maar is er toch niet van
gekomen.

Ruud Harmsen

Sat, 19 Nov 2022 12:14:21 +0100: Izak van Langevelde
<eeza...@studiomestenmist.nl> scribeva:
Ja echt? Zou je denken?

Pancho Sanza

Na tusia e Bakel:

>Het verbaast me dat Van Nieuwkerk nooit een uitzending met een blauw
>oog heeft moeten presenteren. Wat zijn al die mensen bang geweest.

Eerst probeerde hij zich er nog lafjes onderuit te zwijgen:

|Volgens de krant wilde Van Nieuwkerk aanvankelijk niet reageren op de
|aantijgingen, maar kwam hij vanmiddag alsnog met een reactie. Daarin
|betuigde hij geen spijt.

Maar toen is hij blijkbaar vermanend toegesproken door hogerhand:

|Korte tijd later stuurde de presentator een nieuwe reactie, waarin hij
|zegt: "Dat we kennelijk toch niet iedereen een veilig en prettig gevoel
|hebben kunnen geven en dat het zelfs collega's ziek heeft gemaakt, dat
|spijt me enorm."

En waarom spijt het hem zo enorm? Omdat al die rotzooi nu naar buiten is
gekomen.

|Er zijn "een aantal ongemakkelijke gedane zaken", zegt de presentator
|verder in de Volkskrant. "Die nemen helaas geen keer, maar stemmen wel
|tot nadenken. Deze spiegel blijft in mijn kamer hangen." Tegelijkertijd
|zegt Van Nieuwkerk dat de weergave in de Volkskrant van de situatie bij
|DWDD "een draconische karikatuur" is waarin hij "gemakshalve [is]
|teruggevouwen tot een Eeuwige Driftbui".

Bron:
https://nos.nl/artikel/2452946-angstcultuur-bij-dwdd-omroep-greep-niet-fundamenteel-in

Zoveel onoprecht ge-excuseer doet de Chinees in mij verlangen zich hals-
overkop buitengaats te begeven.

--
Pancho

Pancho Sanza

Na tusia e Jan van den Broek:

>2022-11-19, Flibsy <fli...@invalid.invalid> schrieb:

Ach gut. Broek en Flibs doen ook weer eens een duit in het zakje.

>Of hij konnl.media.tv niet vinden, of hij wilde trollen.

In nl.media.tv wordt iedere maand het Charter gepost. Verder is de enige
deelnemer aldaar ene Nico uit Gouda die de boel volspamt met eenregelige
leesadviezen.

Conclusie: ik wil trollen.

>Dat is een derde mogelijkheid.
>(En "of" is niet exclusief.)

De kans om eens lekker moraalriddertje te spelen laten beide plaatse-
lijke droogkloten zich uiteraard niet ontnemen!

Nou, ik vind het best.

--
Pancho

Pancho Sanza

Na tusia e Bakel:

>Het verbaast me dat Van Nieuwkerk nooit een uitzending met een blauw
>oog heeft moeten presenteren. Wat zijn al die mensen bang geweest.

En daar heeft half Nederland dus 15 jaar lang nietsvermoedend naar
zitten kijken.

Gelukkig heb ik die Van Nieuwkerk nooit als held gezien, dus van zijn
voetstuk vallen was voor mij niet aan de orde.
--
Pancho

Bakel

Er wordt hier zoveel naast het onderwerp gepraat. Wat maakt het uit
zolang taal het hoofdthema blijft?

Bakel

Ruud Harmsen <r...@rudhar.com> wrote:

> Sat, 19 Nov 2022 17:46:22 +1100: Bakel <Ba...@vanb.invalid> scribeva:

> Zei ik dat?

Het was een suggestieve "Opeens".

Bakel

Je hebt het artikel niet gelezen of niet gesnapt.

Bakel

> [...]

> chansons, maar kan me vanuit mijn eigen fadogevoel de makers hun
> ongezien veronderstelde passie wel goed voorstellen.

