Passa al primo messaggio da leggere

Klerengannef

da leggere,
25 nov 2022, 05:08:1525/11/22
AD:

----------------
Dat W. voorafgaand aan de vechtpartij in december zijn (inmiddels
ex-)partner langere tijd mishandeld zou hebben, klopt volgens Hurenkamp
niet: „Daar is geen sprake van. Zo kennen we mijn cliënt ook niet. Het
is een goede wielrenner, die mooie prestaties heeft neergezet.” Bronnen
uit de wielerwereld lieten een soortgelijk geluid horen.
----------------

Schoolvoorbeeld van een drogreden natuurlijk. Maar dat weet advocaat
Hurenkamp ws. ook wel. Advocaten zitten vaak in de
je-bent-onschuldig-tot-het-tegendeel-is-bewezen-modus, wat op zich geen
drogreden is maar een juridisch verhaal. Maar zo op deze manier hier
gebruikt praat hij poep.

--
Klerengannef
-----

Bakel

da leggere,
25 nov 2022, 05:21:0025/11/22
Klerengannef <ni...@invalid.com> wrote:

> [...]
> je-bent-onschuldig-tot-het-tegendeel-is-bewezen-modus, wat op zich geen
> drogreden is maar een juridisch verhaal. Maar zo op deze manier hier

Vreemd, ja. "X heeft deze winkeldiefstal helemaal niet gepleegd. Hij
is namelijk al jaren een gewaardeerd deelnemer aan nl.taal."

Izak van Langevelde

da leggere,
25 nov 2022, 05:41:2825/11/22
On 25/11/2022 11:08, Klerengannef wrote:
> [...]
> je-bent-onschuldig-tot-het-tegendeel-is-bewezen-modus, wat op zich geen
> drogreden is maar een juridisch verhaal. Maar zo op deze manier hier

Het is niet echt een drogreden, maar een poging de verdachte neer te
zetten als iemand die nog nooit van het rechte pad is afgeweken. Vgl.
"Mijn zoontje doet zoiets niet"

--
Grinnikend door het leven...

Izak van Langevelde

da leggere,
25 nov 2022, 05:42:0225/11/22
Gevalletje smaad...

joh

da leggere,
25 nov 2022, 06:19:0925/11/22
Geen idee wie dat kan zijn.

Ruud Harmsen

da leggere,
25 nov 2022, 06:29:2225/11/22
Fri, 25 Nov 2022 21:20:55 +1100: Bakel <Ba...@vanb.invalid> scribeva:
>Vreemd, ja. "X heeft deze winkeldiefstal helemaal niet gepleegd. Hij
>is namelijk al jaren een gewaardeerd deelnemer aan nl.taal."

O, was jij dat!

Pancho Sanza

da leggere,
25 nov 2022, 07:40:2325/11/22
Na tusia e Klerengannef:

> [...]

>is een goede wielrenner, die mooie prestaties heeft neergezet.” Bronnen
>uit de wielerwereld lieten een soortgelijk geluid horen.

Volgens mij komt dat citaat uit een artikel in De T. Dat overigens,
ondanks die W. voor de enigszins ingewijde wielervolgers verder weinig
te raden overlaat wat betreft de identiteit van de verdachte.

Het AD noemt W. zelfs bij naam en toenaam.

> [...]
>je-bent-onschuldig-tot-het-tegendeel-is-bewezen-modus, wat op zich geen
>drogreden is maar een juridisch verhaal. Maar zo op deze manier hier

Doet me een beetje denken aan De Zaak Matthijs van N. Ook daar probeert
men zijn gedrag te vergoelijken met zijn prestaties.

--
Pancho

N.N. Kleefgaren

da leggere,
25 nov 2022, 17:52:2025/11/22
Pancho Sanza <span...@gmail.com> wrote:
> Na tusia e Klerengannef:

> Volgens mij komt dat citaat uit een artikel in De T.

Oeps. Ja klopt, het was de Telegraaf.

> [...]
>
> Doet me een beetje denken aan De Zaak Matthijs van N. Ook daar probeert
> men zijn gedrag te vergoelijken met zijn prestaties.

