Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Volkse dooddoeners

1,030 views
Skip to first unread message

Mano

unread,
Apr 3, 1998, 3:00:00 AM4/3/98
to

Toen ik vanmiddag naar buiten ging, goot het van de regen. He bah, zei
ik tegen mijn buurvrouw die in haar deuropening stond, word ik weer
helemaal nat. Ach, zei ze, je moet maar denken: het meeste valt
ernaast.
Van dit soort, laat ons zeggen, volkse dooddoeners zijn er veel meer.
Je vind ze volgens mij niet zo snel in de boekjes met spreekwoorden en
gezegden. De eerste keer dat je ze hoort zijn ze wel geestig. Maar als
je bedenkt dat spreker de uitdrukking misschien al 40 jaar gebruikt,
bijvoorbeeld telkens als het regent, word je er ook een beetje treurig
van.Een ander voorbeeld: het naroepen van een hardloper met: "Ze
hebben hem al, hoor!". Wie weet er nog meer?

Mano

Erik de Vries

unread,
Apr 3, 1998, 3:00:00 AM4/3/98
to

Hoe gaat het met je?
Met slechte mensen gaat het altijd goed.

Iemand die klein van stuk is:
Als er geen kleintjes waren vielen de groten niet op.

't Is een aardige kerel, alleen moest z'n hart gekookt op z'n rug
hangen, en dan liefst zo laag dat de honden erbij kunnen (dat laatste
is facultatief)

Alle 3 afkomstig van opa en oma Dommershuijzen, Amsterdam

Erik

Als je niet wilt dat ik spam krijg, voeg dan "no spam" toe aan mijn e-mailadres.

Michel Huibers

unread,
Apr 4, 1998, 3:00:00 AM4/4/98
to

Mano heeft geschreven in bericht <352561e5...@news.xs4all.nl>...

Vlug dan voor ik echt naar bed ga, want dit is dus toch wel een aardige
nieuwe draad.
Wel algemeen bekend denk ik (als het over regen gaat):
"Tjonge, tjonge wat regent het weer vandaag"
"Och, je moet maar zo denken: alles wat vandaag valt, valt morgen niet meer"

Mies

Ductus

unread,
Apr 4, 1998, 3:00:00 AM4/4/98
to

Bart heeft geschreven in bericht <352777a0...@news.xs4all.nl>...
>(Klagen over iets vervelends) "Ach, brand is erger."
>(Klagen over regen) "Wat vandaag valt, valt morgen niet."
>(Klagen over te weinig tijd) "De lucht zit nog vol met dagen."
>(Klagen over weinig geld/bezit) "Als je het niet hebt, kunnen ze het
>niet stelen ook."

Aardig ja, je had er bij moeten zijn...
--
groet,

Ductus
duchatteau at powerstar punt nl


Ductus

unread,
Apr 4, 1998, 3:00:00 AM4/4/98
to

Ductus

unread,
Apr 4, 1998, 3:00:00 AM4/4/98
to

Sorry voor de dubbele posting. Ach, je had er bij moeten zijn...

Lilian

unread,
Apr 4, 1998, 3:00:00 AM4/4/98
to

On Fri, 03 Apr 1998 22:46:39 GMT, hhm...@xs4all.nl (Mano) wrote:

>Toen ik vanmiddag naar buiten ging, goot het van de regen. He bah, zei
>ik tegen mijn buurvrouw die in haar deuropening stond, word ik weer
>helemaal nat. Ach, zei ze, je moet maar denken: het meeste valt
>ernaast.

a: Het is fris.
b: Met je houten poot in het water, dat is fris,

a: ....jullie.....
b: jullie, jullie, jullie is jodenvolk.

a: ach mens!
b: Mens? Mens? Stoot je hoofd niet tegen het dakraam!

Als iemand hoest: O, een ouwe jood in me keel.

Heb je goed gegeten? Kan je lappen schijten.

Krijg de touwtering, dan kan je rafelen.

a: Nou nou, ....
b: Nauw is niet wijd, maar wel lastig op zijn tijd.

Schei toch uitjes.


Peer Mankpoot (op andermans account)

Lilian

unread,
Apr 4, 1998, 3:00:00 AM4/4/98
to

On Fri, 03 Apr 1998 22:46:39 GMT, hhm...@xs4all.nl (Mano) wrote:

>Toen ik vanmiddag naar buiten ging, goot het van de regen. He bah, zei
>ik tegen mijn buurvrouw die in haar deuropening stond, word ik weer
>helemaal nat. Ach, zei ze, je moet maar denken: het meeste valt
>ernaast.

Als iemand je aanspreekt met "Hee": Hee is een hoerenbaas in Hong Kong
en Ho is zijn broer.

--

lil...@SPAMBLOCKERkorzilius.demon.nl

Christa Jonkergouw

unread,
Apr 4, 1998, 3:00:00 AM4/4/98
to

Sat, 04 Apr 1998 09:35:33 GMT schreef Lilian:

>Peer Mankpoot (op andermans account)

Zuinige Hollander!

--
Christa

Toch is 'r kauw jonger
(e-mail: 44=4)

Mano

unread,
Apr 4, 1998, 3:00:00 AM4/4/98
to

>Heb je goed gegeten? Kan je lappen schijten.

Uitgeslapen? Dan kun je je bed verkopen.

Richard Gout

unread,
Apr 4, 1998, 3:00:00 AM4/4/98
to


Mano wrote:

> Toen ik vanmiddag naar buiten ging, goot het van de regen. He bah, zei
> ik tegen mijn buurvrouw die in haar deuropening stond, word ik weer
> helemaal nat. Ach, zei ze, je moet maar denken: het meeste valt
> ernaast.

> Van dit soort, laat ons zeggen, volkse dooddoeners zijn er veel meer.
> Je vind ze volgens mij niet zo snel in de boekjes met spreekwoorden en
> gezegden. De eerste keer dat je ze hoort zijn ze wel geestig. Maar als
> je bedenkt dat spreker de uitdrukking misschien al 40 jaar gebruikt,
> bijvoorbeeld telkens als het regent, word je er ook een beetje treurig
> van.Een ander voorbeeld: het naroepen van een hardloper met: "Ze
> hebben hem al, hoor!". Wie weet er nog meer?
>

Vraag: "Hoe is het??"
Antwoord: "Gezond maar arm en dan ben je rijk"


Richard Gout

unread,
Apr 4, 1998, 3:00:00 AM4/4/98
to

Nantko Schanssema

unread,
Apr 4, 1998, 3:00:00 AM4/4/98
to

hhm...@xs4all.nl (Mano) wrote:

>Wie weet er nog meer?