Ik heb veel met Franse chansons, maar vooral van vroeger uit. Ik
vreesde het ergste voor dit programma, maar het wordt voor mij gered
door het feit dat ze echt geïnteresseerd zijn. Dat zie je zelden bij
celebriteiten. Wel jammer dat ze allebei geen woord Frans spreken. Dat
communiceert lastig. Met Fransen dan, hè?

Bakel

Alle grote namen uit de tv-wereld zeggen dat ze dit allemaal al jaren
wisten. Maar Frans Klein wist van niks. Geleufde gij dâ? Weg met die
man.

Bakel

Een poser met een eeuwigdurende midlifecrisis, maar dit had ik toch
niet verwacht. Niet in deze mate.

Pancho Sanza

Na tusia e Bakel:

{M. van Nieuwskerk]

>Er wordt hier zoveel naast het onderwerp gepraat. Wat maakt het uit
>zolang taal het hoofdthema blijft?

Ik wil bij deze voorstellen dat opa mij, in navolging van Izak en
het Broekventje, in zijn killfile deponeert. Lijkt me trouwens ook
een prima plan voor het wicht, met het oog op haar(*) gemoedsrust.

Blijven zij tenminste in 't vervolg verschoond van dat off-topic
"getrol" van mij. Al kan ik natuurlijk niet garanderen dat mijn
berichtgeving hen dan ook nooit meer zal bereiken, wegens de
onvermijdelijkheid van followups door derden.

Even op de tanden bijten en tot 10 tellen, zou ik in dat geval
willen adviezeuren.

(*) "Haar" in de zin van bezittelijk voornaamwoord.

--
Pancho

Pancho Sanza

Na tusia e Bakel:

>Het was een suggestieve "Opeens".

Vijftien jaar lang heeft hij zijn medewerkers lopen terroriseren en nu
dat alles in de openbaarheid komt realiseert hij zich "opeens" dat zijn
gedrag wel eens niet helemaal door de beugel heeft gekund.

Misschien is hij een sociopaat en heeft hij zijn manier van communiceren
altijd als normaal beschouwd.

--
Pancho

Bakel

Dat denk ik eigenlijk. Er moet iets mis met hem zijn. Anders misschien
Ellen Degeneres Syndrome.

<https://www.youtube.com/watch?v=AcUwS90IZ4A>

Ruud Harmsen

Sun, 20 Nov 2022 05:28:27 +1100: Bakel <Ba...@vanb.invalid> scribeva:
Inmiddels viavia het Volkskrant-artikel gelezen en nu kijk ik er toch
heel anders tegenaan.
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com

Flibsy

Antwoord op de vraag: "Niets". De draadstarter is dus een ordinaire
scheldpost.

Uiteraard gevolgd door nog wat persoonsgerichte uitingen van de usual
suspects. Tsja.

--
Flibsy

Bakel

Flibsy <fli...@invalid.invalid> wrote:

> Antwoord op de vraag: "Niets". De draadstarter is dus een ordinaire
> scheldpost.

Doe niet zo dramatisch.

Ruud Harmsen

Sun, 20 Nov 2022 05:29:29 +1100: Bakel <Ba...@vanb.invalid> scribeva:
Inmiddels wel, en ik kijk er heel anders tegenaan. Doet me denken aan
dingen in de IT, zelf meegemaakt maar VEEEEL minder erg, en aan het
leger, waar het nooit vervelend was, en een superieur me door dik en
dun steunde toen ik een kleine aanvaring had (ook VEEEL minder erg dan
dit) met een andere superieur.

Ruud Harmsen

Sat, 19 Nov 2022 20:48:28 +0100: Pancho Sanza <span...@gmail.com>
scribeva:
Je bent een onaangenaam persoon. Maar nog lang niet zo erg als
Matthijs van N., denk ik.

Flibsy

Het is een vaststelling.

--
Flibsy

Bakel

Ik heb het nooit meegemaakt. Ook niet in mindere mate. Maar ik had ook
vrijwel nooit een baas of collega's.

Pancho Sanza

Na tusia e Ruud Harmsen:

>Je bent een onaangenaam persoon.

