Omkoping !

Martin Jansen

Bron nu.nl

"

'Anderlecht kocht West Ham om met container vol bier'

AMSTERDAM - Sportief gaat het Anderlecht weer voor de wind na jaren van
malaise. Maar de zweem van omkoping blijft de Brusselse club achtervolgen.
De nieuwste verdachtmaking dateert van afgelopen zaterdag. Volgens Norbert
Hallemeersch heeft Anderlecht de Europese bekerfinale tegen West Ham United
in 1976 gewonnen door een West Ham-speler op een container met bier te
trakteren.

Hallemeersch, oud-medewerker van transportbedrijf Mat, beweert dat in de
Belgische krant De Morgen. Hallemeersch zou naar eigen zeggen getuige zijn
geweest hoe in 1976 een volle container met bier van de brouwerij Belle Vue,
toen eigendom van Anderlecht-voorzitter Constant Vanden Stock, van België
naar Engeland werd verscheept. De vracht was bestemd voor West Ham-speler
Frank Lampard.

60.000 bierflesjes

De linksback beging in de Europese bekerfinale net voor rust een cruciale
fout waardoor Anderlecht op gelijke hoogte kwam (1-1). Lampard bleef in de
kleedkamer achter. Na rust trok Anderlecht de wedstrijd definitief naar zich
toe. De Brusselaars wonnen met 4-2. Hallemeersch insinueert in De Morgen dat
Lampard, die een café uitbaatte, daarvoor 60 duizend flesjes Kriek en Gueuze
in de plaats kreeg.

Roger Vanden Stock

Het Anderlecht-bestuur wilde niets over de zaak kwijt. "Geen commentaar, de
zaak is in handen van onze advocaten", aldus voorzitter Roger Vanden Stock
in De Standaard. Constant Vanden Stock verloor al veel van zijn
geloofwaardigheid toen hij in 1997 bekende de Spaanse arbiter van de
Europese halve finale tegen Nottingham Forest in 1983 zo'n 55 duizend gulden
toestopte. "Een vriendendienst", noemde de huidige erevoorzitter het toen.

"

mmmm.... zal er een paar kilo weed van KV Mechelen richting Ajax zijn
gegaan in 1988 ?...

Ik begin nu toch erg te twijfelen aan alle Belgische Europacup successen....

Martin

holio

> [...]
gulden
> toestopte. "Een vriendendienst", noemde de huidige erevoorzitter het toen.

een tractatie zal het nu wel zijn!!!
weten jullie trouwens wanneer vandenstock arbiters omkoopt?????

constant

Nico Rampelbergh

Martin Jansen:

[knip lulbericht]

Effe duiding uit Belgi-e...

1. De Morgen is een kulgazet (een broodje aap krant in het mooi
Nederlandsch) die reeds meerdere malen sensationele koppen heeft
uitgebracht en daarna bekocht met procesverlies, schadevergoeding etc...

2. Iedereen op Anderlecht (en alle andere clubs) lachte zich de tranen
in de ogen met dit verhaal...Als je iemand wil omkopen (wat meestal toch
acher de rug gebeurt) is het meest evidente inderdaaad effe een
container goederen door de douane te sturen, lekker onopvallend. Ook
mijn (RWDM-fan en dus zeker niet de beste vriendjes met onze achtbare
landskampioen) eerste reactie was een schatting van de evt.
schadevergoeding

3. Dit verhaal ligt (volgens De Morgen zelf) al 4 (vier) jaar op hun
redactie...Waarom er dan nu mee bovenkomen en niet als er een
gerechtelijk onderzoek is naar de vorige zaak?

Op je laatste zin (twijfel over alle Belgische europacupsuccessen)
reageer ik niet, of ik moet weer tig postings over Belgi-e vs. Nederland
doorworstelen :-))

Nico.

Martin Jansen

> [knip lulbericht]

> Op je laatste zin (twijfel over alle Belgische europacupsuccessen)
> reageer ik niet, of ik moet weer tig postings over Belgi-e vs. Nederland
> doorworstelen :-))

Ach Nico.... als je die zin toch nog een keer leest, dan zou je toch nog
eens een keertje kunnen denken dat het niet echt serieus bedoeld was.....