Knal en erf n eg
"Romance @ short notice was her specialty" [H. H. Munro]

N.N. Kleefgaren

da leggere,
25 nov 2022, 17:54:1225/11/22
Mijn zoontje doet zoiets niet want hij kan veters strikken.

pe

da leggere,
25 nov 2022, 18:32:3225/11/22
Moet Natasja het dan wezen? Nee, die speelt zo mooi viool.

--
LaTiE FijN zIJn

h@wig

da leggere,
26 nov 2022, 01:48:4326/11/22
joh:
Pe. Die kan ook heel hard fietsen

h@wig

da leggere,
26 nov 2022, 02:01:1926/11/22
Izak van Langevelde stelde dit idée voor :

> Het is niet echt een drogreden,

een redeneerfout?

> maar een poging de verdachte neer te zetten
> als iemand die nog nooit van het rechte pad is afgeweken. Vgl. "Mijn zoontje
> doet zoiets niet"

Denk ik ook. Advocaten zijn opgeleid om recht te praten wat krom is
maar deze zal wel meer hebben gezegd dan wat in de Telegraaf staat. Ik
gok op 'zelfverdediging'.

Flibsy

da leggere,
26 nov 2022, 02:08:2026/11/22
Dat was Igor. Natasja leert zo goed op school.

--
Flibsy

h@wig

da leggere,
26 nov 2022, 02:29:1326/11/22
Pancho Sanza:
[..]
> Doet me een beetje denken aan De Zaak Matthijs van N. Ook daar probeert
> men zijn gedrag te vergoelijken met zijn prestaties.

Ik zeg wél wat.
Hilarisch dit! Bij Matthijs stonden er tenminste nog prestaties
tegenover.

pe

da leggere,
26 nov 2022, 04:01:5926/11/22
Dan moet het Pjotr zijn geweest. Die kon geeneens veters strikken.

De commensaal is uitgesloten: zo rustig en beleefd en die nooit dát
beschadigd heeft.

--
LaTiE FijN zIJn

Izak van Langevelde

da leggere,
26 nov 2022, 04:07:2426/11/22
Overal zit paardenhaar!

Izak van Langevelde

da leggere,
26 nov 2022, 04:09:0426/11/22
On 26/11/2022 08:01, h@wig wrote:
> Izak van Langevelde stelde dit idée voor :

> een redeneerfout?

Een juridische constructie...

> Denk ik ook.  Advocaten zijn opgeleid om recht te praten wat krom is
> maar deze zal wel meer hebben gezegd dan wat in de Telegraaf staat. Ik
> gok op 'zelfverdediging'.

Noodweerexces!

Izak van Langevelde

da leggere,
26 nov 2022, 04:10:0026/11/22
Die werd alleen gewaardeerd om zijn eetbaarheid.

pe

da leggere,
26 nov 2022, 04:19:4526/11/22
Uit te drukken in Km per Kg.

--
LaTiE FijN zIJn

pe

da leggere,
26 nov 2022, 04:28:4726/11/22
Als je die waarde A weet, kan je het afzetten tegen B, de snelheidwinst in
Km per uur per afgeworpen Kg. A / B geeft dan het aantal uren dat je met de
afwerping gewonnen hebt.

--
LaTiE FijN zIJn

Izak van Langevelde

da leggere,
26 nov 2022, 05:04:4726/11/22
seconden per kilogram...

pe

da leggere,
26 nov 2022, 05:19:1126/11/22
Dat is de verorbersnelheid?

--
LaTiE FijN zIJn

Flibsy

da leggere,
26 nov 2022, 06:05:5026/11/22
Werst dan toch.

--
Flibsy

Izak van Langevelde

da leggere,
26 nov 2022, 06:47:4326/11/22
Gecorrigeerd naar sneeuwval...

N.N. Kleefgaren

da leggere,
26 nov 2022, 15:49:2626/11/22
Grappig vond ik dat altijd. In het begin lag hij gewoon in het trapportaal
maar later voegde de drs. er aan toe dat hij in het kanaal hoorde.
0 nuovi messaggi