Bek houwe! Jou werd niks gevraagd!

--
Pancho

Ruud Harmsen

Sun, 20 Nov 2022 09:06:40 +1100: Bakel <Ba...@vanb.invalid> scribeva:
>Ik heb het nooit meegemaakt. Ook niet in mindere mate. Maar ik had ook
>vrijwel nooit een baas of collega's.

Die IT-episode was toen ik al freelancer was.

Bakel

Ruud Harmsen <r...@rudhar.com> wrote:

> Sun, 20 Nov 2022 09:06:40 +1100: Bakel <Ba...@vanb.invalid> scribeva:
>
> Die IT-episode was toen ik al freelancer was.

Maar wel op locatie, neem ik aan.

Pancho Sanza

Na tusia e Bakel:

>Doe niet zo dramatisch.

Flibsy is een penis.

Penis is een net woord voor lul.

Andere synoniemen van penis zijn: fallus, fluit, geslacht, geslachts-
apparaat, geslachtsdeel, geslachtsorgaan, jongeheer, leuter, lid, lul,
mannelijk lid, opper, opperwachtmeester, paal, penis, piel, pielemuis,
piemel, piet, pik, pisser, plasser, potlood, prik, roe, rampetamp,
roede, sanne, sannie, sergeant-majoor, snikkel, stijve, tamp,
tampeloeres, zwengel enz.

En ja, Flibsy is het allemaal, maar omdat ik wil het graag betamelijk
wil houden en om Flibsy niet al te zeer beledigen heb ik in zijn geval
gekozen voor het neutrale "penis".

Zo, en nog on topic voor nl.taal ook!

--
Pancho

Pancho Sanza

Na tusia e Pancho Sanza:

[Kleurrijke benamingen voor het mannelijk voortplantingsorgaan]

>En ja, Flibsy is het allemaal, maar omdat ik wil het graag betamelijk
>wil houden en om Flibsy niet al te zeer beledigen heb ik in zijn geval
>gekozen voor het neutrale "penis".

Ja, dat komt er nou van als je niet helemaal tevreden bent met je tekst
tot nu toe en er dan een beetje halfslachtig in gaat zitten editen, wat
een resultaat oplevert dat tussen beide alternatieve beoogde formule-
ringen in hangt.

Het moet dus zijn:

"En ja, Flibsy is het allemaal, maar ik wil het graag betamelijk houden
en Flibsy niet al te zeer beledigen, dus heb ik in zijn geval gekozen
voor het neutrale "penis"."

Of:

"En ja, Flibsy is het allemaal, maar omdat ik het graag betamelijk
wil houden, en om Flibsy niet al te zeer te beledigen, heb ik in zijn
geval gekozen voor het neutrale "penis"."

Zowel uitleg als correctie van mijn tekstverhapseling lijken mij geheel
& al on topic voor nl.taal!

--
Pancho

'n Gannefkerel

Als Nieuwkerk mij dat geflikt had, had hij een kink op zijn ogen gehad en
was ik een échte het baan gaan zoeken.

--
'n Gannefkerel
"Romance @ short notice was her specialty" [H. H. Munro]

Bakel

'n Gannefkerel <no_e...@invalid.invalid> wrote:

> Als Nieuwkerk mij dat geflikt had, had hij een kink op zijn ogen gehad en
> was ik een échte het baan gaan zoeken.

Een hele begrijpelijke reactie.

h@wig

Ruud Harmsen:
Tegen SP.
> Je bent een onaangenaam persoon. Maar nog lang niet zo erg als
> Matthijs van N., denk ik.

Een heel klein lulletje dan?

Bakel

h@wig <hedwig.d...@planet.nl> wrote:

> Een heel klein lulletje dan?

Wat zeg je?

Maar los daarvan: jammer dat Eva Jinek niet meer voor de publieke
omroep werkt. Anders kon Matthijs van Nieuwkerk zijn sorry-interview
bij haar doen.

Izak van Langevelde

Lovenswaardig zelfs, de wereld wordt een stuk beter zonder figuren als
Van Nieuwkerk...