(Klagen over regen) "Je moet maar zo denken: het is gratis."

Groet,
Nantko
__
The truth may be out there, but lies are inside your head.
(Terry Pratchett, Hogfather)

Peter Elderson

unread,
Apr 4, 1998, 3:00:00 AM4/4/98
to

Mano wrote:
Een ander voorbeeld: het naroepen van een hardloper met: "Ze
> hebben hem al, hoor!". Wie weet er nog meer?

Wat er achter mijn reet gebeurt, daar heb ik schijt aan.

-- Peter Elderson


Robert van Geel

unread,
Apr 4, 1998, 3:00:00 AM4/4/98
to

-Spaart u zegels?
-Alleen postzegels

-Merk a kost 5 gulden, merk b 7,5
-En wat is precies het verschil?
-Een knaak

--
Robert van Geel


Mano heeft geschreven in bericht <352561e5...@news.xs4all.nl>...

>Toen ik vanmiddag naar buiten ging, goot het van de regen. He bah, zei
>ik tegen mijn buurvrouw die in haar deuropening stond, word ik weer
>helemaal nat. Ach, zei ze, je moet maar denken: het meeste valt
>ernaast.
>Van dit soort, laat ons zeggen, volkse dooddoeners zijn er veel meer.
>Je vind ze volgens mij niet zo snel in de boekjes met spreekwoorden en
>gezegden. De eerste keer dat je ze hoort zijn ze wel geestig. Maar als
>je bedenkt dat spreker de uitdrukking misschien al 40 jaar gebruikt,
>bijvoorbeeld telkens als het regent, word je er ook een beetje treurig

>van.Een ander voorbeeld: het naroepen van een hardloper met: "Ze


>hebben hem al, hoor!". Wie weet er nog meer?
>

>Mano

Anton Haddeman

unread,
Apr 4, 1998, 3:00:00 AM4/4/98
to

On Fri, 03 Apr 1998 22:46:39 GMT, hhm...@xs4all.nl (Mano) wrote:

>Toen ik vanmiddag naar buiten ging, goot het van de regen. He bah, zei
>ik tegen mijn buurvrouw die in haar deuropening stond, word ik weer
>helemaal nat. Ach, zei ze, je moet maar denken: het meeste valt
>ernaast.
>Van dit soort, laat ons zeggen, volkse dooddoeners zijn er veel meer.
>Je vind ze volgens mij niet zo snel in de boekjes met spreekwoorden en
>gezegden. De eerste keer dat je ze hoort zijn ze wel geestig. Maar als
>je bedenkt dat spreker de uitdrukking misschien al 40 jaar gebruikt,
>bijvoorbeeld telkens als het regent, word je er ook een beetje treurig
>van.Een ander voorbeeld: het naroepen van een hardloper met: "Ze
>hebben hem al, hoor!". Wie weet er nog meer?
>
>Mano

"Achteraf bezien...."
"Kijk je in de koe z'n kont."

"Het is koud"
"'s-Winters als het vriest, dan is het koud!"

"He, Ma....."
"Die is op de Hoogstraat !" (daar zit-ie nog steeds)

Anton
http://www.xs4all.nl/~pa3dbj


Mano

unread,
Apr 4, 1998, 3:00:00 AM4/4/98
to

On Sat, 04 Apr 1998 16:29:21 +0200, Peter Elderson
<elde...@xs4all.nl> wrote:

>Wat er achter mijn reet gebeurt, daar heb ik schijt aan.

En wie de pot volschijt, moet zelf doortrekken.

Eric v/d Meer

unread,
Apr 4, 1998, 3:00:00 AM4/4/98
to

In article <352561e5...@news.xs4all.nl>, hhm...@xs4all.nl (Mano) wrote:

> Toen ik vanmiddag naar buiten ging, goot het van de regen. He bah, zei
> ik tegen mijn buurvrouw die in haar deuropening stond, word ik weer
> helemaal nat. Ach, zei ze, je moet maar denken: het meeste valt
> ernaast.
> Van dit soort, laat ons zeggen, volkse dooddoeners zijn er veel meer.
> Je vind ze volgens mij niet zo snel in de boekjes met spreekwoorden en
> gezegden. De eerste keer dat je ze hoort zijn ze wel geestig. Maar als
> je bedenkt dat spreker de uitdrukking misschien al 40 jaar gebruikt,
> bijvoorbeeld telkens als het regent, word je er ook een beetje treurig
> van.Een ander voorbeeld: het naroepen van een hardloper met: "Ze
> hebben hem al, hoor!". Wie weet er nog meer?
>
> Mano

Inez van Dijk heeft, al weer twintig jaar gelden, een prismaatje het licht
doen zien
onder de titel "Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks." Dat staat vol met dergelijke
grappigheden.

HTH

Eric van der Meer

Edwin den Boer

unread,
Apr 4, 1998, 3:00:00 AM4/4/98
to

hhm...@xs4all.nl (Mano) schreef:

>Toen ik vanmiddag naar buiten ging, goot het van de regen. He bah, zei
>ik tegen mijn buurvrouw die in haar deuropening stond, word ik weer
>helemaal nat. Ach, zei ze, je moet maar denken: het meeste valt
>ernaast.
>Van dit soort, laat ons zeggen, volkse dooddoeners zijn er veel meer.
>Je vind ze volgens mij niet zo snel in de boekjes met spreekwoorden en
>gezegden.

Wel in de boekjes met (niet per se volkse) dooddoeners, samengesteld
door Inez van Eijk. Het eerste heette "Ik zeg maar zo, ik zeg maar
niks" en verscheen in 1978, maar een paar jaar geleden is er ook nog
een verschenen, geloof ik.
Ik heb ze niet gelezen want ik vind dit de ergste vorm van
taalmisbruik. Heb er in mijn jeugd een overdosis van gehad 8-(


Edwin den Boer in de Domstad.

Collignon

unread,
Apr 4, 1998, 3:00:00 AM4/4/98
to

Doe die deur eens achter je gat dicht, ben je soms in de kerk
geboren?

Twee haagse uitdrukkingen:
Hee, rooie.... had je vader roest in z'n pijp.

Als je geen kop heb, kan je niet naar buiten kijken.


Mano heeft geschreven in bericht
<352561e5...@news.xs4all.nl>...