... het was meer een flauwe opmerking op een flauw bericht....

Maritn

Toon De Backer

met de brouwerij Belle Vue, wij luisteren naar U...

Woeha! In Belgiê heb je tenminste bieren waarmee je kan omkopen. Moet het met
een container Heineken nog zien gebeuren :-))

Toon

Martin Jansen wrote:

--
Toon De Backer
http://gallery.uunet.be/tdb/avn/avn.html

Mark van Rijswijk

Martin:

>'Anderlecht kocht West Ham om met container vol bier'

Waarmee Peters voorliefde voor West Ham in 1 keer is verklaard.

Mark

The Duke

Toon De Backer <t...@village.uunet.be> liet ons, Hertog van Yorkeshire,
in nl.sport.voetbal weten:

>met de brouwerij Belle Vue, wij luisteren naar U...

LOL

>Woeha! In Belgiê heb je tenminste bieren waarmee je kan omkopen. Moet het met
>een container Heineken nog zien gebeuren :-))

da's een dreigement: als jullie winnen, krijgen jullie een container
Heineken

mvg
The Duke
--
"Wat kan je dan zeggen, behalve dat David Beckham
beter zingt dan zijn vrouw?"

The Duke

Cor <Hoofdle...@gmx.net> liet ons, Hertog van Yorkeshire, in
nl.sport.voetbal weten:

> Ik denk dat er meer Heineken gezopen wordt in Londen dan Kriek.

duh, Kriek is een speciaal bier, niet zo iets waarvan je er tig op een
avond van drinkt

mvg
The Duke (dacht dat het meest gedronken bier in Engeland Belgisch was,
maar kan zich vergissen)

Jos Govaart

The Duke <yorke...@pandora.be> schreef:

>duh, Kriek is een speciaal bier

Kriek mag de naam bier niet dragen, walgelijk zoete troep.

> niet zo iets waarvan je er tig op een
>avond van drinkt

Ik heb liever een colaatje dan Kriek.

Jos
--
"Dit is de beste ploeg waar ik ooit naar toe ben gegaan"
--Pierre van Hooijdonk 16 juli 2001 in het Rotterdams Dagblad--

Patrick Lauwers

The Duke wrote:

> The Duke (dacht dat het meest gedronken bier in Engeland Belgisch was,
> maar kan zich vergissen)

Stella ja, niet echt wat in gedachte heb als we het over belgische bieren
hebben. Die blij is met de opening van twee belgische pubs hier in
Melbourne, eindelijk weer eens trappist van het vat. Alleen die prijs, tja
we blijven Nederlanders...

Patrick

mik

"The Duke" <yorke...@pandora.be> wrote

> The Duke (dacht dat het meest gedronken bier in Engeland Belgisch was,
> maar kan zich vergissen)

hmm, de bieren die ik daar het meest tegenkom zijn carling,
foster, guinness, bud en grolsch.

mik

Pollepap

"Jos Govaart" <j...@govaart.nl> schreef in bericht

> Kriek mag de naam bier niet dragen, walgelijk zoete troep.

Euhm, ben ik nu de enige Belg hier die weet dat niet alle soorten (merken)
Kriekbier zoet smaken ?

--
Pollepap (eist een degustatie-interland :-)

Living on the edge is dangerous, but the view is beautiful...

RLD67

"Pollepap" vertwijfeld:

>Euhm, ben ik nu de enige Belg hier die weet dat niet alle soorten (merken)
>Kriekbier zoet smaken ?

Ben dan wel geen Belg, maar Liefmans is (als hij niet te jong is) niet
echt zoet te noemen.

--
Rob Diepstraten (vindt hem dan nog niet te weg te werken, trouwens)

The Duke

"mik" <m...@mikkie.net> liet ons, Hertog van Yorkeshire, in
nl.sport.voetbal weten:

>hmm, de bieren die ik daar het meest tegenkom zijn carling,
>foster, guinness, bud en grolsch.

ik had gehoord dat het Stella was...

mvg
The Duke (achja, waar praten we eigenlijk nog over?)
--
*geschokt*