--
Grinnikend door het leven...

Izak van Langevelde

Een piepkleinkutlulletje?

Ik werd ooit 'ns door een tandarts en zijn assistentes in de stoel
vastgepind, waarna mijn mond werd opengedwongen voor een pijnlijke
behandeling. Ik heb ze toen uitgemaakt voor onverbeterlijke lullen, een
kwalificatie die in de wachtkamer hoorbaar was, en die ik nog steeds
handhaaf. De tandarts is waarschijnlijk dood, maar als ik nog 'ns zo'n
assistente tegenkom, dan kan ze zelf haar gebit compleet laten renoveren.

Pancho Sanza

Na tusia e 'n Gannefkerel:

>Als Nieuwkerk mij dat geflikt had, had hij een kink op zijn ogen gehad en
>was ik een échte het baan gaan zoeken.

Cees Korvinus, oud-directeur van BNNVARA (2009-2011), probeert een draai
aan het verhaal te geven:

"Er zijn situaties geweest die echt niet konden", zegt Korvinus nu op
basis van de berichtgeving in de Volkskrant. "Aan de andere kant: DWDD
heeft ook echt wat neergezet. De Wereld Draait Door blijft een heel mooi
programma. Dat moeten we niet vergeten."

https://nos.nl/artikel/2453062-npo-directeur-leeflang-over-dwdd-hoe-heeft-dit-15-jaar-lang-zo-kunnen-gaan

Waarmee hij lijkt te impliceren dat het zonder het despotengedrag van
Van Nieuwkerk misschien niet "een heel mooi programma" zou geweest
kunnen zijn.

Pauw & Witteman hebben ook "heel mooie" programma's gemaakt. Maar die
lukte dat blijkbaar wel zonder hun staf te terroriseren. (Of liggen er
wellicht nog nieuwe onthullingen in het verschiet?)

--
Pancho

Bakel

> [...]

> lukte dat blijkbaar wel zonder hun staf te terroriseren. (Of liggen er
> wellicht nog nieuwe onthullingen in het verschiet?)

Ja en alsof DWDD zo belangrijk was dat er mensen voor over de kling
gejaagd mochten worden. Best een zieke mentaliteit 🌡️

h@wig

Pancho Sanza:
[..]
> [...]
> gekozen voor het neutrale "penis".

"Misschien is hij een sociopaat en heeft hij zijn manier van
communiceren altijd als normaal beschouwd" (Pancho Sanza over Van
Nieuwkerk als hij "moraalriddertje" speelt).

Bakel

Met Van Nieuwkerk? Denk het wel.

Pancho Sanza

Na tusia e Bakel:

>Met Van Nieuwkerk? Denk het wel.

Sociopaat was wellicht wat sterk uitgedrukt, maar ik blijf het uiterst
merkwaardig vinden dat hij zich tijdens die 15 jaar DWDD nooit eens
heeft afgevraagd of dat geschreeuw en gescheld van hem eigenlijk wel
gezond was.

Of misschien had hij ook in het algemeen, in zijn dagelijkse leven
buiten dat programma, wel teveel haast om bij dat soort dingen stil
te staan.

--
Pancho

'n Gannefkerel

Is t gezond dat je je uit laat kafferen. Lach hem vierkant in zijn gezicht
uit, spuug in zijn koffie en zoek een echte baan.

Bakel

> [...]

> merkwaardig vinden dat hij zich tijdens die 15 jaar DWDD nooit eens
> heeft afgevraagd of dat geschreeuw en gescheld van hem eigenlijk wel

Ik vind het niet zo sterk uitgedrukt. Een narcist hoeft bijvoorbeeld
niet zo te reageren.

> Of misschien had hij ook in het algemeen, in zijn dagelijkse leven
> buiten dat programma, wel teveel haast om bij dat soort dingen stil
> te staan.

Zijn eerste reactie getuigde nog steeds van geen enkel inzicht in zijn
eigen gedrag, nu jaren later.