>Toen ik vanmiddag naar buiten ging, goot het van de regen. He bah, zei
>ik tegen mijn buurvrouw die in haar deuropening stond, word ik weer
>helemaal nat. Ach, zei ze, je moet maar denken: het meeste valt
>ernaast.
>Van dit soort, laat ons zeggen, volkse dooddoeners zijn er veel meer.
>Je vind ze volgens mij niet zo snel in de boekjes met spreekwoorden en

Peter Koopman

unread,
Apr 5, 1998, 4:00:00 AM4/5/98
to

hhm...@xs4all.nl (Mano) schreef op Sat, 04 Apr 1998 11:12:46 GMT in
<3525f30f...@news.xs4all.nl>:

> >Heb je goed gegeten? Kan je lappen schijten.
>
> Uitgeslapen? Dan kun je je bed verkopen.

a: Weet je wat het is?
b (interrumperend): D'r is meer water dan vis.

Bart Van Stappen

unread,
Apr 5, 1998, 4:00:00 AM4/5/98
to

Collignon stelde in bericht <6g684e$aok$1...@news.worldonline.nl>...

>Doe die deur eens achter je gat dicht, ben je soms in de kerk
>geboren?


Ten onzent doorgaans verkort tot:
"Kerkganger zeker?" of "Hé, kerkganger!"

Groeten,

Bart, Antwerpen.

Bart Van Stappen

unread,
Apr 6, 1998, 3:00:00 AM4/6/98
to

Anton Haddeman meende in <35267952...@news.xs4all.nl>...


>On Fri, 03 Apr 1998 22:46:39 GMT, hhm...@xs4all.nl (Mano) wrote:

>"Het is koud"
>"'s-Winters als het vriest, dan is het koud!"


Ach, het zijn geen winters meer.

Bart.

Egbert Lenderink

unread,
Apr 6, 1998, 3:00:00 AM4/6/98
to

Lilian wrote:
>
> Als iemand je aanspreekt met "Hee": Hee is een hoerenbaas in Hong Kong
> en Ho is zijn broer.
>

Een paar uit de Achterhoek (waarschijnlijk ook wel elders uit N- en
O-Nederland) (vertaald naar standaard Nederlands):

Daar zou je in plaats van "Hee" vroeger "Heei" of "Hei" gezegd hebben,
waarop dan gereageerd werd met:
"Hei daar maken ze bezems van"

"Als" wordt in het dialect uitgesproken als "As", zodat:
a: "Als [zus en zo], dan..."
b: "As is verbrande turf"

Andere "als..." dooddoener, die vooral gebruikt wordt als spreker a met
een wat vergezocht rampscenario aan komt dragen:
a: "Maar als [mogelijke rampenbrenger], dan..."
b: "En als de hemel naar beneden komt, zijn je bonenstaken ook nog kapot"
of
b: "En als de hemel naar beneden komt, hebben we allemaal een blauwe
muts"

De kreet "Goed gegeten? Dan kun je lappen schijten" (elders in deze draad
gelezen) ken ik ook uit het Achterhoeks, en die klinkt dan nog wat
plastischer als "Good egetn? Kö'j plodn drietn."

Egbert.

--

This message reflects my personal opinions only, not necessarily those
of the company I work for.

Frans E. Boone

unread,
Apr 6, 1998, 3:00:00 AM4/6/98
to

Christa Jonkergouw wrote:

> Zuinige Hollander!

Nee, dat is een pleonasme, geen dooddoener.

Een dooddoener waar ik me erg kwaad over kon maken:

"Sorry. Ik weet even niet meer wat ik wou zeggen."
- "Dan was het vast niet belangrijk."

--
Frans Boone
1 + 1 = 3 voor extreem grote vormen van 1


Frans E. Boone

unread,
Apr 6, 1998, 3:00:00 AM4/6/98
to

Lilian wrote:

> On Fri, 03 Apr 1998 22:46:39 GMT, hhm...@xs4all.nl (Mano) wrote:
>

> >Toen ik vanmiddag naar buiten ging, goot het van de regen. He bah, zei
> >ik tegen mijn buurvrouw die in haar deuropening stond, word ik weer
> >helemaal nat. Ach, zei ze, je moet maar denken: het meeste valt
> >ernaast.
>

> Als iemand je aanspreekt met "Hee": Hee is een hoerenbaas in Hong Kong
> en Ho is zijn broer.

En 'Hč' is een afkorting voor 'hengst', of 'kejje nie segge "wat motje"?'

Spock

unread,
Apr 6, 1998, 3:00:00 AM4/6/98
to

Egbert Lenderink wrote in message
<352890...@natlab.research.philips.com>...


>Lilian wrote:
>>
>> Als iemand je aanspreekt met "Hee": Hee is een hoerenbaas in Hong Kong
>> en Ho is zijn broer.
>>
>

><knip verhaal over gedroogd gras>


>"Als" wordt in het dialect uitgesproken als "As", zodat:
>a: "Als [zus en zo], dan..."
>b: "As is verbrande turf"
>
>Andere "als..." dooddoener, die vooral gebruikt wordt als spreker a met
>een wat vergezocht rampscenario aan komt dragen:
>a: "Maar als [mogelijke rampenbrenger], dan..."
>b: "En als de hemel naar beneden komt, zijn je bonenstaken ook nog kapot"
>of
>b: "En als de hemel naar beneden komt, hebben we allemaal een blauwe
>muts"

<Knip dooddoeners>

As as meel was en pis vet konden we samen koeken bakken.

Groet,

Spock

spm (at) zw7 (dot) com

Frans E. Boone

unread,
Apr 6, 1998, 3:00:00 AM4/6/98
to

Bart Van Stappen wrote:

> Anton Haddeman meende in <35267952...@news.xs4all.nl>...

> >On Fri, 03 Apr 1998 22:46:39 GMT, hhm...@xs4all.nl (Mano) wrote:
>

> >"Het is koud"
> >"'s-Winters als het vriest, dan is het koud!"
>
> Ach, het zijn geen winters meer.

"Koud? Koud? Als ijsberen met potkachels lopen sjouwen, dan is het
koud!"

"Koud? Koud? Als pinguins met wollen truitjes aan lopen, dan is het
koud!"

Trouwens, de meeste gezegdes en "boerenwijsheden" vallen onder deze
categorie. Weet je wel hoe vaak ik bijna een moord begaan heb op iemand
die zei: "Ochtendstond heeft goud in de mond." als verklaring om je om 6
uur 's morgens uit je bed te trommelen?
Onder het motto "Ochtendstond heeft lood in de kont" heb ik nu een
hagelkanon (schrootbuks voor ze Zuiderlingen) naast m'n bed liggen.

