Spays oddity

Ruud Harmsen

Flibsy

Bakel

Ja, zeg het hier maar, Ruurd.

Jan van den Broek

Ruud (of Ruurd, of Ruby) post eerst, en verzint dan wat hij had willen
zeggen.
--
Jan v/d Broek
balg...@dds.nl

Ruud Harmsen

Sat, 19 Nov 2022 10:15:44 -0000 (UTC): Flibsy <fli...@invalid.invalid>
scribeva:
Jawel hoor. En de essentie staat samengevat in de hier manifeste
titel.

En nogmaals: als oud-IT'ers begrijpen we beiden wat redundantie is, en
waarom die onwebselijk is. (Typo intended.)

Ruud Harmsen

Sat, 19 Nov 2022 21:36:33 +1100: Bakel <Ba...@vanb.invalid> scribeva:
Zucht. Neeneeneenee. En zie draadnaam. Spays oddity. Ze weet wel, dat
ene muzieknummer van lang lang geleden.

Ruud Harmsen

Sat, 19 Nov 2022 11:43:38 -0000 (UTC): Jan van den Broek
<balg...@dds.nl> scribeva:
Neen, ik.

Ruud Harmsen

Sat, 19 Nov 2022 11:43:38 -0000 (UTC): Jan van den Broek
<balg...@dds.nl> scribeva:

Aantoonbaar onjuist. And you know it. Dus laster. Maandag aangifte.
Wat is je naam, Doderer?

Bakel

Ruud Harmsen <r...@rudhar.com> wrote:

> Sat, 19 Nov 2022 10:15:44 -0000 (UTC): Flibsy <fli...@invalid.invalid>
> scribeva:

> Jawel hoor. En de essentie staat samengevat in de hier manifeste
> titel.

"Spays oddity." Nou ok, ik heb de essentie tot mij genomen. Het is een
beetje karig, dat wel.

Bakel

En jij speelt daar woord mee. Nou, leuk.

Flibsy

Wat jij redundantie noemt is in text-usenet niet onwenselijk. Waarom heb ik
je al diverse malen in nl.taal uitgelegd.

--
Flibsy

Ruud Harmsen

Sun, 20 Nov 2022 05:38:15 +1100: Bakel <Ba...@vanb.invalid> scribeva:

>"Spays oddity." Nou ok, ik heb de essentie tot mij genomen. Het is een
>beetje karig, dat wel.

Dan lees je het toch lekker niet, zeikerd?
Mavo-2 nivo. Oeps, dat is grensoverschrijdend, dat neem ik terug.

aioe.org

E. equation dient inmiddels als equazion benaamd, heb ik geeneens zo
lang geleden geleerd. Er zijn er nog een paar denk ik.
Nederlanders zijn al ge"spazed"e tijd druk bezig met in een hoop
woorden, behalve de inmiddels obligate harde b,d,z,v,g's te gebruiken,
nu ook hypercorrecte zachte p,t,s,f,ch's in te lassen. Of was het omgekeerd.

Universeel? Unieferzeel!
Conversatie? Conferzatie!

--
guido wugi

Bakel

Maar ik zeg net dat ik het wél gelezen heb: "Spays oddity". Nou, ok.

Ruud Harmsen

Sat, 19 Nov 2022 21:55:09 -0000 (UTC): Flibsy <fli...@invalid.invalid>
scribeva:

>Wat jij redundantie noemt is in text-usenet niet onwenselijk. Waarom heb ik
>je al diverse malen in nl.taal uitgelegd.

Ja, en ik blijf dat principieel en hartstochtelijk met je oneens, en
ben mede daardoor alleen maar vastbeslotener niet aan je eisen toe te
geven. Ik blijf links posten, en wie ze niet volgen wil, die weet dan
niet wat er staat. Eigen keus en het zij zo.

Ruud Harmsen

Sat, 19 Nov 2022 22:58:14 +0100: "aioe.org" <br...@scar.be> scribeva:

>E. equation dient inmiddels als equazion benaamd, heb ik geeneens zo
>lang geleden geleerd. Er zijn er nog een paar denk ik.

Heb ik ook wel eens gehoord, geloof ik, maar is dan een andere
kwestie, want binnen Echt Engels. Maar eens nakijken.
https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/equation
Inderdaad de enige uitspraak in het Brits, dus.
In het Amerikaans ook meestal, maar niet altijd:
https://www.merriam-webster.com/dictionary/equation

> [...]
>nu ook hypercorrecte zachte p,t,s,f,ch's in te lassen. Of was het omgekeerd.

Onjuist. Heb ik al vaak uitgelegd.

>Conversatie? Conferzatie!

Onjuist. Heb ik al vaak uitgelegd.

pe

Oud-ITeuten zijn zowizo redundant.

--
LaTiE FijN zIJn

wugi

Op 19/11/2022 om 23:13 schreef Ruud Harmsen:
Psies, unieferzeel is onjuist...

> Onjuist. Heb ik al vaak uitgelegd.

Psies, conferzatie is onjuist...

... maar inmiddels wel quasi standaard in Nederland.

--
guido wugi