Bakel

Die mensen moeten bang voor hun baan/inkomen/carrière geweest zijn.
Ik zou zelf eerst reageren en daarna wel zien wat de schade is.

Izak van Langevelde

Ik zou bidden dat ik het humeur had om verbaal te reageren. Ik ken dat
soort prinsjes van Vreselijke Universiteit en Post NL, en de wereld zou
een stuk opvrolijken als ze morgen niet wakker werden...

Bakel

Izak van Langevelde <eeza...@studiomestenmist.nl> wrote:

Ik zou het zelf waarschijnlijk niet doen, maar ik zou een blauw oog in
de ernstigste gevallen een hele adequate reactie vinden.
Ik begrijp ook niet dat mensen als Johan Derksen en Cees Korvinus
bijna vergoelijkend reageren. En dat notoire schande-roepers als
Claudia de Breij en Marc-Marie Huijbregts ineens muisstil zijn.

Flibsy

Inmiddels is gebleken dat je analogie correct is.

--
Flibsy

Pancho Sanza

Na tusia e Bakel:

[MvN]

>Zijn eerste reactie getuigde nog steeds van geen enkel inzicht in zijn
>eigen gedrag, nu jaren later.

Ik heb nu ook wat interviews met min of meer direct betrokkenen gelezen.

Het oude bekende verhaaltje. Eigenlijk wisten ze allemaal wel wat er
gaande was (al doen sommigen, zoals het omhoog gepromoveerde NPO baasje
Frans Klein, alsof hun neus bloedt), maar ja, DWDD was ook zooooo'n
fantaaaaaastisch programma, en waar gehakt wordt enzovoort.

Het komt er uiteindelijk op neer dat niemand iets deed omdat DWDD gewoon
een vette melkkoe was voor BNNVARA, en wat niet weet wat niet deert. En
zo liet men dat gezwel 15 jaar lang door etteren.

Bij laat die hele geschiedenis in ieder geval een bijzonder nare smaak
achter.

--
Pancho

Bakel

> [...]

> zo liet men dat gezwel 15 jaar lang door etteren.
>
> Bij laat die hele geschiedenis in ieder geval een bijzonder nare smaak

Ook volgens Johan Derksen wist iedereen dit al. Maar hij zei ook dat
er 2 of 3 rondlopen die nog veel erger zijn. Nou stond hij wel in zijn
dweperige verdedigstand, zoals hij die ook bij John de Mol heeft.

Pancho Sanza

Na tusia e Pancho Sanza:

>Bij laat die hele geschiedenis in ieder geval een bijzonder nare smaak
>achter.

Bij mij laat die hele geschiedenis in ieder geval een bijzonder nare
smaak achter.

--
Pancho

Ruud Harmsen

Mon, 21 Nov 2022 23:59:54 +0100: Pancho Sanza <span...@gmail.com>
scribeva:
Ja, dat maken we toch niet vaak mee, dat jij zomaar woordjes weglaat.
Dat is meer iets voor mij.

h@wig

Pancho Sanza:

> [...]
> merkwaardig vinden dat hij zich tijdens die 15 jaar DWDD nooit eens
> heeft afgevraagd of dat geschreeuw en gescheld van hem eigenlijk wel

Dat vraag ik me van jou nou ook wel eens af.
15 jaar sneren, afzeiken en schelden gaat je vast niet in de kouwe
kleren zitten. Zoek hulp.

Pancho Sanza

Na tusia e Bakel:

[DWDD ellende]

>Ook volgens Johan Derksen wist iedereen dit al. Maar hij zei ook dat
>er 2 of 3 rondlopen die nog veel erger zijn. Nou stond hij wel in zijn
>dweperige verdedigstand, zoals hij die ook bij John de Mol heeft.

Ik heb dat stukje Vandaag Inside waarin het geval MvN aan de orde komt
ook bekeken. Van der Gijp doet er wel erg laconiek over door Van
Nieuwkerk af te doen als een gestoorde. En De Snor moest natuurlijk
vooral heel erg op zijn tellen passen om zijn grote vriend John, die van
exact hetzelfde laken een pak (zoniet nog erger dan) als Van Nieuwkerk
schijnt te zijn, een beetje uit de wind te houden. Maar dat kun je wel
aan Derksen overlaten.