Friso Vrolijken

unread,
Apr 6, 1998, 3:00:00 AM4/6/98
to

Spock wrote:
>
> Egbert Lenderink wrote in message
> >Lilian wrote:
> ><knip verhaal over gedroogd gras>
>
> >"Als" wordt in het dialect uitgesproken als "As", zodat:
> >a: "Als [zus en zo], dan..."
> >b: "As is verbrande turf"
> >
> >Andere "als..." dooddoener, die vooral gebruikt wordt als spreker a met
> >een wat vergezocht rampscenario aan komt dragen:
> >a: "Maar als [mogelijke rampenbrenger], dan..."
> >b: "En als de hemel naar beneden komt, zijn je bonenstaken ook nog kapot"
> >of
> >b: "En als de hemel naar beneden komt, hebben we allemaal een blauwe
> >muts"
> <Knip dooddoeners>
>
> As as meel was en pis vet konden we samen koeken bakken.
Als m'n tante kloten had, was het m'n oom
Als ik jou niet had...
... en niets te eten ging je dood van de honger
... en geen ogen was je hartstikke blind
... en geen voordeur, moest iedereen door de achterdeur naar binnen
... (verzin de rest zelf maar)

groeten,

Friso.

My real e-mail address:
Mijn echte e-mail adres: fajvroli"at"cs.ruu.nl
where
waarin "at" = @

Mano

unread,
Apr 6, 1998, 3:00:00 AM4/6/98
to

>Andere "als..." dooddoener, die vooral gebruikt wordt als spreker a met
>een wat vergezocht rampscenario aan komt dragen:
>a: "Maar als [mogelijke rampenbrenger], dan..."
>b: "En als de hemel naar beneden komt, zijn je bonenstaken ook nog kapot"
>of
>b: "En als de hemel naar beneden komt, hebben we allemaal een blauwe
>muts"

Deze hoorde ik ook wel eens:

As me grootmoeder wieltjes had, dan was het een karretje... (Overigens
niet alleen geschikt als antwoord op rampscenario´s - ook toepasbaar
als iemand verwijst naar gunstige omstandigheden die zich vermoedelijk
niet zullen voordoen)

Christa Jonkergouw

unread,
Apr 6, 1998, 3:00:00 AM4/6/98
to

Mon, 06 Apr 1998 11:17:44 +0200 schreef Frans E. Boone:

>Christa Jonkergouw wrote:
>
>> Zuinige Hollander!
>
>Nee, dat is een pleonasme, geen dooddoener.

:)

>Een dooddoener waar ik me erg kwaad over kon maken:
>
>"Sorry. Ik weet even niet meer wat ik wou zeggen."
>- "Dan was het vast niet belangrijk."

-"Dan was het vast een leugen."

Peter Elderson

unread,
Apr 6, 1998, 3:00:00 AM4/6/98
to

Als OLH gewild had dat we zouden vliegen, hadden we wel vleugels gehad.

Moderner: "...en nederland terug de zee in". Aanvullend op beweringen in
de trant van "Vroeger was alles beter, dus 'gewoon' die buitenlanders
eruit...".

-- Peter Elderson


Peter Eijk

unread,
Apr 7, 1998, 3:00:00 AM4/7/98
to
En als dat niet zo was,
dan zwommen ze over gras.

Bart Van Stappen

unread,
Apr 7, 1998, 3:00:00 AM4/7/98
to

Egbert Lenderink stelde in bericht
<352890...@natlab.research.philips.com>...
>Lilian bewees dat ze thuiswas in 'het milieu':

>> Als iemand je aanspreekt met "Hee": Hee is een hoerenbaas in Hong Kong
>> en Ho is zijn broer.
>

>Een paar uit de Achterhoek (waarschijnlijk ook wel elders uit N- en
>O-Nederland) (vertaald naar standaard Nederlands):

-8<--


>"Als" wordt in het dialect uitgesproken als "As", zodat:
>a: "Als [zus en zo], dan..."
>b: "As is verbrande turf"

Stookgewoonten kunnen duidelijk verschillen:
Bij ons is het: "As is verbrande kolen."

(steenkool, merk op dat voor de spelling-54 ook in schrift het onderscheid
tussen kolen en koolen werd gemaakt. Bij ons hoor je het nog heel goed in
het dialect.)

>Andere "als..." dooddoener, die vooral gebruikt wordt als spreker a met
>een wat vergezocht rampscenario aan komt dragen:
>a: "Maar als [mogelijke rampenbrenger], dan..."
>b: "En als de hemel naar beneden komt, zijn je bonenstaken ook nog kapot"
>of
>b: "En als de hemel naar beneden komt, hebben we allemaal een blauwe
>muts"

Bij ons zijn dan alle mussen dood.

>Egbert.
>--
>This message reflects my personal opinions only, not necessarily those
>of the company I work for.

ff kijken; juist: Philips.

Groeten,

Bart.

Bart Van Stappen

unread,
Apr 7, 1998, 3:00:00 AM4/7/98
to

Frans E. Boone kon zich nog net inhouden in
<35289FEB...@lucent.com>...
>Bart Van Stappen meldde:

Als dooddoener op die dooddoener geldt bij ons:
"Die moet je dus gezien hebben voor je naar bed gaat,"
zoals in het liedje: "Een vrijgezel die gaat pas slapen, als hij de laatste
sterren heeft geteld ..."

>Frans Boone
>1 + 1 = 3 voor extreem grote vormen van 1

Nu ja, extreem.
1,4 + 1,4 = 2,8 => 1 + 1 = 3
maar dat geldt ook al voor
1,3 + 1,3 = 2,6
en zelfs al voor
1,25 + 1,25 = 2,5.
Zijn dat nu _extreem_ grote vormen van 1?

1,49999999999999999999999999999999999999999999999999999 is misschien wél een
extreem grote vorm van 1.

Groeten,

Bart.

Anton Haddeman

unread,
Apr 7, 1998, 3:00:00 AM4/7/98
to

On Mon, 06 Apr 1998 11:27:08 +0200, "Frans E. Boone"
<fbo...@lucent.com> wrote:

>Bart Van Stappen wrote:
>

>"Koud? Koud? Als pinguins met wollen truitjes aan lopen, dan is het
>koud!"

"Koud? Met je blote kont op het ijs, da's pas koud!"

>Trouwens, de meeste gezegdes en "boerenwijsheden" vallen onder deze
>categorie. Weet je wel hoe vaak ik bijna een moord begaan heb op iemand
>die zei: "Ochtendstond heeft goud in de mond." als verklaring om je om 6
>uur 's morgens uit je bed te trommelen?
>Onder het motto "Ochtendstond heeft lood in de kont" heb ik nu een
>hagelkanon (schrootbuks voor ze Zuiderlingen) naast m'n bed liggen.

Volgens mij is het het Avondrood dat goud in de mond heeft. De
Ochtendstond heeft nog een tandeloos bekkie :)

>--


>Frans Boone
>1 + 1 = 3 voor extreem grote vormen van 1

en voor de waterschapsbelasting

"De uitkomst van 1+1 is afhankelijk van de context waarin deze
berekening is geplaatst"

Dat weet ik zo zeker als 1+1 1,99999999999999999999999999999999999
is (op een oude Pentium)


Frans E. Boone

unread,
Apr 8, 1998, 3:00:00 AM4/8/98
to

Bart Van Stappen wrote:

> Frans E. Boone kon zich nog net inhouden in

> >die zei: "Ochtendstond heeft goud in de mond." als verklaring om je om 6
>

> Als dooddoener op die dooddoener geldt bij ons:
> "Die moet je dus gezien hebben voor je naar bed gaat,"

>:^)

> zoals in het liedje: "Een vrijgezel die gaat pas slapen, als hij de laatste
> sterren heeft geteld ..."

Nee! Nee! Laat iemand die man stoppen!!! Voordat je het weet zet-ie Eddie
Christiani in, of Wally, of Chris of zo. Genade, genade, genade, genade, genade
(*)

> >1 + 1 = 3 voor extreem grote vormen van 1
>

> Nu ja, extreem.
> 1,4 + 1,4 = 2,8 => 1 + 1 = 3
> maar dat geldt ook al voor
> 1,3 + 1,3 = 2,6
> en zelfs al voor
> 1,25 + 1,25 = 2,5.
> Zijn dat nu _extreem_ grote vormen van 1?

Dat ligt er meestal aan of je hem moet geven of moet krijgen.

--
Frans Boone
1 + 1 = 3 voor extreem grote vormen van 1

(*) Vrij naar "asterix en Obelix".


Friso Vrolijken

unread,
Apr 8, 1998, 3:00:00 AM4/8/98
to

Bart Van Stappen wrote:
>
> Frans E. Boone kon zich nog net inhouden in
> >Frans Boone
> >1 + 1 = 3 voor extreem grote vormen van 1
>
> Nu ja, extreem.
> 1,4 + 1,4 = 2,8 => 1 + 1 = 3
> maar dat geldt ook al voor
> 1,3 + 1,3 = 2,6
> en zelfs al voor
> 1,25 + 1,25 = 2,5.
> Zijn dat nu _extreem_ grote vormen van 1?
>
> 1,49999999999999999999999999999999999999999999999999999 is misschien wél een
> extreem grote vorm van 1.
Het geldt dus in ieder geval voor extreem grote vormen van 1. Dat het
ook geldt voor iets minder extreme vormen doet aan de bewering toch
niets af?

--

Peter Koopman

unread,
Apr 8, 1998, 3:00:00 AM4/8/98
to

"Frans E. Boone" <fbo...@lucent.com> schreef op Wed, 08 Apr 1998
10:22:03 +0200 in <352B33AA...@lucent.com>:

> Bart Van Stappen wrote:
>
> > Frans E. Boone kon zich nog net inhouden in

> > >die zei: "Ochtendstond heeft goud in de mond." als verklaring om je om 6
> >
> > Als dooddoener op die dooddoener geldt bij ons:
> > "Die moet je dus gezien hebben voor je naar bed gaat,"
>
> >:^)
>
> > zoals in het liedje: "Een vrijgezel die gaat pas slapen, als hij de laatste
> > sterren heeft geteld ..."
>
> Nee! Nee! Laat iemand die man stoppen!!! Voordat je het weet zet-ie Eddie
> Christiani in, of Wally, of Chris of zo. Genade, genade, genade, genade, genade

Frans! Frans! Rustig! Stil maar! Wil je wat drinken? Een glaasje
madeira? Koel helder water? Koffie koffie lekker bakkie koffie?
--
Peter Koopman pkoo...@SPAMBLOCKEReuronet.nl
A.u.b. geen reacties per e-mail */*\* Please, no e-mail replies
Cardigans+Pantera+Khaled+Bach+CeltasCortos+Megadeth+Bruch+ZZTop
.... en vele, vele anderen ....

Anton Haddeman

unread,
Apr 8, 1998, 3:00:00 AM4/8/98
to

On Wed, 08 Apr 1998 11:41:34 +0200, Friso Vrolijken
<paj...@students.cs.ruu.nl> wrote:

>Bart Van Stappen wrote:
>>
>> Frans E. Boone kon zich nog net inhouden in

>> >Frans Boone
>> >1 + 1 = 3 voor extreem grote vormen van 1
>>
>> Nu ja, extreem.
>> 1,4 + 1,4 = 2,8 => 1 + 1 = 3
>> maar dat geldt ook al voor
>> 1,3 + 1,3 = 2,6
>> en zelfs al voor
>> 1,25 + 1,25 = 2,5.
>> Zijn dat nu _extreem_ grote vormen van 1?
>>
>> 1,49999999999999999999999999999999999999999999999999999 is misschien wél een
>> extreem grote vorm van 1.
>Het geldt dus in ieder geval voor extreem grote vormen van 1. Dat het
>ook geldt voor iets minder extreme vormen doet aan de bewering toch
>niets af?

Moeten die vormen 1 ook ÉÉNvormig zijn ?

Anton

Frans E. Boone

unread,
Apr 9, 1998, 3:00:00 AM4/9/98
to

Anton Haddeman wrote:

> On Wed, 08 Apr 1998 11:41:34 +0200, Friso Vrolijken
>

> >Het geldt dus in ieder geval voor extreem grote vormen van 1. Dat het
> >ook geldt voor iets minder extreme vormen doet aan de bewering toch
> >niets af?
>
> Moeten die vormen 1 ook ÉÉNvormig zijn ?

Kan. In ieder geval niet eendvormig, zolang Henk in de buurt is. >:^)

--

Frans E. Boone

unread,
Apr 9, 1998, 3:00:00 AM4/9/98
to

Peter Koopman wrote:

> Frans! Frans! Rustig! Stil maar! Wil je wat drinken? Een glaasje
> madeira? Koel helder water? Koffie koffie lekker bakkie koffie?