En dan is er natuurlijk nog dit:
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/11/21/er-lopen-meer-bullebakken-rond-in-hilversum-maryam-hassouni-schreef-een-vlammend-jaccuse-tegen-hen-a4148971

Maryam Hassouni, die op de set van Flikken Rotterdam gepest en
gekleineerd werd door 1 van de mannelijke mede acteurs, en wat eveneens
onder het tapijt werd geschoven, want "je steracteur stoot je natuurlijk
liever niet tegen het hoofd".

En dan is er nog die "oudere regisseur", genaamd "Dick," die haar
uitnodigde in zijn Italiaanse villa, met naar al snel bleek slechts 1
bedoeling.

En nu vraag ik mij dus af: zou met "oudere regisseur" misschien Dick
Maas bedoeld kunnen zijn geweest?

--
Pancho

Bakel

Pancho Sanza <span...@gmail.com> wrote:

> Ik heb dat stukje Vandaag Inside waarin het geval MvN aan de orde komt
> ook bekeken. Van der Gijp doet er wel erg laconiek over door Van
> Nieuwkerk af te doen als een gestoorde.

Maar van alle celebriteiten veroordeelde hij MvN daardoor wel het
hardst.

> [...]
> (zoniet nog erger dan) als Van Nieuwkerk schijnt te zijn, een beetje
> uit de wind te houden. Maar dat kun je wel

Hij heeft het altijd over journalistieke objectiviteit, maar niemand
hangt zo van sympathieën en antipathieën aan elkaar als Derksen.
Feiten zijn daaraan volkomen ondergeschikt bij hem.

> [...]
> gekleineerd werd door 1 van de mannelijke mede acteurs, en wat eveneens
> onder het tapijt werd geschoven, want "je steracteur stoot je natuurlijk

<https://www.mediacourant.nl/2022/11/huub-stapel-ontkent-wangedrag-op-flikken-set-ik-weet-wie-het-is/>

Verbazingwekkend weer dat een hele tv-crew en omroep dit soort gedrag
blijkbaar accepteren.

> [...]
> bedoeling.
>
> En nu vraag ik mij dus af: zou met "oudere regisseur" misschien Dick

Ik denk het ook. Het is niet erg waarschijnlijk dat je een oudere
Nederlandse regisseur slechts aanduidt met 'Dick' en dat je dan niet
Dick Maas bedoelt.

Ruud Harmsen

Wed, 23 Nov 2022 08:35:22 +1100: Bakel <Ba...@vanb.invalid> scribeva:
>Hij heeft het altijd over journalistieke objectiviteit, maar niemand
>hangt zo van sympathieën en antipathieën aan elkaar als Derksen.
>Feiten zijn daaraan volkomen ondergeschikt bij hem.

Hij zit in een talkshow, niet in een actualiteitenrubriek of
documentaire.

Bakel

Ik zeg ook niet dat hij opgesloten moet worden, maar dat ik niet veel
waarde hecht aan zijn meningen.

Ruud Harmsen

Tue, 22 Nov 2022 22:19:10 +0100: Pancho Sanza <span...@gmail.com>
scribeva:
Ga ik nu lezen.

Ik erger me nu al aan de titel van haat boek, "Wat de fak", omdat ik
dat sowieso een stomme uitdrukking vind, en omdat de Engelse klinkers
in het eerste en derde woord niet dezelfde zijn, in geen enkele
variant van het Engels, waar ook ter wereld.

Als je dan toch quasi-Engelse uitdrukkinkjes meent te moeten
gebruiken, doe het dan goed. Zo niet, doe het dan liever niet. That's
what I say! Take it or leave it!

Bakel

Sowieso moeten mensen die geen enkel benul van Oost-Europese kliktalen
hebben, geen boeken schrijven. Denken ze wel.

N.N. Kleefgaren

Net zoveel als aan de mening van een willekeurige voorbijganger.