*BONK!*

Bart Van Stappen

unread,
Apr 10, 1998, 3:00:00 AM4/10/98
to

Peter Koopman was bezorgd <352ec9b7....@news.euronet.nl>...


>"Frans E. Boone" <fbo...@lucent.com> schreef op Wed, 08 Apr 1998
>10:22:03 +0200 in <352B33AA...@lucent.com>:

>> Nee! Nee! Laat iemand die man stoppen!!! Voordat je het weet zet-ie Eddie


>> Christiani in, of Wally, of Chris of zo. Genade, genade, genade, genade,
genade
>

>Frans! Frans! Rustig! Stil maar! Wil je wat drinken? Een glaasje
>madeira? Koel helder water? Koffie koffie lekker bakkie koffie?

Zeg nou nog dat ze in Mokum niet gastvrij en vriendelijk zijn.

Naar het schijnt vinden ze er voor fietsen en zulke zaken wel wat ál te snel
een pleegouder.

In Antwerpen ontkent de burgemeester dat er in 't Stad ook zo'n plaag is.

Groeten uit de Metropool,

Bart.

Martien van Wanrooij

unread,
Apr 11, 1998, 3:00:00 AM4/11/98
to

Eentje waarbij een stukje uitleg nodig is: veel jongeren, vooral in
Brabant gebruiken tegenwoordig het woord "wel?" in de betekenis van "o
ja?" of "is dat zo?" en ik hoorde in de trein dan ook de volgende
dialoog:
"Volgende week begin ik met rijlessen"
"Wel?"
"Well ligt achter Venray!"

Toon Pels

unread,
Apr 11, 1998, 3:00:00 AM4/11/98
to

Wellicht de verkorting van het Vlaamse "Awel?".
--
Toon
Martien van Wanrooij heeft geschreven in bericht
<352f5f3a...@news.xs4all.nl>...

Anton Haddeman

unread,
Apr 11, 1998, 3:00:00 AM4/11/98
to

On Sat, 11 Apr 1998 12:20:29 GMT, mart...@xs4all.nl (Martien van
Wanrooij) wrote:

>Eentje waarbij een stukje uitleg nodig is: veel jongeren, vooral in
>Brabant gebruiken tegenwoordig het woord "wel?" in de betekenis van "o
>ja?" of "is dat zo?" en ik hoorde in de trein dan ook de volgende
>dialoog:
>"Volgende week begin ik met rijlessen"
>"Wel?"
>"Well ligt achter Venray!"

"Wel?"
(de ultieme dooddoener :) )

Anton


Martien van Wanrooij

unread,
Apr 11, 1998, 3:00:00 AM4/11/98
to

On Sat, 11 Apr 1998 15:57:54 +0200, "Toon Pels" <top...@innet.be>
wrote:

>Wellicht de verkorting van het Vlaamse "Awel?".

Zou best kunnen maar ik weet zo niet waar dat Vlaamse "Awel"
etymologisch gezien vandaan komt. Voorzover ik na kan gaan is het het
gewone Nederlandse woord "wel" waarmee het tegengestelde van "niet"
benadrukt wordt: zo van "Ik ben niet getrouwd maar hij wel"
Martien.

Toon Pels

unread,
Apr 12, 1998, 3:00:00 AM4/12/98
to

Martien van Wanrooij heeft geschreven in bericht
<352fbcbb...@news.xs4all.nl>...


'Awel?' is niets bevestigends hoor. Daar is het Nederlandse én Vlaamse
'(ja)wel' voor.
'Awel?' (ook: 'Wel?') kan ik niet beter omschrijven dan 'Welnu?', 'Hoe zit
het?' 'Hoe gaat het?'

Het gewone Nederlandse/Vlaamse 'wel' betekent in oorsprong 'goed' (Doe wel
en zie niet om.)
Denk aan 'willen' --> 'naar wens'.
Vreemd dat in het Vlaams "Da's wél!" wordt gezegd en in 't Nederlands "Da's
wél waar!".
Het gezegde 'waar' komt in 't Vlaams ook wel (!) voor, maar is niet
noodzakelijk.

Awel, ik krijg er wel een punthoofd van: waar komt 'welnu' vandaan?
En dan hebben we het nog niet eens gehad over 'wel' als orgelonderdeel of
als bron, welkom, weldra, wellicht...
Want daar krijg ik allesbehalve weldoende weltschmerz van.
.

>Martien.

Martien van Wanrooij

unread,
Apr 13, 1998, 3:00:00 AM4/13/98
to

On Sat, 04 Apr 1998 20:55:56 GMT, edwin.d...@DITNIETwxs.nl (Edwin
den Boer) wrote:

> ik vind dit de ergste vorm van
>taalmisbruik. Heb er in mijn jeugd een overdosis van gehad 8-(
Het ligt eraan. Soms vind ik ze wel leuk maar waar ik vroeger wel een
hekel aan had was dat je als kind soms dit soort flauwekul-antwoorden
kreeg op vragen die op zich terecht waren. Kinderen die tijdens het
eten vragen "wat is dit" en dan als antwoord krijgen "hondsneuzen met
kattenpoten" doe je onrecht aan. Mag een kind alsjeblieft leren om de
namen van verschillende voedingsmiddelen te herkennen?
Martien.

Walter de Bruin

unread,
Apr 13, 1998, 3:00:00 AM4/13/98
to

Bart Van Stappen <bar...@village.uunet.be> schreef in artikel
<6gk1pb$j34$9...@xenon.inbe.net>...


> Zeg nou nog dat ze in Mokum niet gastvrij en vriendelijk zijn.

Als je dat graag wilt...

>
> Naar het schijnt vinden ze er voor fietsen en zulke zaken wel wat ál te
snel
> een pleegouder.

Ja, nee, maar er is goed nieuws. De afgelopen drie jaar heeft de politie in
maar lie\fst 60 (zestig) gevallen weten te voorkomen, dat een gestolen
fiets verhandeld zou worden! Ja ja, dat is niet niets!

[Stilte]

Rolt schaterlachend over de grond over een dergelijke naieviteit van
degene, die dit persbericht heeft opgesteld.

--
TTFN,
Walter
(w...@worldonline.nl)

It ain't much if it ain't Dutch

Walter de Bruin

unread,
Apr 13, 1998, 3:00:00 AM4/13/98
to

Anton Haddeman <pa3...@xs4all.nl> schreef in artikel
<35267952...@news.xs4all.nl>...