--
Knal en erf n eg

pe

Maar voor kwazi-Nederlandse uitdrukkinkjes gelden heel andere normen, toch?

--
LaTiE FijN zIJn

Izak van Langevelde

On 23/11/2022 07:27, Ruud Harmsen wrote:
> [...]
> in het eerste en derde woord niet dezelfde zijn, in geen enkele
> variant van het Engels, waar ook ter wereld.

De jeugd van tegenwoordig, niet iedereen spreekt zo prachtig Engels als
ik^H^Hjij...

Izak van Langevelde

De meeste mensen zouden geen boeken moeten schrijven, maar dan blijven
er geen talkshows meer over, en dan is er niks meer op de buis. Ofzo.

joh

Kunnen de mensen mooi eens een boek lezen.

pe

Boek... boek... o ja, dat is zo'n ding met paginaomslaganimatie toch?

--
LaTiE FijN zIJn

Izak van Langevelde

Dungeschild regenwoud...

Pancho Sanza

Na tusia e Bakel:

>Maar van alle celebriteiten veroordeelde hij MvN daardoor wel het
>hardst.

Jouw mediacourant link had ook een stukje over Paul Haenen, die het
probeerde goed te praten. (Is Haenen ook losvaste tafelgast bij DWDD
geweest ofzo?)

[Derksen]

>Hij heeft het altijd over journalistieke objectiviteit, maar niemand
>hangt zo van sympathieën en antipathieën aan elkaar als Derksen.
>Feiten zijn daaraan volkomen ondergeschikt bij hem.

Mij zijn de schellen definitief van de ogen gevallen na zijn u-bocht
naar aanleiding van het kaars-incident. Nu beschouw ik hem als een
narcist die het voor het geld doet.

Kortom: een zeer onaangenaam persoon.

>Ik denk het ook. Het is niet erg waarschijnlijk dat je een oudere
>Nederlandse regisseur slechts aanduidt met 'Dick' en dat je dan niet
>Dick Maas bedoelt.

Aan de andere kant ligt het misschien net iets tè voor de hand. Maar
mijn eerste en allesoverheersende associatie was wel Dick Maas.

--
Pancho (en nou maar afwachten wie als eerste hapt)

Ruud Harmsen

Wed, 23 Nov 2022 09:15:49 +0100: Izak van Langevelde
<eeza...@studiomestenmist.nl> scribeva:
Ik beweer altijd dat Microsoft in het Amerikaans klinkt als maajkre
saaaaahhft, maar het bleek en blijkt dat woorden als soft en lost in
het Amerikaans de lange CAUGHT vowel hebben, in tegenstelling tot in
het Zuid-Brits. Dus ik zat er helemaal naast. Zo zie je maar.

Ik beweer wel iets van Brits-Engelse uitspraken te weten, maar wat
Amerikaans Engels betreft val ik nog steeds regelmatig in allerlei
verbazingen. Gewoon duidelijk niet mijn expertisegebied. Wil het ook
eigenlijk niet echt weten, dat scheelt vast ook in de leercurve.
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com

Bakel

> [...]

> Jouw mediacourant link had ook een stukje over Paul Haenen, die het
> probeerde goed te praten. (Is Haenen ook losvaste tafelgast bij DWDD

Dat weet ik niet, maar ik heb dat stukje ook gelezen. Zal wel een
goeie vriend zijn.

> [...]
>
> Mij zijn de schellen definitief van de ogen gevallen na zijn u-bocht
> naar aanleiding van het kaars-incident. Nu beschouw ik hem als een

Dat hij het voor het geld doet, zal hij meteen bevestigen.

> Aan de andere kant ligt het misschien net iets tè voor de hand. Maar
> mijn eerste en allesoverheersende associatie was wel Dick Maas.

"Ik noem geen naam maar zijn voornaam is Dick" is zo doorzichtig dat
je dan beter de hele naam kunt noemen. Het is net zoiets als "Ik noem
geen naam maar de Flikken-acteur heet Cees".