> "He, Ma....."
> "Die is op de Hoogstraat !" (daar zit-ie nog steeds)

Nee hoor, op het Beursplein.

Frans E. Boone

unread,
Apr 15, 1998, 3:00:00 AM4/15/98
to

Walter de Bruin wrote:

> De afgelopen drie jaar heeft de politie in
> maar lie\fst 60 (zestig) gevallen weten te voorkomen, dat een gestolen
> fiets verhandeld zou worden! Ja ja, dat is niet niets!

Laat me raden. Die zestig waren rechtmatige eigenaren die uit wanhoop poogden
hun eigen fiets terug te kopen? >:^)

Bij de weg, dat is wel even 60 voorkomingen / 400.000 gestolen fietsen per
jaar = 0.00015 is 15 duizendste procent is 1 op de 6666 gestolen fietsen!

P. Elderson

unread,
Apr 15, 1998, 3:00:00 AM4/15/98
to

Frans E. Boone wrote:
>
> Walter de Bruin wrote:
>
> > De afgelopen drie jaar heeft de politie in
> > maar lie\fst 60 (zestig) gevallen weten te voorkomen, dat een
gestolen
> > fiets verhandeld zou worden! Ja ja, dat is niet niets!
>
> Laat me raden. Die zestig waren rechtmatige eigenaren die uit wanhoop
poogden
> hun eigen fiets terug te kopen? >:^)
>
> Bij de weg, dat is wel even 60 voorkomingen / 400.000 gestolen
fietsen per
> jaar = 0.00015 is 15 duizendste procent is 1 op de 6666 gestolen
fietsen!

En hoeveel heeft die operatie gekost?

-- Peter Elderson

Frans E. Boone

unread,
Apr 15, 1998, 3:00:00 AM4/15/98
to

Martien van Wanrooij wrote:

> Kinderen die tijdens het
> eten vragen "wat is dit" en dan als antwoord krijgen "hondsneuzen met
> kattenpoten" doe je onrecht aan.

Bij ons thuis:

"Wat eten we vandaag?"
- "Hussen met je neus ertussen."

En lachen dat we daar altijd om moesten joh! <:^(
Mijn neus heeft zelfs suicidale neigingen gehad.

Egbert Lenderink

unread,
Apr 15, 1998, 3:00:00 AM4/15/98
to

Frans E. Boone wrote:
>
> Bij ons thuis:
>
> "Wat eten we vandaag?"
> - "Hussen met je neus ertussen."
>
> En lachen dat we daar altijd om moesten joh! <:^(
> Mijn neus heeft zelfs suicidale neigingen gehad.

Bij ons thuis (vooral opa had er een handje van)

Wat eten we vandaag?
- Een snee pap met een hanenei.

Waar ga je naar toe?
- Naar Lombok om kwabben te vangen.

Wat moeten we nu doen?
- Op de kop gaan staan en dubbeltjes poepen.

Ook de al eerder genoemde "Goed gegeten? Kun je lappen schijten" stond
op zijn repertoire. En niet te vergeten de waarschuwing: als je als
klein kind al koffie drinkt, krijg je kromme benen.

Henk Metselaar

unread,
Apr 15, 1998, 3:00:00 AM4/15/98
to

In article <353488...@natlab.research.philips.com>, Egbert Lenderink <lend...@natlab.research.philips.com> wrote:
>En niet te vergeten de waarschuwing: als je als
>klein kind al koffie drinkt, krijg je kromme benen.
>
>Egbert.

Rood haar en kromme benen. Althans bij ons thuis.

Henk

Frans E. Boone

unread,
Apr 15, 1998, 3:00:00 AM4/15/98
to

P. Elderson wrote:

> Frans E. Boone wrote:
> >
> > Walter de Bruin wrote:
> >
> > > De afgelopen drie jaar heeft de politie in maar lie\fst 60 (zestig)
> gevallen
> > > weten te voorkomen, dat een gestolen fiets verhandeld zou worden! Ja
> ja,
> > > dat is niet niets!
> >

> > Bij de weg, dat is wel even 60 voorkomingen / 400.000 gestolen fietsen
> per
> > jaar = 0.00015 is 15 duizendste procent is 1 op de 6666 gestolen
> fietsen!
>
> En hoeveel heeft die operatie gekost?

Ongeveer 24 seconden op mijn rekenmachine. >:^)

P. Elderson

unread,
Apr 15, 1998, 3:00:00 AM4/15/98
to

Frans E. Boone wrote:
>
> Martien van Wanrooij wrote:
>
> > Kinderen die tijdens het
> > eten vragen "wat is dit" en dan als antwoord krijgen "hondsneuzen met
> > kattenpoten" doe je onrecht aan.
>
> Bij ons thuis:
>
> "Wat eten we vandaag?"
> - "Hussen met je neus ertussen."
>
> En lachen dat we daar altijd om moesten joh! <:^(
> Mijn neus heeft zelfs suicidale neigingen gehad.

Bij ons thuis:

Wat eten we?
Stront met streepjes in lange reepjes.

Wat moet ik (ga je) doen?
Poepen in een ouwe schoen.

Wat is dat?
Klap op je gat dan hebbie wat.

-- Peter Elderson
(Die dat allemaal weer rustig over zijn eigen kinderen uitstort)

P. Elderson

unread,
Apr 15, 1998, 3:00:00 AM4/15/98
to

Frans E. Boone wrote:
>
> P. Elderson wrote:
>
> > Frans E. Boone wrote:
> > >
> > > Walter de Bruin wrote:
> > >
> > > > De afgelopen drie jaar heeft de politie in maar lie\fst 60
(zestig)
> > gevallen
> > > > weten te voorkomen, dat een gestolen fiets verhandeld zou
worden! Ja
> > ja,
> > > > dat is niet niets!
> > >
> > > Bij de weg, dat is wel even 60 voorkomingen / 400.000 gestolen
fietsen
> > per
> > > jaar = 0.00015 is 15 duizendste procent is 1 op de 6666 gestolen
> > fietsen!
> >
> > En hoeveel heeft die operatie gekost?
>
> Ongeveer 24 seconden op mijn rekenmachine. >:^)

%:\) Niet zelf gekocht zeker?

-- Peter Elderson

Frans E. Boone

unread,
Apr 15, 1998, 3:00:00 AM4/15/98
to

P. Elderson wrote:

Nee. Ik ben zo arm als de mieren. Deze is nog platter dan een dubbeltje.
Heet 'calctool' en wordt meegeleverd door Sun. Is wel handig, want soms
wordt hier gejat als de raven en dan is het wel lekker als je rekenmachine
in je werkstation zit, zo veilig als op de bank.
Nee hoor, ik verzin dit maar. Mijn collega's zijn eerlijk als goud en ik
vertrouw ze als mijn moeder; ik ken ze dan ook bijna als mijn broekzak. Ze
zijn wel wat stil (eentje zwijgt als het graf), maar af en toe krijg ik ze
toch aan het lachen als hyena's.

Anton Haddeman

unread,
Apr 15, 1998, 3:00:00 AM4/15/98
to

On Wed, 15 Apr 1998 15:00:03 +0200, "P. Elderson"
<p.eld...@jc.azu.nl> wrote:

>Bij ons thuis:
>
> Wat eten we?
> Stront met streepjes in lange reepjes.
>
> Wat moet ik (ga je) doen?
> Poepen in een ouwe schoen.
>
> Wat is dat?
> Klap op je gat dan hebbie wat.
>
>-- Peter Elderson
>(Die dat allemaal weer rustig over zijn eigen kinderen uitstort)

Die ontboezemingen over je jeugd verklaren een hoop ;-)

Maar volgens mij hoort het bij de Oudhollandse (moet daar nou een
streepje tussen?) gebruiken. Bij mij thuis was het niet anders.

Anton

Ideetje voor een nieuwe thread: spreuken op tegels en bordjes uit
grootmoeders tijd :)


Mano

unread,
Apr 15, 1998, 3:00:00 AM4/15/98
to

>Ideetje voor een nieuwe thread: spreuken op tegels en bordjes uit
>grootmoeders tijd :)

Van het concert des levens...


Peter Elderson

unread,
Apr 16, 1998, 3:00:00 AM4/16/98
to

Wie als vriend....

Nantko Schanssema

unread,
Apr 16, 1998, 3:00:00 AM4/16/98
to

Peter Elderson <elde...@xs4all.nl> wrote:

Oost....

Groet,
Nantko
__
If the misery of the poor be caused not by the laws of nature,
but by our own institutions, great is our sin.
(Charles Darwin, Voyage of the Beagle)
All opinions stated above are currently under construction.
Any resemblance to those of PTT Telecom is entirely coincidental.

Frans E. Boone

unread,
Apr 16, 1998, 3:00:00 AM4/16/98
to

Peter Elderson wrote:

> Mano wrote:
> >
> > >Ideetje voor een nieuwe thread: spreuken op tegels en bordjes uit
> > >grootmoeders tijd :)
> >
> > Van het concert des levens...
>
> Wie als vriend....

Wie hier NIET als vriend...
--
Frans Boone
Niets zo charmant als een spreuk aan de wand.


Frans E. Boone

unread,
Apr 16, 1998, 3:00:00 AM4/16/98
to

Bart wrote:

> n.scha...@ptt-telecom.nl (Nantko Schanssema) schreef:


>
> >>> Van het concert des levens...
> >>Wie als vriend....

> >Oost....
>
> "Heren..... "

Zoals...

--
Frans Boone

Ik word altijd kregel van dat gezwets op een tegel.


Eilko Nijboer

unread,
Apr 16, 1998, 3:00:00 AM4/16/98
to

Peter Elderson wrote:
>
> Mano wrote:
> >
> > >Ideetje voor een nieuwe thread: spreuken op tegels en bordjes uit
> > >grootmoeders tijd :)
> >
> > Van het concert des levens...
>
> Wie als vriend....

Bij ons op prikbord:
Ondernemingsraad:
- De touwtjes in handen nemen
- De eindjes aan elkaar knopen
- De knopen doorhakken.

Eilko.

--
----
The messages, opinions, information and whatsoever
are strictly of my own and have nothing to do with
any Ericsson company.

Walter de Bruin

unread,
Apr 16, 1998, 3:00:00 AM4/16/98
to

Frans E. Boone <fbo...@lucent.com> schreef in artikel
<3535D071...@lucent.com>...

> Zoals...

De...

<Gemene grijns>

--
TTFN,
Walter
(w...@worldonline.nl)

"How do you spell 'Prophecy'?"
"I don't."

Walter de Bruin

unread,
Apr 16, 1998, 3:00:00 AM4/16/98
to

Frans E. Boone <fbo...@lucent.com> schreef in artikel
<35346BF0...@lucent.com>...

> > De afgelopen drie jaar heeft de politie in
> > maar lie\fst 60 (zestig) gevallen weten te voorkomen, dat een gestolen
> > fiets verhandeld zou worden! Ja ja, dat is niet niets!
>

> Laat me raden. Die zestig waren rechtmatige eigenaren die uit wanhoop
poogden
> hun eigen fiets terug te kopen? >:^)
>

> Bij de weg, dat is wel even 60 voorkomingen / 400.000 gestolen fietsen
per
> jaar = 0.00015 is 15 duizendste procent is 1 op de 6666 gestolen fietsen!

DAAROM was ik ook zo onder de indruk! Ik bedoel: Dat is toch even niet
niks, zeg! En maar beweren, dat er meer blauw op straat moet.

De opsteller van het persbericht was m.i. blauw genoeg, toen hij het
schreef...

Mano

unread,
Apr 16, 1998, 3:00:00 AM4/16/98
to

>De...

Een beetje off-topic, hoor...

Ben C. O. Grimm - Libertatis Praesidium NL -

unread,
Apr 17, 1998, 3:00:00 AM4/17/98
to

In article <01bd6933$df2a93c0$LocalHost@default>,

"Walter de Bruin" <w...@worldonline.nl> wrote:

> Frans E. Boone <fbo...@lucent.com> schreef in artikel

> <3535D071...@lucent.com>...

> > Zoals...

> De...

.

[achterkant van het tegeltje, waar de spijker inpast]

--
------------- Ben C. O. Grimm -- Libertatis Praesidium NL ------------
Hugh Hefner is a virgin.
BenG...@xs4all.nl --- http://praesidium.mypage.org -- ICQ: 1102306 --

Walter de Bruin

unread,
Apr 17, 1998, 3:00:00 AM4/17/98
to

Ben C. O. Grimm - Libertatis Praesidium NL - <BenG...@xs4all.nl> schreef
in artikel <VnpN14hb...@xs4all.nl>...

> > De...

> .
>
> [achterkant van het tegeltje, waar de spijker inpast]

Nee, da's nie eerlijk! :)

0 new messages